MunkVerner

♥Helle og Niels´s eventyrlige bryllup♥

55 indlæg i dette emne

Helle og Niels

28 april 2012

Så blev det endelig min tur til at skrive en beretning i stedet for kun planlægningen af en helt igennem fantastisk og eventyrlig dag!!!

Jeg vælger at bygge min beretning op på den måde at jeg starter med at fortælle om dagen før for Niels og jeg hver for sig og så selve dagen og til sidst dagen efter, men eftersom jeg endnu ikke har fået billederne fra vores fotograf og ikke helt ved med sikkerhed hvornår jeg får dem vil jeg starte i det små med vores egne billeder fra om fredagen og så håbe på at jeg har fået de andre billeder inden jeg når til at fortælle om selve dagen. Billederne fra om fredagen og om morgenen er taget af vores dejlige vennepar (forlover og brudepige).

Oversigt over vores beretning af en fantastisk dag:

Fredag d. 27/4-2012 - Dagen før dagen

Niels´s fredag aften

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hallo hvad er dette for en teaser - du skal da skrive mere søde pige og poste billeder hæhæ - så kom igang NU :pokey:

F5 F5 F5 F5

Sorry sorry, jeg skal nok lige tage mig sammen og få skrevet noget mere. -Jeg har bare haft brug for lige at slappe helt af efter brylluppet og sygdom. -Der skal nok meget snart komme noget mere.

Ha - hold op, jeg er ny, jeg vidste ikke, hvad F5 betyder, altså - hvad knappen gør, og hvorfor det var så spændende at skrive F5! :rolleyes:

Nu jeg ved det - helt sikkert - F5, F5, F5! :lol:

Vi glæder os MunkVerner, rigtig god skrivelyst :)

Bedre sent end aldrig GP og tak skal du have :wink:

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til alle jer som allerede har været forbi min beretning vil jeg bare sige tak fordi i vil bruge jeres tid på at læse med. Jeg skal nok meget snart komme med mere til vores beretning, men jeg syntes det er så svært lige at samle mig om at skrive den da jeg stadig er sådan lidt oppe at køre og slet ikke lige kan få pulsen ned igen. - Men jeg skal nok tage mig sammen meget snart.

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til alle jer som allerede har været forbi min beretning vil jeg bare sige tak fordi i vil bruge jeres tid på at læse med. Jeg skal nok meget snart komme med mere til vores beretning, men jeg syntes det er så svært lige at samle mig om at skrive den da jeg stadig er sådan lidt oppe at køre og slet ikke lige kan få pulsen ned igen. - Men jeg skal nok tage mig sammen meget snart.

Aw, intet jag, vi er her, når pulsen er nede igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag 27/4-2012- Dagen før dagen

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Denne fredag blev fra morgenstunden noget anderledes end hvad jeg havde forestillet mig da begge vores piger var hjemme hele dagen pga. sygdom.. Niels havde taget fri hele dagen også og det var meningen at vi skulle have taget tingene stille og roligt mens pigerne var i dagpleje, men sådan blev det ikke fordi jeg hellere ville holde dem hjemme for at være sikker på at de ikke var fo dårlige om lørdagen. Men eftersom vores tøser ”kun” er 2 og 3 år er det ikke helt så nemt at lave en hel masse med dem på armene og slet ikke når de så oven i købet er syge og bare vil være på armen og hænge. –Men vi fandt ud af at løse det på den måde at min dejlige mor kom ned til os meget tidligt fredag for at passe Melanie (den mindste) da det var hende som var dårligst og derfor ikke skulle nogen steder og så valgte vi at Isabella måtte komme med os ud og pynte op og hente kransekagen ved bageren og hvad vi ellers havde af planer denne dag.

Det hele startede med at vi havde aftalt med Gl. Estrup at vi kunne komme derud og pynte lokalet kl. 13:00 og der skulle vi også have kransekagen med. Så vi starter med at pakke bilen med sprut til baren, bordhæfterne, favourboksene, toiletkurve, fuglebure, lys og alt det andet vi skulle bruge, jeg Havde desværre ikke fået lavet så meget pynt til selve lokalet som jeg gerne ville eftersom pigerne havde været syge ugen op til og faktisk blev min mindste pige indlagt onsdag så der blev ikke lavet andet end det jeg absolut syntes SKULLE være med. Ja jeg skulle have haft taget et billede af bilen for hele bagagerummet var bare fyldt til randen (og vi har altså en stor bil) med alt sammen, men dum som jeg var/er fik jeg ikke taget noget billede af det. Men der er billeder af æskerne klar i kassen, gavebordsskiltet, toiletkurvene og bordhæftets forside.

post-44707-0-76884200-1336590021.jpgpost-44707-0-88557100-1336590035.jpgpost-44707-0-43779200-1336590147.pngpost-44707-0-24294000-1336590219.jpg

–Men bilen blev pakket og vi bliver enige om at køre forbi bageren på vejen til Gl. Estrup for så kunne vi jo spare noget tid ved at tage kransekagen med der ud med det samme… Jeg kommer hen til bageren og hun fortæller mig at de altså ikke har prøvet at lave sådan en kransekagebuffet før selvom de har haft den på menuen i flere år.. de fleste vælger det klassiske overflødighedshorn men det syntes jeg bare var lidt for meget da vi først skulle have det til kaffen om aftenen hvor folk gerne skulle være godt mætte.. og da hun så fortæller at hun ikke havde prøvet før tænker jeg bare ”åh nej” hvad så nu… Men hun havde lavet de lækreste fade med kransekage i 8 forskellige former (igen skulle jeg selvfølgelig have taget billeder og det fortryder jeg at jeg ikke få gjort) men der var miniature udgaver af Napoleonshatte, alm. Stænger, stænger med pistacie, stænger med nougat, nogle stykker med nødder og mange flere forskellige. Her kommer lige et billede af 6 af dem, nåede ikke lige at tage et billede af de to sidste inden de var spist op.

post-44707-0-57375600-1336590316.png

Og sørme om hun ikke havde lavet en helt sølvfad med hver type (og jeg havde jo altså kun bestilt og betalt for kage til 34 personer) så hun ringede da lige til Odense marcipan for at høre hvor meget de regner med pr. person (det er deres opskrifter vores bager bruger) og det viser sig at vores kære bager faktisk har lavet buffet til intet mindre end 70 personer….WHOT tænkte jeg bare det kan og vil jeg ikke betale for.. men nej nej selvfølgelig ikke jeg fik da bare det hele gratis for hun måtte ikke sælge det i butikken alligevel da det ikke er en del af deres faste sortiment.. så da jeg fik kasserne at se kunne jeg jo godt se at det kunne vi sgu ikke have i bilen sammen med alt det andet også.

WHOT TO DO

Vi blev enige om at vi var faktisk nødt til at køre ud til Gl. Estrup og pynte op og for at høre dem om du overhovedet har plads til at opbevare så mange fade… jeg kunne slet ikke lige finde overskud til at begynde at sortere i hvad vi skulle have med og hvad vi skulle beholde hjemme hvis de ikke kunne have det hele. Heldigvis er den ene af mine dejlige brudepiger Gitte kommet da vi kommer til Gl. Estrup og hun overtager med det samme Isabella så jeg har tid til at få sat bordkortene op og få pynten op hvor jeg vil have det, hvilket skulle vise sig at være den største hjælp ever eftersom jeg lige pludselig blev meget i tvivl om den bordplan jeg havde lavet da jeg om torsdagen var blevet ringet op af min fætter som sagde at de havde fået besøg af en kusine fra USA og om hun ikke kunne komme med til brylluppet (ja min fætter er et kapitel for sig og det vil jeg ikke beskrive her) så hende skulle jeg lige have flettet ind og hvor skulle hun så lige sidde og hvem skulle jeg flytte på så min fætter og hende kunne sidde sammen og ja… jeg syntes bare lige det hele ramlede så jeg er glad for jeg ikke skulle tænke på Isabella også.. det løste sig og jeg fik sat alle bordkortene på deres pladser og vi lagde bordhæfterne også og satte fugleburene på bordene så de var klar til blomsterne.

post-44707-0-72340000-1336590533.jpg

post-44707-0-92378700-1336590604.png

post-44707-0-44523700-1336590728.jpg

Vi aftalte med Karin fra Gl. Estrup at vi bare skulle komme med alt kransekagen og så ville hun komme det i deres fryser da hun ikke havde plads i køleren da de skulle have hele to arrangementer denne lørdag men de kunne godt komme i fryseren hvilket jeg var så glad for, for så skulle jeg bare lige hente det og så aflevere det og så ellers ikke tænke mere på det. Eftersom tiden ligeså stille var ved at flyve af sted og jeg skulle også gerne lige nå nogle flere punkter inden jeg kunne slappe af, så derfor aftalte Niels, Gitte og jeg at når vi havde hentet kransekagerne skulle Gitte køre direkte hjem til os og hjælpe min mor med at pakke en taske til pigerne og lige se om der generelt var noget hun kunne hjælpe min mor med der hjemme… Niels, Isabella og jeg kører tilbage til Gl. Estrup for at aflevere kagerne og hun sætter dem i fryseren med det samme og hun beroliger mig med at nu skal vi bare tage hjem og slappe af og lade op til i morgen for nu har de styr på det de skulle styre.

Da vi kommer hjem igen sidder Gitte og hygger sammen med Melanie. Gitte er ved at tage neglelak på og det vil både Isabella og Melanie jo selvfølgelig også gerne have som de små prinsesser de nu er.

post-44707-0-40530700-1336591030.png

Redigeret af MunkVerner
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De hygger sig helt vildt mens jeg pakker en taske til tøserne som jeg skulle ned og aflevere ved Karina (pigernes dagplejemor) Jeg pakkede bare noget skiftetøj og nattøj og lidt snolder da pigerne jo skulle hjem og sove ved hende fra lørdag til søndag, så jeg tænkte at jeg lige så godt kunne stille den taske ned til hende om fredagen således vi ikke skulle have tasken med ud på Gl. Estrup og hele tiden holde styr på at få det hele med om lørdagen. Mens jeg pakker taske, Niels pakker sine ting og Gitte og pigerne lægger neglelak pakker min far noget mad, bamser, hundekurv og mad/vandskål i bilen og kører ud og aflevere vores lille Cody som skulle på weekend til søndag. Det var så dejligt han bare selv tog stilling til at nu skulle han altså pakkes sammen og afleveres for det havde jeg midt i alt forvirringen lige glemt at flette ind i vores tidsplan. –Og så ville far da også lige sørge for noget aftensmad til os ved samme lejlighed, for vi havde ikke lige tid til at lave noget nogen af os og det eneste vi havde aftalt var at Niels og jeg skulle sige farvel til hinanden inden aftensmaden. Men jeg fik pakket bilen igen, men denne gang med pigernes tasker og dyner (vi har heldigvis flere dyner til dem) og jeg kørte ned med det så det skulle jeg heller ikke tænke på lørdag. Mens jeg havde været nede for at aflevere taskerne havde Niels pakket sin taske og var faktisk klar til at tage ”hjemmefra” og hold nu lige op, der slog det mig ”nu ser jeg ham faktisk ikke før jeg går op af kirkegulvet og vi skal giftes” wuuuu det var vildt og det gav de vildeste sommerfugle i maven.

Det sidste punkt på dagens to do liste var at få gjort gæstebogen helt færdig og få afleveret den, topfigurene, sukkerknalderne og skålene med Jelly Beans til Charlotte i forsamlingshuset og derefter bare hjem og slappe fuldstændig af og lade op sammen med mine dejlige brudepiger og min fantastiske mor.

post-44707-0-43235800-1336589052.pngpost-44707-0-21059700-1336589067.png

Vi havde delt os op på den måde at Niels, min far og Niels´s forlover sov hjemme ved mine forældre og min mor, mine dejlige tøser, mine to brudepiger og mig sover hjemme i Niels og mit hus… Ann min anden brudepige kom hjem til mig omkring kl. 20:00 og derefter hyggede vi totalt og slappede for vildt af og så fik vi også lige set Ann og Kenneth´s bryllupsdvd (de havde samme fotograf som vi havde booked) så det gav et lille billede af hvilken type video og hvilke billeder vi kunne regne med at få og så var det bare super hyggeligt at se et bryllup dagen inden for så kom jeg bare så meget i stemning og så havde vi de to lækreste fade med frisk frugt der var jordbær, ananas, kiwi, vandmelon, netmelon, blå og grønne vindruer. Det var så lækkert.

post-44707-0-67182800-1336589109.jpg

Men men men brude ”pligterne” var ikke helt ovre endnu for jeg havde jo ikke lige helt besluttet hvilke smykker og hvilket slør jeg skulle have på endnu, ja I know det var sgu på tide, men jeg ville gerne have mine brudepigers mening så ja jeg prøvede ….

Jeg ved faktisk ikke hvor mange forskellige smykkesæt indtil jeg faktisk endte med det sæt som jeg først havde købt… typisk mig. Men hov.. jeg havde stadig ikke fået pakket den taske jeg skulle have med på hotellet med tøj til søndag, nattøj osv. Så den skulle jeg da også lige pakke inden jeg kunne komme i seng, men det gik nu faktisk meget hurtigt og vi gik alle sammen i seng omkring kl. 22:00…

Og det er så nu jeg gerne ville skrive at jeg sov skønt om natten, men det gjorde jeg absolut ikke, ikke fordi jeg var spændt eller nervøs, men fordi mine tøser var vågen SÅ mange gange denne nat hvilket jo bare er typisk…. Men det er jeg så vand til (lang historie) så jeg var på trods af det meget frisk lørdag morgen alt taget i betragtning.

Ja nu har jeg skrevet op af døre ned af stolper om min fredag aften, men jeg syntes ligesom der mangler en side af historien.. jaaaa mon i kan gætte hvilken jeg mener… selvfølgelig Niels´s jeg har efterfølgende fået nogle billeder der blev taget hjemme ved mine forældre, men jeg kan jo af gode grunde ikke fortælle så meget om dem, men det skal jo ikke forhindre mig i at vise jer nogen af dem og jeg må sige at mange af dem taler meget for sig selv og behøver bestemt ikke nogen kommentarer til.. ja det vil måske nok bare gøre sagen dårligere hvis i forstår. –De skal tale deres egen sag…

Redigeret af MunkVerner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber I havde en dejlig dag - glæder mig til at læse din beretning :loveshower:

Jov tak vi havde en helt uforglemmelig dejlig dag ()():a1221::balloon: Hvad med jer? -Gik jeres dag også som du havde planlagt?

Det var i den grad en vidunderlig dag - alt forløb som forventet :thumbsupsmileyanim: så kan ikke klage.. Håber også alt gik som du havde håbet på? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer