ajoajo

Bloklys med monogram

42 indlæg i dette emne

Det er super nemt. Jeg laver det efterhånden på alle vores bloklys. Det bliver meget mere personligt, end bare hvide lys.

Det ska du bruge:

  • Hvid serviet
  • bloklys
  • tush, alle farver kan bruges
  • saks
  • en lille ske
  • et tændt lys
  • saks

  1. Tag servietten og fold den helt ud
  2. Tegn det motiv du gerne vil have på dit lys
  3. Klip det ud. Det behøver ikke at være klippet helt til kanten, man kommer ikke til at kunne se servietten
  4. Læg udklippet på lyset
  5. Hold skeen over lyses, med indersiden ned mod flammen
  6. Smør, med ydersiden af skeen, på udklippet så starinen smelter og servietten sidder fast. Skeen skal varmes op flere gange

post-56752-0-50014800-1335638915.jpg

post-56752-0-16580600-1335638996.jpg

post-56752-0-67967200-1335639015.jpg

post-56752-0-95114000-1335639042.jpg

post-56752-0-37162400-1335639063.jpg

post-56752-0-44157000-1335639077.jpg

post-56752-0-81486900-1335641073.jpg

Redigeret af ajoajo
4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis bare bloklyset er bredt nok, så brænder den yderste starin jo ikke, den smelter.

Jeg prøvede også at lave det på kronelys. Det var rigtig fint. Men når de brænder ned kan der godt gå ind i servietten, Men ikke på bloklysene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :biggrin:

Ja det er en super god måde at gøre det på.

Man kan jo tit få servietter med nogle søde motiver på. Dem kan man også bruge, hvis ikke man vil tegne det i hånden.

Redigeret af ajoajo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine lys, det er et godt trick.

hvis man gerne vil male i fri hånd er opvaskemiddel og vandfarve en god ide..

Ja det er også en virkelig god måde at gøre dem personlige.

Jeg syntes dog at det er lettere at tegne på servietten først. Så kan man jo altid lave det om så mange gange man vil, uden at "skade" lyset. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kan lave mange, kan vel også bare købe sådan et dias halløj, som man bruger til overhead-projectors ... de der gennemsigtige plastic nogen .... lave monogrammet og så skære det ud og så ellers ligge det på, som en skabelon på hvert lys ? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan man få stempler der er så store??? I stedet for at tegne på servietten...

Det ved jeg faktisk ikke.

Men man kan jo printe det ud på alm. papir, og så klippe en skabelon man kan tegne efter.

Det er min plan at gøre dette til de lys til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men tush"type er lige meget. Jeg har et billig 20 tush sæt fra Tiger eller noget. Det skal vel ikke være en special tush?

Ja det er fuldstændig ligegyldigt.

Jeg brugte en guld tusch jeg normalt skriver kort med, og en helt almidelig sort tusch.

Så længe den ikke ødelægger servietten så er det fint. :biggrin: Det er også derfor man skal vente med at skille lagene ad, til man har tegnet. Så man ikke laver hul i den.

Redigeret af ajoajo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en rigtig fin idé... Fik faktisk på et tidspunkt et smukt lys af en bruger herindefra, hun selv havde dekoreret på den måde.

Ønsker man et lidt mere ensartet monogram til,lyset kan man jo bruge en serviet man har embosset i stedet (der er vist en diy herinde eller i hvertfald på min blog). På den måde kan man også få alle farver

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en rigtig fin idé... Fik faktisk på et tidspunkt et smukt lys af en bruger herindefra, hun selv havde dekoreret på den måde.

Ønsker man et lidt mere ensartet monogram til,lyset kan man jo bruge en serviet man har embosset i stedet (der er vist en diy herinde eller i hvertfald på min blog). På den måde kan man også få alle farver

Hej Miss- Lena....Jeg ved ikke om du "så" min kommentar på din blog, Men nu kan jeg jo stille spørgsmålet herinde også. Bruger du embossery sættet meget nu efter bryllupet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer