Sign in to follow this  
Followers 0
Tess80

Natmad - hvor meget?

8 posts in this topic

Vi skal have hotdogs til natmad. :smiley-eatdrink026:

Vi bliver 60 mennesker, hvor meget skal vi regne med (pølser & brød) ?

0

Annonce ♥

Jeg lytter lige med, vi bliver 76 :) Og skal have det samme

0

Hvis meningen er hotdogs, vil jeg nok sige to per mand - altså to pølser og to brød.

Men hvis det er pølser med brød ses det ofte at folk spiser to brød til én pølse, da brødene ofte er mindre. Her vil jeg nok stadig regne med to pølser per mand, men med to brød per pølse hvis der er tale om de små brød.

Hvis det var mit eget bryllup, havde jeg nok helt ærligt valgt at have tre pølser puls brød per mand, da det er min største frygt at løbe tør.

Men min sans for mængder er også absurd ringe - vi har stadig cidere tilbage fra vores bryllup, som altså var i juni 2011. :rolleyes:

0

Som ekspert på området :) vil jeg også sige 2 pølser pr. mand - hvis vi vel at mærke taler om ristede pølser hvorimod jeg nok ville kalkulere med 3 pr. mand hvis vi taler om røde pølser. :) Der kalkulerer jeg så også med at der som regel altid vil være nogle få som er taget hjem når natmaden serveres. Hvis det er noget I selv skal stå for eller har nogle til at tilberede så er der jo intet til hinder for at lave lidt ekstra, da en pose pølser ikke koster så meget i det store hele.

1

Annonce ♥

Det skal vi osse ha til natmad, men vores kok køber det hele ind til os, men mener at han sage at vi skulle nok regne med 2 pølser og 2 brød til mænd

og kun en pølse og brød til kvinder :)

0

Vi køber ca 120 grillpølser + 120 brød. Vi regner med at være ca. 50 personer på det tidspunkt.

Jeg ved at mange af vores gæster ikke vil spise mere end 1 hver, og selvom der nok er nogen der kan klare både 3 og 4, satser jeg på at der bliver masser til overs. Vi skal nemlig have restefrokost næste dag, og så kender jeg mange der bliver glade for en 'hotter' til deres tømmermænd! :)

Uden restefrokosten ville jeg nok købe 100 af hver - og stadig ende med overskud.

0

Pølser er ikke så gode dagen efter. De kan heller ikke bruges som "take away food" på samme måde som junkfood. De bliver ganske enkelt rynkede (men kan da spises). :)

0

Det er også en af de slags natmad vi kan vælge og der regner man med 2 hotdogs pr. mand.

0

Annonce ♥