Vanggaard

Hvilken sang i kirken og hvordan?

10 posts in this topic

Hejsa

Min svigermor vil måske give en sanger i kirken :cheerleader3: Jeg må i hvert fald gerne hinte med div. søgeresultater osv. :wink:

Jeg er ikke til traditionelle sange som med whitneys, you raise me up, osv. Overvejer f.eks. den her:

Er der andre forslag?

Og hvornår ville sådan en sanger gå 'på'? Efter vielsen?

0

Annonce ♥

Vores præst fortalte os, at hvis vi skulle finde på den slags (hvad vi nu ikke har planer om pt) plejer man at slette en af salmerne og lade solisten komme til dér. Om man gør det på samme måde andre steder ved jeg ikke...

0

Jeg havde bestilt en sangerinde til kirken, til at synge for min mand (og os andre naturligvis :) ) :loveshower:

Sangen er "Every River" med Runrig - ikke en traditionel kærligheds eller bryllupssang, men det er "vores" :heart: Og jeg synes teksten er smuk og meget sigende for min kærlighed til min mand.. :)

Hun "gik på" lige efter vi havde sagt ja til hinanden og havde sat os ned.. Vores præst sagde det var "der der normalvis blev sunget" :)

Vi sang iøvrigt stadig 4 salmer - som var planen..

0

Annonce ♥

Jeg har hyret en sanger til at synge "lad mig være den" (anne linnet), lige efter vielsen - vi synger stadigvæk 4 salmer :)

Tror umiddelbart ikke det er umuligt med et klaver i kirken, det er der tit i næsby kirke :)

0

Annonce ♥

Vi har en sanger til at synge "The Rose" i kirken. Vi har et band med så helle vielsen er med Rytmisk musik og ikke orgel, så det er ikke et problem. men i langt de fleste kirker er der også klaver til rådighed, hvis du skulle have brug for det. Vi synger også stadig 4 salmer.

0

Elsker jo den her, men det kræver altså et klaver for at få den rigtige effekt, og det kan vi vel ikke rigtig få ind i kirken?

Jeg ville også rigtig gerne have haft denne her, men der skal i nok både bruge en sanger og en på klaver.. min sanger kunne i hvertfald ikke synge den.. øv! Nå men det er endt med en HELT anden sang - og på dansk så selv de gamle kan forstå den :wink:

Hun kommer på lige efter vielsen og det bliver bare hende og hendes guitar og så gør hun den lidt mindre højskolesang-agtig :) Jeg elsker budskabet i den!

0