Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Jeanette+Jesper

Hvornår pakker/pakkede i gaverne op?

13 posts in this topic

Hej alle.

Jeg er i et kæmpe dilemma. Min kommende mand og jeg var egentlig blevet enige om at vi ville pakke vores gaver, som vi havde fået til både receptionen og festen, op morgenen efter på hotellet, sammen med de overnattede gæster. Dette for at have mest mulig fred og ro og for at kunne nyde det.

Men min kommende svigermor bliev meget skuffet da hun hørte det, da de ikke skal overnatte, og forsøgte egentlig at få os til at ændre mening.

Synes også det ville blive noget rød, hvis vi nøjedes med at pakke dem om der ikke bliver og sover, for ved ærlig talt ikke hvem der gør og ikke gør.

Hvad synes i og hvad gjorde/gør i?

Vh Jeanette

0

Annonce ♥

Vi pakkede op på dagen.. :)

Vi afholdte reception, hvor der var mennesker med som ikke skulle videre med til festen.. Vi havde ikke ønsket os noget/sendt ønskesedler med ud sammen med receptionsindbydelserne, men alligevel havde folk gaver med.. :heart: Dem åbnede vi ikke mens de var der, da der simpelthen ikke var tid..

Men i tidsrummet mellem reception og fest - altså ca. fra klokken 17-18.15, der pakkede vi gaver op - mens folk gjorde sig klar til middagen, klædte om, indfandt sig og fik en velkomstdrink osv.. Det var meget passende tidsrum at åbne gaver i.. Min mand åbnede gaverne, og jeg åbnede konvolutterne - én veninde skrev i kortene hvad vi havde fået - og én veninde sørgede for at gaverne stod sammen med kortet og stod pænt på bordet bagefter..

Vi gjorde så meget ud af takkekortene - også til receptionsgæsterne - hvor vi takkede personligt for gaverne.. Det synes jeg det er meget vigtigt, og især hvis ikke man får åbnet dem når gæsten er der.. :)

Edited by Shedevil
0

Vi har valgt at vi vil bruge tiden sammen med vores gæster (hvoraf en del kommer meget langvejsfra og som vi derfor ikke ser så tit) og har annonceret på vores bryllupshjemmeside at vi af den grund, først pakker gaverne op næste dag. Dernæst har vi tilføjet at hvis man ønsker at gaven bliver set med det samme, kan man pakke ind i cellofan. Det er meget muligt at nogen bliver stødt over at vi ikke ønsker at pakker gaver op med det samme, men det er nu engang det der giver mest mening for os!

0

Vi vil også først åbne gaver dagen efter.

Vores vielse ligger i forvejen sent på dagen, så vi vil bruge den time til receptionen på de gæster der ikke kommer med til middagen.

0

Annonce ♥

Vi har det også bedst med at pakke dem op dagen efter. Føler selv der er mere tid og ro. Men vil jo bare heller ikke skuffe folk. Ved bare ikke om vi skal se stort på det, det er jo vores dag?

0

Vi vil helt klart pakke dem op på dagen, gæsterne har brugt tid, energi og kærlighed på, at finde den helt rette gave til os, så skal de også kunne se hvor glade vi bliver :cheerleader3: derudover vil gæsterne også gerne se hvad andre har givet, jeg ville selv blive skuffet hvis det jeg havde lagt så meget i, ikke blev åbnet på dagen, så jeg kunne se deres ansigtsudtryk :)

0

Vi har valgt at pakke gaverne op på selve dagen til receptionen, da der er god tid mellem selve vielsen og middagen.

0

Vi håber at kunne pakke gaver op lige efter vielsen, når vi ankommer til feststedet, mens der spises bryllupskage inden middagen. Når vi ikke alle sammen, håber vi at kunne pakke lidt op hér og dér i løbet af aftenen.

Vi har det også bedst med at pakke dem op dagen efter. Føler selv der er mere tid og ro. Men vil jo bare heller ikke skuffe folk. Ved bare ikke om vi skal se stort på det, det er jo vores dag?

I skal gøre det, I har det bedst med, for det er netop - jeres dag.

0

Annonce ♥

Vi pakkede gaverne op på dagen inden middagen. Gæsterne var jo også spændte på hvad vi syntes om deres gave til os :)

Min søster skrev ned hvad vi fik af de forskellige, så kunne vi også læse hvad de forskellige havde givet os. Og skrive på takke kortet : " Tak for ....... Den bliv vi meget glade for mm. "

0

Vi havde på forhånd bestemt os for at gøre det dagen efter, da vi havde meget svært ved at se hvor tiden til det skulle komme fra.

Mine svigerforældre var ikke begejstrede for det på dagen, og en enkelt tante kommenterede det også, men ellers sagde ingen noget. :) Hvis emnet kom på banen, sagde vi, at vi prioterede at brugen dagen samme med vores gæster, for de var der jo ikke dagen efter modsat gaverne. Den begrundelse faldt i god jord. ;)

Det gav også god tid til at nå og glædes over gaverne, i stedet for det bare var noget der skullee hastes i gennem.

0

Vi pakkede vores op på selve dagen i flere etapper, Men det ville jeg nok have gjort anderledes hvis jeg kunne, enten ved at få forældre/ søskende til det eller vente til dagen efter,

0

Vi vælger også at pakke gaverne op dagen efter. Vi har skrevet det på vores hjemmeside, så vi håbe ikke der er nogen, der bliver skuffet :) Det tror jeg nu heller ikke - de fleste vil vel forstå, at man helst vil bruge dagen sammen med gæsterne, og undgå stress, for at nå at pakke gaverne op. Vi har dog planer om at sende personlige takkebreve ud, så alle ved hvor meget vi værdsætter deres gaver :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg syntes der er en tendens til at overdrive det her med gaveoppakning og hvor meget det fylder tidsmæssigt og socialt i forhold til det man rent faktisk oplever ude ved bryllupsfesterne.

Dem der ikke vælger at pakke op dagen efter gør det ind i mellem. Der er ikke noget til hinder for at parret står og pakker lidt gaver op i pauser, i forbindelse med kaffen inden brudevalsen etc. og når der efterfølgende er fest og dans (hvad jeg ved I skal have) har I måske også som brudepar behov for lige at koble lidt af på et tidspunkt.

Det er noget andet ved visse konfirmationer. Jeg har selv været ude ved 4 konfirmationer indenfor den sidste uge og ved nogle af dem kunne man opleve at det her med gaveoppakning som et egentligt scenarie hvor konfirmanden stod og pakkede op mens alle gæsterne stod og så på. Sådan er det typisk ikke ved bryllupsfesterne. Ved brylluppet i lørdags pakkede brudeparret gaver op under kaffen mens de fleste gæster smalltalkede og slappede af, hvorefter det var tid til brudevals.

Trækker middagen ud til lige inden brudevalsen (hvad de færreste håber på) så er det som regel fordi der er mange pauser og de pauser kan brudeparret også godt udnytte til at pakke gaver op. Det er heller ikke sådan at brudeparret ikke taler med gæsterne mens de pakker op .

0