Bertemor

Planlægge bryllup på 6 mdr?

49 posts in this topic

Annonce ♥

Bare husk - DIY er ikke altid = billigt.. :)

Et par råd:

- Find ud af hvad i vil have, og hvad i skal bruge for at lave det...

Det kan spare jer for en masse ekstra indkøb af dyrt papir osv.. (Jeg taler af erfaring)

- Gør det klart hvad tema i vil have, hvilken type fest i vil have, hvilke farver der skal være osv..

Det kan - ligeledes, spare jer for en masse ekstra indkøb som i aldrig får brug for (Jeg taler af erfaring)

- Find ud af hvad din stil er.. Brudens look er ikke billigt, men det kan hurtigt blive dyrt hvis du liiiige skal købe et par sko for at se om de dur, 7 diademer, 10 brudeslør osv osv.. (Jeg taler af MEGET erfaring -HAHA- )

Jeg nåede det fra januar til april. Så det kan det lade sig gøre, især hvis du følger Shedevils glimrende råd. Der er en masse gode "centerpiece" ideer herinde, som er både hurtige at lave og pæne.

Så hvis "dine" farver kommer på plads, falder meget andet på plads. Hvis det skal være i den røde skala/palet, så er blomsterne, invitationer, duge - you name it, lidt nemmere at komme i gang med (synes jeg)

Edited by nissensmor
0

Der er masser af tid!

Min kæreste spontanfriede på motorvejen (han kørte heldigvis - ellers var vi nok havnet i grøften) og inden vi nåede hjem (50 km) havde vi stort set planlagt hele brylluppet.

Er I først enige om de store linjer, så er resten bare praktiske gøremål.

0

Ja det kan man da og der ermange der gør det. Også på kortere tid. Vi havde én sidste år der gjorde det på 5 uger (Hvad Bruden Ikke Ved). Det vigtigste er at I får de ydre rammer på plads: Lokaler, mad, fotograf musik afhængig af hvad I skal have og der er I lidt priviligeret med datoen da eneste "konkurrence" er firmafesterne der oftest først starter op medio november og typisk afholdes på fredage.

Jeg har nok ikke fulgt godt nok med - jeg troede, at de par, der var med i Hvad Bruden Ikke Ved, kun havde 2 uger til at planlægge? :blink:

0

Annonce ♥

Det er vist nok rigtigt. Nej det er såmænd rigtigt ved nærmere eftertanke for jeg kan huske at jeg blev "flyttet" fra en firmafest til bryllupsfesten i Holstebro og at jeg på det tidspunkt havde ringet til arrangøren hos firmaet hvad jeg typisk gør i selve ugen op til festen. Så ja 2 uger :)

0

Det er vist nok rigtigt. Nej det er såmænd rigtigt ved nærmere eftertanke for jeg kan huske at jeg blev "flyttet" fra en firmafest til bryllupsfesten i Holstebro og at jeg på det tidspunkt havde ringet til arrangøren hos firmaet hvad jeg typisk gør i selve ugen op til festen. Så ja 2 uger :)

Iiih, okay, tænkte, at hvis det var 5 uger, så måtte vi da melde os!

Arj pjat, hvis bare vi kunne :)

Det kunne faktisk være ret hyggeligt, hvis én af de mænd i Hvad Bruden Ikke Ved oprettede en profil her, så vi kunne følge med. Nå, keep dreaming!

0

Hej!

Altså, 10-11-12 er en magisk dato - så feststed og kirke skal gå hurtigt.

Men ud over det så har jeg en veninde der arrangerede sit bryllup på 3 måneder, inklusiv at skaffe en brudekjole til sin gravide mavse...

og jeg klarer brylluppet på 4½ måned uden problemer. Vi bestemte os bare for kirke, feststed og kjole i en og samme uge, samt informerede vennerne pr. telefon i stedet for save the date kort og har taget det mere roligt efterfølgende. det der kan knibe allermest hvis man går under 4-6 måneder er ønskerne om kjolen. En designet kjole eller bestilt hjem fra Kina tager lang tid. En stangvare i en butik er et mere sikkert valg på vejen mod en succesrig kjoleoplevelse.

Det kommer an på hvor perfekt det hele skal være. Hvis du kun kan leve med ét bestemt band, en bestemt kirke på præcist det bestemte tidspukt, så kan du have meget travlt nu. men hvis der er plads til at lave lidt om alt efter hvad der passer bedst ind, så kan du sagtens nå det :)

0

Jeg er lige ved at sige at Bertemor vil have lige så store valgmuligheder som dem der går i gang 12 måneder før. Fordi der er det mindre efterspørgsel og pres på leverandørerne og kirkerne i november end der er i maj - september. Men ok 10-11-12 kunne godt få en anden betydning. Tror bare det havde vist sig nu og det er ikke en tendens vi har kunnet se i vores kalender endnu.

0

Annonce ♥

Kirken har vi allerede på plads og vi har 2 forsamlingshuse i tankerne, hvoraf det ene hvert fald er ledigt. Det andet skal vi forhøre os om i morgen.. Kjolen har jeg fået min veninde til at sy, hun er skrædder. Men har tænkt mig at tage ud og kigge i nogle brudebutikker for at finde lidt inspiration. Det er jo noget lidt andet at kigge på kjoler IRL og så kigge på dem på nettet. :)

Det vi mangler mest er kok til maden samt musik. Og så ska vi ha fortalt det til vores nærmeste. :)

Og igen, tusind tak for alle jeres gode råd. I er jo nogle fantastiske mennesker, det er dejligt at blive taget så godt imod. :)

0

Så er i da godt på vej!

Arj, jeg synes altså, at det må være så fantastisk at få syet sin egen kjole! Jeg glæder mig til at se resultatet, hvis altså du gerne vil vise der herinde :)

Men ja, det er noget helt helt andet at kigge ude i virkeligheden - også at få dem på!

0

Det vi mangler mest er kok til maden samt musik. :)

I skal være velkomne til at indhente et tilbud. Vi kommer ikke og kræver af jer at I tager stilling til et tilbud med det samme. Vi ved at sådan noget tager tid og derfor er et tilbud fra vores side ikke gjort tidsbegrænset men bindende for os indtil vi - måske - senere beder jer om at tage stilling. :)

0

Annonce ♥

altså det kommer jo an på om det er i højsæssonen i har i tankerne eller hvilke krav i har til brylluppet. Rigtig mange vælger at blive gift i sommer sæssonen og derfor kan det meste være booket, fordi folk ofte er ret tidligt ude.

Vi bookede kirken, feststedet, fotografen og musikken allerede 1½ år i forvejen. Resten krævede ikke særlig lang tid på at planlægge.

0

Det gjorde jeg, og der var ikke noget jeg skulle have brugt længere tid på .. holdt dog i marts, ved ikke om det gør en forskel. Men synes ærligt at man kan lægge for meget i det, det er sq bare en fed fest :)

0

Det kan du sagtens nå. Jeg skal selv giftes 4. august og er først gået i gang for en lille måned siden - altså for omkring 3½ måned siden. Jeg kan da sagtens se, at jeg kunne bruge et år på det, da der er alle mulige sjove detaljer man kan gå ned i - men er det i virkeligheden det, der vil skabe det perfekte bryllup? Jeg er tryg ved, at jeg kan nå de vigtigste ting og så hul i om jeg lige får lavet de favour-gaveæsker som jeg synes kunne være sjove. Og det skal siges at jeg har to små børn på 2½ og 7 måneder og jeg skal nok nå det alligevel:-).

Hilsen

Catharina

0

Annonce ♥

Det kan du sagtens nå. Jeg skal selv giftes 4. august og er først gået i gang for en lille måned siden - altså for omkring 3½ måned siden. Jeg kan da sagtens se, at jeg kunne bruge et år på det, da der er alle mulige sjove detaljer man kan gå ned i - men er det i virkeligheden det, der vil skabe det perfekte bryllup? Jeg er tryg ved, at jeg kan nå de vigtigste ting og så hul i om jeg lige får lavet de favour-gaveæsker som jeg synes kunne være sjove. Og det skal siges at jeg har to små børn på 2½ og 7 måneder og jeg skal nok nå det alligevel:-).

Hilsen

Catharina

JEg er heller ik nervøs for at nå det længere. :) og jeg kender bestemt det med 2 små børn! Her er de 2,2 mdr og 7 mdr. der er nok at se til.. Hehe..

0

Det kan du sagtens nå. vi skal giftes d. 11/8 og har haft omkring 5-6 mdr. Men som de andre skriver find kirke, lokale og musik. Vent heller ikke for længe med at kigge på kjoler. Et af de steder jeg var havde ret lang bestellings tid.

God fornøjelse.

0

Annonce ♥

Selvfølgelig kan det det.

Du her selvfølgelig selv en masse forestillinger om hvordan din STORE dag skal være, så det er bare med at få dem ført ud i livet..

Vi/jeg har brugt siden 14. januar 2012 og skal giftes d. 9. juni. Vi er stort set færdige...

Jeg har i hvert fald styr på det meste... Tror jeg da... :fløjt:

Vi har selv lavet indbydelserne, er igang med bordkort, menukort og bordplan.

Så det er bare om at komme igang

Rigtig god fornøjelse til jer. Det er super fantastisk at planlægge et bryllup... :heart:

0

Som de andre siger, det kan man sagtens.. Jeg tror jeg kunne planlægge vores på en uge, det er bare finanserne der ligesom gør det hele tager længere tid... Hvis man ikke har en opsparring , ( som vi ikke havde ) , så syntes jeg faktisk kun det er pengene der sætter en stopper.. Men nu er jeg også meget laid back med festen til den store dag, jeg indrømmer gerne jeg har rullet øjne flere gange herinde, haha.. Altså fordi JEG syntes mange ting er overflødige, men det syntes alle dem der har dem jo ikke. Man skal huske at gøre hvad man selv føler med, og ikke bare gøre ting fordi de ter normen, eller fordi det gør andre. Held og lykke med planlægningen, og tillykke med det kommende bryllup :-)

0