Chrisi01

Den fantastiske forlovelse !

24 indlæg i dette emne

Min kæreste (nu forlovede!) og jeg har snakket utroligt meget om forlovelse og om at blive gift og:

Så skete det - han spurgte ! Og jeg må altså dele den helt fantastiske oplevelse med jer :loveshower:

Jeg var til konfirmation fredag i sidste uge. Min kæreste (gennem 8 år) var ikke med da han skrev opgave. Han formanede mig (som altid :wink: ) om nu ikke at drikke for meget når nu han ikke var med til at passe på mig (selvfølgelig med et glimt i øjet).

Lørdag morgen vågnede jeg og regnede med at vi skulle i biografen om aftenen. Men kæresten spurgte om vi ikke skulle lave noget sjovere end bio og mit svar var "tjo det kan vi da godt - hvad forestiller du dig?". Han svarede at han havde faktisk allerede planlagt noget. Jeg skulle have lidt fint tøj på, meget fint tøj med, samt badetøj og toiletsager med. Desuden måtte jeg aflyse min aftale med min søster om søndagen for jeg ville ikke være hjemme kl.11, hvor vi skulle mødes. Jeg blev VILDT spændt (min kæreste er IKKE typen der planlægger, men gør han det, gør han det fuldt ud). Jeg måtte så ringe til min søster og aflyse og hun spurgte med det samme om jeg troede han ville fri. Må os indrømme at det var det første jeg tænkte på, da han sagde han havde planlagt noget. Men på den anden side havde vi haft årsdag om tirsdagen, så kan kunne ikke se hvorfor han så ikke havde spurgt dér - en årsdag er jo en oplagt anledning til frieri. Men jeg besluttede at skyde det væk og bare nyde dagen og spændingen :wink:

Vi kørte afsted og efter en 3 kvarters tid kørte vi ind på parkeringspladsen ved Comwell Borupgaard. Jeg var meget overrasket og spændt. Og sagde gentagende gange at det da var alt for meget og alt for dyrt. Hvortil han svarede: "alt for dig" :heart: .

Vi fik tjekket ind på det skønne værelse og besluttede at gå ned i spaen. Vi var de eneste da vi kom og det var bare fantastisk romantisk, intimt og afslappende. Vi var i boblebad, sauna, varmt bad, rellaxing sauna, rain shower og i udendørs boblebad.

Efter bad skulle vi ha' kaffe og kage. Da vi går ud fra værelset ser jeg en ordenlig bule i kærestens jakkelomme og mit hjerte hopper lige et slag over. Da vi kommer ned hiver han så sit solbrille-etui op ad lommen. SÅ jeg formaner mig selv om at nyde dagen og ikke se forlovelsestegn over det hele :rolleyes:

Senere får vi klædt os pænt på og går ned for at nyde den 4-rettersmenu med tilhørende vinmenu, som kæresten allerede har bestilt. Vi bliver placeret ved et bord rimeligt centralt og kan se på kæresten at han ikke er helt glad ved det(igen kører der bryllupsklokker i mit hovede). De første to retter er himmelske og jeg nyder bare øjeblikket. Efter ret nr.2 rejser han sig og jeg når lige at tænke: "Åh nej du må ikke gå på knæ her!!". Kæresten retter sine bukser og sætter dig igen. Og jeg smiler lidt af mig selv :biggrin:

Også hovedretten er fantastisk, og efter den er taget ud kigger kæresten kærligt på mig og siger: "jeg har en til gave til dig". Jeg tager en tår vin og spørger smilende hvad det er. Han siger det er en:"jeg elsker dig-gave" (det har vi altid kaldt gaver, som vi giver hinanden uden anledning) og spørger om jeg gerne vil have den? Og jeg nikker selvfølgelig. Han sætter den lille sort æske på bordet. Den gode vin, sterinlysene og den fantastiske stemning gør at jeg allerede smiler stort. Han siger han ønsker at vi skal være sammen for altid og åbner æsken, hvor i den smukkeste hvidguldsring med diamanter ligger. Ringen er fantastisk - jeg kunne ikke have valgt en smukkere selv. Jeg må dog sige at den udtalelse kan jeg altså ikke svare "ja" til så han må spørge rigtigt. Han siger ordene og jeg svarer selvfølgelig ja.

Resten af middagen går med kærlige blik, holden i hånd og en dessert, der smelter, fordi vi har alt for travlt med hinanden, til at bemærke den :heart: :heart: :heart: Vi griner af at ringen skulle være kommet så jeg kunne få den på vores årsdag men at ringen først kom lørdag formiddag. Så han har været en presset mand den sidste uge. Jeg må dog igen spørge hvorfor dog dette store arrangement? hvortil han svarer at han ville gi mig en dag jeg vil huske altid og det skal jeg da lige love for at jeg vil :loveshower: :loveshower:

Jeg tager hatten af for dem der kom igennem hele min beretning - men MÅTTE altså dele det med jer :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor lyder det dog som et skønt frieri. Og så tror jeg også at jeg vil til at bruge betegnelsen "jeg elsker dig"-gaver :loveshower: (og indføre at hr. mand giver mig sådan nogle :biggrin:) Synes i øvrigt det er rigtig sødt, at du hele tiden troede, at du havde "regnet ham ud", hvis man kan sige det sådan :biggrin:

(Du må meget undskylde, men jeg kom sådan til at grine da jeg læste om hans bule i jakkelommen - jeg læste det hurtigt som bare "bule i lommen" og eftersom I lige havde været i spa, så nåede jeg et splitsekund at tænke noget andet -HAHA- )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Stort tillykke med frieriet:)

Og sikke en måde han havdde gjort det på. Tager hatten af for ham..

Og kan kun tilslutte mig ovenstående, at jeg også læste det som en bule i lommen(og ikke JAKKElommen), og havde noget i hovedet med det samme :)

0

Del dette indlæg

Ih hvor er I bare søde allesammen!

Da jeg læste det igennem kunne jeg godt selv se det med bulen, men tænkte at dem der så det sikkert ville få sig et godt grin :wink:

Jeg må indrømme at jeg har været på forummet i nogen tid da forlovelse længe har været på tale, så helt ny bruger er jeg ikke :rolleyes: Nu er det bare officiet :fløjt:

Jeg drømmer om et bryllup allerede næste år, selvom jeg er en anelse overtroisk og mener (20)13 umuligt kan være et godt år.. Men vi har fundet en dato, som jeg mener kun kan være god :tunge: MEN der er en del ting (læs PENGE!!) der skal være styr på før det kan lade sig gøre fx jeg skal måske på SU næste år. Så for tiden arbejder jeg på at SPARRE!! Men HÅBER HÅBER HÅBER at alt vil falde på plads og at jeg kan give ham mit ja næste efterår :heart:

Indtil da vil jeg flyve rundt på min lyserøde sky - for har ingen planer om at komme ned foreløbig :7himmel:

0

Del dette indlæg

Jeg er med på 7-9-13 :heart:

Og det der med pengene - det skal nok gå :) Vi har INTET sparet op, en rimelig skodøkonomi for tiden OG jeg HÅÅÅBER at skulle på SU igen fra August og nogle år frem.

Men alt det betyder intet - for det eneste der i sidste ende betyder noget er at jeg får manden i mit liv. Og så er det ligemeget om festen har kostet 100.000 eller 10.000 :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har helt ret -blomst-! Men vi har regnet lidt på det og hvis alle kommer er vi oppe på 58 (regner dog med at nogle melder afbud). Og med tøj, ringe, mad - ALT kommer vi op på 40.000-45.000 og puha det er mange penge!

Til -Blomst- og Sens: har I allerede booket kirke?

Vi vil MEGET gerne giftes i vores lokale kirke, da den er smuk og ligger utroligt godt placeret i forhold til de lokaler vi regner med at leje. Men på kirkens hjemmeside står der man tidligst kan booke 12 måneder før. Og da det jo er en meget speciel dato kunne jeg godt frygte at andre kom mig i forkøbet :( Men tænker jeg må sende præsten en mail og høre ad. Det bliver dog først når jeg ved om jeg skal på SU eller hvad der skal ske :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vi har booket kirke :)

Jeg sendte en mail til præsten hvor jeg forklarede at vi gerne ville vies den og den dag, og så ringede han op og vupti så var kirken booket :) Jeg ringer dog igen til September og "bekræfter" at det nu også er sikkert (vi har dog fået en bekræftelsesmail fra præsten, hvori han skriver at kirken er reseveret til os den 7/9-2013 kl. 13.30 og han glædersig til at vie os)

0

Del dette indlæg

Hvor romantisk :heart: Lyder til at du har fundet en dejlig mand :thumbsupsmileyanim:

STORT tillykke med forlovelsen :toot::iloveyou::toot::iloveyou:

7-9-13 Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før!!! Er VILD med 13-tallet, så der er valget næste år den 13.04.12, som jeg synes er for tidligt, og så ellers igen den 13.07.12, hvor mange venner er på ferie, så pt. har vi den 11.05.12 lidt i tanken.

Nu må jeg da lige få mandens tanken vendt om. Jeg har også altid ønsket et bryllup i September, og der plejer vi også at tage en tur til de varme lande, så bryllup den 07.09.13 og efterfølgende rejse med vores dejlig unger - uha lige noget for mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvor er I dejlige allesammen:)

Jeg nyder at være forlovet, men åh hvor jeg dog bare håber og ber' til at vi kan få sparret sammen til den dag.

Jeg er alt for glad for den dato til at jeg har lyst til at ændre det - og det kan jo være "farligt" :tunge:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer