MBang

Budget

27 posts in this topic

Hej :-) Jeg vil rigtig gerne se et par budgetter fra nogen bryllupper, så jeg på en eller anden måde får en idé om hvad budgettet bliver til det bryllup vi så gerne vil have, selvom vi begge er på SU. Men syntes ikke jeg kan finde nogen af jeres, kun bryllupsklar's. Kan I hjælpe?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et fra to studerende!

Er købt, så helt sikker pris:

  • Ringe: 2160,-
  • Brudesko: 499,-
  • Invitaioner: 155,- (kun proto, da jeg har en skøn grafisk designer til stedmor)
  • Blade/bøger: 684,-
  • Kjole uden tilretninger: 4372,-
  • Servietter og duge: 917,-
  • Det er så: 8103,-

Budgetteret pris:

  • Lokale: 1500,-
  • Fotograf: 2800,-
  • Servering: 2600,-
  • Brudebuket: 600,-
  • Undertøj: 600,-
  • Frisør: 950,-
  • Tilretning af kjole: 550,-
  • Gommens tøj: 3000,-
  • Dekortationer: 1313,-
  • Service: 456,-
  • Drikkevarer: 5555,-
  • Mad: 12600,-
  • Resten er: 32524,-

Så vi regner med at det bliver 40627,-, nok +/- nogle 100kr. Det er regnet med 50 gæster

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her er det samlet med ALLE poster. Dem med rød er de priser, der ikke er hundrede procent fastlagt endnu.

  • Gommens tøj inkl. tilretning 4.650,-
  • Brudens kjole inkl. skørt og tilretning 14.100,-
  • Jannie Baltzer headpiece 1.650,-
  • Brudesko, Shoebiz 1.300,-
  • Shapewear 329,-
  • Brudeopsætning 3.000,-
  • DIY 1.000,-
  • Porto 320,-
  • Bryllupskage 4.275,-
  • Brudebuket og reversblomster 3.000,-
  • Fest 62.000,-
  • Musik, DJ 2.800,-
  • Transport - gratis :)
  • Vielsesring 11.829,-
  • Gravering 100,-
  • Fotograf, prof. 4.500,-
  • Fotograf, vennetjeneste 1.000,-
  • Undervisning, brudevals 450,-
  • Hoptimister som topfigurer 258,-
  • Balloner 333,-
  • Hundepension i 8 dage 2.000,-

I alt 118.354,-

Budget var på 100.00,- . Mine forældre sponsorede min kjole, men har alligevel valgt at tælle den med i dette budget. Håber det kan bruges til lidt inspiration.

Edited by Maria&Mikkel
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mit ser nogenlunde sådan her ud:

Kjole: 19,000 (uden tilretning)

Tilretning: 1000-2000

Jannie Baltzer: 3200

Sko: 2300

Kærestes tøj: 6-8000

Festen: 72.000

Musik: (usikker pga venner, der spiller)

Fotograf: 3500

Fotograf til hele dagen: (ikke fastlagt)

Blomster brudebuket mv: bestemmer min kæreste jo :)

Blomster kirke: 5-600

Invitationer: 500

Porto: 300

Undertøj: 600

Frisør: 1500

Makeup (lægger min veninde, men har nok købt ekstra+nyt for 1000 )

Transport: har vi sparet væk, da det hele ligger samlet

Ringe: 16.000

Brudepiger: 1200

Bryllupsrejse: 32.000 uden lommepenge

I alt: 160.000 (og der mangler lidt priser endnu)

Dog har jeg vundet 15.000 til min brudekjole her på Bryllupsklar :loveshower: samt vi har fået store økonomiske tilskud. Vores budget var på 100.000, men pga hjælp mv kommer det til at passe rigtig fint.

Ellers kig på vores mange tråde - der er masser af budgetter.. Udover det kan du finde masser af inspiration :loveshower:

Edit: glemte forresten favourbokse, bordkort mv :)

Edited by Daniels brud
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit ser nogenlunde sådan her ud:

Kjole: 19,000 (uden tilretning)

Tilretning: 1000-2000

Jannie Baltzer: 3200

Sko: 2300

Kærestes tøj: 6-8000

Festen: 72.000

Musik: (usikker pga venner, der spiller)

Fotograf: 3500

Fotograf til hele dagen: (ikke fastlagt)

Blomster brudebuket mv: bestemmer min kæreste jo :)

Blomster kirke: 5-600

Invitationer: 500

Porto: 300

Undertøj: 600

Frisør: 1500

Makeup (lægger min veninde, men har nok købt ekstra+nyt for 1000 )

Transport: har vi sparet væk, da det hele ligger samlet

Ringe: 16.000

Brudepiger: 1200

Bryllupsrejse: 32.000 uden lommepenge

I alt: 160.000 (og der mangler lidt priser endnu)

Dog har jeg vundet 15.000 til min brudekjole her på Bryllupsklar :loveshower: samt vi har fået store økonomiske tilskud. Vores budget var på 100.000, men pga hjælp mv kommer det til at passe rigtig fint.

Ellers kig på vores mange tråde - der er masser af budgetter.. Udover det kan du finde masser af inspiration :loveshower:

Edit: glemte forresten favourbokse, bordkort mv :)

Tak for budgettet :-)

Jeg har lige været på din planlægningsforum, hvor er det et smukt frieri!!! :-) Det hele ser så fint ud, lige fra dit fine Jannie B hårpynt til den fine tørklæde - der er ikke billede af kjolen vel? eller har jeg bare været dårlig til kigge dine sider igennem?. Jeg glæder mig til at følge med i resten. Hvor skønt med en tilskud på 15000 til kjole. Hvordan vinder man sådan noget lækkert?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at ligegyldigt hvor og hvordan man vælger at holde det løber det op i omkring + 1.000,- pr. person. Vi bliver omkring 90 og har budgetteret med 100.000,- og kan se at det kommer til at passe meget godt (nok lidt + men det går nok)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budget:

Kjole med slør og tilretning 12300,-

Brudesko 1000,-

Undertøj 480,-

Hår + makeup 1750,-

Gommens tøj 3000,-

Brudepige (tøj + sko ) 900kr

Brudedreng ( tøj + sko ) 1200kr

DIY projekter 2000kr

Ringe 14500,-

Musik 10.000,-

Fotograf 7000,-

Bryllupskage 2000,-

Blomster 2000,-

Festen 58.000

Kørsel 1300,-

Bryllupsrejse 13.000,-

I alt : 130.430 KR

Edited by Antje1
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge studerende, og sådan kommer vores budget nogenlunde til at se ud:

Brudekjole: Gratis

Brudetilbehør: 1015 kr

Brudehår: 400 kr.

Gommens tøj: 1850 kr. (købt på tilbud)

Ringe: Gratis

Fotograf: 2500 kr. (et tilbud fra Albrechtsen herinde fra)

Bryllupskage: 750 kr.

Drikkevarer, snacks osv.: 7000 kr. (købt i Tyskland)

Invitationer, takkekort, bordkort m.m.: Max 500 kr.

Musik: Gratis

Servering: Ca. 5000 kr.

Lokaler: 1000 kr.

Mad: Ikke helt afklaret endnu, men ikke særlig dyrt, fordi vi selv laver desserten, og al kødet har vi fået i gave (lam og rå-/dådyr), så vi skal kun betale for tilbehør og for arbejdstimerne til kogekonen, der skal tilberede det.

Dekoration: 168 kr. samt blomster fra haven :)

Ialt regner v med, at det max kommer til at koste 30.000 kr. for 80 mennesker, når alt er betalt, eksl. bryllupsrejse. Dog er der nogle af "posterne", hvor vi gør tingene selv eller er noget, vi har fået gratis. F.eks. fik jeg kjolen gratis, samt vores vielsesringe. Musik kommer til at være en playliste med højtalere, så ikke noget livemusik, bryllupskagen laver jeg selv, make-up'en sætter jeg selv. Samtidig har jeg lavet/laver jeg selv invitationer, bordkort, takkekort osv. Får sat hår ved en rigtig billig frisør ude på landet :) og lokalerne er nogle, vi har lejet gennem min mands onkel, fordi han arbejder der.

Edited by Dorindom
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mit er ikke et budget - men et regnskab, da brylluppet jo er overstået og alle udgifter er derfor "faktiske" :)

Regnskab over brylluppet

Brudekjole 5500

Sko 800

Smykker + hårpynt 1500

Håropsætning 1000

Makeup 500

Undertøj 1000

Makeup i Matas 700

Skørt 300

Pels 350

Bruden i alt 11650

Jakkesæt inkl. vest, skjorter & kravat 3700

Tilbehør 1000

Sko 400

Gommen i alt 5100

Vielsesringe 7800

Fotograf 7900

Rammer til billeder 1000

Fotomapper 1000

Brudebuket + knaphulsblomster 4500

"Varige minder" I alt 22200

Invitationer 500

Porto 280

STD kort 300

Porto 175

Porto 400

Takkekort 700

Karton DIY I alt 2355

Kuvertpris á 495kr x 49 24255

Kuvertpris á 250kr x 4 1000

Drikkevarer købt i Tyskland (alt vin, cider & sprut) 3800

Overnatning til mig dagen før 600

Hotellet I alt 30655

Asti til bryllupskagen 1200

Bryllupskage 2500

Bryllupskagen I alt 3700

Musik 7500

Reception

Kuvertpris á 80kr x 60 4800

Muffins til reception 500

Chokolade til reception 1500

Ekstra sandwich 400

Verdi til reception 400

Reception I alt 7600

Bordet

Vaser + ler + papir + sten 350

Lyskæder 500

Diamanter 200

Grenpynt 1000

Tyl 200

Små gaver til gæsterne 1000

Kysseklokker 300

Bordkort/lysestager 500

DIY-ish I alt 4050

Diverse

Danseundervisning 600

Skrædder 1150

Topfigurer til bryllupskagen 400

Gave til forlover 200

Gave til brudeterne 500

Frokost til hjælperne 500

Aftensmad til hjælperne 1000

Kasser til opbevaring 500

Diverse behandlinger inden brylluppet 1300

Diverse plejeprodukter 500

Manchetknapper 100

Diverse billedefremkaldelser + rammer til forældre&bedsteforældre 1000

Risposer + sæbebobler + blomster i kirken 350

Fredagsguf til tøserne/drengene 300

Legehjørne til børnene 500

Diverse Vistaprint produkter (gæstebog, klistermærker osv) 420

Diverse I alt 9320

Bryllups hyggetur 2000

TOTAL 106.130kr....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at ligegyldigt hvor og hvordan man vælger at holde det løber det op i omkring + 1.000,- pr. person. Vi bliver omkring 90 og har budgetteret med 100.000,- og kan se at det kommer til at passe meget godt (nok lidt + men det går nok)

Du har nok ret...øv bøv....vi har omkring en 50-60000 kr men det nok ikke helt realistiske med vores drømme og vores lidt store familier. Vi må undersøger videre med hvordan vi kan have vores drømmebryllup, men samtidig ikke gå helt ned økonomisk :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi er begge studerende, og sådan kommer vores budget nogenlunde til at se ud:

Brudekjole: Gratis

Brudetilbehør: 1015 kr

Brudehår: 400 kr.

Gommens tøj: 1850 kr. (købt på tilbud)

Ringe: Gratis

Fotograf: 2500 kr. (et tilbud fra Albrechtsen herinde fra)

Bryllupskage: 750 kr.

Drikkevarer, snacks osv.: 7000 kr. (købt i Tyskland)

Invitationer, takkekort, bordkort m.m.: Max 500 kr.

Musik: Gratis

Servering: Ca. 5000 kr.

Lokaler: 1000 kr.

Mad: Ikke helt afklaret endnu, men ikke særlig dyrt, fordi vi selv laver desserten, og al kødet har vi fået i gave (lam og rå-/dådyr), så vi skal kun betale for tilbehør og for arbejdstimerne til kogekonen, der skal tilberede det.

Dekoration: 168 kr. samt blomster fra haven :)

Ialt regner v med, at det max kommer til at koste 30.000 kr. for 80 mennesker, når alt er betalt, eksl. bryllupsrejse. Dog er der nogle af "posterne", hvor vi gør tingene selv eller er noget, vi har fået gratis. F.eks. fik jeg kjolen gratis, samt vores vielsesringe. Musik kommer til at være en playliste med højtalere, så ikke noget livemusik, bryllupskagen laver jeg selv, make-up'en sætter jeg selv. Samtidig har jeg lavet/laver jeg selv invitationer, bordkort, takkekort osv. Får sat hår ved en rigtig billig frisør ude på landet :) og lokalerne er nogle, vi har lejet gennem min mands onkel, fordi han arbejder der.

Hvor er det fedt i får det hele til at hænge sammen på 30.000 kr og endda for 80 mennesker. Hvor er det skønt du kunne få noget af maden, brudekjole og ringene gratis, det er også nogen af de dyre poster. Ønske det var mig! :-)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold da helt op nogle budgetter...

vi er på 20.000 med alt

Hold da op, kun 20.000? hvordan kan det hænge sammen!!! men hvor er det fedt for. Hvad end jeg gør, så syntes jeg ikke det kan mindre end 70.000 kr :-/

jamen min kjole koster 1000,- hår og makeup får jeg af en veninde, min h2b s tøj er fra thailand så det er ca. 1500,- min mor laver kagen og hendes veninde vil give mig min buket til 500,- stedet koster 3000,- vi kender en som vil komme og lave pattegris for og så det er 2000,- for 40 per. vi hender drikkevare i tyskland køber duge i ikea 14,- pr. stk og vaser fra natto til 10,- stk. laver indbydelser, æsker og bordhæfter selv

og så er vi i ret god tid, så vi har hentet en delpenge ved at kunne købe nogle af tingende nu..

men vi ville helle ikke kunne gøre det hvis vi ikke havde forskellge kontakter vi kunne trække i

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi er ikke på SU - hvis vi var, så havde jeg nok skåret ned på tilbehør, ringe, fotograf, DJ, festlokale og pynt som efterhånden har slugt en del penge. Vi startede med et budget på 75.000 kr., men så opdagede jeg bryllupsklar og fandt ud af, at der var behov, jeg ikke vidste, jeg havde :rolleyes: Og nu hedder budgettet ca. 90.000 kr. inkl. smådyre ringe til 16.000 kr. (både forlovelses-og vielsesringe), DJ og fotograf fra vielse til brudevals. Vi har omkring 100 gæster til reception og ca. 54 inkl os selv til spisning og vi holder det et sted, hvor vi selv kan sørge for catering, og hvor vi selv har købt drikkevarer - det er nogle poster, der nemt kan løbe op...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mit budget er i min planlægningstråd - direkte link til det i første indlæg.

Jeg har lige set den, og din planlægningstråd og beretning. Hvor er det hele bare flot og hvor var du bare smuk!! :-)

Iiih tusind tak :) :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit ser nogenlunde sådan her ud:

Kjole: 19,000 (uden tilretning)

Tilretning: 1000-2000

Jannie Baltzer: 3200

Sko: 2300

Kærestes tøj: 6-8000

Festen: 72.000

Musik: (usikker pga venner, der spiller)

Fotograf: 3500

Fotograf til hele dagen: (ikke fastlagt)

Blomster brudebuket mv: bestemmer min kæreste jo :)

Blomster kirke: 5-600

Invitationer: 500

Porto: 300

Undertøj: 600

Frisør: 1500

Makeup (lægger min veninde, men har nok købt ekstra+nyt for 1000 )

Transport: har vi sparet væk, da det hele ligger samlet

Ringe: 16.000

Brudepiger: 1200

Bryllupsrejse: 32.000 uden lommepenge

I alt: 160.000 (og der mangler lidt priser endnu)

Dog har jeg vundet 15.000 til min brudekjole her på Bryllupsklar :loveshower: samt vi har fået store økonomiske tilskud. Vores budget var på 100.000, men pga hjælp mv kommer det til at passe rigtig fint.

Ellers kig på vores mange tråde - der er masser af budgetter.. Udover det kan du finde masser af inspiration :loveshower:

Edit: glemte forresten favourbokse, bordkort mv :)

Tak for budgettet :-)

Jeg har lige været på din planlægningsforum, hvor er det et smukt frieri!!! :-) Det hele ser så fint ud, lige fra dit fine Jannie B hårpynt til den fine tørklæde - der er ikke billede af kjolen vel? eller har jeg bare været dårlig til kigge dine sider igennem?. Jeg glæder mig til at følge med i resten. Hvor skønt med en tilskud på 15000 til kjole. Hvordan vinder man sådan noget lækkert?

Tusind tak for din søde besked :hug: og fordi du har læst det hele igennem :loveshower:

Nej, ingen billeder af kjolen (men den er smuk, hehe) vandt den her på bryllupsklar under konkurrencer :) :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi startede på et budget på 30.000, da jeg var helt sikker på at det kunne man sagtens gøre det for. Og det tror jeg også man kan. Men jeg kan mærke på mig selv og H2B at det skal være GENNEMFØRT 100% så nu er budgettet 45.000.

Det ser sådan her ud.

Kjole + tilbehør ( Far betaler Kjole) 4.000

H2B tøj 3.000

Brudebuket + knaphulsblomster 2.000

Ringe 3.300

Mad + Kok 12.500

Servering 2.000

Service 2.000

Drikkevarer (Mad, velkomst, fest) 7.500

lokaler 1.300

Invitationer 2.500

Bordpynt + blomster 3.000

Chokolade, slik, chips m.m. 1.000

I alt 44.100

Det skal lige siges at min gudmor er frisør og kosmetolig, og hun ordnet hår og make-up.

Min lillebror er DJ, så han ordner musikken.

Min svigerforældre er utrolig dygtige til at lave kager, og har lavet mange "tema-kager", så den post klarer de.

Men ved allerede at invitationerne ikke bliver så dyrer som i budgettet, og det er der også andre ting der ikke gør. Men heller skrive for meget end for lidt :)

Edited by ajoajo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vil da lige komme med mit bud også :)

Kjole: 5500

Slør: 1400

Diadem: 499

Sko: 599

Handsker: 199

Brudemakeup og hår: 3000 (hun sætter også hår på vores 2 piger, og min hårfarvning er med i prisen)

Undertøj: 1600

Dansekjole 499

Ekstra sko: 299

Bolero: 399

Taske: gratis

Strømpebånd: gratis

Bruden ialt: 13994

Tøj til H2B: 4000

Sko: 599

Boxershorts: Gratis

Gom ialt: 4599

Børnenes tøj, sko og tilbehør: 5000

Tøj til min far og mor: 3900

DIY ting: 5000

Lys. servietter,dug og løber: 2500

Musikker: 6500

Fotograf. proff. 3000

Hestevogn: 5000

Leje af festsal: 2300

Lanterner: 599

Barnepige: 1000

Morgenmad: 500

Blomster: 3500

Servering: 4000

Drikkevarer: 6000

Ialt: 48799

Ialt indtil videre; 67392 Kr. Shit mand... Vores budget var på 50.000!!!! Tror da ikk lige H2B skal se det her! :oops: Maden har vi fået i gave af min eks- papfar :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ret spændende tråd, synes jeg! Det er sjovt at se, hvordan der bliver prioriteret og sådan :)

Vores budget lyder på 50.000-75.000,- - og det er nok ikke til megen hjælp for 2 på SU. Det kan naturligvis gøres langt billigere! Selvfølgelig afhænger det af ønsker osv. :)

Håber, det lykkes jer i planlægningen at finde lige det I vil have, uden at sprænge budgettet.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg smider lige vores foreløbige budget. Vi startede ud med et budget der hed kr. 3000,- (og der mangler ikke et nul :wink: )

Ideen var sammenskudsfest i haven. Men det turde vi ikke med det danske vejr... Så det bliver i forsamlingshus, hvor gæsterne selv medbringer en ret til en fælles buffet.

Vi indså hurtigt at 3000,- er væk på et splitsekund :blink: så vi øgede puljen til kr. 6000,-

At vi så har dejlige forældre der giver tilskud, er vores held :a1221::cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Indbydelser inkl. porto: 210

Bordkort: 60

I ALT: 270

FEST:

Lokale: 1800

Mad: 0

Drikkevarer: Ca. 3500 (er ikke købt endnu)

Kage: Ca. 250 (bager selv cupcakes)

Brød: Ca. 250

Natmad: Ca. 600

Duge, lys, blomster: Ca. 1000

Serveringspersonale: 0

IALT: 7400

BRUD:

Kjole: 1500

Tilretning: 610

Skørt: 895

Stola: 325

Undertøj: 808

Sko: 99

Øreringe: 100

Buket: 200

Hår, make-up, negle: gratis (veninde kosmetolog, venindes mor frisør)

I ALT: 4537

GOM:

Smoking: lånt

Strømper: gave

Sko, bælte: 279

I ALT: 279

Ringe: 375 (min er en arvering, mandens ny)

Kørsel: mine forældre betaler, kender ikke prisen

Brudesvende tøj + sko: 520

Fotograf: vores kammerat = gratis

Serveringspersonalet vil ikke have noget for at hjælpe, vi bytter tjenester.

I ALT: 13381

Mine forældres tilskud: 6315

Svigerforældre tilskud: 2400

Vi betaler: 4766 :cheerleader3:

Det er som sagt et foreløbig budget, da alt ikke er købt endnu - men det kommer til at passe +- nogle 100 kroner...

Så det kan sagtens lade sig gøre at holde et nogenlunde billigt bryllup :a1221:

(Jeg er også på SU, og vi har 2 børn)

Edited by Tess80
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer