Pehrson

Hr. og Fru HP 21.4.12 -vi fortsætter #96

101 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

FESTEN

Vi er nu nåedet til at vi skal til bords. Men vi får serveret fortetten åbner vores gæster Favor, de var elle vilde og hyggede sig virkeilg over det skrammel jeg havde puttet der i :cheerleader3:

Og bare for at vi var sikre på at der blev taget billeder af os, tog vi lige nolge af hinanden

post-46722-0-49603200-1338449845.jpg

post-46722-0-26719500-1338449858.jpg

post-46722-0-90953700-1338449870.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom at forretten smagte tosse godt kunne jeg INET spise , ligner atlså ikke mig. Men var SÅ nervøs for min tale, spurgte Dalle om jeg ikke nok måtte holde min først, men det måtte jeg IKKE for han var selv mega nervøs o kunne heller ikke spise. Eller også udnyttede han bare at det var ham der besteme :pokey: Han holder den heldigvis hurtigt efter el. midt i forretten, kan egenlig ikke helt huske det...

Dalles tale

Min elskede Pyller ( Pernille i daglig tale )

Ja så kom dagen endelig hvor vi sagt ja til hinanden. Så har vi da også prøvet det.

Da jeg skulle ned på knæ den julemorgen for snart halvandet år siden havde jeg aldrig prøvet at være så nervøs før. Min nervøsitet blev dog overgået i dag af frygt for du ikke ville komme ind ad døren i kirken, eller om du ville sige nej, men det gik da heldigvis. Tak for det.

Vi mødtes jo i København, endda på min fødselsdag. Jeg fik faktisk lov til at holde dig i hånden kun ganske få sekunder efter vi mødtes. Tror ikke det var fordi du faldte så hurtigt for mig, desværre, men fordi du var bange for højder og vi skulle køre i en glas elevator. Så jeg var jo nød til at være lidt gentel, så jeg måske kunne få en chance. For jeg må sige, selvom det lyder meget kliche agtigt, så skete der noget. Der vidste jeg at jeg skulle have fat i dig, og det endte da heldigvis også sådan.

En sjov lille historie fra København. Ved ikke om det var for at teste min vilje til at komme ud og besøge dig eller om det bare var din stedsans der glippede. Har jo fundet ud af at du skal bruge hjælp fra Jytte ( vores GPS ) til at finde vej til Nørresundby. Men du sendte mig hvert fald rundt med natbusser i store dele af København. Jeg fandt dog ud til dig til sidste, også må jeg jo indrømme at jeg faktisk aldrig kom hjem igen. Så alt i alt. De 2 – 3 timers rundtur med natbusser og S-tog var det hele værd.

Ja. Så gik tingene jo pludselig stærkt. Og før vi vidste af det var du jo gravid med Lucas. Vi fandt også hurtigt ud af, at nu hvor vi skulle til at være forældre, at vi ikke skulle bo i København, men vi vil hjem til lille Aalborg.

Og den 16 august gav du den første af to kæmpe gaver til mig i form af Lucas. Og lige hans fødsel tog du i stiv arm. Jeg glemmer aldrig da jordmoderen spurgte dig lige efter hun havde lagt Lucas op til dig om vi skulle have flere på et tidspunkt. Du tænkte ikke engang over det. Du svarede bare – Jeg er klar med det samme.

Selvom jeg kalder dig pyller må jeg indrømme at lige meget hvor meget du går igennem af smerte eller andre ting, holder du altid panden højt og det er noget jeg har dybt respekt for.

Vi har altid været enig om at Lucas ikke skulle være enebarn og må sige den periode vi kom i efter hans fødsel og i forsøget på yderlige familieforøgelse fik tested os til det yderste. Tror faktisk i den periode kom vi til at lære at acceptere hinanden. Gå på kompromiser og være der for hinanden, ligegyldigt hvad.

Men heldigvis havde den periode en lykkelig slutning. Caroline. Vores lille prinsesse. Ja. En tro kopi af sin mor.

Og her vil jeg gerne takke dig smukke. Du har givet mig/os de to dejligste børn i verden.

Nu må man josige at der følger en masse huslige pligter og forældre agtige pligter til når man for sådan en familieforøgelse. Men du har ”næsten” aldrig brokket dig hvis jeg var kommet hjem træt fra job, smed mig på sofaen og så lidt fodbold. Tværtimod. Du sætter altid andre før dig selv. Så jeg håber virkelig du dagen i dag, for hvis der er nogen der fortjener at være i centrum og få alt den opmærksomhed der høre med til alt det her, så er det dig.

Nu kunne jeg jo blive ved med at komme med en masse historie, men vi skal jo også vidre med festen. Jeg vil dog slutte af med at sige dette.

Pernille. Du har forandret mit liv til det bedre. På alle måder. Har aldrig troet at jeg skulle møde en som dig. Nu hvor du har sagt ja til mig og vi har fået papir på hinanden vil jeg håbe jeg kan gengælde det for resten af vores liv. Jeg elsker dig virkelig virkelig højt. Og virkelig beærgret over at kunne kalde dig for min hustru.

Jeg vil nu bede jer alle rejse jer og udbringe en skål for min smukke hustru.

post-46722-0-18471300-1338450622.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dalle havde dårligt fået sat sig før jeg rejste mig, ved godt at det ikke var den rigitge rækkefølge, men var igen blev rigtig dårlig, svimmel og utilpas. Så sagde til min far at jeg altså holdt min tale efter nu efter Dalle, Nu kunne jeg igen bestemme og det gjorde jeg.

Min tale til Dalle

Da du friede til mig julemorgen 2010, blev din yngligs sætning hurtigt "Bare du er glad så er jeg glad" H2B, DIY, B2B, PA, MOH, STTD, TTD, Wedding Favors, personlige chokolader, BK-møder, planlægningstråde, beretninger OSV. Du stod for alvor af da Bryllupsklar indtog min hverdag. Alt er blevet vendt og drejet, så vi i dag kunne holde ihverfald MIN brømmebryllup. Som har kostet tid, sved, tårer og penge. OG mange overvejelser.

Jeg har selvfølgelig også lagt mange overvejelser med den her tale. For nu hvor jeg alligevel åbnede munden, er der meget jeg gerne vil sige. Mor, fordi du altid hjælper med at få vores tiltider presset hverdag til at hænge sammen. Far, den evige Taxa, vi altid kan regn med når der skla laves bil.

MEN efter som man mister folks opmærksomhed efter 5 min. medmindre man er sjov, kunne jeg gpdt se på det hele at så kunne jeg ikke nå at tale færdig, inden I begyndte at folde svaner af servietten.... SÅ Lui, Britta og Anne, HVAD DER BLIVER SAGT PÅ ALTANEN BLIVER PÅ ALTANEN...

Min skat, kære mand..

Har læst på BK at det skulle være så moderne at synge for sin mand, så det vil jeg da også gøre... "Du og jeg, BLEV FORELSKET I KØBENHAVN.." Ej, des gas jeg skal nok stoppe igen....

Selvom vi først gifter os nu, efter 7½ år som kærester. Har vi jo ikke ikke ligefrem spildt tiden, for efter kort tid som kærester da BING BANG ME PREGNANT og vi havde 8 mdr. til at lære hinanden at kende i... Måtte ikke ha gjort det bedste indtryk, for under Lucas' fødsel, vardu ved at ta livet af mig. Du skulle giver mig ilt, manuelt, og i stedet for at puste ilten i mig. Trykkede du lug´ften ud af masken, satte den over min næse og mund og SUGEDE alt luften ud af mig....-derfor blev Caroline taget ved KS....

Har fået vendt det dårlig indtryk, for nu praler du ofter af mig. Bakker mig op. Minimum en gang om ugen fortæller du mig, ungerne og folk omkring os hvor stolt du er af mig. Sjovt nok kun i forbindelse med fodbold. Så nu gar jeg llavt en T-shirts med teksten. For nu er det ikke længere din kæreste men DIN KONE der har gået på foldboldsskole...

Du har jo en forkærlighed for samsung. Du vil altid gerne ha det nye af det nyeste mobil. Og her sidder jeg lidt på magten, efter som den står i mit navn. men åbenbart kun når det kommer til Tlf., for i sisdte weekend kom der pludselig et Samsung Smart Tv dumpende. Når der ud kommer en ny mobil "du bare må eje" plager du til jeg overgiver mig og køber den til dig. Det sker at jeg synes dit behov for ny er overdrevet og unødvendigt. Tja, hvad gør du så....-Du smider den i tønden....- Første tanke er jo så at den skal da bare tørres.... NEJ for det var FØR der blev skyllet ud....

Vu har jo to vidunderlige, dejlige og helt perfekte unger. Du er en fantastisk far. De kan sno dig og om deres lille fingere. Du er den sejeste i deres univers. DU og Lucas lever jer ind i en helt anden erden, som jeg tydelit ikke forstår, når det kommer til FIFA og, i min verden, ligegyldige fodfoldkampe. Der er intet der kan få jeres blodtryg til at stige som en dårlig afl. i FIFA. Caroline er jo fars pige, du hopper og springer for hende, hun skal Ikke sige to gange at I skal putte på sofaen.

UNDSKYLD jeg ikek lige fik tjekket kampprogrammet inden jeg satte dato for bryllup. Lucas mente ikke vi kunne blive gift i dag alligevel, fordi ÁaB, Chelsea og Barcelona skulle spille...

Du er ikke bare en fantastisk far til mine børn. Du er også lækker. Men også verdens bedste kæreste og ikke mindst ven. I den tid vi har været kærester, har jeg mistet nogle mennesker, som jeg holdt utrolig meget af og som betød rigtig meget for mig. Du har bare været der for mig. Især da jeg sidste år mistede min mormor. Jeg var alt anden end nem at leve sammen med. JEg var som en tikkende bombe. Men du gav mig plads og lov ti lat være ked at det. Støttede mig, hev mig op da jeg var aller længst nede. Du trøstede mig og holdte om mig. Uden at sætte spørgsmåltegn om HVORNÅR FANDEN JEG STOPPEDE MED AT TUDE.....

Nå, min elskede, nu har jeg knæveret i de X antal min. som svare til den tid vi snakker sammen når du er på job. Dvs. du ringer, jeg snakker og du "lytter", hvor du til sidst efter de er x antal min. siger "Pyller, det er ikke fordi heg ikke vil snakke mere med dig, men vi har travlt og jeg skal også lige ha noget at spise..." Så tænker, at du enten ikke kan koncentrerer dig længere eller bare ikke gider høre mere på mig.

post-46722-0-92299100-1338452910.jpg

Redigeret af Pehrson
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih hvor lyder det bare helt fantastisk!!! Jeg er spændt på at høre mere :)

Og hvor ser I bare skønne og forelskede ud! :loveshower:

Ih tak, det var det bestemt også :loveflag: . Altså jeg lover intet om hvornår jeg er færdig el. hvornår der kommer mere. Men inden der skal planlægges kobberbryllup, er beretnignen måske færdig :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det viser sig at serveringspersonalet ikke lige frem er så skarpe. Hende der skulle styre det hele, var snot dum!! Nå vi lader den ligge.... Næsten, der var lidt "problemer" med hvornår min far skulle tale og det ville "overtjener" bestemme mth. maden Fair nok, men maden styrede hun iikke så godt. Til sidst rejser min far sig og holder sin tale for mig. Har den ikke men han fortæller hvormeget han har set frem til at føre mig op og give mig vidre til Dalle. Tager lidt pis på os, ved at ridse om hvad han har lavet på bilen og han overhovedet ikke har tal på timerne. Han fortæller også at han var rigtig ked af at jeg tog til KBH, men blev rigtig glad da jeg kom hjem igen og havde tage Dalle med og for at skulle være Morfar.

Mangler lige et billede her...

Redigeret af Pehrson
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedretten blvier serveret mens jeg ikke sidder ved bordet, men får dog noget at spise. Ja min kære mand havde selvfølgelig ikke sørget for mig..... :sm: Og anden omgang kom ind før jeg havde spist første omgang, ved ikke lige hvad personalet havde så travlt med.... Så nu kom der en ordentlig omgang taler mv. lige i enden af hinanden....

Næste taler er min mor. Hendes tale var væk, hun troede hun havde glemt den herhjemme, for hun øvede talen på ungerne mens jeg var til frisør. Den er stadig ikke dukket op.... Hun fortæller også at hun ikke var meget for at jeg skulle til KBH, og var bestemt ikke vild med når jeg ringede på vej hjem fra byen fordi jeg turde gå alene osv. Men blev super lykkelig da jeg fortalt at jeg kom hjem til Aalborg igen, men tog Dalle med og hun nu skulle være Mormor. Hun afsløre også at jeg altid har drømt om at stå hvid brud, at jeg både havde været det til Fastelav og Karneval. Hvor at jeg har et skilt på maven hvor der står GOM SØGES :c166:

og hun havde beviser med:

post-46722-0-73821600-1338459784.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, smukke taler. Lille tårer i øjet... :rolleyes: Og selvom jeg har sagt det mange gange før, du ser altså så godt ud i din kjole ! :hug:

Åh tak maria sig det bare igen, det bliver jeg aldrig træt af at høre;-) ser frem til at se flere billeder af dig og din smukke kjole:-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor nogle dejlige taler! Der var garanteret ikke et øje tørt over dem.

Det var da en skøn tale din kære mand holdt for dig, jeg måtte lige snøfte og forklare htb at jeg ikke var ked af det, men sad og læste bryllupsberetning :wink:

Aw, sikke nogle taler :) Tak for du deler med os!

Sikke noget, at I begge var så nervøse og gik glip af den dejlige mad!

Skønt i følger med og nu kommer der lige lidt mere, håber jeg kan nå det inden mit net forsvinder igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget personligt, for mig at jeg direkte skriver talerne i min beretning men er bare så stolt (og rørt men det har jeg jo efterhånden skrevet en halv million gange at jeg er) over at være omgivet af helt igennem fantastiske mennesker.

Den næste til at tale er min søster, og igen blev der lukket op for sluserne…

Kære Pernille & Daniel

Så kom Jeres store dag ENDELIG, så først vil jeg ønske Jer et kæmpe stort tillykke med Jeres Bryllup.

Nu har jeg efterhånden også hørt om bryllupsplanlægning hver aften i et, to eller tre år, når Pernille og jeg har haft vores sædvanlige tlf. samtaler eller møde som vi kalder det.

Pernille, jeg er super glad og stolt af, at havde dig som søster og veninde. Selvom vi ikke altid er 100% enige, har vi altid holdt sammen når det gælder.

Især da du flyttede til KBH. savnede jeg dig rigtig meget og manglede din støtte, når mor skældte mig ud. Men så var det heldigt at 3 opfandt video-samtale, så vi kunne se hinanden når vi snakkede sammen.

Men der kom jo noget godt ud af at du flyttede til KBH. ikke nok med at du kom hjem igen, men du medbragte også min fantastiske svoger, og jeg skulle være moster til en lille prins og knap tre år senere til en lille prinsesse.

I er nogle helt igennem fantastiske forældre til Lucas og Caroline, men Søren og jeg kunne bestemt heller ikke ønske os en bedre moster og onkel til Magnus og Isabel.

Jeg vil slutte af med at sige 1000 Tak, for at I altid er der når Søren og jeg har brug for Jer.

Og så fik Pernille jo taget nogle super gode billeder til en kalender på hendes PA, så her Daniel kan du se det færdige resultat.

post-46722-0-07815700-1339276230.jpg

post-46722-0-48925100-1339276245.jpg

Havde dog fortalt Dalle at jeg havde fået taget billeder men ikke i detaljer, så han var vildt overrasket og synes billederne var mega sjove.

Kort efter kom der en sang, hvor man skiftevis Brudepar-mænd & kvinder rejste sig for at synge, vildt sjovt, især nå man ikke faner at man høre under brudeparret og IKKE kvinderne…. :griner:-

Redigeret af Pehrson
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Talerne står næsten i kø (pga. vores inkompetente serverings personale..) Nå, men den næste i rækken er min meget nervøse veninde, hun har her efter brylluppet fortalt at hun INTET kunne huske fra talen, og måtte se den på video.

Kære Pernille

Da jeg besluttede at holde den her tale, så vidste jeg ikke, hvor jeg skulle starte, men da jeg få dage efter for 117 gang hørte Rasmus Seebach ”I mine øjne”, og særligt andet vers, kom jeg til at tænke på vores venskab. Derfor vil jeg starte med at læse det op:

Vi har travlt til hverdag og levet vidt forskellige liv

Og der kan gå flere uger, hvor jeg glemmer at ringe eller at skrive

Men, nu hvor vi er samlet her, er det som om der ikke er gået en dag

Jeg ved, at lige meget hvor jeg ender henne

Vil du altid tage mig tilbage

Det beskriver vores forhold perfekt og det går begge veje. For vi ER meget forskellige, men alligevel er vi også ens på mange områder. Men selvom der kan gå lang tid imellem vi ses eller snakker, så starter vi altid, hvor vi slap.

Vi mødte hinanden på Aalborg Ungdomsskoles modeskole i 2000 og der faldt vi vist for hinandens hysteriske grin. Det er som om, vi går i selvsving, når vi først kommer i gang med at grine.

Men nogle store designere bliver vi vist aldrig, men du kan da trods alt prale af, at min mor var helt pjattet med en af dine kjoler, vi kan ikke helt huske om hun købte den eller fik den. (Kunne indskyde at hun købte den for en halvtresser) Hun var så glad for kjolen, at da hun mistede den, da hendes taske engang blev stjålet, så købte jeg stof til hende og fil mønsteret af dig, men da jeg ikke altid får afsluttet de projekter, jeg starter, så har hun stadig stoffet og mønsteret liggende. Så hvis du en dag mangler en lille tjans, så ring til min mor, så er jeg sikker på, at hun vil hyre dig til at sy en ny.

Da vi jo mødtes på modeskolen vil jeg fortsætte ved at bruge et citat af Coco Chanel. Hun sagde bl.a. : Lykken er, hvad man somme tider finder, når man mindst venter noget andet.

Det var vist, hvad der skete, den gang I mødte hinanden –Lucas kom til verden og lykken var gjort, fordi du er den bedste mor, og I har de mest fantastiske og velopdragende børn.

Derfor nød jeg også virkelig, da Lucas, Caroline, dog og mig var i cirkus summarum. Da forestillingen var færdig, og ungerne skulle prøve de forskellige oppustede gigarutsjebaner, så var Caroline for lille til selv at kravle op, men jeg tilbød at kravle med, da det jo ikke var så smart for din ryg/nakke. Da vi endelig kom ned, så var Caroline ikke til at stoppe igen, og du grinede bare og sagde ”Du har selv puttet penge i hende…” så jeg måtte jo bare blive ved til turen stoppede. Så Caroline og jeg rutsjede indtil jeg havde brandmærker på begge hæle.

Men Pernille de vi bruger allermest tid på, det er jo at knevre over et par glas rødvin og en smøg eller en kop kaffe og rugbrødsmad, når jeg får tidligt fri fra skole. Du er en af mine få veninder, men hvad skal jeg også med en masse venner, når jeg har dig. Det bringer mig tilbage til Rasmus Seebach ”I mine øjne” Fordi til sidst i omkvædet lyder det:

Mennesker kommer og går, men du vil altid være midt i mit liv

Jeg vil elske dig for evigt og hvis du nogensinde var i tvivl så ved du det nu.

MEN det er jo ikke kun DIT bryllup vi er til i dag Pernille – det er Jeres. (Måtte lige slippe et host her) Det er ikke meget du Daniel og jeg har set til hinanden. Vi mødes til børnenes fødselsdage, når du siger hej, inden du går over til Morten for at spille FIFA, for at slippe på vores kneveren eller når jeg råber Farvel, når du sidder under dynen med hørebøfferne på og spiser chips inde i soveværelset. Men jeg ved, at Pernille elsker dig, og du må jo også elske hende, siden du gifter di med hende –mere kan jo ikke forlange…

For at give dig et råd med på vejen til ægteskabet, har jeg måtte ty til andres hjælp, da jeg jo endnu ikke er gift (stik pille til hendes kæreste gennem 12½år) og derfor ikke rigtig ved noget om ægteskab. En tidligere amerikansk journalist (Walther Winchell) har en gang udtalt:

Hvis en ægtemand ofte får skæld ud af sin kone, behøver han ikke fortvivle. Det betyder jo kun at hun ikke har opgivet ham helt.

Jeg håber det bedste for jer i fremtiden, og husk at lev efter FOR livet og ikke PGA. livet.

Som Dalai Lama udtrykker det:

Husk at det bedste forhold er et, hvor kærligheden til hinanden overskygger behovet for hinanden.

Med de ord og ønsket om en fantastisk fremtid for jer vil jeg slutte og bede jer alle om at rejse jer og sammen med mig udbringe et trefoldigt leve for Pernille og Daniel.

Behøver jeg at sige at jeg ikke kan høre ”I mine øjne” længere uden at få våde øjne.

Her skulle så ha været et billede af taleren men det er smuttet i farten, må lige få fat på et nyt

Redigeret af Pehrson
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Talerne fortsætter og det er nu blevet Gommens Fars tur. Han starter ud med at sige at han på ingen måder kan leve op til de fine taler, der allerede har været. Og at det egentlig ikke lige er han kop te, det med taler og han ved at det heller ikke er Dalles. Han er bedst til at sige SKÅL så vi startede med en SKÅL. Så snakkede ham om PA. Hvor de startede 7 voksne mænd som meget hurtigt blev til 7 drenge. På Pa’en skulle vi op på 7 etage, og da Dalle ikke køre i elevator tog han trappen og Søren ville vise sig som den gode svoger og tage trappen med ham. De andre ville så ønske at de havde været i bedre form, og de pustede gevaldigt da de endelig kom op. Så bød han mig velkommen i hans lille del af svigerfamilien, selvom jeg havde været der i mange år, var han rigtig glad for at Dalle endelig havde fået taget sig sammen til at fri til mig.

Min svigerfars tale betød bare så meget for mig. Det at han bød mig velkommen i ”Familien i Visse”.

post-46722-0-76240300-1339277049.jpg

Se lige bort fra jeg sidder og ryger

Min søster og veninde sidder og visker hen over bordet, egentlig ikke noget jeg bider mærke i, men har senere fået fortalt de var lidt ”tids presset”, forstås at der kom taler lige i måsen på hinanden om min veninde godt kunne rejse sig og tale nu eller om hun skulle vente lidt og mens de diskuterer klinger min svigermors kæreste på glasset.

Han taler også om de tidl. Nævne 3 tlf. dog var de ikke så glade for deres, for de mente de var i stykker. Man kunne dengang se hvor ens ”venner” var og Dalles prik flyttede sig bare aldrig fra Lyngbyvej, og der kendte de altså ikke nogen. Han fortæller at de var inde og få tlf. tjekket men der intet skulle være galt med dem. Men Dalles prik stod stadig det samme sted… Så svigermor ringede til sidst for at høre om han var flyttet fra Valby til Østerbro. Og anden gang de så mig, kunne vi så fortælle dem at de skulle være bedsteforældre. Han fortæller også at de er utrolige glade for Lucas og Caroline og at de snart måtte være store nok til selv at tage en flyver fra Aalborg til København. (Her er moderen IKKE helt enig)

Taleren her har jeg så heller ingen billede af...

Redigeret af Pehrson
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer