Oneword

En dans på roser <3

21 indlæg i dette emne

Fredag, dagen før dagen:

Selvom der i kalenderen stod fredag d. 13!! Så var jeg riiimelig rolig. Jeg havde bestilt tid ved Bianca Pureskin, og skulle ligge på en dejlig varm briks i tre timers tid. Jeg fik ordnet hænder, fødder, ansigt og bryn aaah… =)

Imens lå jeg og planlagde resten af fredagens program oppe i hovedet..

Efter middag kørte vi ud til min moster og hentede blomster og frugt, der skulle bruges som tilbehør til bryllupskagen.

Så kørte vi ud til festhuset. Alle borde var sat op, og dækket. Der manglede kun pynten. Det var så skønt at festhuset sørgede for alt. Det var faktisk kun det personlige touch, som vi havde med at gøre.

Vi satte fem-armet sølv lysestager midt på de runde borde, satte bordkort på, samt lavede roser i glas med vand, fire stk. på hvert bord. Jeg var ok tilfreds med resultatet, rødt og enkelt. Så pyntede vi ellers op, i resten af bygningen med flotte vinrøde roser.

Om aftenen spiste vi hjemme hos mine forældre, jeg var træt og spændt! Lars tog hjem senere på aftenen, vi skulle jo sove hver for sig.

Jeg gik i seng ved 22.30 tiden… Men tankerne kørte rundt i hovedet… (også selvom jeg havde lagt små bekymringsdukker under puden ;) )

post-48010-0-55549500-1323262565.jpg

post-48010-0-80226000-1337193323.jpg

Redigeret af Oneword
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Lørdag, den store dag:

Jeg havde været vågen 117 gange i løbet af natten… Og blev faktisk lidt frustreret over om jeg nu så frisk ud i løbet af lørdagen. Kl. 6 stod min mor op, hun havde også været vågen mange gange. Kl. 6.30 stod min far op… og så stod jeg selv op kl. 7.00. Vi fik rundstykker og snakkede lidt om hvad der nu skulle ske. Faktisk var jeg ret rolig, og glædede mig.

Kl. 9.00 havde min veninde og jeg bestilt tid ved frisøren. Det var gråt og overskyet da vi tog ned til frisøren. Jeg prøvede på at overbevise mig selv om at det var helt okay, for regn betyder jo bare lykke.

Ved Dé Mitzie tog de godt imod os. Jeg skulle starte med at få lagt make-up. Gerne til ukendelighed. Jeg er gravid, og havde hverken taget solarium, eller brugt rå mængder af selvbruner, så jeg var ganske bleg og med dejlige hormonknopper i ansigtet ;)

Men flot så det ud da hun var færdig.

Så var det frisørens tur. Vi havde snakket om hvordan mit hår skulle sidde, i hvert fald bagtil, det forreste fandt vi på mens jeg sad i stolen. Jeg havde ønsket at min frisure ikke skulle være alt for fin og ’’pudse-nusset’’. Det blev den heller ikke!

Jeg synes den var smuk og lidt anderledes.

Efter tre timer, drog vi hjem til mine forældre igen. Jeg kunne godt fornemme at de var lidt stressede, nervøse og spændte.

Jeg selv var stadig ret rolig.

Så kom min lillebror med brystbuketten til min far, og den smukkeste brudebuket til mig. Jeg blev så rørt da jeg så den!! (Nu begyndte mit hjerte at banke lidt hurtigere).

Så fik vi en let frokost, og nu var det tid til at alle kom i tøjet.

Min far gik lidt forvildede rundt, og vidste ikke helt hvad han skulle gøre af sig selv, efter at min mor var kørt op til kirken. Nu var der kun min veninde, min far og jeg. Og det var også de to der fik hjulpet mig i kjolen.

Udenfor holdt en hvid limousine og ventede på os, med chauffør med hvide handsker, som var vældig galant.

Jeg blev proppet i bilen, sammen med min far og min veninde.

Der er nok 1.5 km fra mine forældres hus og op til kirken, så det gik lynenes hurtigt.

Så bimlede kirkeklokkerne ellers og kl. var 14.00. Og jeg rystede!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag, dagen før dagen:

Selvom der i kalenderen stod fredag d. 13!! Så var jeg riiimelig rolig. Jeg havde bestilt tid ved Bianca Pureskin, og skulle ligge på en dejlig varm briks i tre timers tid. Jeg fik ordnet hænder, fødder, ansigt og bryn aaah… =)

Imens lå jeg og planlagde resten af fredagens program oppe i hovedet..

Efter middag kørte vi ud til min moster og hentede blomster og frugt, der skulle bruges som tilbehør til bryllupskagen.

Så kørte vi ud til festhuset. Alle borde var sat op, og dækket. Der manglede kun pynten. Det var så skønt at festhuset sørgede for alt. Det var faktisk kun det personlige touch, som vi havde med at gøre.

Vi satte fem-armet sølv lysestager midt på de runde borde, satte bordkort på, samt lavede roser i glas med vand, fire stk. på hvert bord. Jeg var ok tilfreds med resultatet, rødt og enkelt. Så pyntede vi ellers op, i resten af bygningen med flotte vinrøde roser.

Om aftenen spiste vi hjemme hos mine forældre, jeg var træt og spændt! Lars tog hjem senere på aftenen, vi skulle jo sove hver for sig.

Jeg gik i seng ved 22.30 tiden… Men tankerne kørte rundt i hovedet… (også selvom jeg havde lagt små bekymringsdukker under puden ;) )

Fredag, dagen før dagen:

Selvom der i kalenderen stod fredag d. 13!! Så var jeg riiimelig rolig. Jeg havde bestilt tid ved Bianca Pureskin, og skulle ligge på en dejlig varm briks i tre timers tid. Jeg fik ordnet hænder, fødder, ansigt og bryn aaah… =)

Imens lå jeg og planlagde resten af fredagens program oppe i hovedet..

Efter middag kørte vi ud til min moster og hentede blomster og frugt, der skulle bruges som tilbehør til bryllupskagen.

Så kørte vi ud til festhuset. Alle borde var sat op, og dækket. Der manglede kun pynten. Det var så skønt at festhuset sørgede for alt. Det var faktisk kun det personlige touch, som vi havde med at gøre.

Vi satte fem-armet sølv lysestager midt på de runde borde, satte bordkort på, samt lavede roser i glas med vand, fire stk. på hvert bord. Jeg var ok tilfreds med resultatet, rødt og enkelt. Så pyntede vi ellers op, i resten af bygningen med flotte vinrøde roser.

Om aftenen spiste vi hjemme hos mine forældre, jeg var træt og spændt! Lars tog hjem senere på aftenen, vi skulle jo sove hver for sig.

Jeg gik i seng ved 22.30 tiden… Men tankerne kørte rundt i hovedet… (også selvom jeg havde lagt små bekymringsdukker under puden ;) )

Ih ved ikk lige hvad det første billede laver der!!

Redigeret af Oneword
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde rettede kjolen til og gik ind på hendes plads i kirken.

Så stod vi kun kordegnen, min far og jeg.

Så skulle vi sige til når vi var klar til at gå ind.

Dørene gik op, og vi gik ind. Hold op hvor har jeg aldrig set så mange glade ansigter kigge på én, på en gang.

Jeg kunne ikke lade være med at smile, bare på grund af det. Jeg kiggede ud på folk, men jeg tror mit blik var lidt tomt, for jeg kan ikke helt huske hvem jeg så.

For enden stod Lars og ventede, og han var rigtig en tude prins! Akkurat som vi begge havde forventet.

Jeg satte mig overfor Lars og hans to forlovere, min lillebror og min svoger. Jeg smilede stort til dem alle tre, flere gange i løbet af ceremonien, men ingen af dem ville have øjenkontakt med mig, de var alle så rørte.

Præsten holdte en humoristisk og rigtig god tale. Hun fortalte at vores forhold var som en dans på roser.

Jeg kunne kun give hende ret. Hele dagen var bare i rosernes tegn! Fantastisk.

Da vi havde sagt ja til hinanden og udvekslet ringe, var det tid til at gå ud af kirken. Og det gik alt alt for hurtigt. Lars nærmest løb ud, jeg måtte bremse ham på vejen. Det grinede vores gæster af.

Hvis jeg kunne ændre en eneste ting, så skulle vi have været gået meget langsommere ind og ud af kirken.

Nu var vi mand og kone, og det var tid til at give hinanden et kys! Så hilste vi ellers på alle vores gæster, og de som var kommet til globryllup.

Vi fik taget nogle enkelte billeder inde i kirken, vi havde lagt vægt på at folk udenfor ikke skulle stå i evigheder og vente.

Da vi kom ud, og ville gå ned til limousinen, blev vi overdynget med ris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kørte vi ned i anlægget for at få taget billeder.

Det var skønt at sidde alene med Lars i limousinen, jeg havde savnet ham.

Heldigvis så vi ikke én regndråbe den dag! Så det var dejligt at vi kunne få taget udendørs billeder.

Kl. 15.45 var vi tilbage i festhuset, og fotografen sørgede for at tage billeder af hver enkelt gæst.

Vi fik bryllupskage og frugt. Godt nok begrænset hvor meget jeg spiste, jeg var så spændt og glad.

Lars og jeg havde lige 5 min. hvor vi stod og pakkede lidt gaver op.

Egentlig havde jeg aftalt med to fra familien at de skulle sørge for gavebordet, men de havde åbenbart ment at vi selv skulle pakke op. Så jeg nød faktisk også lige de par minutter hvor vi stod alene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pludselig var kl. 17.30 og vi satte os til bords.

Da vi gik ind i spisesalen, så jeg med det samme to store flotte blomsterudsmykninger der var stillet op bag vores pladser. Det var min søde moster som havde sørget for dette!

Lars bød gæsterne velkommen og præsenterede vores toastmaster samt menuen.

Ind kom forretten, noget tørret landskinke lagt på noget salat. Og så var det ellers tid til taler.

Min mor startede med at holde en rørende tale. Min far har aldrig været god til det med ord, og til at tale foran mange mennesker. Så jeg var godt klar over at det ville være min mor som havde ordet.

Efterfølgende kom der en god lang sang, også fra mine forældre.

Så var det Lars´ tur til at holde tale. Han startede godt ud med at takke hans forældre og mine forældre, men da talen så drejede sig om mig, kom tårerne atter hos min søde mand. Han fortalte om at jeg er flittig og ihærdig, og at jeg har været sej, fordi vi har været igennem en fertilitetsbehandling. Det rørte mig meget, og overraskede mig meget, at han fortalte så personligt om dette.

Efterfølgende talte Lars´ far, og til sidst Lars´ stedfar.

Nu var det så min tur til at komme på banen. Jeg havde valgt at sige nogle små ord, og så havde jeg hyret en pige til at komme og synge Maria McKee – Show me heaven. Jeg har aldrig holdt taler før, men var faktisk overrasket over hvor godt jeg klarede det, uden dirren i stemmen og uden tårer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det tid til hovedretten. Kalvesteg stegt som vildt, med sovs, kartofler, waldorfsalat og årstiden grønt. Det smagte dejligt, traditionelt mad er lige noget for mig.

Nu rejste min moster sig op og holdt en tale, derefter talte Lars søster, og til sidst min bedste veninde.

Så var det ellers tid til underholdning. Lars’ søskende havde lavet en leg hvor vi skulle sidde bag hinanden, så fik vi spørgsmål som; Hvem gør mest rent? Og vi skulle så række en rød ballon op for mig, og en blå for Lars. Det var meget underholdende, og vi var da ret enige.

Mine veninder havde lavet en underholdning i form af røde roser der skulle deles ud, til dem som Lars og jeg synes passede til titlen, som blandt andet var; Årets hundepasser! Årets havemand etc. De personer der så fik en rose, skulle så gøre en ting for os, i løbet af året. De havde også lavet en kiste hvori alle gæster skulle skrive en hilsen og ligge i. Den må vi så åbne på vores et års bryllupsdag.

Vores nytårsklub havde lavet en gevaldig morsom underholdning. Fem mænd var klædt ud som havenisser, og de stod så og snakkede om Lars og jeg. Det var bare hylende morsomt!

Til sidst var der en sang fra hundene i vores familie. Det er typisk min mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kl. var nu 23.30 og det var tid til dessert. Jeg er klart mest til desserter. Vi fik en kokos kurv med soft-ice og flamberede frugt. Uhm!

Snart var der tid til brudevals. Det gik bare ikke særlig godt. Vi kunne slet ikke finde takten. Men vi smilede og havde det sjovt, og snart sluttede cirklede om os. Vi fik kysset, og så blev mit slør klippet og Lars’ strømper ligeså, OG hans boksershorts! Tsk tsk… ;)

Nu var ballet åbnet. Suppe-steg-og is spillemændene blev skiftet ud med DJ og højt musik.

Og vi dansede indtil kl. 3 om natten, og så listede Lars og jeg ellers af sted. Mens nogle af vores venner festede videre.

Vi overnattede på et af byens hoteller, dejligt ikke at sove hjemme i vores egen seng.

Det var den mest fantastiske dag. Som jeg vil leve højt på længe, og aldrig glemme!! =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer