Guest hempler1009

Gave fra gæster der er inviterede, men ikke kommer..

28 indlæg i dette emne

Hej Zilla'er :)

Min H2B og jeg er inviteret til bryllup her om et par måneder, vi har desværre ikke mulighed for at komme.

Men mit spørgsmål lyder på, giver man gave til brudeparret, uanset om man kommer eller ej??? ved ikke rigtig hvad de uskrevne regler er på det område.

Håber i kan gøre mig klogere :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gøre. Enten sende nogle blomster eller en lille ting (an på hvor tæt i er på brudeparet). Vi er selv inviteret til barnedåb, hos nogle venner på søndag, men da min kærestes kusine skal konfirmeres den dag, kan vi ikke komme med. Vi har dog købt en dåbsgave, som de får næste gang vi ses.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre :) Måtte melde afbud til en konfirmation sidste år, men sendte konfirmanden lidt penge i et lykønskningskort.. Jeg tror ikke nogen vil blive sure eller skuffede, hvis ikke man gør det (alt efter hvor tætte man er selvfølgelig), men det giver da en skøn følelse af, at i har tænkt på dem, selvom i ikke kan komme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var der nogle som ikke kunne komme, de sendte gaver til os. Når vi ikke kan komme til bryllup mm sender vi også en gave.

Tror at det er meget med forskel hvad folk gør :) For jeg har oplevet andre der ikke gør andet end at sige nej tak til festen, som ikke sender en gave eller blomster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie er en inbydelse = et girokort ikke men negativt men er man inviteret giver man også en gave uanset om man kan komme eller ej ;-)

Sådan er det også i min familie.

Jeg gør det samme med vennerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også mene at hvis man er inviteret, men ikke kan komme, så sender man en gave. :)

Til vores bryllup fik vi pengegaver eller gavekort af dem der ikke kunne komme. :)

Edit: Jeg kom lige til at tænke på, at jeg ikke ville vælge at sende en buket hvis brudeparret skal på byllupsrejse umiddelbart efter brylluppet.

Redigeret af LaH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi plejer at give gave hvis vi er inviteret men forhindret i at komme - vi giver nok ikke for het samme beløb - dvs at vi ofte giver for lidt mere - hvis vi kommer til festen og får mad og drikke osv. men igen det kommer også an på hvem det er, hviken relation de har til os og hvilken slags fest det er - om det er fødselsdag, studenterfest eller bryllup. Vi skal først giftes om en måned men vi har fået gave fra en der meldte afbud til receptionen. og jeg ved der kommer en gave fra nogen der ikke engang er inviteret.

så tror det er meget meget forskalligt hvad folk gør - gør had der passer jer bedst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville give en gave... Men den behøver ikke at være lige så stor som hvis I kom og de skulle betale kuvertpris for jer.. Bare for at vise at I værdsætter invitationen.. Hvis I gør hehe, man ved jo aldrig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok sige at det kommer an på hvor tætte i er... Jeg ville som brud/fødselar mv. aldrig "forvente" at få gaver fra mine venner hvis de ikke kan komme, synes ikke man pr. automatik er berettiget til en gave hvis man sender en invitation ud ..

Kan godt forstå lidt hvis man er i tæt familie, bedste veninde og sådan...

Ellers hvis i er i tvivl ville jeg sende en buket med et kort ... (tanken er jo enormt sød)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gør det generelt til alle fester vi er inviterede til, men som vi ikke kunne komme til - det er jo "vores fejl" at vi ikke kan komme og værten/værterne vil jo gerne at vi kommer - så jeg ville sende en gave/kost/blomst etc :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig rigtig mange gange tak, for jeres svar :-)

Kom bare sååå meget i tvivl, vi giver nemlig også gave til fødselsdage, konfirmationer osv. hvis vi er inviterede, men ikke kommer, blev bare lige i tvivl her, ved egentlig ikke hvorfor :-) Men vi kommer frem til at selvfølgelig skal de have en gave :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det mangel på dannelse og viden om etikette, det skal jeg ikke kunne sige.

MEN - Jeg ville ALDRIG forvente at få en gave af mennesker der ikke kan komme til en fest jeg har inviteret til.

I øvrigt inviterer jeg heller ikke til fest, med en forventning om, at jeg skal have gaver.

Derfor vil jeg heller ikke per. automatik give en gave selvom jeg var inviteret.

JO - selvfølgelig hvis det er en nær relation.

Har da været inviteret til en fødselsdag af en min h2b's bekendte, men kunne ikke deltage, og han fik da ikke en gave.

Men uanset hvad, så synes jeg at I skal gøre som I synes.

Ideen med at sende en lille buket eller et kort er mere min smag.

Evt. et gavekort til en buket. Vi gjorde det til et bryllup for nogle år siden, da vi havde 300 kr tilbage, at vi købte to gavekort til buketter.

(Gommen fik dem, så han kunne overraske bruden med blomster) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min familie er en inbydelse = et girokort ikke men negativt men er man inviteret giver man også en gave uanset om man kan komme eller ej ;-)

Sådan er det også i min familie.

Jeg gør det samme med vennerne.

Ja og det er jo ikke ment negativt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tråd, jeg er selv i tvivl! Også med hensyn til fødselsdage osv. - sender man en gave, hvis man ikke kan komme, men er inviteret?

Gad vide, hvad Emma Gad siger om den sag, mmm, det må jeg undersøge :biggrin:

Men det lyder til, at det er meget forskelligt, hvad folk gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig god tråd, jeg er selv i tvivl! Også med hensyn til fødselsdage osv. - sender man en gave, hvis man ikke kan komme, men er inviteret?

Gad vide, hvad Emma Gad siger om den sag, mmm, det må jeg undersøge :biggrin:

Men det lyder til, at det er meget forskelligt, hvad folk gør.

Efter min menig og min families mening så giver man altid gave uanset om man kan komme eller ej uanset om det er bryllup eller fødselsdag

Men ja tror det er meget forskellig hvad man gør :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må tilslutte mig, jeg ville også sende en gave (måske ikke samme beløb som hvis jeg deltog)

Det samme gør vi også med fødselsdage osv.

Men jeg ville nu stadig ikke forvente at andre gør det :lol: Eller blive sur hvis de ikke gjorde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at Emma Gad "dikterer" at man sender en gave hvis man må melde afbud.

Afhængig af hvor tæt jeg var på parret ville jeg sende gave eller blomster. Jeg ville ihvertfald som minimum altid sende blomster. - Ai, til bryllup ville jeg faktisk nok altid sende en gave.

Til runde fødselsdage etc. ville jeg altid min. sende blomster hvis jeg måtte melde afbud.

Vi har i vores familie også modtaget gave ex. fra dem der var forhindret i at komme til vores datters konfirmation.

Jeg synes at det er alm. dannelse at sende noget hvis man er forhindret, men skik og brug er nok forskellig fra familie til familie :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at Emma Gad "dikterer" at man sender en gave hvis man må melde afbud.(...)

Mange tak for at have sparet mig for søgningen, blev jo lige nysgerrig :) Jeg synes også, at det er mest hyggeligt at sende en gave! Så er man lidt med på dagen alligevel. I hvert fald i tankerne på modtageren, når den åbnes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer