Guest hempler1009

Fik i nogen feedback på jeres invitationer? ..

41 posts in this topic

Hej Piger :-)

Jeg er faktisk i lidt trist humør, vi sendte invitationer ud for en uge siden og det var såååå fantastisk og få dem færdige og få dem sendt og de blev lige som vi ønskede :loveshower:

Nu sidder vi så her en uge efter og har inviteret 70 gæster, som er de udvalgte og dem vi virkelig ønsker at bruge dagen med. Vi har fået rigtig søde reaktioner fra flere venner og det er fantastisk :biggrin:

Men men men... Min moster, mormor, farmor/farfar, kusiner, min fætter, tanter mm. alle sammen nogen af dem, jeg har et tæt bånd med, har ikke reageret på nogen måde, på at de skal til bryllup.

Mine forældre og søskende vidste dagen på forhånd, men de blev stadig glade for invitationen og for at de ikke længere skulle holde det hemmeligt for resten af familien. :) Resten har intet vidst udover at vi var forlovet, så det skulle være en overraskelse at de skal til bryllup om ikke så længe... Havde håber på nogle positive tilbagemeldinger fra min familie og min moster bl.a. ville tage tlf. og ringe og sige tillykke tillykke.. Men har intet hørt.. Er faktisk rigtig skuffet over min familie :(:unsure:

Fik i nogen tilbagemeldinger efter en uge, eller overreagere jeg bare??????

0

Annonce ♥

Åha... vi har ikke sendt vores ud endnu... Men jeg synes faktisk ikke det er iorden at man ikke får feedback på invitationen.. det kan selvfølgelig være pga mange årsager.. men jeg ville selv blive skuffet hvis jeg ikke fik en feedback hurtigt efter.. især fra mine nærmeste

0

Ja ikk :(

Jeg får faktisk tårer i øjnene over, at der ikke er en eneste i min familie, der har skrevet en sms, mail, ringet eller noget som helst. Havde bare håbet på et eller andet, ikke noget stort. Bare et opkald, syntes ikke selv det er meget at forlange :( ... Er den første til at glæde mig på andres vegne og er så skuffet over at jeg skal sidde med sådan en trist følelse øv øv øv :blush:

0

Hej Piger :-)

Jeg er faktisk i lidt trist humør, vi sendte invitationer ud for en uge siden og det var såååå fantastisk og få dem færdige og få dem sendt og de blev lige som vi ønskede :loveshower:

Nu sidder vi så her en uge efter og har inviteret 70 gæster, som er de udvalgte og dem vi virkelig ønsker at bruge dagen med. Vi har fået rigtig søde reaktioner fra flere venner og det er fantastisk :biggrin:

Men men men... Min moster, mormor, farmor/farfar, kusiner, min fætter, tanter mm. alle sammen nogen af dem, jeg har et tæt bånd med, har ikke reageret på nogen måde, på at de skal til bryllup.

Mine forældre og søskende vidste dagen på forhånd, men de blev stadig glade for invitationen og for at de ikke længere skulle holde det hemmeligt for resten af familien. :) Resten har intet vidst udover at vi var forlovet, så det skulle være en overraskelse at de skal til bryllup om ikke så længe... Havde håber på nogle positive tilbagemeldinger fra min familie og min moster bl.a. ville tage tlf. og ringe og sige tillykke tillykke.. Men har intet hørt.. Er faktisk rigtig skuffet over min familie :(:unsure:

Fik i nogen tilbagemeldinger efter en uge, eller overreagere jeg bare??????

Måske er det fordi de svare skriftligt på dem? Måske begynder der er komme søde kort snart :)

0

Annonce ♥

Årrrrrh det håber jeg. Men sådan en familie, har jeg ikke rigtig. De er den moderne type, kan ikke lige se det for mig at de vil sende et kort. Men man kunne jo blive overrasket :)

0

Først får du lige det her :bearhug: og så tror jeg du skal sætte dig ned og snakke med din H2B om hvordan I vil forholde jer.. vil I ringe og høre om invitationerne er noget frem ? Føler I for at sige I er skuffet og kede af ikke at have hørt noget ?

Og så kan jeg virkelig godt forstå du er ked af det og skuffet... det er i mine øjne også respektløst og uacceptabelt at man ikke ringer og siger tak for invitationen.. jeg synes det er almen pli og dannelse.. især med et bryllup der jo er en stor stor dag og som koster rigtigt mange penge

Hvad med jeres venner ? Har I hørt fra dem ?

0

Syntes bare at det man har brugt tid og energi osv. på bare bliver taget lidt forgivet af ens nærmeste. Min mor har snakket 2 gange indenfor den sidste uge med både min mormor og farmor, som jeg begge har det super godt med. omkring brylluppet, men ingen af dem har ringet til mig :( :( :( :( :(

0

Nu kan jeg ikke lige se, hvornår du skal giftes, da jeg er på fra mobilen, men du skriver at der ikke er længe til. Hvis de ikke har kendt datoen indtil nu, kan det så have noget at gøre med, at de lige skal have flyttet nogle aftaler rundt inden de svarer? Ferie el. lign....

Man kan selvfølgelig godt ringe og sige at man arbejder på det alligevel....

0

Annonce ♥

Tak for krammet Olga :) Det varmer :heart:

Tror det en god ide, at vi tager en snak om det. Syntes bare det burde være unødigvendigt som du selv siger, så er det alm. dannelse at sige tak for invitationen eller hvad det nu kunne være.

Jeg ved ikke om jeg vil konfrontere dem, men skuffet det er jeg godt nok. Det er en rigtig stor dag og vi glæder os meget til at fejre den med venner og familie.

Vi har valgt at holde et stort bryllup og bruge et stort beløb på det, da vi ikke har nogen lån, nogen bil eller noget som helst og bruger derfor ca. 1000 kr pr. gæst på brylluppet..

Jeg havde bare regnet med at hører noget :( Vi har heldigvis fået såååååååååååååå meget ros og glæde osv. fra vores dejlige venner, så det er fantastisk og hjælper på det :cheerleader3:

0

Hmm... Jeg er lidt splittet her... For har selv siddet i samme situation... Hvornår er jeres SU???

Jeg reagerede på helt samme måde, jeg havde brugt evigheder på at lave invitationerne selv, havde sågar lavet personlige frimærker, så sad også med sårn en øv følelse...

Indtil min mor sagde til mig, at jeg jo havde givet mine gæster 4 måneder til at svare, så der var nok mange der ventede til de kom tættere på sidste frist, fordi de nærmere ser det som den dato man svarer på...

Jeg ved jo selvfølgelig ikke om det er gældende for din familie, men måske de tænker på samme måde??? Jeg forstår i hvert fald godt du er skuffet, men mon ikke du hører noget når i kommer lidt tættere på :)

Edited by Maria&Morten
0

Jeg synes bare det er tarveligt at man ikke svarer hurtigt til trods for man jo selvfølgelig har en su dato... men der er jo lagt mane timer og ideer og glæde i ens invitationer....

0

Jeg må indrømme, jeg blev virkelig også skuffet, da vi havde sendt vores ud. Der var ikke særlig mange, der reagerede. Hverken med svar eller bare et "Tak for indbydelsen, hvor er det dejligt, I skal giftes." Det skal lige siges, jeg har brugt 1½ time på hver invitation...

Vi har fået svar fra alle nu, for brylluppet er jo nærmest lige om lidt, men der var faktisk overraskende mange, der slet ikke svarede inden SU-dagen, som jeg selv måtte kontakte for at høre, om de havde tænkt sig at dukke op, og sådan noget kan jeg slet ikke have. Det er virkelig respektløst efter min mening.

Så jeg forstår, at du er skuffet :)

Edited by alptraum
0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det.

Jeg har det også på samme måde lidt - selvom S.U. dagen endnu ikke er oprindet (6 dage til) så kan jeg ikke helt forstå, hvorfor der ikke bare meldes tilbage. (Om ikke andet, så bare et tak for invitationen) Jeg fristes til at tro, at den er gået tabt i posten, og det er derfor, at folk ikke melder tilbage.

Og ja, præcis, et tillykke med forlovelsen er da også på sin plads for jer, synes jeg.

Det har vi heller ikke rigtig fået, af alle de inviterede.

Men - der er mange, der har meldt tilbage og ønsket tillykke, alle igennem telefon og mail, én enkelt gennem et skrevet kort med posten.

Jeg håber, at I snart vil begynde og få lidt respons på jeres invitationer og kommende bryllup! Det er da på sin plads!

Edit: Der er naturligvis også nogle, der netop venter til man kommer tættere på S.U-dagen, men jeg synes da stadig godt, at de kan tage telefonen og lykønske jer.

Edited by Felinity
0

et eller andet sted er det da også lidt underligt at man venter til su-datoen med at svare om man kommer... selvfølgelig skal folk lige have fri og tjekke kalender... men alligevel... hvis de får den 3mdr inden svardato kunne man da godt sige ja tak eller nej tak inden da istedet for at vente til sidste øjeblik

0

Vi var lidt i samme situation. Men hele vores familie vidste så godt at vi skal giftes i juni, inden vi sendte invitationerne.

Men med hensyn til tilbagemeldingerne, da var det også alle vennerne der gav svar først (med MEGET rosende ord om invitationsdesign, må jeg sige, rigtig dejligt). Men den nærmeste familie havde slet ikke travlt med at svare... Som om de følte sig selvskrevet og " selvfølgelig kommer vi da!!"

Heldigvis måtte vi kun rykke en enkel gæst efter S.U., en gammel dame, der takkede nej.

Jeg var da skuffet over den nærmeste familie. Men jeg ville nok lige se tiden lidt an, hvis jeg var dig. I er vel ikke forbi S.U. endnu? De rosende og kærlige ord kommer forhåbentlig de næste 14 dage... Man skal også huske, at vi brude tror lidt, at verden drejer sig om vores store dag, men sandheden er, at folk kan have vildt travlt på arbejdet osv. og deres verden går jo ikke i stå fordi vi skal giftes:-)

0

et eller andet sted er det da også lidt underligt at man venter til su-datoen med at svare om man kommer... selvfølgelig skal folk lige have fri og tjekke kalender... men alligevel... hvis de får den 3mdr inden svardato kunne man da godt sige ja tak eller nej tak inden da istedet for at vente til sidste øjeblik

Ja, sådan havde jeg det også. Helt præcist! Altså folk ved da om de vil komme eller ej, især hvis de var bekendt med datoen på forhånd. Men nogle gange må man nok sætte sig i deres sted og den ene dag kan tage den anden. Nogle regner det også for en selvfølge at de kommer...

0

Annonce ♥

Ja, jeg kender det alt for godt, min søster sagde at det var jo næsten en selvfølge at de kom, så de svare faktisk ikke på vores indbydelse og mine forældre kendte godt datoen, men sagde heller ikke noget + alle de andre som har fået en ,har jeg måttet ringet til for at høre om de kom eller ej, næste gang sender jeg sq bare en mail.....

0

I har helt ret i at folk har deres eget, de har travlt med arbejde, børn osv. osv. men jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i, at man ikke har 5 min. inden man skal på arbejde eller et eller andet til at ringe eller sende en sms og ønske tillykke og tak for inviattionen.

Måske er det bare fordi jeg altid selv er den første til at gribe telefonen og glæde mig på andres vegne lige gyldigt hvad det er, at jeg havde håbet på, at når det her var deres første barnebarns bryllup og første niece for nogen, at så var der nogle glade mennesker i røret til at lykønske en.

Jeg er skuffet og det kan der nok ikke laves om på desværre :(

0

Ja, jeg kender det alt for godt, min søster sagde at det var jo næsten en selvfølge at de kom, så de svare faktisk ikke på vores indbydelse og mine forældre kendte godt datoen, men sagde heller ikke noget + alle de andre som har fået en ,har jeg måttet ringet til for at høre om de kom eller ej, næste gang sender jeg sq bare en mail.....

Ej men det er bare så tarveligt! Jeg vil simpelthen blive så vred og skuffet hvis vores gæster gør det. Jeg mener altså at man ringer og siger tak for indbydelsen og hvis man ved man kan komme siger man ja tak allerede der.

0

Som sagt så er der lang tid til SU. og jeg forventer heller ikke folk skal svare på om de kommer, her og nu.

Havde på håbet på at der var nogen der glædede sig, ligeså meget som os :)

0

Annonce ♥

Ja jeg syntes virkelig det er tarveligt!! Jeg var helt sikker på, at min familie ville blive overrasket og glade og ringe og sige tillykke, hvor er det fantastisk for jer :)

Jeg er helt enig med dig Olga og håber for alt i verden at i får en masse positiv respons for jeres invitationer, når i kommer så langt :) Det er sku det mindste man kan gøre :biggrin:

0

Ja jeg syntes virkelig det er tarveligt!! Jeg var helt sikker på, at min familie ville blive overrasket og glade og ringe og sige tillykke, hvor er det fantastisk for jer :)

Jeg er helt enig med dig Olga og håber for alt i verden at i får en masse positiv respons for jeres invitationer, når i kommer så langt :) Det er sku det mindste man kan gøre :biggrin:

Tak det er sødt af dig :heart:

Jeg synes det er rigtigt trist for dig at de ikke engang har ringet og sagt tillykke.

0

Velbekomme :)

Ja årrrh bliver så gal over det, tror faktisk aldrig jeg kommer til at glemme, at min familie, har mere travlt med deres eget, til at bruge 5 min. på at ringe.. Det gør mig sku ked af det :(

0

:( Ej. jeg tror du skal snakke med dem om det... så du kommer ud med det og kan ligge det fra dig.. lad det ikke spolere din glæde og lykke :heart: ... jeg ville selv have det på samme måde som dig...og selvom man er familie og man jo selvfølgelig kommer så siger man altså stadig ja tak og tillykke!
0

Jeg er i samme situation her. Vi sendte vores invitationer ud i februar og jeg havde brugt 3 mdr på at lave små bøger.. jeg synes helt ærligt at de var rigtig flotte og gennemførte!

Vores venner meldte ret hurtigt tilbage, at SELVFØLGELIG KOM DE og hvor var det nogle flotte invitationer.. vores allernærmeste har også meldt tilbage (forældre, søskende og bedsteforældre).. til gengæld er vores familier enormt langsomme.. vi er nu i maj og vores deadline er 1. juli og vi har fået svar fra min moster og hendes mand (de er en selvfølge for han skal være toastmaster) og min kærestes onkel og moster.. resten har vi ikke hørt fra. Jeg har en ret stor familie og vi tæller 4 kusiner, 2 fætre og og 3 forældresøskende.. ikke et ord!

Nå... er jeg skuffet... njaaaa... vi har jo ikke SU endnu... jeg har faktisk besluttet mig for ikke at være skuffet, for det må ikke fylde for meget på dagen og der gider jeg ikke føle mig lidt smålunken på min familie.. giver det mening?

Jeg er enig i dig i, at hvor travlt kan de lige have og et tillykke med forlovelsen ville være på sin plads.. men invitationerne har været ude i en uge.. giv dem nu lidt tid :) Jeg er sikker på, at det ikke er fordi de ikke er glade på jeres vegne eller glæder sig, men måske har de bare ikke haft tid til at svare.. Måske ved de endnu ikke om de kan?

Jeg tror også at man skal passe på ikke at have for store forventninger til folk og de har nok heller ikke samme ovenud lykkelige glæde over det forestående bryllup, som du selvfølgelig har som bruden. Måske har du bygget lidt for store forventninger op til deres reaktion? :)

Jeg håber ikke at du vil tage dette forkert, men jeg synes du lige skal træde et skridt tilbage og trække vejret en ekstra gang - lykønskningerne og tilkendegivelserne skal nok komme :)

0