Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Haps84

HJÆÆÆLP-er dette lovligt? Er så rystet...

61 posts in this topic

Jeg har tilbage i januar via mail aftalt bryllupskørsel med *************.dk. Der er ikke lavet nogen kontrakt og korrespondancen er kun foregået via mail. Der har på intet tidspunkt været nævnt at jeg ikke kunne aflyse igen eller noget, og da jeg bad om en kontrakt på vores aftale ville han ikke fremsende dette da vores mail var nok sagde han. Nu er jeg i den situation at jeg har måtte aflyse kørslen hvilket jeg også gør på mail og her til aften får jeg så følgende mail retur

"Hæ hæ.

Det kan man selvfølgelig ikke. Jeg kommer naturligvis kl 15 som aftalt, og i betaler kontant som aftalt. Tror nok jeres bryllupsgæster ville synes, at I var lidt mærkelige, hvis i bare lod hånt om de aftaler, I havde indgået.

I har bedt mig komme:

Kirke: Sct. Mortens Kirke, Kattebjerg 2, 4700 Næstved -- Vielsen starter kl 15

Mvh ************"

Hvordan forholder jeg mig til det her???

Please hjælp.. Jeg aner ikke hvad pokker jeg skal gøre.. Synes virkelig tonen i mailen er ubehagelig.

Mvh Sofie

Edited by Haps84
0

Annonce ♥

Uhhh Er bare så vred og ked... Håber virkelig nogen kan hjælpe...

0

Har i betalt noget deipotisum til ham??? For hvis I har det, tror jeg nok at han er i sin ret til at beholde det.

Men vil giv dig ret i at det ikke er nogle venlig tone han føre :unsure:

0

Har ikke betalt depositum og har selv bedt om en kontrakt hvilket han ikke ville sende og depositum ville han heller ikke modtage.???

0

Annonce ♥

Sikke da en ubehagelig tone :(

Håber I finder ud af at komme ud af aftalen.

Men det kan vel være noget med, at han har "krav" på et mindre beløb som kompensation?

0

H2B (politibetjent) siger at når der ikke er en kontakt begge parter har underskrevet, er aftalen ikke juridisk bindende.

Men der er ingen tvivl om at I har en aftale - men han burde jo have givet Jer en kontrakt for at dette ikke skulle ske, og omvendt..

Kirken og stedet dertil er offentligt, så skriv at han skal være velkommen til at komme, men at I ikke har i sinde at gøre brug af ham og hans bil, og heller ikke give ham betaling for dette..

Forstår i øvrigt udemærket din frustration og at det er en træls situation at stå i :(

0

Det er virkelig en øv-ting at skulle tænke på nu.. Undrer mig meget over hans måde at svare på.. Nogen der har et forslag til hvad man skal skrive tilbage??

0

Det var da noget mærkeligt noget at skrive hehe i starten af ens mail man sender tilbage til kunden omg hvad sker der for folk.. sorry to say sådan en klap hat! :shooter: jeg ved slet ikke sådan noget.. her hos os er det Karsten som er den kloge i alt sådan noget.. men vil da også mene hvis i bare har bedt om en kontrakt burde i da også at have kunne få det.. man skulle måske have insisteret på det.. men sådan kan man altid være klogere bagefter.. håber ikke i har betalt noget til ham.. for det har han da godt nok ikke fortjent.. håber alt løser sig .. der må da være nogle man kan ringe til ang sådan noget?

Knus her fra :bearhug:

0

Annonce ♥

Jeg håber vi får en jurist på banen her, der kan fortælle, hvordan man skal forholde sig til tingene :)

Ift. at I ikke har en juridisk bindende kontrakt, så er det en ommer .....jeg er rimelig sikker på, at de mails I har, er bindende nok ift. hvad der kan forlanges af en kontrakt. Der hvor den self ligger er, at der burde være fastsat en frist for annullering af kontrakten el en måde hvorpå man kan komme ud af den. Ved at mange forlanger et depositum og annullerer man mindre end 3 mdr før, så bortfalder depositummet, da sælgeren vil have en tabt for tjeneste, hvilket jeg også syns er fair nok.

Uden at vide det 100%, så tror jeg desværre, at han måske har den på hans side, da I har sagt go for det over mail. Det kan godt være, at I har rykket efter en kontrakt, men I skulle ha insisteret på at få een så. Da han sagde, at mailen var god nok, så har I lissom bare købt den. Der hvor jeg dog er en smule i tvivl er, om en sælger overhovedet er forpligtet til at give en "aflysnings-frist" .... jeg tror det desværre ikke. Han skulle muligvis ha sagt det pr. mail og er måske der, at I har en fordel (hvis der er een), men ellers tror jeg desværre at 2 mdr før er lidt sent at komme og sige: "Sry, vi må desværre aflyse".

Hvis jeg var jer, ville jeg muligvis indgå et forlig omkring at dække noget af hans tabte fortjeneste (hvis I ikke har betalt depositum) og så forlader begge parter tingene.

Personligt syns jeg også, at hans måde at formulere sig er temmelig upassende, men det er desværre temmelig lige gyldigt i denne sammenhæng.

Edited by MariaSchmidt
0

Mener der også tidligere herinde har været skrevet om bindende og ikke-bindende aftaler, hvor en skrev at man kunne ringe til noget gratis advokat hjælp - er ikke helt sikker på hvad det er for noget. Men prøv google.

Når du ved nærmere ift. §'erne og hvor vidt Jeres aftale er bindende eller ej, så skriv til ham.

På en høflig og voksen måde - ikke nede på hans niveau.

Fx:

Jvf. § bla bla bla - så er denne aftale ikke bindende, og der kan derfor ikke kræves penge for ydelsen.

0

Jeg vil helt klart mene, at såfremt han ikke har gjort det klart for Jer skriftligt, at aftalen ikke kunne aflyses, så er I i Jeres gode ret til at aflyse aftalen. Han tilbyder en transport service og som alle andre virksomheder kan der komme afbud. En mail er et bevis på en aftale ja, men når der ikke foreligger skriftlige betingelser i aftalen er I i jeres gode ret til at aflyse uden godtgørelse. Tjek det på forbrugerstyrelsen på mandag, men jeg er ret sikker. kram fra mig :bearhug:

0

Annonce ♥

Der var én herinde fornyligt der havde problemer med nogle musikere, hvor de ville gerne ville ud af aftalen men ikke kunne da deres aftale på mail viste sig at være bindende. Mener også det var der man snakkede om gratis retshjælp. Hvis du kan finde tråden (under bryllupsforberedelser) tror jeg måske du kan blive klogere på, hvad I kan/skal gøre i jeres situation.

0

Måske kan disse råd bruges? Klik HER

0

Måske kan disse råd bruges? Klik HER

Jeg var også lige igang med at finde tråden, men du kom mig i forkøbet :)

0

ej det er da bare en underlig måde at skrive det på altså, mærkelige mand altså!!

Så vidt jeg ved er en mundtlig aftale ligeså bindende som en skriftlig med underskrift, og en mail-aftale er derfor vel ligeså gældende som havde der forelagt en kontrakt - men når det er sagt så har ingen jo aftalt noget omkring anullering og det er jo derfor i jeres gode ret. Mange kan jo have brug for at aflyse noget i forbindelse med et bryllup. Det er jo derfor normalt at fotografen, musikeren osv sørger for at tage depositum... det har han ikke gjort her og så er det jo abre ærgeligt for ham.

Normalt tror jeg selv jeg ville tilbyde at betale en hvis procentdel hvis man bare sådan aflyser, for det er jo lidt tarveligt hvis han har sagt nej til andre kunder osv og derfor mister indtjening, men når han sender sådan et svar her retur så ville jeg edderdælme ikke! Så ville jeg godt nok lige bruge lidt tid på at undersøge hvad mine rettigheder var som de andre foreslår og håbe på ikke at skulle betale ham noget som helst. Glæder mig til at høre hvordan det ender.

0

Annonce ♥

Tusind tak for de mange svar. Er der nogen der ved hvor man evt kan finde ud af om en virksomhed er moms registreret?

0

Kan man regne med at hvis ikke firmaet eller adressen dukker op der, så er den ikke registreret?

0

Www.cvr.dk

0

Annonce ♥

Puh det ved jeg ikke.

Har firmaet en hjemmeside? Der vil du nok kunne finde CVR/SE nummeret.

0

Der står ingenting på hans hjemmeside vedr. cvr nummer, adresse eller andet? har kunne slå hans adresse op via dgs.dk men finder intet på ham?

0

Har lige læst hele sagen igennem med Felinity, og skal vist have sendt H2B tilbage på skolebænken.. haha :lol:

0

Bum bum.. Så ved jeg ikke lige hvad I gør for at finde ud af om han er registreret med virksomhed.

0

har fundet ham med anden virksomhed men den er opløst pr 12.04.12??

0