kristineB

overtøj?

25 indlæg i dette emne

Jeg havde jo oprindeligt forelsket mig i en vintage mink stola, men den er min bedre halvdel absolut ikke opsat på - han mener, det er noget for gamle koner :td:

Så nu er jeg jo lidt i syv sind om, hvad jeg skal have på til at tage over mig, når vi er udendørs? Der er jo nok en smule køligt i starten af oktober, så jeg kan ikke være helt bar. Men på den anden side, er min kjole heller ikke velegnet til en fancy lille blondebolero, da den har blonde i hele ryggen og små blondeærmer.

Er i stødt på noget på etsy eller ebay el. lign, som måske kunne bruges til overtøj? (det er hovedsagelig udenfor kirken efter vielsen, som jeg tænker på:))

lige et billede af kjolen bagfra til inspiration (på dagen bliver alle knapper naturligvis knappet.)

post-42447-0-72463600-1337100453.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot kjole du har, du bliver sååååå smuk :loveshower:

Når det så er sagt, så skal din kæreste da ikke bestemme om du skal ha sådan en hihihi :wink: jeg synes selv at de er vild fede, og ville helt sikkert ha købt en hvis vi skulle giftes til oktober, men min kæreste ville osst var noget underlig noget at købe :)

Jeg vil giv dig ret i at en blondebolero ikke vil passe til din kjole :unsure: men lige hvad du så kan bruge ved jeg faktisk ikk :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arj jeg synes da ellers en stola ville være helt perfekt til!

Men ellers ville jeg nok finde et tørklæde. Evt. et pashminalignende sjal til lige at tage over skuldrene. Jeg har selv fundet et jeg købte i Thailand i mine gemmer som jeg lige skal have til overskuldrene. Det passer perfekt i farven til min kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, mht, bolero, men jeg er nødt til at skrive i tråden alligevel, for må bare komplimentere dig for din fantastiske figur! Hvor ser du godt ud i kjolen, skønne hofter! :):heart:

Hvad med en helt enkel bolero? Men så igen, de boleroer jeg kender fra Lilly eksempelvis, de er bestemt ikke varme, men mere for at dække sig til i kirken, tror jeg.

Edit: Indsat link Lilly Boleroer

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Først og fremmest - sikke en ufattelig smuk kjole du har købt dig :loveboard: og også super lige at vide, at du trods alt vil knappe alle knapperne på selve dagen. Det tror jeg egentlig også vil være pænest :tunge::lol::thumbsupsmileyanim:

Når det så er sagt, så er der jo mange måder at have pels på :loveshower: Har lige fundet et par alternativer til dig på etsy (klik her for shoppen)

il_fullxfull.260434739.jpgil_fullxfull.289009741.jpgil_fullxfull.195005212.jpgil_fullxfull.189490964.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Nu kan det godt være jeg ikke er helt som de fleste, men jeg planlægger at bruge min sorte skindjakke, hvis jeg får brug for overtøj. Min kjole er en havfrue i helblonde, men jeg er faktisk overhovedet ikke et romamntisk menneske, så med skindjakken føler jeg, at jeg får lidt kant og får "mig selv" lidt med i det hele:)

Men ellers synes jeg en form for cape/stola i hvid pels ville være super smuk til din helt fantastiske kjole:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, hvad ved de lige om god brudestil? Og anyway, skal man da ikke lade sig diktere af hinanden ;) Så er minken trådstarters største ønske til overtid, skal det da være det... Og en vintage mink vil passe fantastisk godt til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha, jeg havde da også været røv ligeglad med hans mening omkring pelsen :D

Ja, hvad ved de lige om god brudestil? Og anyway, skal man da ikke lade sig diktere af hinanden ;) Så er minken trådstarters største ønske til overtid, skal det da være det... Og en vintage mink vil passe fantastisk godt til.

tja, det er vel en måde at se på det på, men nu er det sådan, at hele mit brudeoutfit er efter min smag (og bestemt ikke h2bs), så det er absolut ikke, fordi jeg lader mig diktere af nogen. Men han har et ganske glimrende argument: Jeg ville komme til at ligne farmor fra baronessen fra benzintanken, og det er ikke lige mit ønske for dagen.

Men så er jeg også kommet mig over mit dilemma: Jeg er virkelig modstander af at gå med pels - ligemegt hvor smukt eller grimt det så måtte være. jeg ville jo heller ikke lige slynge mit kæledyr over nakken i dagens anledning,

edit: og det er altså afprøvet: Vi prøvee at smide kandis om halsen på mig, det var bestemt ikke populært:)

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da godt forstå, at du fravælger stola'en, hvis din H2B synes det er "konet". Man vil da gerne være det ultimative i ens mands øjne på bryllupsdagen :)

Min H2B skal ikke bestemme mit outfit, men ville aldrig vælge noget jeg vidste han ikke brød sig om.

Og nej, en blondebolero går ligesom ikke, når din flotte kjole i forvejen har blonder i ryggen og i små ærmer :wink: Og en blondebolero er jo i øvrigt ikke særlig varm.

Så hvad med et stort flot sjal/tørklæde du kan have rundt om armene når I er udendørs?? Evt i noget lækkert materiale som silke-pashmina?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg slet ikke, om det er dig. Men eftersom der endnu er noget tid til dit bryllup, vil det jo være muligt at strikke en lille fin sag eller få nogen du kendet til det.

I min isnpirations mappe ligger blandt andet disse, som er fra hjemmesiden DROPS med gratis strikke opskrifter.

post-47596-0-31080800-1337509041.jpg

post-47596-0-14264700-1337509066.jpg

post-47596-0-99957000-1337509087.jpg

Så kan man jo også vælge lige den farve man har lyst til :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Swirp.... Vidste ikke man lignede baronessen fra benzintanken med vintage stola...

Det lød som om det var en idé du selv kunne lide og grunden til du startede tråden?! Og ja, pels åbner op for et spørgsmål om dyrevelfærd. Og jeg er nok ikke så klar over min holdning som dig. Bruger både skind støvler og spiser bøffer, men køber ALDRIG buræg og helst kun økomælk.

Synes ikke du behøver at forsvare at du ændre din mening efter hans synspunkt. Det er da fair at lade sig påvirke eller indgå kompromisser. Jeg ville bare ikke selv gøre det i et vintage stola spørgsmål

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal jeg lige have igen Heidi... Smed du din kat rundt om halsen for at afprøve pels-ideen? :griner:- :griner:-

Seriøst! Vi prøvede det, og selvom hun finder sig i meget, så tror jeg ikke, hun gider sidde der en halv dag:(

Jeg kan da godt forstå, at du fravælger stola'en, hvis din H2B synes det er "konet". Man vil da gerne være det ultimative i ens mands øjne på bryllupsdagen :)

Min H2B skal ikke bestemme mit outfit, men ville aldrig vælge noget jeg vidste han ikke brød sig om.

Og nej, en blondebolero går ligesom ikke, når din flotte kjole i forvejen har blonder i ryggen og i små ærmer :wink: Og en blondebolero er jo i øvrigt ikke særlig varm.

Så hvad med et stort flot sjal/tørklæde du kan have rundt om armene når I er udendørs?? Evt i noget lækkert materiale som silke-pashmina?

Jeg har også overvejet en sjal eller noget, men jeg ved ikke hel.. ih, godt der er længe til endnu.

Nu ved jeg slet ikke, om det er dig. Men eftersom der endnu er noget tid til dit bryllup, vil det jo være muligt at strikke en lille fin sag eller få nogen du kendet til det.

I min isnpirations mappe ligger blandt andet disse, som er fra hjemmesiden DROPS med gratis strikke opskrifter.

Så kan man jo også vælge lige den farve man har lyst til :biggrin:

Det kunne også være en ide, men så skal jeg i hvert fald overtale mor til det - har aldrig strikket i mit liv. Ville ønske jeg kunne, men jeg har 10 tommelfingre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Swirp.... Vidste ikke man lignede baronessen fra benzintanken med vintage stola...

Det lød som om det var en idé du selv kunne lide og grunden til du startede tråden?! Og ja, pels åbner op for et spørgsmål om dyrevelfærd. Og jeg er nok ikke så klar over min holdning som dig. Bruger både skind støvler og spiser bøffer, men køber ALDRIG buræg og helst kun økomælk.

Synes ikke du behøver at forsvare at du ændre din mening efter hans synspunkt. Det er da fair at lade sig påvirke eller indgå kompromisser. Jeg ville bare ikke selv gøre det i et vintage stola spørgsmål

Jeg tror, jeg har det lidt ligesom dig med dyrevelfærd - Det var nu også derfor, jeg kaldte det et "dilemma". Jeg synes, at en stola er vildt smuk, og kunne godt tænke mig at have en på, men på samme tid har jeg kæmpet lidt med tankerne om at gå med en pels - grundene til at jeg skulle kunne overtale mig selv er netop, at den jo er vintage og at jeg ville sælge den igen efter brylluppet - Jeg ville aldrig gå ud og investere i en splinterny pels.

Med alt andet har jeg været flintrende ligeglad med, hvad Mikael ville synes om, hvad jeg har på - men jeg kan bare ikke få billedet af "tante alvilda" ud af hovedet, hver gang jeg ser en pels, og det går altså ikke. (miss-lena, jeg synes nu, at du er ganske fin i din, og ligner overhovedet ikke tante alvilda;))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ha ser nu tante Alvilda m din kat om nakken (måske er jeg bare for overtræt) hyggeligt;-)

Altså jeg tror nu ikk du skal være så nervøs for at der er koldt i okt. Og at du vil komme til at fryse! Spar da den "kappe" og køb slik for pengene:-P

Så skal du heller ikk ta stilling til dyrevelfærd;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Swirp.... Vidste ikke man lignede baronessen fra benzintanken med vintage stola...

Det lød som om det var en idé du selv kunne lide og grunden til du startede tråden?! Og ja, pels åbner op for et spørgsmål om dyrevelfærd. Og jeg er nok ikke så klar over min holdning som dig. Bruger både skind støvler og spiser bøffer, men køber ALDRIG buræg og helst kun økomælk.

Synes ikke du behøver at forsvare at du ændre din mening efter hans synspunkt. Det er da fair at lade sig påvirke eller indgå kompromisser. Jeg ville bare ikke selv gøre det i et vintage stola spørgsmål

Så er der mange der ligner baronessen fra benzintanken, for de er da så meget på mode lige nu og de er bare så fede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1337549264' post='1245480]

Swirp.... Vidste ikke man lignede baronessen fra benzintanken med vintage stola...

Det lød som om det var en idé du selv kunne lide og grunden til du startede tråden?! Og ja, pels åbner op for et spørgsmål om dyrevelfærd. Og jeg er nok ikke så klar over min holdning som dig. Bruger både skind støvler og spiser bøffer, men køber ALDRIG buræg og helst kun økomælk.

Synes ikke du behøver at forsvare at du ændre din mening efter hans synspunkt. Det er da fair at lade sig påvirke eller indgå kompromisser. Jeg ville bare ikke selv gøre det i et vintage stola spørgsmål

Så er der mange der ligner baronessen fra benzintanken, for de er da så meget på mode lige nu og de er bare så fede :)

Jeg er også totalt tilhænger af både at se godt ud og af baronessen fra benzintanken - det der siger mig imod er, at jeg nu kun kan se mig selv som hende - og så stivsindet er jeg dog ikke:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha ha ser nu tante Alvilda m din kat om nakken (måske er jeg bare for overtræt) hyggeligt;-)

Altså jeg tror nu ikk du skal være så nervøs for at der er koldt i okt. Og at du vil komme til at fryse! Spar da den "kappe" og køb slik for pengene:-P

Så skal du heller ikk ta stilling til dyrevelfærd;-)

Seriøst, Kandis finder sig i alt - næsten:)

Men jeg tror sgu du har ret. Nu har jeg jo hørt en fugl synge om, at man sagtens kan holde varmen på sin bryllupsdag (;)) og vejret i oktober plejer at være overskueligt.

Og ja, jeg har godt nok brug for pengene til slik, når jeg nu er nødt til at købe et par poser hver uge, når der er nyt i din beretning (host host) :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer