Bertemor

Planlægge bryllup på 6 mdr?

49 posts in this topic

Er det helt umuligt at planlægge et bryllup på 6 mdr? :) min kæreste og jeg har nemlig fundet en dato sm bare ville være perfekt, men det er allerede om et halvt år..

Hvor lang tid brugte i?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte 8mdr...

Jeg kunne have brugt 3 år.. Men kunne også sagtens have gjort det på 6 mdr.. :)

Og hvis vi snakker 6mdr, så er vi vel i november, og det er ikke just den store bryllups måned, så det burde være muligt at finde både lokale, fotograf, musik, kirke & kjole (The Big Five :tunge: ) uden problemer..

Jeg ville sige: GO! :) Selvfølgelig kan du nå det...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan godt være, at November ikke er den store bryllupsmåned ....er dog en stor julefrokost måned :P haha .... så I skal nok se at få booket de vigtigste ting allerede nu: lokale, musik og mad ... og lige bagefter: kirke og fotograf :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor er jeg glad for at høre det!! Jeg ville blive forfærdelig ked af det hvis ikke det kunne blive den dato.. Den indeholder vores 2 pigers fødselsår, det ville være perfekt! :)

Tusind tal for svar.. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er helt enig - det kan sagtens nåes. Sørg dog for at finde lokale, kirke, samt evt musik og fotograf - sådan rimeligt hurtigt :)

Og så kommer det jo også an på hvor meget man vil gøre ud af det :) Når man har været herinde i noget tid, får man efterhånden en ret lang liste man "synes kunne være sødt/flot/lækkert" osv :)

Men det skal du nok nå at finde ud af :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt være, at November ikke er den store bryllupsmåned ....er dog en stor julefrokost måned :P haha .... så I skal nok se at få booket de vigtigste ting allerede nu: lokale, musik og mad ... og lige bagefter: kirke og fotograf :)

Meeeeeen jeg ville vove den påstand at mange af de steder der afholder julefrokoster, ikke er de samme steder som man afholder bryllupper.. Og det samme med musikken... :)

Men ja - når man har 6mdr at gøre godt med, så skal man selvfølgelig også bruge dem fornuftigt! :wink:

Men altså, min søster skal giftes den 21.juli - en af de store bryllupsdage, og fandt lokale, kirke, kage & mad uden problemer.. Selvom hun først gik igang for en måneds tid siden.. Så det er selvfølgelig også hvad man gør det til.. :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig kan I nå det!!

Bare sørg for at booke de vigtige ting hurtigst muligt (kirke/rådhus, lokaler, mad) og send evt. en 'save the date'-besked ud lige bagefter, og så kan I sagtens nå det hele i et fornuftigt tempo.

Da jeg først begyndte at kigge rundt herinde på BK var der lige pludselig en masse ekstra småting som kunne være SÅ sjovt at have med, meeeen... jeg tog en kold tyrker, og kom tilbage med den indstilling at det rent faktisk KAN gøres ret enkelt - som var mit udgangspunkt til at starte med.

Held og lykke med planlægningen!! :loveflag:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så ville jeg nok ihvertfald starte ret snart! :wink:

Men når først de store ting er på plads så er resten jo "nemt" nok - ment på den måde, at man selv bestemmer hvor meget man vil lave af DIY projekter, hvad man vil betale sig fra osv osv...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber jeg kan tage de kritiske briller på, for budgettet siger at det ska forblive simpelt og billigt. Så der blir nok en del DIY.. Men fotografen har vi, kagen har vi Formegentlig også og vi kender også en kok.. Set værste er nok lokaler, kjolen og specielt kirken..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kan du nemt, vi brugte også 8 mdr, og min søster gjore det på kun 3 mdr :wink:

Så det er bare med at komme igang, for som du skriver er det nok en dato mange vil vægle,

så det er bare med at få booket, feststed, kok, kirke, fotograf og musik :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bare husk - DIY er ikke altid = billigt.. :)

Et par råd:

- Find ud af hvad i vil have, og hvad i skal bruge for at lave det...

Det kan spare jer for en masse ekstra indkøb af dyrt papir osv.. (Jeg taler af erfaring)

- Gør det klart hvad tema i vil have, hvilken type fest i vil have, hvilke farver der skal være osv..

Det kan - ligeledes, spare jer for en masse ekstra indkøb som i aldrig får brug for (Jeg taler af erfaring)

- Find ud af hvad din stil er.. Brudens look er ikke billigt, men det kan hurtigt blive dyrt hvis du liiiige skal købe et par sko for at se om de dur, 7 diademer, 10 brudeslør osv osv.. (Jeg taler af MEGET erfaring -HAHA- )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare husk - DIY er ikke altid = billigt.. :)

Et par råd:

- Find ud af hvad i vil have, og hvad i skal bruge for at lave det...

Det kan spare jer for en masse ekstra indkøb af dyrt papir osv.. (Jeg taler af erfaring)

- Gør det klart hvad tema i vil have, hvilken type fest i vil have, hvilke farver der skal være osv..

Det kan - ligeledes, spare jer for en masse ekstra indkøb som i aldrig får brug for (Jeg taler af erfaring)

- Find ud af hvad din stil er.. Brudens look er ikke billigt, men det kan hurtigt blive dyrt hvis du liiiige skal købe et par sko for at se om de dur, 7 diademer, 10 brudeslør osv osv.. (Jeg taler af MEGET erfaring -HAHA- )

Tak for rådene.. :) Det er vidst meget godt jeg er kommet herind, jeg ved ik en fis om sådan noget. :) Hehe..

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jeg kom herind tænkte jeg - at bryllup var sådan noget man "bare" gjorde.. Og det er det jo for så vidt også! :wink: Meeeeeen - der er alligevel megen inspiration, gode råd & vejledning at hente ved alle de søde zillaer herinde.. :) Jeg startede fra en ende af med bryllupsplanlægninger - læste dem og suuuuuuuuuuugede inspiration til mig! :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja .... prøv at kigge i nogen af planlægningstrådene herinde .... tag en hel aften (eller 5) og læs en hel masse igennem. Så kan du også se, hvilke overvejelser, der er blevet gjort .... nogen af alle de dilemmaer folk har stået i osv :) Og der er tonsvis af inspiration at hente.... tonsvis... og til at starte med vil du ha ALLES! hehe ... aj, men ALT er flot og liiiige det, du kunne tænke dig! hehe. Så som Shedevil siger.... læg dig (eller jer) fast på nogen farver fx og så tag den derfra :)

Og ja ... DIY kan godt være MEGET dyrt inden man er færdig .... og oftest dyrere end, hvis man bare havde købt skidtet :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan nemt lade sig gøre vi skal giftes i juli Og min H2b friede den 18 feb. Og jeg er helt med der er ikke rigtig noget keg mangler som jeg kan gøre nu :-) ( vil selv lave min brudebuket dekorationer mm. ) jeg er selv blomsterbinder :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det kan man da og der ermange der gør det. Også på kortere tid. Vi havde én sidste år der gjorde det på 5 uger (Hvad Bruden Ikke Ved). Det vigtigste er at I får de ydre rammer på plads: Lokaler, mad, fotograf musik afhængig af hvad I skal have og der er I lidt priviligeret med datoen da eneste "konkurrence" er firmafesterne der oftest først starter op medio november og typisk afholdes på fredage.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi klarer det på 4,5 måned - og det er fint. Når først kirken og location er det på plads, så er det ikke så stresset. Det hænger måske sammen med, at vi holder et lille bryllup, for jeg kan ikke genkende alt det stress, som mange skriver om :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer