Guest Dorte P

ALT for nervøs til en tale

41 indlæg i dette emne

Annonce ♥

  • Jeg er osse et kæmpe tudefjæs, så jeg havde lavet en sang til min kære mand og det gik super godt.. men det kan du dårligt nå nu.. Jeg syntes brevet er en rigtig god ide, jeg havde slet ikke tænkt på man kunne ha gjort det:o)
  • Jeg har osse mistet min far for nyeligt og var osse spændt på hvordan det vil gå.. jeg ville ha min far med på en eller anden måde (uden at være tudefjæs) så jeg fandt en lille ramme som jeg satte hans billede i og satte den fast på stilken af min brudebuket.. så far var med til mit bryllup:o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tuder helt vildt let, bare tanken om at vi skulle giftes og være sammen var nok til at jeg fik tåre i øjnene inden brylluppet.

Ja jeg sad også med tåre i øjne til alle sange og taler, så for mig var det det helt rigtig valgt ikke at holde tale.

Jeg har ikke fået nogen kommentar om at jeg ikke holdt tale, og tror bestemt ikke der er en eneste gæst der er i tvivl om at jeg virkelig elsker min mand, selv om jeg ikke sagde det. Det kunne de se på mig. Har fået så mange søde kommetarer fra gæsterne om hvor dejligt et bryllup det var og hvor dejligt det var at se vi var så glade for hinanden. Så tror altså mere gæster vurdere ud fra, hvad de ser og oplaver til festen end ud fra hvad man siger i en tale.

vh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det så dagen før dagen og jeg har en rigtig god mavefornemmelse over mit brev. Det er helt sikkert den rigtige løsning for mig. I dag vil jeg skrive et lille brev til mine svigerforældre for at lade dem vide hvor glad jeg er for at de har taget så godt i mod mig :)

Årh hvor er det dejligt at så mange byder ind med input og erfaringer - er så vild med det her forum :)

TAK!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det så dagen før dagen og jeg har en rigtig god mavefornemmelse over mit brev. Det er helt sikkert den rigtige løsning for mig. I dag vil jeg skrive et lille brev til mine svigerforældre for at lade dem vide hvor glad jeg er for at de har taget så godt i mod mig :)

Årh hvor er det dejligt at så mange byder ind med input og erfaringer - er så vild med det her forum :)

TAK!

:thumbsupsmileyanim: I må have et rigtig dejligt bryllup og jeg er sikker på at din mand og svigerforældre bliver rigtig glade for brevet.

Uh lige nu ville jeg ønske at jeg havde fået breve i stedet for taler for kan nærmest ikke huske hvad der blev sagt, min mand havde godt nok skrevet sin tale ned, så den kan jeg nok godt få lov til at læse.

Men min søster talte uden nogen former for papir, så den er svær at gengive og det var bare så flot en tale (hun talte i stedet for min far, da han har det lige som mig med at skulle holde tale.. vi kan bare ikke uden at stor tude og sådan er det)

Rigtig godt bryllup til jer :loveshower:

vh Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ejjj en dag til bryllup - er det ikke helt vildt. >Har du mon styr på det hele og hvordan skal du mon tilbringe dagen idag og i morgen inden i skal i kirke. Vi skal giftes 22/9.12 - sidder næsten med tåre i øjnene bare ved tanken om dagen (blev mor for anden gang for 4 mdr siden, så håber hormonerne kommer i balancce inden september).,

Ha´ en fantastisk dag og nyd den om mindre end 24 timer - såååååååååååå vildt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak skal I have :)

En veninde har været og ordne mine negle i formiddag og lige nu ligger kæresten og jeg på hver sin sofa og slapper af.

Sidst på eftermiddagen tager han over til sine forældre og skal grille, hygge og se fodbold med sin far, sine brødre, min bror og min svoger.

Jeg får besøg af min mor, min svigermor, min søster, min svigerinde og min svogers kæreste. Vi skal drikke bobler, spise pizza og tøse hygge.

Engang i aften skal jeg mødes med min kæreste og kysse ham godnat. Så ses vi igen i kirken i morgen :)

Min mor og min søster sover hos mig og i morgen formiddag kl 10 går turen til frisør..

Wauw det er fedt at sætte ord på. Sommerfuglene er kæmpe store og jeg GLÆDER mig så meget :)

Hav en dejlig weekend piger!

Redigeret af Dorte P
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også den type som ALDRIG kommer til at holde en tale. Det er jeg alt for nervøs til og jeg ville vælte over ordene. I stedet for skrev jeg et eventyr og læste op af en stor gammel bog.

Se min hjemmeside www.Anderledes-festtaler.dk under eventyr er der billede af mig også selvfølgelig min tale formet som et eventyr.

Det var en kæmpe succes ! Folk grinede, og fulgte interesseret med i historien. Og jeg kunne ''støtte'' mig til mig tekst :)

Det gav mig godt nok blod på tanden til næste gang.... Og Heidi både kneb en tårer, og grinede :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he... nu har jeg lige holdt konfirmation for min datter og i den anledning ville jeg også gerne sige et par ord. Jeg forsøgte UDEN HOLD at skrive en sang til hende, men gik i stå midt i 2. vers.... Derfor besluttede jeg mig for at skrive et eventyr til hende - HENDES EVENTYR.... Det gik over alt forventning da jeg først havde fået lidt styr på stemmen. Smiler. Nu nærmer sig hastigt tiden for mit eget bryllup. Jeg ved at kæresten har gang i nogle hemmeligheder til mig, men jeg kan ikke rigtigt beslutte mig for om jeg vil holde tale eller lave sang eller..... Synes bare nogengange at det bliver så øhhh ideforladt. Han ved jo godt at jeg elsker ham over alt på jorden, så måske jeg også vælger at skrive ham et godt gammeldags kærestebrev <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har det på samme måde som dig, jeg bliver også super nervøs og følelsesladet.

Dog er jeg alligevel begyndt på talen, laver stort set ikke andet end at tude mens jeg skriver, så skriver kun lidt af gangen :) Det kan være jeg hopper fra på dagen, men hvis mit mod står, så har jeg muligheden.

Tror din mand vil blive super stolt og beæret over en tale fra dig uanset hvordan det måtte gå.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da min bror blev gift for år tilbage, havde han en båndoptager med. Der havde han indspillet det han ville sige til sin udkorne, og afspillede det så under festen. Det var en super ide.

Man kan sidde i fred og ro, når man har tid og lyst. Indtale og slette til man er tilfreds med talen.

Hilsen Sus 57

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også en "Kleenex-pige" og ville også SÅ gerne sige et par ord til min kommende mand på vores bryllupsdag ... Overvejede en plan A tale og en plan B tale, men er nu nået frem til, at jeg indtaler mine ord til ham på forhånd ...... En "udvidet" udgave af dit brev - om det bliver med kamera eller blot en "tale-optagelse" har jeg ikke helt besluttet .. Min veninde foreslog, at min tale kunne blive " slideshow hørt" med et slide-show af fotos af vores liv sammen, men mindre kan jo også gøre det og behøver jo ikke være så avanceret !

For mig betyder det naturligvis mest at han ved, mærker og høre hvor meget han betyder for mig - Men syntes egentlig også vores gæster skal vide det (hvis de skulle være i tvivl) .........

Det var da en genial idé...Den tror altså jeg "napper" :tunge: Har tænkt lidt på at tage hjem til min mor en dag, og så tage kjolen på, og gøre lidt ud af mig selv (kan nok ikke sætte håret som det skal sidde på dagen men måske kan jeg få det til at ligne lidt) Og så få min mor til at filme at jeg holder min tale... Så kan jeg dagen før (Når kæresten er smuttet) køre vores tv ud i festsalen, og så kan jeg få personalet til at køre det ind når det er min tur...

Tusinde tak fordi du lige har gjort det SÅ meget nemmere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer