dofo

Budget, bonderøv, stænk af vintage - SNEEK PEAKS fra vores dag;-)

108 posts in this topic

Efter jeg snart i lang tid har været med på sidelinien her på BK, må det vist være min tur til at oprette min helt egen planlægningstråd :)

....Tror min mor, min søster, min veninde og ikke mindst min kommende mand vil være glad hvis i andre zilla'er vil være med til at aflaste dem lidt og lægge "øjne" til alt mit bryllups-ævl :lol:

Da vi startede vores bryllups-planlægning var planen at det hele skulle være heeeeeeelt afslappet og nede på jorden - det skal det stadig... Men jeg må indrømme at der udvikler sig en bridezilla inden i mig, som langsomt men sikkert overtager mere og mere af mig som dagene går og vi nærmer os den store dag... :fløjt:

Nå, men kort fortalt så friede min dejlige kæreste til mig sidste sommer på min fødselsdag :heart:

Han vågnede meget tidligt denne dag - og her snakker vi MEGET tidligt, kl 06.00 om morgenen :rolleyes: det er ikke usædvanligt at han vågner tidligt på min fødselsdag, fordi han altid er spændt på om jeg kan li' hans gave... Men dette var dog usædvanligt tidligt -og jeg spurgte om ham om vi dog ikke lige kunne sove et par timer mere :huh: Men NEJ, han stod op... Jeg regnede med at han nok var stået op for at lave morgenmad og vendte mig om på den anden side for at sove videre... Ikke særlig lang tid efter vækkede han mig og sagde at jeg skulle på skattejagt...

Så op med søvnige mig, gamle joggingbukser på og ud i haven... hvor der var lagt den fineste skattejagt ud - og hver gang jeg nåede til en ny post, lå der en ny pakke :) min kæreste kunne stå og betragte mig, og siger at det så sjovt ud at se mig gå rundt der fra post til post... lige da jeg kom ud, så jeg rigtig morgensur ud, men efterhånden som jeg pakkede min gaver op lyste mit ansigt mere og mere op :biggrin: (og ja, jeg eeeeeeelsker gaver)...

...Men det bedste var selvfølgelig den sidste post hvor min dejlige kæreste står inde i vores heste-stald med en stor buket røde roser og en ring i inderlommen :loveboard: Blev vildt glad og vildt overrasket (selv om jeg dog havde stukket lidt til ham i nogle år)... Så her i vores lille træ-hestestald, står jeg så i mine gamle joggingbukser, med morgenhår, tårer i øjnene og prøver at forstå at NU skal jeg sgu giftes med ham jeg elsker... VILDT :loveflag:

Mine smukke roser:

roser.JPG

Vores bryllup

Bliver budget-bryllup... Vi har desværre ikke det helt vilde beløb at gøre godt med, men mine søde forældre har givet et pænt tilskud og derudover har vi verdens dejligste familie og omgangskreds som har været utrolig søde og hjælpsomme... Min mor, mostre og svigermor sørger for mad og kage + bryllupskage... En god ven kommer og griller kød, en veninde tager billeder og i det hele taget er alle bare så søde og hjælpsomme - hvilket har været så dejligt og hjerteligt i denne planlægnings-periode :thumbsupsmileyanim:

Derudover er vi vist ved at udvikle os til nogle rigtig bonderøve i vores lille hus på landet, hvor vi bor sammen med vores 2 hunde og 3 islandske heste - så lidt bonderøvs tema kan vi vist ikke undgå at få med ind over :biggrin: Og så med en stænk af vintage-stilen som jeg er helt vild med - så la' os se om jeg formår at få det hele bundet sammen til en rød tråd...

Vores invitationer:

Er endelig færdige... designet af mig, printet af et trykkeri jeg har kontakt til i forbindelse med mit arbejde... Og NU skal de ud :) spændende at se hvor mange der kommer...

Blærerækken:

invitation_raekke2.JPG

Tættere på (Synes de ser lidt for gule ud på billedet)

invitation_raekke3.JPG

Indvendig:

invitation_ind.JPG

Stilen på invitationerne er inspireret af stedet hvor vi skal holde vores bryllup - nemlig på en gammel herregård - som er meget rustikt og meget charmerende OG meget gammelt og ikke så istandsat...

Selve festen skal holdes i den gamle "ko-stald"... og i hovedbygningen er der en masse værelser hvor vores gæster kan overnatte... det er det helt perfekte sted for os - og vi var helt sikre på at vi havde fundet STEDET efter vi havde set det - Så selvfølgelig skulle invitationer og resten af temaet passe til dette helt unike sted....

Glæder mig til at vise jer meget mere efterhånden som tingene udvikler sig - Er vist en anelese bag efter mange af jer andre top-effektive kommende-brude :thumbsupsmileyanim:

...Men jeg satser på at nå det inden 25. august - hvor jeg gifter mig med verdens dejligste mand :cheerleader3:

Edited by dofo
0

Annonce ♥

Velkommen til! :cheerleader3:

Kender alt for godt det der med, at man starter ud med, at det skal være "helt nede på jorden", og så udvikler det sig ligesom lidt :biggrin:

Glæder mig til at se billeder fra godset :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Smukke, smukke indbydelser :7himmel: elsker når der er lidt tema involveret :wink: Og håber vi får massere flere billeder :a1221:

Forresten kan i da ikke have et helt lille budget når i holder festen på et gods :o

0

Ih, hvor dejligt med alle jeres besvarelser i min planlægningstråd :loveshower: Bliver helt glad når jeg kommer ind og læser....

Smukke, smukke indbydelser :7himmel: elsker når der er lidt tema involveret :wink: Og håber vi får massere flere billeder :a1221:

Forresten kan i da ikke have et helt lille budget når i holder festen på et gods :o

Vedr. gods - så er det vist også en lidt forkert betegnelse - men nærmere herregård kan jeg se når jeg googler det - nogle steder er det omtalt som gods, andre som herregård....

Men ihvertfald så er det kun rammerne vi har lejet... mad, drikkevarer, musik osv. medbringer vi selv... Så det har jeg også måtte formulere i vores invitationer - så vores gæster ikke tror de skal komme i fuld galla til fadservering og gourmet mad i verdensklasse :rolleyes:

Faktisk tror jeg selv at du har haft Trudsholm inde i dine "location-overvejelser" har du ikke Sunspirit? :) Synes jeg bare at jeg har læst på et tidspunkt... men måske husker jeg forkert :fløjt:

....I får lige en location tråd :wink:

0

Annonce ♥

Kan jo kun lige sige velkommen til :) Er selv rimelig ny herinde, men følger lige dig herinde.

Jeres budget ligner meget vores, så kunne være jeg stjæler nogle ideer:)

0

Vores bryllup skal afholdes på Trudsholm - og er jeg glæder mig rigtig meget til at kunne invitere vores gæster til dette (for os) helt unikke sted :biggrin::kiss:

Billeder fra "stalden" hvor festen skal holdes

stald5.jpg''

stald8.jpg

Luftfoto

Luftfoto.jpg

Mad, drikkevarer, musik og pynt sørger vi selv for - så der er maaaaaasser der skal planlægges inden august :blink::rolleyes:

0

Kan jo kun lige sige velkommen til :) Er selv rimelig ny herinde, men følger lige dig herinde.

Jeres budget ligner meget vores, så kunne være jeg stjæler nogle ideer:)

Hyggeligt :) - så kan vi måske give hinanden gode ideer - glæder mig til fortsættelsen i din planlægningstråd :wink:

0

Annonce ♥

Hej Med-zillaer :)

Her kommer lidt flere bryllups-overvejelser og så håber jeg at nogen måske kan give mig lidt hjælp og inspiration til "bryllups-tilbehør" - for her er jeg ikke helt "med" endnu... :rolleyes:

Kjolen:

Får jeg syet - men den er inspireret bla. af disse - altså en blonde-model, ikke alt for "stor" (jeg skal kunne "ryste røv" i den ud på de små timer på dansegulvet :biggrin: )... Men det skal selvfølgelig stadig være brudekjole og med et lille slæb... Elsker den bare ryg - synes det er viiiiiildt flot :thumbsupsmileyanim: men kræver nok lige et par omgange "spray-tan".... :fløjt:

Lige nu ligger der 10 mtr blondestof hjemme hos mig - og i morgen skal jeg prøve 1. udkast - Spørg' lige om jeg GLÆDER mig?!! :biggrin:

Kjole_collage.jpg

0

Annonce ♥

Hår:

Vil gerne have det løst - og sådan lidt lækkert-tilfældigt-krøl-løs-fletning-agtigt - ala dette:

HaarCollage.jpg

Min søde, dejlige nabo-veninde skal sætte det (hun er frisør) og jeg er sikker på at hun har styr på hvad jeg gerne vil ha' - det plejer hun ihvertfald :loveshower:

0

Hvor spændende - blondekjole med dyb ryg er også min farvorit :) Er det en du kender der kan sy den slags eller?

Ja, det er en god bekendt som skal sy den :)

Har lige luret i de første sider af din planlægningstråd - og jeg kan se at vi helt bestemt har samme smag i kjoler... :biggrin: Når jeg får lidt mere tid må jeg nogle sider frem og se om du har bestemt dig? :)

0

Fedt at have sådan en kontakt :thumbsupsmileyanim:

Ja har bestemt mig og fået kjolen hjem, men håber dog på at den kan justeres lidt :)

Kan også rigtig godt lide dine hår-inspirationsbilleder - det passer godt til jeres tema!

0

Tilbehør:

Her kommer så mit store problem - for her er jeg stadig lidt "blank" måske også fordi mit bryllup som sagt er på "budget" og derfor har jeg ikke enorme mængder penge at bruge... Og samtidig er jeg rimelig "kræsen" og bevidst om hvad jeg vil have :fløjt: :biggrin:

Måske nogen af jer kan inspirere mig lidt??? :rolleyes:

Bolero: Min mor strikker én til mig i svag "puder-lyserød" (giver den farve-beskrivelse overhovedet mening?)...

Jeg er til daglig sådan en type som både elsker mine stilletter, min makeup og mit glattejern - men jeg elsker også mine jeans, min gummirøjser og min islandske sweater... Så jeg synes faktisk at kombinationen af blondekjole og en lidt grovere strik (i tilfælde af regn, blæst eller kølig aften temperaturer) vil være rigtig fed...

...Så tjek ved den...

MEN:

Sko - jeg mangler sko... De skal jo helst kunne matche overstående bolero (altså hen i det lyserøde), jeg eeeeeelsker høje hæle og min kæreste (H2B) elsker også høje hæle

Men dog skal jeg jo også huske på at jeg altså skal stavre på dem hele vejen op ad kirkegulvet - UDEN at falde (y)

De her er helt fantastiske - men i en prisklasse jeg aaaaaaaldrig kommer i nærheden af :wink:

christian-louboutin-prive-paillette-platforms.jpg

Smykker: Jeg er heeeeeeelt "blank" her - normalt går jeg ikke så meget med smykker - og hvis jeg har øreringe på er de enten meget store eller også bruger jeg ikke nogen... Og til mit bryllup skal de jo ikke være alt for dominerende...

Men vil det ikke også være "synd" slet ikke at bære smykker? ...Bom, bom, bom... tænke, tænke.... :rolleyes:

Taske: Også her er jeg gået lidt i stå...

Måske noget ala denne: eller måske bliver den lidt "for meget" ...Bom, bom, bom... tænke, tænke.... :rolleyes:

il_570xN.334218634.jpg

Strømpebånd: Det skal være enkelt, specielt, frækt og lækkert, gerne med et lille vintage-strejf - og her går jeg så i stå Bom, bom, bom... tænke, tænke.... :rolleyes:

0

Fedt at have sådan en kontakt :thumbsupsmileyanim:

Ja har bestemt mig og fået kjolen hjem, men håber dog på at den kan justeres lidt :)

Kan også rigtig godt lide dine hår-inspirationsbilleder - det passer godt til jeres tema!

Nu fik jeg set din kjole - WAUW den er flot - og din skikkelse kan bestemt også bære den - du bliver da "uber smuk" på dagen :thumbsupsmileyanim:

...Ja det er super dejligt med en der kan hjælpe med at sy - da vi jo kører på "stramt budget" har det virkelig været fantastisk at opleve hvordan vores venner, familie og netværk hjælper og bakker op... Jeg er positivt overrasket og meget glad :loveshower:

0