Guest solveig celine

et STORT problem - hjælp...

28 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne synge en sang for min kommende mand på vores dag, MEN... vi har ikke en fælles sang, og han er mest til de danske - de engelske kan gå an, men han forstår bedst de danske. den der hedder "DU ER" er ikke min type. Og havde tænkt på Kim Larsens, "om lidt" selvom den nok er lidt sørgelig, men den er min kommendes yndlings sang - er den for trist at synge ?? Eller forårs dag af Anne Linnets ? hvilke danske mulighedder er der som er gode ?

Og hvis jeg er nødt til at gå over i det engelske, hvad er der så der ? Havde tænkt på from this moment, eller your song (elton john) men ellers er jeg lidt på den end med på den :-P Og vil nemlig meget gerne op og synge en sang, hvis man kan finde musikken til DJ´en også hvor det er uden tekst !!

Håber virkelig I kan hjælpe mig, føler tiden er ved at løbe ud

Kærligst Solveig Celine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline Henderson- vil du være min i nat??? den sang min kusine til sin mand ved hendes bryllup, og ikke et øje var tørt..

http://www.youtube.com/watch?v=9PdJJ9Ry9Zo

Redigeret af cml77
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline Henderson- vil du være min i nat??? den sang min kusine til sin mand ved hendes bryllup, og ikke et øje var tørt..

http://www.youtube.com/watch?v=9PdJJ9Ry9Zo

Lige præcis den sang har jeg også spurgt min kollega, om hun vil synge til vores reception. Den er SÅ smuk :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan se symbolikken i at vælge et nummer som "Om lidt bliver her stille". Kvinde min ville have været mere oplagt selvom det er den forkerte vej. Et nummer som Aldrig undvære dig med Danser med Drenge kunne være oplagt men du skulle måske prøve at tale med DJ'en om hvad vedkommende har og kan skaffe af musik instrumentaltm så du ikke løber panden mod en mur og senere skal vælge om. Jeg ved nemlig at det nogle gange kan være rigtig svært at finde instrumentale indspilninger af mere moderne nyere numre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en sangerinde til at synge denne, i kirken, for min mand:

Anne Linnet, Lad min være den

Lad mig være den der er

Den der altid blir

Lad mig være den du tar i hånden, den der sir

Du som vækker lysten, til at være her og nu

Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg

Lad mig være den du ser

Når øjet lukkes i

Lad mig være den du altid drømte det sku bli

Den hvis navn du hvisker når du længes allermest

For ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg

Lad mig være den du får

Og den du ved du har

Den du ik kan forestille dig at skilles fra

Den du læner hovedet mod, så tankerne får ro

For ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg

Lad mig være den der er

Den der altid blir

Lad mig være den du tar i hånden, den der sir

Livet det kan komme an og det skal ske som sker

Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg

Den er fantastisk

:a1221: Jeg er så glad for det valg..

Ville personligt aldring vælge "om lidt". "En forårsdag" er meget smuk, men jeg kunne ikke rigtig forenes med teksten til vores bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået en sangerinde til at synge disse 3 sange til vores borgerllige vielse

Kærlighed kan gro (DIsney)

This I promise you (Ronan Keating)

Nothing (Fools garden)

vi overvejede også Rosen med Lene Siel

Men eller er der lavede et par tråde om det - hvis du bare kigger lidt tilbage under "bryllupstaler og sange" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej jeg synes virkelig det er svært, og dem med danse med drenge passer ikke rigtig ind pga. dem der er med jaloxi i sangen og den stil - jeg virkelig mere på den end med på den, og syns det nok snart er på tide at få lært sangen uden ad ! Hvad med de engelske sange ?? Dur den med "your song"

eller hvad kan der være at vælge imellem der ? og tak for jeres input håber I har mere at hjælpe med.... :-)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej jeg synes virkelig det er svært, og dem med danse med drenge passer ikke rigtig ind pga. dem der er med jaloxi i sangen og den stil - jeg virkelig mere på den end med på den, og syns det nok snart er på tide at få lært sangen uden ad ! Hvad med de engelske sange ?? Dur den med "your song"

eller hvad kan der være at vælge imellem der ? og tak for jeres input håber I har mere at hjælpe med.... :-)

Det er en smuk sang, jeg tror bare hvis der er lidt ældre mennesker med til festen at en kærligheds sang vil gøre sig bedst ¨på dansk.. det er jo så bare min personlige holdning.. men der findes en masse dejlige danske kærligheds sange..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Anne Linnets "Mild, Lattermild og gavmild"

Teksten er et digt af Johannes Møllehave:

Jeg har undret mig over dit væsen

og det lyse sind du altid har

Du er mild du er lattermild og gavmild

du gør dagen dyb og dyrebar

Gådefuld er overskuddet hos dig

ingenting kan det forklares ved

Du er mild du er lattermild og gavmild

Alting møder du med kærlighed

Alt bli'r større når det ses med dine øjne

alt forandres og små mirakler sker

Du er mild du er lattermild og gavmild

du fornyr hvad dine øjne ser

Jeg tør være den jeg er når vi er sammen

al min mistro svinder langsomt hen

Du er mild du er lattermild og gavmild

jeg bli'r tryg og tillidsfuld igen

Altid denne spørgen efter mening

denne søgen efter evighed

Du er mild du er lattermild og gavmild

alt det man kan ønske varer ved

Mvh. Laura

Redigeret af LaH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan se at en anden har foreslået "Du er" med News, og den er også super flot.

Hvis det kniber med at finde instrumental versionen, kan du eventuelt for en pianist eller giutarist til at indspille lydsporet til dig, så du kan synge til det.

Kh Mie.

()()

Men den er også meget "udtrådt" i bryllupsmæssig henseende. Det betyder måske ikke så meget hvis gæsterne ikke kommer til så mange bryllupsfester generelt men ofte er det jo sådan at de griber om sig og at vennerne m.v. ofte bliver gift indenfor relativ kort tid. Jeg syntes at det vil være direkte synd at udsætte sangen for en pianist/et keyboard. En gutarist er bedre hvis man da ikke vælger at synge den og kan synge den acapella. Den findes iøvrigt helt sikkert i en karaokeudgave og dermed instrumentalt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Solveig Celine,

Det er super fedt at du kan og vil synge for din mand til brylluppet. Helt fantastisk.

Jeg kan se at en anden har foreslået "Du er" med News, og den er også super flot.

Hvis det kniber med at finde instrumental versionen, kan du eventuelt for en pianist eller giutarist til at indspille lydsporet til dig, så du kan synge til det.

Kh Mie.

()()

Kære Solveig Celine,

Det er super fedt at du kan og vil synge for din mand til brylluppet. Helt fantastisk.

Jeg kan se at en anden har foreslået "Du er" med News, og den er også super flot.

Hvis det kniber med at finde instrumental versionen, kan du eventuelt for en pianist eller giutarist til at indspille lydsporet til dig, så du kan synge til det.

Kh Mie.

()()

Jeg er desværre ikke til den sang, der hedder DU ER med s's ... sorry min computer driller og vil ikke skrive oe ! tvivler ogsaa paa at jeg kan naa at faa indspillet musikken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers skal du måske over i noget Burhan G. Han har lavet rigig mange gode numre og et nummer som En sang til Dig er umiddelbart helt oplagt rent tekstmæssigt. Men der kan du måske ryge ind i et problem med en instrumental udgave. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige et par forslag uden overhovedet at vide om det er din stil :)

Ved ikke om denne her er helt hen i vejret, men jeg synes bare at hun synger den så smukt!

http://youtu.be/twrLXRFDQ6w

Hvordan sætter i klippet ind fra youtube så det bliver vist i besvarelsen?

Redigeret af Stine85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh tak alle sammen, desværre ved jeg er at Burhan G intet siger min kommende - og er vild med danse med drenge, men, aldrig undvære dig teksten er ikke så sørens god på os, der er feks at alle mine veninder ville dø for at få dig, høre slet ikke hjemme i vores verden osv. kan man mon lave lidt om på den ? Og Forårsdag er lovely, men var der ikke nogen der nævnte at teksten endte skidt ?

Arhh hvorfor skal det være så svært - de engelske - hvad kan der være der ??? Kan den med

bruges, eller skal jeg over i Shania Twain ? Spurgte lidt spøjst til manden hvad han kunne lide af danske kunstner og så var det Bamse, Kim larsen, John mogensen osv :-P og af engelske er det John Lennon så er mere på den end med på den - han sagde han ikke havde sådan bestemt noget .... ved bare han helst høre det danske udgave af musik, men kan være jeg kan være "tvunget over" i det engelske ? ejjj ha håber i har mere gode råd ?? hvad ville I gøre ?
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg synes personligt, at det er vigtigt at det er fra en sanger din mand kan lide, når nu det er en sang til ham, (edit) men derfor kan man jo godt finde en tekst der fortæller noget. :)

Mht. John Lennon. Hvad med sangen "Grow old with me"?

Grow old along with me

The best is yet to be

When our time has come

We will be as one

God bless our love

God bless our love

Grow old along with me

Two branches of one tree

Face the setting sun

When the day is done

God bless our love

God bless our love

Spending our lives together

Man and wife together

World without end

World without end

Grow old along with me

Whatever fate decrees

We will see it through

For our love is true

God bless our love

God bless our love

Der ligger flere forskellige versioner på youtube

Redigeret af LaH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er også "You're the one", det er godt nok Yoko Ono der synger den :)

Mountains may move

River may run

But you make me be myself

You make me be

How do I tell you

How do I tell

You're the one

Stars may move

Time may run

But you make me free myself

You make me free

How do I tell you

How do I tell

You're the one

You're the one

In the world's eye

We were Laurel and Hardy

In our minds

We were Heathcliff and Cathy

In a moment of wisdom

We were a wizard and a witch

In a moment of freedom

We were Don Quijote and Sancho

In reality

We were just a boy and a girl

Who never looked back

How do I tell you

How do I tell you

How do I tell you

How do I tell you

How do I tell you

How do I tell you

How can I tell you

How could I tell you

You're the one

You're the one

You're the one

You're the one...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal måske ikke kigge så meget på de "udskejelser" der er i en sang og sigte efter en fuldstændig kompromisløs og "indholdsløs" kærlighedssang, men mere fokusere på hvad det er for nogle ting i sangen som fanger én og som vil fange gæsterne. Hvis du først skal spørge din mand om hvilke kunstnere han godt kan lide så kan man vel også diskutere hvor initenst det er. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer