Sign in to follow this  
Followers 0
Luciabruden

Hvornår fik/får I buketten?

20 posts in this topic

Jeg mener at det er sådan at man enten får buketten bragt dertil hvor man skal iklædes kjolen eller at gommen bringer buketten med til kirken hvor den så ligger i våbenhuset og venter på brudens ankomst !?

Jeg fik nævnt overfor min svigermor at jeg synes at det kunne være rigtig hyggeligt hvis buketten lå i våbenhuset og "ventede" på mig... Jeg synes at det ville være en dejlig "overraskelse" at få lige inden man træder ind i kirken :loveshower:

Min svigermor undrede sig meget, hun sagde at det havde hun ikke set tidligere.... men er det mig der tager helt fejl? er det ikke "normalt" at man gør sådan? jeg ved jo godt at man kan gøre som man vil :wink:

Men er det slet ikke skik og brug som jeg troede?

Hvornår fik/får I jeres buket?

Jeg ved jo godt at der er risiko for at alle gæsterne ser buketten før mig, men man kan jo bede blomsterhandleren om at pakke den ind i brunt papir :tunge:

0

Annonce ♥

^ Louise, jeg tror at hun mente at man skulle have den inden man tog afsted til kirken... hun synes vist at det andet var lidt underligt...

Men jeg synes bare at det ville være så hyggeligt at der lå 3 pigebuketter, som man gerne må se + min buket (indpakket) på rad og række og ventede på mig og "mit følge" :biggrin: + naturligvis min fars brystbuket.

0

Annonce ♥

Jeg har bedt om, at den bliver bragt hjem til mine forældre, således at min far kan nå at få sin brystbuket sat ordentlig på inden áfgang... så er det lige så let, at min brudebuket er med dér :rolleyes:

0

Min buket bliver bragt til stedet hovr jeg overnatter.. Skal da se fin ud HELE VEJEN..... I limosinen ud til kirken. Håber sådan at min far kommer og følges med mig !!!!

0

Annonce ♥

Ej hvor skægt, har altid troet at det var almindeligt/tradition at buketten blev bragt hjem til bruden, eller hvor hun nu befinder sig... Men synes da det her lyder sødt, så det kan da være det bliver sådan 😃

0

Jeg har altså også bar hørt det om at gommen bestiller buketten (bruden ka jo komme med lidt ønsker og hints) og så skal buketten ligge klar i våbenhuset til bruden kommer. Syns os det er en fin lille ting, for prøv at tænk: gommen aner jo intet om hvordan vi-brude ser ud og hva vi har på, det har vi holt som en stor stor hemmelighed, så er det da os dejligt der er en overraskelse til os lige inden vi ska ind :rolleyes: noget vi ikke har set eller haft vores fingre i...

0

Min buket fik jeg nogle timer inden hvor jeg fik kjole på og gjorde mig i stand. Det er en god ide, synes jeg for det er en meget følelsesmæssigt stærk dag og følelserne kan hurtigt løbe af med en.

Det ville være ærgerligt at skulle til at rette makeuppen lige inden man går op ad gulvet. Fx. Hvis buketten har skuffet dine forventninger eller at du bliver rørt hvis den er super smuk.

0

Nå, så er der kun 2 uger til B-dag... :o

Resultatet er så blevet at jeg selv har bestilt min buket + pigebuketter og brystbuketter - med H2B's velsignelse :wink:

Til gengæld henter han blomsterne hos blomsterhandleren om formiddagen og tager dem med til kirken, så jeg får først min buket når jeg ankommer til våbenhuset, så på den måde bliver det alligevel en "overraskelse" fra ham der venter mig når jeg ankommer til kirken. :)

0

Annonce ♥

Jeg får min leveret til brudesuiten hvor jeg gør mig klar, jeg skal have taget billeder inden jeg går over i kirken og samtidig får min brudepige hendes corsage til at binde om håndledet. Jeg har selv valgt brudebuketten og den passer til resten af blomsterne i kirken og på bordene til festen. Kirken har endda bestil alterbuketterne så de også passer til min brudebuket.

0

Jeg skal lave min selv - så jeg har den bare med mig :)

Wow... er spændt på at se billederne af din buket... er vildt imponeret over du kan den slags :) Det må også være en dejlig følelse at lave den selv.....

0

Annonce ♥

Vi bestilte den sammen, og det var egentlig meningen at min mor skulle hente den og bringe den til kirken, så min mand kunne se den, men jeg først fik den når jeg ankom. Det blev så til at jeg selv var med ude at hente den efter frisøren, da de havde afleveret kirkeblomsterne dagen før og de bare var helt forkerte, så jeg ville være helt sikker på at de havde hørt efter med brudebuketten. Det havde de heldigvis :) Så min mor kørte den over i våbenhuset sammen med brystbuketter osv, så jeg ikke skulle tænke på at få den med hjemmefra.

0

Vi erfarede at blomsterhandlere kun bragte ud i deres åbningstider og derfor blev de leveret inden middag hjemme hos os, med strenge ordre på de skulle i køleskabet til vielsen .... Vores var så også én af de sene vielser :)

Våbenhuset var så slet ikke aktuelt og der var i øvrigt også en vielse før os, så kunne ha´blevet til noget værre rod :biggrin:

Jeg var på dagén ved frisør, da de blev leveret og kunne næsten ikke vente med at komme hjem og se hvordan de så ud .... Er det gommen der bestiller så tænker jeg det er lige meget hvor de leveres, for overraskelsen bliver vel ikke spoleret af hvilken "location" det foregår på :)

Og pissssst ... Min buket var bare SÅ smuk :wink:

0

Annonce ♥