lindaerik

Sur veninde............

34 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har brug for lige at høre hvad I synes om min venindes reaktion og om det er mig der er sart? :unsure: ..................

Vi har tænkt os at frabede os nogle af de traditionelle ting fordi vi gerne vil gøre dagen fuldstændig som VI vil have den. Så vi vil ikke have sange, taler, banken på tallerkner og trampen i gulvet (vi har kun tænkt os at give et siddende kys for det er vidst gæsterne der synes det er mest sjovt). Desuden har vi ikke lyst til at bruge en masse penge på slør slips og sokker for at folk skal klippe det i stykker. Det kommer til at stå på invitationen og vi laver en hjemmeside, som alle kommer ind på da vores ønskeseddel vil være der og på forsiden skriver vi det så tydeligt at hvis man siger ja til invitationen, så respekterer man også vores ønsker for dagen.

Da min veninde fik det at vide sagde hun at vi nok skulle lave et regelsæt og hvad det overhoved var for en fest vi skulle holde. Da vi sagde at de da gerne måtte kysse henholdvis brud og gom når den ene var på toilettet, sagde hun at det gad hun da ikke, når nu de ikke måtte de andre ting. Det skal lige siges at hun ville aldrig holde hverken tale eller skrive en sang. Da en anden veninde spurgte om jeg skulle kaste buketten og jeg sagde nej, fnøs hun og sagde at det var da bare fordi jeg selv ville beholde den................JA og desuden mener jeg det er meget amerikansk det med at smide buketten er det ikke??

Hun er en veninde jeg har kendt i over 20 år og det kommer helt bag på mig at hun reagerer sådan, eller er jeg bare sart???..............................

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er vigtigt at I holder en fest, som I synes den skal være. Desuden er det jo ikke ualmindeligt i dag, at brylluper afholdes meget forskelligt og med forskellige traditioner. Jeg kan godt fostå, du bliver såret over din venindes reaktion, og jeg synes også den virker upassende. Men jeg tænker også om der måske ligger noget mere og andet bag? Ellers er jeg sikker på at når hun oplever jeres smukke bryllup, vil hun kunne se, at det passer til jer at have dagen sådan.

Jeg er ikke sikker på om du skal snakke med hende om det eller ej.. Hvis hun bliver ved, og det går dig på, kunne du måske godt sådan lidt undrende spørge til hendes reaktion.. Og hvis hun har meget brug for at ytre sig om dit bryllup, kunne hun jo gøre det pænt f.eks. "Øv, hvor er det ærgeligt, du ikke vil kaste din fine buket. Jeg ville bare rigtig gerne have grebet den."-agtigt :)

Jeg håber hun bare havde en dårlig dag, og igen bliver den søde veninde du kender hende som :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså først vil jeg sige, at alle brudepar har deres regler og alle har forskellige lyster til, hvad der skal ske på dagen og grundlæggende syns jeg, man bør respektere det.

Jeg hæfter mig dog også ved, at I har fravalgt MEGET af det traditionelle ?

- ingen sange

- ingen taler

- ingen banken på tallerkner

- ingen trampen i gulvet

- kun 1 siddende kys

- ingen klip i slør

- ingen klip i sokker

- ingen kast af brudebuket

og i øvrigt, hvis man siger ja tak til at komme, så skriver man usynligt under på, at man vil overholde ovenstående.

Altså skal jeg være heeeelt ærlig, så syns jeg måske det er en kende underligt. I har fravalgt alt det, som gæsterne typisk kan tage del i ift. et bryllup, dvs de søde indslag fra folk osv. Jeg syns ikke, at din veninde er en mega sur mokke for at være helt ærlig, måske kun en lille bitte smule sur ... men er måske fordi hun ikke helt forstår hvorfor, ligesom jeg heller ik forstår, hvorfor I har fravalgt alt det :) Så syns du skal give de veninder lidt luft her, hehe....for de har jo ikke sagt noget i en ond mening, de forstår bare slet ik, hvorfor I har fravalgt det og blev måske lidt lettere chokeret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg som gæst nok ville sidde lidt på stilke til festen, hvis jeg læste jeres regelsæt. For hvad vil gøre jer "sure" og hvad ville være "okay" ? Det med at nogle ting er FORBUDT og andre fx. kysserunder er okay - jeg ville være mega nervøs for at gøre noget "forkert" til jeres bryllup... :unsure:

Det er bare lige en tanke, om at regler til bryllup kan forvirre gæster...

Med hensyn til din veninde, snak dog med hende. Det er jo ikke noget der er værd at blive uvenner over. Hun har en opfattelse af, hvordan et bryllup foregår - I har et andet. Løsning: Snak om det og kom frem til fælles forståelse. Det er klart det, der giver færrest problemer og mest sjælefred :7himmel: :7himmel:

Redigeret af Maria&Mikkel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja melder mig under fanen hos dem der ikke forstår jeres valg, men det er JERES valg, og det skal respekteres :)

Men hvad med i evt bruger den mange herinde bruger med et riveslør til ingen penge, og nogle billige strømper til H2B :)

Må man spørge hvorfor i har fravalgt taler? Er det for at I selv slipper for at skulle holde tale eller?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal naturligvis gøre helt hvad I vil og sådan som I vil og det bør folk respektere. Når det så er sagt så ville jeg overveje det med taler/sange/indslag en gang mere. Det er baseret på at jeg jo selv af og tll oplever noget tilsvarende og der oplever jeg nogle gange middagen som meget anonym og upersonlig. Det skyldes naturligvis at jeg er udenforstående og ikke kender nogle. Men det gør flere gæster ofte heller ikke rigtig. Der må i mine øjne godt være ét eller andet som samler og binder selskabet sammen som et fællesskab med udgangspunkt i jer.

Nu ved jeg ikke om det er en principsag for jer men I kunne jo gøre det at I fandt et gammelt aflagt slips og nogle slidte strømper som gæsterne kan more sig med det, for det vil de fleste sige hører sig til. Derimod ses det ret tit at buketten ikke bliver kastet. I skal også hele tiden tænke på at venindernes reaktion kommer fordi de gerne vil have lov til at gøre de ting som folk normalt gør til et bryllup over for folk de kan lide og sætter pris på. Dvs. opfat det positivt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg kan jo genkende en hel del i det I fravælger... Sådan startede vi også ud... Men efter at have læst herinde og skrevet om det og hørt andres meninger og snakket med veninder og især min højtelskede kusine så ser det anderledes ud nu. Hun og hendes søstre var meget gode til at forklare, jamen vi respektere hvis I skriver det I ikke vil osv, men vi ville være nervøse for alle de regler og for at gøre noget forkert og spurgte mig om vi ikke ville savne taler og når vores tossede familie går igang med sange... og at sådan en middag kan blive rigtigt lang og når folk ikke kender hinanden osv.

Så valgte vi at når folk faktisk udtrykker at de gerne vil komme med en tale og en sang.. så er det for at glæde os og fortælle os et budskab.... og det er hjerteligt velkomment.... At min far og H2B ikke er vilde for at stille sig op og holde tale er også okay med mig... Jeg ved det jo på forhånd.... Kysserunder... vi får se.... Det eneste der ikke bliver gjort er at rive og klippe slør eller H2B tøj. Han er i uniform og der skal intet klippes. Jeg fravælger riveslør også... og efter en god snak med mine kusiner, mine veninder og min søster og søde søde Felitinys gode råd... ved jeg at der intet sker med mit slør... Jeg overvejer ikke a bruge penge på et riveslør... MEN fik en god idé fra min kusine... Man køber noget tyl.. samler det med en sikekrhedsnål og holder det i hånden... og lader de rive-glade gæster rive i det... Det koster ikke alverden.. tror det er 12 kr pr meter tyl...

Men jeg synes ikke din veninde skal blive sur over det eller kritisere jeres valg... Jeg kan sagtens følge jer... MEN jeg kan også sagtens følge din veninde... jeg er sikker på hun kun ønsker det bedste for dig og at du får en fantastisk dag.. og at hun selv ville være ked af at undvære de traditionelle ting og at hun ville være rigtigt nervøs for at bryde jeres regler og dermed såre dig... Jeg tror ikke der er andet i det end det... at hun ganske enkelt ikke vil gøre noget for at såre jer....

Måske kan det også lyde lidt hårdt når I skriver at siger man ja til invitationen siger man ja til at respektere jeres ønsker... det er jo fint nok og sådan I vil have det... men måske en lille omformulering ville gøre at det ikke lyder så hårdt ? Men jeg kan godt følge dig i det du mener og vil frem med... Men prøv evt at løse lidt omkring herinde og læs hvor hyggelige bryllupper er.. og at der er nogle ting der bliver ganske ubetydelige om de sker og andre mere vigtige at holde fast i... For jeg fornemmer også at du er lidt opkørt over det med din veninde og det er helt forståeligt..... jeg håber I kommer frem til en løsning eller får snakket om det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Først en stor respekt for jeres valg - det vil vi ikke lave om på.

Og dernæst erklærer jeg mig enig med de ovenstående... jeg forstår det ikke rigtigt :unsure:

Alt det I fravælger er for mig utroligt sjove, hyggelige, rørende, skønne øjeblikke som jeg glæder mig til ved vores fest. Og ja, der er mange nye regler for jeres gæster at overholde. Hvis jeg var gæst til jeres fest, ville jeg sidde og tænke: hvordan viser jeg så min glæde på jeres vegne? Som far til bruden ville jeg være ked af ikke at måtte holde en tale for min datter. Som bedste ven ville jeg nok også være skuffet hvis mit festlige indslag slet ikke må være med. En stor del af festen er jo netop en lang middag med underholdende indslag.

Måske endda man ville tænke: det var da et mærkeligt bryllup.... hvis man var lidt grov, men så langt ville jeg alligevel ikke gå. Sidde på stilke? Absolut! Hvad er rigtigt og forkert, "bliver de mon sure på mig, hvis jeg kaster ris?" vil nok være det næste der flyver igennem mit hoved.

det er vist trods alt næsten den eneste tradition man som gæst får lov til at udføre, så måske i skal forvente mange ris :blink:

Og mange dåser bag bilen... Men tilbage til din veninde med buketten... prøv at tale med hende på en måde så du får forklaret hende hvorfor I træffer de her valg. Hun havde sikkert en dårlig dag, du kender hende jo godt, og undres over hendes reaktion.

Sidst men ikke mindst: overvej hvordan I formulerer det der med at man skal respektere jeres ønsker ved at sige tak til festen. der kan godt gå lidt moster skrap i den og jeg er lige ved at tro nogen kunne finde på at sige nej, fordi de føler sig truffet af en forkert formuleret bemærkning. Altså... tænk på dem der skal læse det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sagtens man kan have ting man frabeder sig - fx klip i slør, upersonlige festsange, klirren på tallerkner osv... Men at frabede sig ALT - hvilket jeg læser dit indlæg som, så er jeg nok en af dem der tænker - hold da op, jeg er ikke sikker på jeg TØR tage med... :blink:

Hvad hvis man som gæst træder ved siden af, kommer til at klirre på et glas, har glemt en af de mange regler og rejser sig for at sige et par velmenende ord, er der plads til forskellighed og glæde blandt jeres gæster? :)

Vi frabedte os klirren på tallerkner og glas, da den lyd starter migræne anfald hos mig - vi gjorde det på den måde at vi havde stilt små kysseklokker ved hver tallerken, med et lille digt på.. Og toastmasteren gjorde opmærksom på dem.. Og det blev overholdt... De blev FLITTIGT brugt, og på et tidspunkt da vi havde kysset for 118ende gang, undlod vi bare at rejse os med en kommentar om at "vi holdte pause" - ingen sure miner, men det fattede folk og stoppede så vi kunne få lidt mad ro.. :wink:

Hvis det med slør osv er et spørgsmål om penge, så kunne man købe et billigt slør på eBay (det jeg bar til brylluppet kostede under 100kr) og de fleste forretninger der sælger jakkesæt til ginnen smider gratis sokker med i købet.. Klipning af slips har jeg aldrig hørt om, men skift til et billigt inden valsen, lav sjov med det og tag et jule slips på der spiller musik? :)

Jeg tror man skal på med at forsøge at skabe så 100% perfekte rammer - at der ikke er plads til noget UDOVER det perfekte, da der er god chance for ET eller andet kikser, og hvad gør man så? Sætter sig hen og græder på sin bryllupsdag? :(

Selvfølgelig skal man gøre det man har lyst til, men hvis man vil fratage gæsterne ALLE deres fornøjelser, så skal man måske overveje at rejse væk og holde et lille intimt bryllup hvor man kun har sig selv og hinanden at "kontrollere"... :):heart:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godmorgen - Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre - hvis det er okay at jeg spørger - hvad årsagen er til, at I fravælger så meget?

Så er det lidt nemmere at forstå, når der er indsigt i årsagen til fravælgelsen.

Hvordan forestiller I jer jeres fest udspille sig?

Men uden tvivl - det er jeres dag og jeres valg - al respekt for det. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

egentlig må jeg stemme i, hvad ovenstående har skrevet. Jeg forstår det ikke helt. JO, den med buketten forstår jeg godt. Hvis ikke jeg ville lægge min på min morfars grav, så røg den nok i en vase, så jeg kunne hygge mig med den de følgende dage :)

Den med at holde noget tyl i hånden er egentlig en god ide. det kunne du jo overveje?

Jeg er IKKE selv sådan en "slør" pige, så det må sådan et alternativ jeg ender ud i, hvis mine gæster skal gå edward saksehånd på mig ;)

Og selvom jeg også selv synes, at det er en mærkelig tradition, så er der faktisk nogle rigtig fine traditioner med den :)

Er det jeres endegyldige beslutning, så bør det respekteres.

Måske en god forklaring med jeres "Forbud", vil få det til at være mere let fordøjeligt???

Giv evt. nogle alternativer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi startede også ud med at vi ikke ville alle de ting men så kom vi frem til efter vi havde forhørt os lidt omkring at det var alt eller intet..

enten var det kun spisning vi inviterede til eller også var det et bryllup vi inviterede til det ville blive alt for forvirrende med regler om hvad gæsterne måtte og ikke måtte og vi var bange for det ville ende i en træls dag og vi var ret eninge om det var det første vi måtte gøre kun kirken og mad men efter vi så begyndte at planlægge begyndte vi at tænke at det ku måske være meget sjovt at prøve det og det og det ville være et godt minde så nu har vi bestemt os for at vi holder bryllup og det er meget grænse overskridene med alle de ting jeg er faktisk rigtig nervøs for dagen men gør jeg det ikke så fortryder jeg og det er kun en gang jeg får chancen.. så jeg har forberedt mig på alt der kan ske hvordan jeg skal tackle det hele...

men hvis det er sådan i vil ha jeres bryllup så må folk jo bare respektere det det er jer som bestemmer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har brug for lige at høre hvad I synes om min venindes reaktion og om det er mig der er sart? :unsure: ..................

Vi har tænkt os at frabede os nogle af de traditionelle ting fordi vi gerne vil gøre dagen fuldstændig som VI vil have den. Så vi vil ikke have sange, taler, banken på tallerkner og trampen i gulvet (vi har kun tænkt os at give et siddende kys for det er vidst gæsterne der synes det er mest sjovt). Desuden har vi ikke lyst til at bruge en masse penge på slør slips og sokker for at folk skal klippe det i stykker. Det kommer til at stå på invitationen og vi laver en hjemmeside, som alle kommer ind på da vores ønskeseddel vil være der og på forsiden skriver vi det så tydeligt at hvis man siger ja til invitationen, så respekterer man også vores ønsker for dagen.

Da min veninde fik det at vide sagde hun at vi nok skulle lave et regelsæt og hvad det overhoved var for en fest vi skulle holde. Da vi sagde at de da gerne måtte kysse henholdvis brud og gom når den ene var på toilettet, sagde hun at det gad hun da ikke, når nu de ikke måtte de andre ting. Det skal lige siges at hun ville aldrig holde hverken tale eller skrive en sang. Da en anden veninde spurgte om jeg skulle kaste buketten og jeg sagde nej, fnøs hun og sagde at det var da bare fordi jeg selv ville beholde den................JA og desuden mener jeg det er meget amerikansk det med at smide buketten er det ikke??

Hun er en veninde jeg har kendt i over 20 år og det kommer helt bag på mig at hun reagerer sådan, eller er jeg bare sart???..............................

Jeg synes egentlig at de krav I sætter for dagen, er ganske rimelige - og det er jo 100 % jeres valg, hvordan I gerne vil have det på jeres dag. Jeg ville selv være ked af at undvære sange og taler, men sådan har man jo ret til at være forskellige. Men vi ønsker heller ikke trampen i gulv, banken på tallerkner osv. Ligeledes er der næsten ingen, som får revet slør længere.... dén med sokkerne kan man jo løse ved, at gommen har taget et par gamle, hullede sokker på, eller selv har klippet tåspidserne af i forvejen (det har jeg oplevet til flere bryllupper) Men man er i sin gode ret til at frabede sig alle de ting, du nævner - det er jeres valg :)

Mht. kysserunder, så synes jeg det er sjovt og en meget dansk tradition, så den kan jeg godt forstå I holder fast i :hug:

At kaste brudebuketten (og brudens strømpebånd er MEGA-amerikansk i min verden - og jeg ville aldrig gøre det. Jeg vil da have lov til at beholde min brudebuket - naturligvis! Og har aldrig været til et dansk bryllup, hvor buketten blev kastet :o

Jeg synes ikke du er sart, men dine veninder har åbenbart haft nogle idéer om, hvordan et bryllup skal være og så bliver de lidt skuffede over, at dit bryllup ikke skal være sådan, men det er altså deres problem, ikke dit! De må finde ud af "at komme sig over det", for så svært kan det vel ikke være for dem. Især hvis du er sikker på, at det ikke skyldes en planlagt tale eller sang. Men hvis det er fordi de gerne ville have holdt en tale eller lignende, så må de jo skrive den i et kort eller i gæstebogen, så de har mulighed for at få sagt de vigtige ting, de gerne vil fortælle dig. Synes ikke de kan tillade sig at skabe sig på dén måde... :pokey:

I har jo tydeligvis planer om, hvordan gæsterne får at vide, hvilke "regler" der gælder til jeres fest, og hvis det står både i invitationen og på hjemmesiden, så må folk respektere det.

Til min kusines bryllup blev reglerne bare nævnt i velkomsttalen og det blev naturligvis respekteret 100 %.

Jeres valg er helt i orden og nej, du er ikke sart - så smil og vær glad - du skal giftes!! Nyd det!! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift i lørdags, og havde den mest fantastiske dag. Vi havde inviteret til uformel frokost og bryllupskage, og mellem linier stod der skrevet at taler og sange og festlige indslag måske ikke passede så godt ind. Vi var blevet enige om, at vi heller ikke ville holde taler til hinanden.

Vi havde den mest fantastiske dag! Folk kom i godt humør, og jeg tror det havde noget at gøre med, at der ikke var sat regler op. Det tror jeg virkelig er en festdræber. Gæsterne bankede på tallerkner og glas 4-5 gange og så var det op på stolen og under bordet og kysse lidt.. det var super hyggeligt! Jeg synes det ville have været tamt hvis der slet ikke var lidt kysseri og sjov i gaden.

Vi dansede også brudevals, min mand fik klippet sokkerne (de billige sorte fra H&M) og jeg fik revet mit slør (1300 kr.) men jeg var ligeglad.. jeg skal ikke bruge det til noget, og det betyder noget for gæsterne at få et stykke med hjem.

Det jeg egentlig vil med denne smøre, er bare at sige, at man nok skal passe en smule på med alle mulige regler.. tag det som det kommer, det får man efter min mening den mest fantastiske dag ud af!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Tak for alle Jeres bevarelser.

Vi er generelt lidt utraditionelle i den måde vi gør mange ting på..........

Vi bliver 35 personer til vores bryllup og alle kender hinanden på en eller anden måde, så det er ikke noget problem. Desuden ville vi aldrig sætte folk ved siden af hinanden der ikke kender hinanden.

Vores valg er fordi..............

H2B og min far har det ikke godt med taler og skal ikke have ødelagt første halvdel af dagen af nervøsitet, men hvis andre holder taler vil de føle at de også er nødt til det.

Sange synes vi ganske enkelt ikke er særlig underholdende og er noget der skal overstås når vi er til andres fester/bryllupper.

Banken på tallerkner og trampen i gulvet, jo vi skal nok kysse hver gang, men at skulle knokle op og ned på en stol og under bordet, med stor kjole osv. det har vi ikke lyst til.

Traditionen med sokkerne og sløret synes vi ganske enkelt er for dumt og har aldrig rigtigt deltaget i det til andre bryllupper.

Alt i alt har vi bare lyst til at have en hyggelig fest hvor vi ikke skal sidde i uendeligt mange timer pga. af sange, taler osv. Vi vil bare gerne være sammen med vores gæster, snakke med dem, danse med dem osv.

På invitationerne kommer der til at stå et lille digt hvor vi frabeder os de her ting. På hjemmesiden noget i retning af at de er inviteret fordi vi gerne vil dele dagen med dem på vores måde og regner derfor med at de vil respektere at vi frabeder os følgende.............

Vores gæster ved at vi plejer at udtrykke klart hvad vi ønsker og ikke ønsker også når det ikke gælder bryllupper, så jeg kan ikke forestille mig at de bliver nervøse over vores "regler" :-) Og tror heller ikke der vil være tvivl om at det vi frabeder os må de ikke og resten er op til dem selv.

Overordnet kan man sige at vi har frabedt os det gæsterne synes er Sk.... sjovt, men som vi ikke synes er sjovt at blive udsat for. Vi sørger for at der bliver sørget godt for vores gæster og så synes jeg egentlig de må finde et andet bryllup at udsætte brudeparret for alle de "sjove ting".

Håber der var uddybende for Jer der ikke rigtigt kunne forstå årsagen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det handler jo alt sammen om, hvilken type fest, man gerne vil ha :) Ift. sokkerne og sløret .... johh ... kan godt være, at det ikke er sjovt ... dunno... jeg syns man skal holde fast i den tradition alligevel dog, men hver sin smag :)

Ift. talerne .... jeg kan godt se den med, at din H2B og far måske blir nødt til at stille sig op og holde tale, hvis andre har tænkt sig at gøre det. Jeg er vist generelt ikke så god til at sætte mig ind i, hvordan man vil ha det ved at holde tale foran 35 mennesker, som man kender godt ... og så være nervøs for det, hehe. Om jeg så blev præsenteret for 500 mennesker, så tog jeg den i stiv arm .... og må tilstå, at det er måske også, hvad jeg mener, man bør gøre sådan en dag :) Jeg ved godt, at jeg blir haglet ned med kritik nu, haha ... men jeg forstår ik helt, at man ikke kan tage den i stiv arm :) Som regel er man kun nervøs for ting, man ikke har styr på .... har man styr på det, blir nervøsiteten omdannet til at man er spændt :)

Anyway ... jeg syns man bør mande sig lidt op sådan en dag .... det er den ENESTE dag nogensinde, at man skal gøre det ..... men okay .... igen... hver sin smag :)

Jeg syns, som diskobil siger, at I virkelig skal tænke jer godt om, om det er det, I ønsker :) For for mig at se, vil det faktum, at det er et bryllup kun blive vist ift. at kysse engang imellem og en hvid kjole .... og det syns jeg måske er lidt synd, da et bryllup - for mig i det mindste - er alt andet end noget, der ligner en alm. 50 års fødselsdag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke snakket så meget om alle de ting endnu, men har da selv gjort mig tanker..

ville først frabede mig kysserunder (da jeg først forestillede mig en masse våde kys af gamle mænd xD ) - men er siden blevet fortalt at det er på kinden (?) så det er ok nu..

Jeg har hele tiden ville frabede mig klip i sløret, da jeg synes det var dumt at betale mange penge for noget der skulle klippes i stykker, og da jeg låner slør kommer det jo så helt af sig selv :)

Så forstår helt din/jeres beslutning (specielt efter grunden er kommet) :)

og som mange andre også har sagt - det er jeres dag! :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes du har ret i meget af det du skriver MariaSchmidt... det skal jo gerne kunne ses og mærkes at det er et bryllup.. men jeg tror også vi alle har vores egen opfattelse af hvad et rigtigt bryllup er til trods for at der så er nogle bestemte bryllups traditioner.. Jeg blev dog i tvivl om jeg ikke blot snød mig selv for nogle dejlige festlige indslag ved at vælge så meget fra.. Men ønsker man det virkelig ikke er det helt fint... Men en middag kan bare godt blive meget lang tænker jeg så... Jeg var jo selv meget imod alt det her traditionelle i starten... men det er nu alligevel rart med tanken om at gæsterne måske kommer med en tale eller en sang... og at de dermed vil fejre vores kærlighed..

Og det med taler, det er jo ikke alle der kan lide at stile sig op og holde tale.. Og det mener jeg heller man skal tvinge nogle til så blot fordi det er tradition.. men det er da dejligt hvis der er nogle der stiller sig op og siger noget der lige rammer plet.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså det er jo jeres valg.

Meeen jeg vil så sige, som tidligere brud, så er det faktisk rigtig rigtig rigtig hyggeligt, at der bliver klinget lidt på tallerknerne, og trampet i gulvet for at kysse. Det er jo en kærlighedsfest, og kys er jo et af de største tegn på kærlighed. Bare lige min tanke.

Det med at kaste brudebuketten, jamen det skal hun da ikke blande sig i, om det handler om, at beholde den selv som minde, eller om det handler om at ligge den på et familiemedlems gravsted, eller hvad det nu er. Jeg havde det selv på samme måde som dig, at det der med at kaste med den, var for amerikansk til mig :)

Angående indslag, så kan i jo sagtens frabede jer det, eller skrive, at hvis der skal være indslag, så skal det være personlige og ikke bare en eller anden sang, som man har fundet på nettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, det er rigtig mange traditionelle ting, I har frabedt Jer, men det er Jeres valg, og det skal respekteres. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke vil ha' et dyrt slør revet i stykker. Der bliver også hevet godt og grundigt i bruden, når alle de kvindelige gæster vil ha' en del. Jeg var engang til et bryllup, hvor bruden heller ikke ville ha' revet sit slør i stykker. Dette blev klaret ved, at der efter brudevalsen blev danset en "slørdans". Da holdt 4 gæster i hvert sit hjørne af et stykke billigt tyl, og når det blev sluppet, kunne vi så rive dette i stykker. Bruden beholdt sit fine slør, mens vi fik "et stykke af hendes lykke" (som det jo symboliserer) med hjem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tænker også, at det med at man ikke ønsker sit slør ødelagt kan gøres ved, at man har lavet et billigt slør, som gæsterne kan rive i, og man så skifter slør lige inden brudevalsen. Det var planen, at jeg skulle havde haft skiftet, men droppede det, og lod gæsterne rive i det oprindelige slør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puhh .... Må indrømme at min kære traditionelle hjerte bløder lidt.... :) Jeg synes, som mange andre, at I har frabedt jer de ting som gør et bryllup... Selvfølgelig ved jeg jo godt, at der ikke er tvivl om hvad det er for en fest, men jeg kunne frygte at det hele bliver lidt for stift. I hvert fald til min smag... Mht din far og gommen, så kan jeg slet ikke se at de skal føle sig pressede, bare fordi andre ønsker at glæde jer med et eller andet indslag. I kan da bare skrive på hjemmesiden, at gommen og brudens far ikke holder tale, men at andre naturligvis er velkomne til det hvis de har lsyt. :)

Og det med op og ned af stolen.... -det er da bare en del af charmen... og ja det bliver da skide bevsærligt (jeg er selv i kæmpe tyl drøm :unsure: ) , men det tager vi sku med et smil, og måske en hjælpende hånd fra sidemanden... Jeg må være ærlig og sige, at jeg som gæst ville synes at i fjerner alt det sjove/hyggelige og ja, det er 100% jeres dag, men mange gæster har sikkert også glædet sig og set frem til dagen... Personligt ønsker jeg lige så meget at mine gæster nyder festen, som at jeg selv gør...

MEN, naturligvis fuld respekt for jeres valg, hver sin smag... :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er ikke sart, jeg kender flere som har holdt bryllup, hvor de ikke har villa ha sange, taler, kysserrunde, det er jeres fest og jeres regler.

Jeg kaster heller ikke brudebuket og kunne aldrig finde på af gøre det :huh: synes osse det er meget amerikansk :td:

Hvis din veninde mener at det er sådan et bryllup skal være, må hun jo holde sit eget bryllup (hvis hun ikke er gift) hahaha :)

Festen skal da nok blive lige så godt af den grund :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan SLET SLET ikke forstå de folk som ikke kan forstå jeres valg. Både familie, venner og dem som synes at i har fravalgt "mange" traditioner her inde..

Der er JERES fest! - Så kan de andre lade være med at dukke op

Hvorfor skal man gå rundt og have det skidt med at have valgt visse traditioner fordi ANDRE vil have dem med?

Jeg har også fravalgt rigtig mange traditioner dels fordi, at jeg simpelthen ikke bryder mig om den, såsom rive sløret i stykker, kaste brudebuketten?? - Jeg ser simpelthen ikke HVORFOR andre folk ikke kan respektere ens valg? - Har selv en svigermoder, som insisterer på, at få et stykke af mit slør! Men det kan hun godt glemme alt om..

Vi har også fravalgt mange traditioner, da vores bryllup bliver et mix af det tyrkiske og det danske.. Derfor er der ikke "tid" til visse ting, såsom der heller ikke er "tid" til mange af de tyrkiske traditioner som vi også skipper.. - Nogle af dem; Sange mm. har vi overhovedet ikke lyst til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer