Tera

T&R's Vintage Bryllup 22.06.13- Sneak peak :)

323 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores Polterarbend

Jeg vidste godt at det ville blive lørdag d. 1 juni at jeg skulle på polterarbend. Så fredag tog min bedste veninde med hjem til os for at farve hår og sove her.. Det var en super hyggelig aften men HELE dagen var gået med at jeg ringede rundt til alle venner og familie for at få vores datter afsat da min faster som skulle passe hende pludselig ikke kunne alligevel! :blink:
Ingen kunne tage hende, ingen! Så derfor var det blevet aftalt at min mor skulle tage hende.. Jeg prøvede på at finde ud af noget andet for hvis min mor ikke ville komme ville min tante heller ikke (Ville meeget gerne have dem med). Det kunne ikke lade sig gøre og til sidst var jeg egentlig bare træt af selv at skulle stå for det og i det hele taget vide så meget om det....
Det endte med min tante tog vores datter og min mor sagde at hun ville komme.

Lørdag morgen og formiddag gik rigtig hurtigt og vi var alle i højt humør og da min tante (endelig) kom omkring kl. 11.00 og hentede vores datter sad h2b, hans bror, min veninde og jeg bare og ventede og hyggede os. H2B havde jo ingen anelse om at han ville få en polterarbend så var egentlig mest spændt på at se hans udtryk. Men vi ventede og ventede lige lidt mere og så kom mine piger endelig efter mig kl. 13 hvor jeg var godt rastløs.. Foran mig stod ikke de 9 piger jeg havde regnet med men "kun" min mor, svigerinde og en anden veninde end min brudepige (hende som sov ved os).... NÅ pyt med det jeg var frisk og klar på hvad som helst fordi jeg synes kl. var blevet så mange, men de kidnapper mig ikke de sætter sig allesammen ned ude i haven og begynder at snakke.. :blink:
Men jeg får da spurgt hvad vi skal og efter et kvarter skal jeg selvfølgelig i noget fantastisk grimt tøj :biggrin:
-NU begynder det endeligt at ligne noget! Det er sjovt og jeg har glemt alt om det trælse der var sket forinden...

Vi kører mod Thisted og jeg skal selvfølgelig gå med en kurv og sælge ud af de ting der er deri.. Det var lige efter mit hoved! Da vi står på storetorv midt i gågaden skal jeg op på en stor scene og danse ved siden af et band der spiller- foran hele byen :rolleyes:
For alle andre ville det nok ha' været enormt grænseoverskridende men så godt kender de mig da..
Bagefter står vi og venter på drengene som vi åbenbart skal mødes med så tidligt, men det er jeg helt tilfreds med da vores flok jo ikke er så stor. Dog føles det tit som om der ikke er en reel plan for dagen, jeg står tit bare stille fordi de står og snakker..Men min kære forlovede er selvfølgelig klædt ud som dame og det trak dagen op :fløjt:
Vi går allesammen en tur gennem gågaden og de har fået fat i en indkøbsvogn som H2B bliver skubbet rundt i :lol:
Dette er den sjoveste tid på dagen! Der havde de ramt plet....

Så er det tid til vi allesammen skal ud og spille hardball. Hold nu K*** så sjovt! Jeg har de mest vanvittige mærker efter det! Igen rigtig fedt fordi det både var noget for mig og H2B... Det tager 3 kvarter og derefter skal vi hjem til os igen og spise..
Bum det var den dag- max. 5 timer senere er vi hjemme og har ikke mere at lave.. Vi spiser og derefter sidder folk bare rundt omkring og snakker med sidemanden. På det tidspunkt er min svigerinde, mor og anden veninde også taget hjem. Det er virkelig svært at skjule min skuffelse på det tidspunkt, jeg gider slet ikk og være hjemme faktisk ville alle andre steder end hjemme være bedre! Jeg er rastløs og begynder at rydde op efter mad og tomme dåser osv. fordi jeg slet ikke kan overskue at skulle gøre det i dag når vi også skulle ha' vores datter hjem igen.. Jeg synes det var så træls ikke at vide at vi egentlig skulle stå for det hele selv efter aftensmaden. Det er også på det tidspunkt jeg får tid til at sidde ved pc'en.. Der er simpelthen ikke andet at lave og jeg keder mig enormt.. Efter 2 timer ca. beslutter jeg selv at gøre noget ved det og sammen med min brudepige arrangerer vi noget gæt og grimasser. Men folk skulle sparkes igang og jeg gad sgu ikke selv at sidde og skrive ting folk skulle gætte.

ENDELIG sker der på magisk vis det at folk arter sig og vi deler os op i 2 grupper og skriver sjove ting på sedler som det andet hold skal gætte. Derfra og resten af aftenen/natten kører det bare som det hele tiden burde have gjort, alle var med på at lege gæt og grimasser i 4 timer hvor vi bare skreg af grin hvert andet minut :biggrin: Vi endte aldrig i byen fordi vi simpelthen havde det for sjovt og hyggeligt her! :thumbsupsmileyanim:

Udover H2B og jeg var min brudepige og hans bror tilbage kl. 04. ca. da vi gik i seng..

Alt i alt var det en sjov dag som jeg ikke ville ha' undværet men nogen wow-oplevelse var det nok ikke :)

Udover det var min anden veninde total drama-queen.. Så belastende på den eneste dag der ikke omhandler hende i centrum!
Udover det

Redigeret af Tera
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt nok lidt tørt... Kan godt forstå du er skuffet! Men fedt at du havde overskud til selv at sætte gang i festen! :-)

Hvorfor kom der ikke flere..? Kunne de ikke, eller var de ikke blevet inviteret..?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå min kramme smily er forsvundet... "krammesmily"

Jeg syntes det er flot, at du ser det positive i det, selvom det nok ikke liiige var det hele vejen igennem. Og vildt nok du kom tilbage i humøret - ellers havde det godt nok været en trist måde at slutte sin polter på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 dage før:
• Arranger et bord til gaverne og hør om de kan blive til afhentning næste morgen, såfremt I ønsker det.
• Kontroller at I har modtaget prøvelsesattesten fra rådhuset..
• Kontroller at tøjet til bruden og gommen er i orden og kan leveres til den aftalte tid.
• Gå nye sko til derhjemme
• Vær sikker på, at I har skiftetøj til bryllupsmorgenen.
• Afstem aftenens forløb med toastmasteren
• Find en der kan notere hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.
• Øv jer på brudevalsen

Dagen før:
• Pak kufferten med skiftetøj til dagen efter brylluppet.
• Dæk bordene og læg bordkort på plads.
• Gennemgå morgendagens plan og gå tidligt i seng – hver for sig!

Bryllupsdagen:
• Arranger med familien og venner at de tager sig af følgende:
• Kufferten med skiftetøj og diverse skal sendes til det sted, hvor I skal overnatte
• Brudebuket og knaphulsblomster skal afhentes hos blomsterhandleren
• En sidste kontrol om bordplanen er overholdt under borddækningen.
• Der skal noteres hvem der kommer med hvilke gaver, samt buketter.
• Bryllupsgaverne skal pakkes ned og transporteres til jeres hjem.

Efter brylluppet
• Få brudebuketten sendt til tørring/konservering hurtigst muligt?
• Udsend takkekort
• Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet osv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En meget god venindes polterarbend i weekenden blev pludselig min opgave selvom jeg havde frabedt mig at stå for det, men det ville ikke være blevet til noget ellers, så jeg tog ja-hatten på og det blev en skøn dag der ledte mine tanker lidt væk fra vores eget bryllup der nu kun er 12 dage væk!! I dag er toiletkurvene lavet helt færdigt, og de sidste dage skal gå med at lave gæstebogen færdig og eller bare slappe helt af og hygge med H2B hver aften til den store dag..
Vi har lavet en aftale om at sætte pc og playstation på standby og hver aften putte sammen og se en serie vi er begyndt på. Det er en fantastisk aftale for at undgå stress og muggeri i de sidste dage op til!

Åhh jeg glæder mig og hold nu op hvor jeg elsker ham :a1221:

Btw, jo mere jeg tænker over min PA des gladere blir jeg. Har glemt alt om de trælse ting den dag :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Taak! :D Lige tilpas for meget så det passer til mig :wink:

Nej det er en veninde der har lavet dem hehe :biggrin:

Det er da slet ikke for meget :wink: så skal du se hvad jeg har lavet på mig selv når jeg har skulle i byen :fløjt: Men flotte er de i hvert fald! :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer