Bondedanem

Bryllup i stald/gildesal/udbygning... Nogle herinde?

26 indlæg i dette emne

Sagen er at vi ejer et kæmpe nedlagt landbrug, vi har den gamle hestestald på over 500 kvm og overvejer at holde festen der til næste sommer, nogle der har gjort det???

Smid meget gerne billeder ind ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre gjorde det da de i tidernes morgen holdt bryllup. Det var så hyggeligt med sprossede vinduer, kalkede vægge og masser af lys og blomster. For mig som barn var det helt magisk den stemning der var :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare til at være hyggelige omgivelser til et bryllup :heart:

Tak, så vil vi skrive i invitationen at folk er velkommen til enten at medbringe campingvogn, telt eller blot en madras da huset vi har er 350 kvm, og vores grund er 2500 kvm, så der er jo plads nok :)

Vi er ikke til det store og fancy :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bor på en 4-længet gård, og skal holde festen i et telt i midten af gården. Teltet skal så gå helt hen til åbningen af vores gildesal, som ligger i den ene længe. Gildesalen bliver hygge/herrerummet med bar, fotovæg, dartspil osv. Det er ikke stort nok til at rumme hele festen, derfor denne løsning :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iih, at bo på en gård, bare det var mig. Det har jeg altid drømt om. H2B er ikke landmand, eller særlig landmands-agtig overhovedet, så det bliver et heeelt almindeligt hus for os, til den tid.

Edit: Måske jeg lige sniger mig til at bygge en heste-stald eller noget...

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Iih, at bo på en gård, bare det var mig. Det har jeg altid drømt om. H2B er ikke landmand, eller særlig landmands-agtig overhovedet, så det bliver et heeelt almindeligt hus for os, til den tid.

Edit: Måske jeg lige sniger mig til at bygge en heste-stald eller noget...

Elsker det og ville ikke bytte for noget i verden :)

Men nu er vi også meget bondegårds-agtige, med heste, hund og ej at forglemme staldkatten ;)

Redigeret af Bondedanem
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Iih, at bo på en gård, bare det var mig. Det har jeg altid drømt om. H2B er ikke landmand, eller særlig landmands-agtig overhovedet, så det bliver et heeelt almindeligt hus for os, til den tid.

Edit: Måske jeg lige sniger mig til at bygge en heste-stald eller noget...

Det er min H2B nu heller ikke, tog mig 5 år at overtale ham til at købe gård (eller nedlagt landbrug hedder det vel) :lol: Men en hestepige (mig) skal jo bruge en gård til hestene :biggrin: H2B er tømrer, så kan lave det meste selv, så det er dejligt, og nu elsker han at bo her :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

500kvm - wow!

Er det helt åbent, eller er der flere rum (altså udover evt. hestebåse...)?

Lyskæder ville jeg selv gøre en masse ud af. Og ellers blomster på bjælker osv., måske store blomsterkurve hængende fra loftet??

barn_wedding.jpg

Og så kan I jo også lave nogle 'loungeområder' med gamle sofaer ++ når pladsen nu er til det.

Jeg er nærmest helt misundelig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

500kvm - wow!

Er det helt åbent, eller er der flere rum (altså udover evt. hestebåse...)?

Lyskæder ville jeg selv gøre en masse ud af. Og ellers blomster på bjælker osv., måske store blomsterkurve hængende fra loftet??

barn_wedding.jpg

Og så kan I jo også lave nogle 'loungeområder' med gamle sofaer ++ når pladsen nu er til det.

Jeg er nærmest helt misundelig!

Det er i en af hvor længer der er over 500 kvm i et stor rum, med over 4 meter til loftet, det er der vi har tænkt os at holde festen, der er 4 hestebokse i den ene ende, også ville vi lave spisearrengement i den ene ende og danseplads i den anden, så er vi nemli fri for at flytte borde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som præcist sådan et sted vi er på udkig efter til vores bryllup - med mulighed for at være både inde og ude - og ikke mindst muligheden for at dekorere lokalerne, så det bliver super romantisk.

Nogle herinde, der kender noget lignende man kan leje? Synes det er svært at finde et hyggeligt sted, hvor der samtidig skal være plads til mange mennesker, der også helst skal have mulighed for at overnatte...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som præcist sådan et sted vi er på udkig efter til vores bryllup - med mulighed for at være både inde og ude - og ikke mindst muligheden for at dekorere lokalerne, så det bliver super romantisk.

Nogle herinde, der kender noget lignende man kan leje? Synes det er svært at finde et hyggeligt sted, hvor der samtidig skal være plads til mange mennesker, der også helst skal have mulighed for at overnatte...

Dejligt, at der er andre der syntes om tanken ;)

Nu har vi selv mulighederne for det, så det da det vi gør - så sparede vi jo også en hel del der på lokale/teltleje ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er helt vildt så meget noget tyl eller hvidt stof kan pynte en stald op.

Vi har en garage, vi kunne have brugt og en gildesal, meeen... det er bare for nedslidt og ikke særligt bryllupsagtigt i vores tilfælde.

Haven er stor nok til et giga telt, men igen, jeg ville rende rundt og stresse totalt, og hele haven er bare så meget forvokset og trist, 4000 kvm er fo rmeget for mig at holde når manden er væk 2-3 måneder af gangen (der skal en løsning til på sigt, det er bare nødvendigt enten at sløjfe noget af haven eller få en pensioneret havemand). Alternativt lægge noget af haven til foldene...

Så vi tog ud af huset til min store nydelse. men konceptet er hyggeligt og rart, og det bliver helt sikkert nogle fine fester.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som præcist sådan et sted vi er på udkig efter til vores bryllup - med mulighed for at være både inde og ude - og ikke mindst muligheden for at dekorere lokalerne, så det bliver super romantisk.

Nogle herinde, der kender noget lignende man kan leje? Synes det er svært at finde et hyggeligt sted, hvor der samtidig skal være plads til mange mennesker, der også helst skal have mulighed for at overnatte...

Vi lejer gerne ud :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare lige sige... tal ikke til mig om fester i stalde og den slags steder...

Jeg sagde for nogle år siden ja til at spille til en fødselsdag i et maskinhus. Det viste sig at maskinhuset lå i direkte forlængelse af kostalden - der var simpelthen tale om en samlet bygning, hvor halvdelen var kostald, og den anden halvdel maskinhus. I kostalden var der en malkerobot, hvor køerne selv kunne gå ind og blive malket, når de havde det behov... og det var så iøvrigt beskrivelsen af udsigten fra dansegulvet.

Jo mere fulde folk blev, jo sjovere blev det (for dem) at stå og grine af de åndssvage køer, der vraltede ind og ud af malkerobotten, mens de muhede og formentlig undrede sig over, hvad al den ståhej i maskinhuset gik ud på.... og så var luften forøvrigt fyldt med fluer og andre insekter, som den jo er i en kostald...

Så jeg skal ALDRIG mere spille i en kostald... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare lige sige... tal ikke til mig om fester i stalde og den slags steder...

Jeg sagde for nogle år siden ja til at spille til en fødselsdag i et maskinhus. Det viste sig at maskinhuset lå i direkte forlængelse af kostalden - der var simpelthen tale om en samlet bygning, hvor halvdelen var kostald, og den anden halvdel maskinhus. I kostalden var der en malkerobot, hvor køerne selv kunne gå ind og blive malket, når de havde det behov... og det var så iøvrigt beskrivelsen af udsigten fra dansegulvet.

Jo mere fulde folk blev, jo sjovere blev det (for dem) at stå og grine af de åndssvage køer, der vraltede ind og ud af malkerobotten, mens de muhede og formentlig undrede sig over, hvad al den ståhej i maskinhuset gik ud på.... og så var luften forøvrigt fyldt med fluer og andre insekter, som den jo er i en kostald...

Så jeg skal ALDRIG mere spille i en kostald... :lol:

Ha ha, nu er vores heldigvis et nedlagt landbrug, så de eneste dyr vi har er vores hund og to heste (som ikke befinder sig i den omtalte bygning), ha - det må da ha været noget af et syn :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer