Girl Next Door

A & L's bryllup 07.09.13 - Billede af skoene

131 posts in this topic

I går på min fødselsdag, friede L til mig, så nu starter planlægningen for alvor! ;)

Jeg kommer meget på søster BK, så er helt sikker på at jeg bliver glad for at være her :)/>

Vi har pt. været sammen i lidt over 3 år, og vil til brylluppet have været sammen i 4½ år.

Datoen er den 07.09.13

Links til headlines:

Hvordan vi mødtes

Frieriet samt billede af ringen og bonus info, hvorfor ringen betyder lidt ekstra :heart:/>

Temaet

De første kroner brugt, samt de første spæde forberedelser

Kirken

Kirketanker - I tvivl om kirken

Shopping på ebay

Loppefund

Tanker om brudebuketten

Håret

Kirken - Det endelige valg

Update på kage, lokale og kjole

​Musik til festen

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Hvordan vi mødtes:

Jeg blev single i oktober 2008, og en våd aften med tøserne i byen, kom jeg til at søge arbejde på et diskotek. Jeg var på daværende tidspunkt studerende, så lidt ekstra kroner kunne man jo altid bruge :wink: Jeg fik arbejdet, og i januar, skulle vi have en ny dørmand. Vores barchef vidste godt hvem han var, og jeg spurgte hende om han var lækker. Nææh det synes hun ikke, men vi havde heller ikke samme smag i fyre. Så jeg spurgte hende om JEG ville synes han var lækker, og det mente hun faktisk at jeg ville. Han mødte ind, og han så faktisk ganske sød ud. Da jeg stod i gardaroben, skulle han stå lige i nærheden af mig. Jeg prøvede ihærdigt at smalltalke, men han virkede ganske uinteresseret. Og jeg tænkte at sådan en trænet fyr nok heller ikke gad sådan en småtyk trunte som jeg :unsure:

Et par uger efter han startede dernede, skulle vi alle fra arbejdet, ind og spise, og vi fik fat i hans nummer, og det blev mit job at overtale ham til at tage med. Vi havde fået at vide at han var meget genert, så vi skulle måske plage lidt. Jeg brugte HELE dagen på at overtale ham, og til sidst lykkes det. Trods L havde fået en fiber til træning samme dag, troppede han op. Men vi snakkede faktisk ikke sammen hele aftenen.

Efter den dag, begyndte vi at skrive mere og mere sammen. Egentlig var han alt det jeg ikke ønskede i en fyr, da jeg virkelig ikke ønskede en dørmand (havde jo set hvordan sådan nogen opfører sig i blandt fulde tøser) + han havde et barn fra tidligere.

Vi hoppede fra SMS til MSN, og skrev som sagt mere og mere sammen. Jeg spurgte ind til hvorfor han ikke havde en kæreste, og spiste mig af med at der jo altid var noget ved sig selv man ikke var så glad for. Det kendte jeg godt, for jeg er ikke det man kalder et siv :wink:

L får skrevet en laaaang besked om at han er født med en defekt og har derfor ingen navle, men et kæmpe ar ned af maven, samt meget tydelige blodårer på ben og arme. Og lige da jeg modtager denne besked, går mit internet ned, og det ser for ham ud til at jeg bare logger af. L tænker "Ja jeg prøvede da". Efter 15-25 minutter får jeg endelig liv i mit internet og får skrevet at det var mit internet der smuttede og ikke jeg :)

Et par uger går, og han inviterer mig i biografen. Vi ser pigen der legede med ilden. jeg synes den var FANTASTISK, og L synes det var noget svensk pjat :lol: Ingen af os tør at kysse hinanden, men lysten var der.

Skriveriet fortsætter, og vi snakker om alt det vi ikke tør når vi er sammen. Vi aftaler en filmaften om søndagen når han har afleveret hans datter. Torsdag skriver vi sammen og vi synes begge at der er lang tid til søndag. Jeg forslår at jeg da bare kommer nu (om torsdagen) og ser en film. Han panikker, men går med til det til sidst. Vi ser Blå mænd, og vi sidder begge helt stive hele filmen, og har begge lyst til at kysse hinanden. Men tør ikke. Da hovedrollen tør at kysse den pige han er vild med til slut, tænker L at hvis ham i filmen tør, så tør han også. Så han nærmest kaster sig over mig og vi får kysset første gang :iloveyou:

Om lørdagen skal L og hans datter passe min lille killing, mens jeg er væk en hel dag. Vi får kysset lidt i døråbningen mens hans datter er ude af syne.

Jeg får hentet katten igen om aftenen og kørt ham på arbejde. Søndag mødes vi til den aftalte filmaften. Han har valgt en eller anden skod film, som jeg hurtigt beordrer slukket. Vi sætter noget andet på, som vi heller ikke rigtigt får set, da vi har mere travlt med at kysse. Jeg ligger i hans skød og han virker lidt fjern. Jeg spørger til hvad der er galt, og først vil han ikke sige noget. Efter noget tid kigger han på mig, og spørger om vi egentlig er kærester nu? Jeg siger at det kan vi da godt være, så søndag den 8. marts - kvindernes internationale kampdag, blev vi kærester :iloveyou:

Edited by Girl Next Door
0

Frieriet

I går havde jeg fødselsdag, og dagen startede skønt med æg, bacon, pølser og hveder sammen med L, min bror og svigerinde :metteholm

Derefter hoppede vi bag på deres motorcykler og drog mod Fårup Sommerland, hvor der var gratis indgang for folk på motorcykel :)

Vi fik prøvet en masse ting, fik spist junk og is. Solen forsvandt over middag, og temperaturen faldt og vi frøs lidt. Så vi valgte at køre hjem ved 16 tiden.

Hjemme hentede L dynen til mig, så jeg kunne ligge på sofaen og få varmen. Det blev til en skøn lille lur også :) Han vækkede mig ved 19 tiden og sagde vi skulle finde noget mad. Jeg var mest til at ringe efter en pizza, men han mente vi skulle til Blokhus. Mine anelser om at et frieri var i luften, blev forstærket, og sagde til ham at hvis ikke vi skulle hente min gave der, betød Løkken mere for mig, da jeg er kommet deroppe siden jeg blev født. Så turen gik pludselig mod Løkken :lol: Vi fik noget virkelig dårligt mad på Natalie og blev hurtigt færdige. Vi gik mod bilen igen og kørte mod stranden. Der var ikke mange mennesker, og de der var der, sad inde i deres biler, da der var stiv kuling. L insisterer på at vi skal ud af bilen. Så vi går ud, og står foran vores bil og ser på solnedgangen. Han siger han elsker mig, roder i lommen og spørger om jeg vil gifte mig med ham :loveshower: Jeg får sagt ja og hiver ham op til kys og kram. Jeg siger til ham at han skal sætte ringen på min finger, og da han så vil det, får jeg nærmest råbt "STOOOOP! Hvilken finger vil du helst have en vielsesring på resten af livet" L siger højre, og siger så at han skal sætte ringen på min venstre finger. Så nu sidder der en skøn lille guldring på min finger :loveshower:

kMSmk.jpg

På vejen hjem ringede en veninde for at sige hun havde sat en gave på vores trappe. Vi snakker lidt frem og tilbage, og får sagt at nu skal vi (hende og jeg) i gang med at planlægge. Hun bliver lidt stille og hviner nærmest så. Jeg får fremstammet at jeg altså ikke er gravid, og det forstod hun godt :) Hun beordrer os over forbi til en cola, da hun vil se hvad der sidder på min finger. Så vi kører derover, og vi møder hende og hendes mand, nærmest hopppende og hvinende til krammer og tillykker. De åbner champagne og vi snakker og hygger i en times tid, hvor vi tager hjem og slutter dagen af på den måde man nu kan, når man nu er en forlovet 29 årig :bed:

---------------

Bonus info om ringen:

Da jeg var 4-5 år mødte jeg en kvinde i Løkken der sammen med hendes mand havde en butik. De havde alt lige fra billige souveniers til kongeligt procelæn. Hun troede jeg var blevet væk fra mine forældre, men jeg måtte selv gå rundt i byen indenfor gågadens grænser. Årene efter blev jeg ved med at komme tilbage når vi var på ferie i Løkken, og de endte med at blive rigtig gode venner af os. Jeg var på ferie hos dem, og havde mine første jobs i deres butik. Af hende fik jeg da jeg var 10-12 år, en halskæde og øreringe med firkløveren i guld fra flora danica. Disse smykker betyder meget for mig, da hun for nogle år siden gik bort, taget af kræften :(

Da L og jeg begyndte at snakke bryllup og frieri, mente han jo at det var såååå dyrt, men viste ham denne ring, og fortalte ham historien om hvorfor denne ville betyde rigtig meget for mig. Og så er en firkløver jo lykkebringende :)

Vi regner med at datoen bliver 07.09.13 :loveboard:

Edited by Girl Next Door
0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen, sikke en sød historie og fin symbolik med firkløveren

Sikke en dejlig dato i har valgt :griner:-

Ikke mindst også velkommen til dette forum, som giver god inspiration, også til de ting man ikke vidste, man gerne ville have :wink:.

0

Annonce ♥

hej smukke

stort tillykke med frieriet, og velkommen til herinde. Nu kan du blive et rigtig aktiv medlem herinde. Jeg glæder mig rigtig meget til at følge dig herinde, og så siger du bare til, hvis du vil have nogle af os BK-tøser med ud og kigge på kjoler :) for jeg er max klar

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan vi mødtes:

Jeg blev single i oktober 2008, og en våd aften med tøserne i byen, kom jeg til at søge arbejde på et diskotek. Jeg var på daværende tidspunkt studerende, så lidt ekstra kroner kunne man jo altid bruge :wink: Jeg fik arbejdet, og i januar, skulle vi have en ny dørmand. Vores barchef vidste godt hvem han var, og jeg spurgte hende om han var lækker. Nææh det synes hun ikke, men vi havde heller ikke samme smag i fyre. Så jeg spurgte hende om JEG ville synes han var lækker, og det mente hun faktisk at jeg ville. Han mødte ind, og han så faktisk ganske sød ud. Da jeg stod i gardaroben, skulle han stå lige i nærheden af mig. Jeg prøvede ihærdigt at smalltalke, men han virkede ganske uinteresseret. Og jeg tænkte at sådan en trænet fyr nok heller ikke gad sådan en småtyk trunte som jeg :unsure:

Et par uger efter han startede dernede, skulle vi alle fra arbejdet, ind og spise, og vi fik fat i hans nummer, og det blev mit job at overtale ham til at tage med. Vi havde fået at vide at han var meget genert, så vi skulle måske plage lidt. Jeg brugte HELE dagen på at overtale ham, og til sidst lykkes det. Trods L havde fået en fiber til træning samme dag, troppede han op. Men vi snakkede faktisk ikke sammen hele aftenen.

Efter den dag, begyndte vi at skrive mere og mere sammen. Egentlig var han alt det jeg ikke ønskede i en fyr, da jeg virkelig ikke ønskede en dørmand (havde jo set hvordan sådan nogen opfører sig i blandt fulde tøser) + han havde et barn fra tidligere.

Vi hoppede fra SMS til MSN, og skrev som sagt mere og mere sammen. Jeg spurgte ind til hvorfor han ikke havde en kæreste, og spiste mig af med at der jo altid var noget ved sig selv man ikke var så glad for. Det kendte jeg godt, for jeg er ikke det man kalder et siv :wink:

L får skrevet en laaaang besked om at han er født med en defekt og har derfor ingen navle, men et kæmpe ar ned af maven, samt meget tydelige blodårer på ben og arme. Og lige da jeg modtager denne besked, går mit internet ned, og det ser for ham ud til at jeg bare logger af. L tænker "Ja jeg prøvede da". Efter 15-25 minutter får jeg endelig liv i mit internet og får skrevet at det var mit internet der smuttede og ikke jeg :)

Et par uger går, og han inviterer mig i biografen. Vi ser pigen der legede med ilden. jeg synes den var FANTASTISK, og L synes det var noget svensk pjat :lol: Ingen af os tør at kysse hinanden, men lysten var der.

Skriveriet fortsætter, og vi snakker om alt det vi ikke tør når vi er sammen. Vi aftaler en filmaften om søndagen når han har afleveret hans datter. Torsdag skriver vi sammen og vi synes begge at der er lang tid til søndag. Jeg forslår at jeg da bare kommer nu (om torsdagen) og ser en film. Han panikker, men går med til det til sidst. Vi ser Blå mænd, og vi sidder begge helt stive hele filmen, og har begge lyst til at kysse hinanden. Men tør ikke. Da hovedrollen tør at kysse den pige han er vild med til slut, tænker L at hvis ham i filmen tør, så tør han også. Så han nærmest kaster sig over mig og vi får kysset første gang :iloveyou:

Om lørdagen skal L og hans datter passe min lille killing, mens jeg er væk en hel dag. Vi får kysset lidt i døråbningen mens hans datter er ude af syne.

Jeg får hentet katten igen om aftenen og kørt ham på arbejde. Søndag mødes vi til den aftalte filmaften. Han har valgt en eller anden skod film, som jeg hurtigt beordrer slukket. Vi sætter noget andet på, som vi heller ikke rigtigt får set, da vi har mere travlt med at kysse. Jeg ligger i hans skød og han virker lidt fjern. Jeg spørger til hvad der er galt, og først vil han ikke sige noget. Efter noget tid kigger han på mig, og spørger om vi egentlig er kærester nu? Jeg siger at det kan vi da godt være, så søndag den 8. marts - kvindernes internationale kampdag, blev vi kærester :iloveyou:

Så kom der lidt "fyld" i denne besvarelse :wink:

Edited by Girl Next Door
0

Temaet

Temaet fandt vi faktisk samme dag som han friede "Alice i Eventyrland", lidt a la tea party. Med tekander, små kaffekopper, flasker med "drink me" og kager med "eat me" på. Farverne bliver indtil videre Lyserød og Grøn

Billeder til inspiration kommer senere...

Edited by Girl Next Door
0

De første kroner brugt på brylluppet, samt de første spæde forberedelser

I går fik jeg brugt de første 76 kr på brylluppet, og det føltes SKØNT! Var i genbrugsen og fik købt 6 kopper, 2 tekander og et olie/eddike sæt hvor de 2 flasker kan bruges som "drink me" flasker.

I går fik jeg også skrevet til kirken angående vielse, og venter lige nu på svar fra dem.

Jeg fik også oprettet en Bryllupskonto til opsparing til festen, samt fik bestilt et kreditkort dertil, så vi ikke skal flytte rundt på pengene når noget skal betales

0