cillesl

C & M Drømmebryllup 5.maj 2012

19 indlæg i dette emne

Så har vi haft vores fantastiske Drømmebryllup og det var over al forventning super fantastisk.

Dagene op til:

Onsdag

Min første fridag. Vi startede med at køre ned til mine forældre med alle de ting vi havde i lejligheden. For det var der at kagen skulle laves og receptionen skulle holdes. Så derefter i bilka efter de sidste ting til kagen. Fløden og smørret til fyld og smørcreme skulle jo være så frisk som muligt. Vi måtte da også 2 steder hen og grave ind i de bagerste kasser - som mega irriterende kunder for at få fløde der var frisk nok. Vi glemte selvfølgelig et par ting både da vi ude og handle og fra lejligheden, så H2B måtte lige et smut forbi forskellige steder igen. Lagkagebundende var bagt og skulle bare tages op så de kunne tø. Det har dog ikke været helt nemt da den nederste bund skulle være 40 cm og både bagepladerne i min og mine forældres ovn var kun 38-39 cm. Så løsningen blev at der måtte sættes så stykker til der hvor der ikke var nok. Alle bunde skulle også bages større end de skulle bruges da de krymper lidt efter bagningen. Herefter gik jeg igang med at rette bordkort og menu'er til så sløjfterne var fine på dem alle. H2B måtte også lige en tur til Vejle for at se om han kunne få en ny skjorte da den han havde var umulig at stryge - men endte med at beholde den da det var det bedste man kunne få (de andre var i tykkere i stoffet og det ville han ikke have). Derefter var det igang med at lave de 10 omgange kagefyld, jeg havde heldigvis hakket halvdelen af chokoladen på forhånd så der var kun 1,5 kg tilbage. Jeg lavede det i portioner af 0,75 l fløde da jeg ikke turde lave større portioner på grund af husblast'en - da jeg tidligere har prøvet at store portioner med husblast kan nemt give problemer med klumper. Efter en lang dag var jeg træt og klar til at gå i seng.

Torsdag

Vi startede kl 7 med at gøre klar til at ligge kagerene sammen. H2B var en stor hjælp. kl 10 skulle jeg have ordnet øjenbryn. Det kan jeg klart anbefale, da jeg synes de blev meget finere end jeg selv plejer at gøre. Herefter var jeg nede og hente H2B's morgengave. kl 12 skulle vi så ned til feststedet og aflevere bordkort m.m. Min søster som var Toasmaster var lige med så hun lige kunne koordienere med køkkenet hvis der var noget særligt (vi blev smidt udenfor imens ;-))

Så tog vi lige en tur i Storcenteret og købte de sidste småting. Imens var H2B sammen med min far og svigerfar oppe og hente alle de ting vi havde lejet (stå cafeborde, kaffekopper, kagegafler, tallerkner, champangegas). Så var min mor og jeg ude og finde blomster til receptionen. Vi havde snakket om tulipaner da roser godt kan hænge med hovedet hurtigt, men vi kunne slet ikke få nogle så vi købte roser. De blev sat i glasvaser med blåt sikebånd omkring og så i kælderen så de kunne holde til lørdag. Vi var tidligt færdige og tog hjem til os selv og slappe af og have en rolig aften sammen. Vi skulle dog lige ud og øve brudevalsen hos H2B besteforældre.

fredag

Det var få ting vi manglede, da det jo var helligdag så det satte begernsninger for hvad vi kunne den dag, Det vigtigste var kagen. Det skulle smøres op i smørcreme og overstrækkes og pyntes. Vi havde farvet fondanten om onsdagen, så den var klar og blomsterne havde en veninde og jeg lavet ugen i forevejen. Det krævede godt nok nogle armmusker at få rullet det ud og man kæmpede også lidt med tiden så det ikke blev for tørt, så det fik man godt nok varmen af. i holdte pause undervejs for at køre ud til det sted vi havde fundet til bryllupsbillederne, da det var længe siden vi havde været der og så vi lige kunne sikre os alt det var som vi havde forestillet os. Om eftermiddagen kom mine svigerforældre og hjalp med at stille op til receptionen. Svigermor havde også lavet ruller med madpandekager med 2 slags fyld og osteterninger med oliven eller vindrue til receptionen. Senere på dagen kom mine 3 tøser fra Kbh og H2B søster. H2B og familie tog hjem til siverforældrene og vi tøsehyggede med at ligge neglelak og hyggesnakke til vi gik i seng ved 22.30 tiden. Vi sov alle 4 på mit gamle værelse. jeg vågnede et par gange om natten med ellers gik det ok med at sove.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så om den store dag.

Jeg sov med mine 3 veninder og jeg vågnede lidt i syv. Jeg gik i bad og da gik alarmen i huset. Min ene veninde havde ville gået ned på mine forældres klinik for at tisse og troede ikke der var en alarm.

Vi spise morgenmad og jeg fik min morgengave fra H2B. En hvidguld eternity ring (diamanter tæt hele vejen rundt) Den var bare vildt flot!!!.

Kl 9 var jeg ved frisøren og var meget spændt så kunne ikke rigtig nyde det. Var lidt bekymret for om det blev godt.

Vi var tidligt færdige (underlidt) det tog kun 1½ time for hår og makeup. Så vi kørte forbi mine veninder der klædte om i vores lejlighed før vi kørte hjem og fik lidt at spise inden jeg skulle i kjolen.

Det gik hurtigt med at få det hele på så jeg stod klar i over 10 minutter inden limusinen kom.

På vej ind i kriken ventede jeg lidt for at min mor og søsters kæreste ku gå ind uden folk så mig og så fløj sløret - så måtte fotografen løbe efter dette.

Så mit hjeret hamrede på vej op af kirkegulvet. Min søster trådt kort på sløret på vej op så jeg lavede den der sjove bævegelse med hovedet som man gør når noget hiver i baghovedet.

Min kære M så så dejlig ud. Det var lidt svært at komme på plads med kjolen (den kommentere præsten også på i hans tale). Min kære var så rørt så han græd under næsten hele vielsen.

Så skal i vist bare nyde billeder - hav tålmodighed hvis de ikke lige kommer - der er så meget at holde styr på...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer