Sweetness

Hvor skal vi holde bryllup?

26 posts in this topic

Annonce ♥

Det kommer meget an på hvilken slags fest i vil have. Jeg synes Marienlyst er meget meget fint, sådan stil mæssigt så det skal være et fint selskab til det sted synes jeg ... :) officielt og fancy...

Skovshoved kender jeg desværre ikke..

Har du Rungstedgaard med i overvejelserne?

0

Annonce ♥

Desværre ikke. Vi havde én deroppe sidste år men det var ikke mig selv. Til gengæld har jeg spillet flere gange på Marienlyst og det har været både bryllupsfester og firmafester, samt ikke mindst var vi med dengang de afholdte bryllupsmesser (hvilket vi faktisk har presset på for at de skal gøre igen) Jo det er et fint sted som det bliver nævnt men derfor kan tingene godt holdes nede på jorden alligevel.

Men der er jo rigtig mange andre gode steder i Helsingør og omegn. Nogle eksempler kunne være Comwell Borupgaard, Bymose Hegn (godt nok i Helsinge), Helenekilde etc. Du kan evt. få mere inspiration her

0

Ja, jeg synes godt man holde en nede på jorden fest der :fløjt:

Tak, jeg vil lige kigge på dem - havde nu håbet på at vi ikke skulle helt så langt væk fra Kbh - men ser lidt ud til det.

Edited by Sweetness
0

Nu var det bare fordi du selv nævnte Skovshoved og Helsingør. Der er jo masser af andre muligheder. Ovenstående liste er faktisk postnummer opdelt. Omvendt må jeg også sige at jo tættere I kommer på København. Jo større er sandsynligheden for at I skal slutte festen kl. 1 eller 2, eller betale en "krig" for at forlænge hvis I overhovedet kan det.

Jeg kan personligt godt lide et sted som Taarbæk Kro. Det ser slidt ud og er slet ikke samme standard som ovenstående men det vinder ved nærmere øjekast og det vinder at stedet har haft samme ejer i gennem 25 år og at hun endnu ikke har serveret samme menu til flere selskaber. Men der er mange andre muligheder

0

Jeg kan i den grad anbefale Højstrupgård i Helsingør, det er fuldstændig fantastisk. Vi holdte vores eget bryllup der oppe for snart 2 år siden og der var bare styr på det hele. Prøv a tjek det ud, jeg beskriver gerne nærmere om vore bryllup der oppe hvis du har brug for det :-)

0

Annonce ♥

Jeg kan i den grad anbefale Højstrupgård i Helsingør, det er fuldstændig fantastisk. Vi holdte vores eget bryllup der oppe for snart 2 år siden og der var bare styr på det hele. Prøv a tjek det ud, jeg beskriver gerne nærmere om vore bryllup der oppe hvis du har brug for det :-)

0

0

Super. Det er så lidt af et geografisk spring må man sige. :) Højstrupgaard har jeg så også spillet på (det samme med LO-Skolen som ligger lige overfor) men det er mange år siden. Jeg husker dog at jeg havde Anders (pianisten) med og derved ikke var der så meget under selve middagen, men stedet taler jo rent fysisk for sig selv. Nu vi er på de kanter så var jeg på Munkerupgaard i Gilleleje her i lørdags. Det er en anden højere prisklasse end de nævnte og også med overnatning men kvaliteten, rammerne og ikke mindst serviceniveauet er bestemt også derefter.Det var en oplevelse og det er sjældent man møder så professionelt og imødekommende personale som det var tilfældet her.

0

Annonce ♥

Ja, jeg ved godt det er lidt et geografisk spring :fløjt: Vi har egentlig hele tiden gerne ville have festen inde i Kbh, men synes ikke rigtig vi kunne finde lige det vi ville have - så derfor kiggede vi nord på. Men så fandt vi Admiral hotel og der var ingen tvivl :-)

0

Jeg må desværre advare imod Højstrupgaard. Jeg var på et bryllup for nogle måneder tilbage, hvor jeg oplevede en meget belastende direktør, der generede flere af gæsterne. Da deres internet var røget på dagen, blev flere af gæsterne forlanget kontantbetaling for overnatning, hvilket virkede noget mærkeligt når andre kunne få lov til at overføre senere på ugen. Det medførte at brudens mor kom et kvarter for sent til spisning og to af gæsterne følte sig tvunget til at tage penge fra deres gave til brudeparret og betale med. Ikke særligt sympatisk.

1

Har været til et enkelt bryllup på Comwrll som bliver omtalt ovenfor og det var et super lækkert sted på jeg sige, gode muligheder for at være lidt ude også, da der er en stor plæne foran festbygningen.

0

Annonce ♥

Min forlovede og jeg står og skal giftes næste år og synes også det er SVÆRT at finde det helt rigtige. Vi har et budget på ca. 1100 pr. gæst, må jeg spørge hvad I skal give for Admiral Hotel? Og hvad det indebærer? For det ser lige ud til at være os, men så er det nok også for dyrt... På forhånd tak for hjælpen!

0

Min forlovede og jeg står og skal giftes næste år og synes også det er SVÆRT at finde det helt rigtige. Vi har et budget på ca. 1100 pr. gæst, må jeg spørge hvad I skal give for Admiral Hotel? Og hvad det indebærer? For det ser lige ud til at være os, men så er det nok også for dyrt... På forhånd tak for hjælpen!

Her er et priseksempel fra Admirals hjemmeside:

EKSEMPEL PÅ BRYLLUPSARRANGEMENT:

Velkomstdrink: Silver Cap, Blanc de Blanc, Brut, Francoise Chauvenet, Frankrig

Creme på grønne asparges med håndpillede rejer, melon og sprødt rugbrød

Chenin Blanc, Cape Grace, Paarl, Sydafrika

Stegt kalvetyksteg med topløg, rabarber og ærter

Cuvée “Générations Futures”, Les Vignerons de Canteperdrix, Côtes du Ventoux, Frankrig

Hvid chokolade og mascarpone med karamelliserede mandler, marinerede bær og kærnemælkssorbet

Moscato d’Asti, Vallebelbo, Piemonte, Italien

Kaffe og te.

3 timers fri bar med øl, vand, mousserende vin og vin

Natmad: Kold tomatgazpacho med agurk, piment og hvidløgscroutoner

Kr. 1135 pr. person

Ovenstående priseksempel er gældende frem til den 31/1 2013.

Vi havde Admiral med helt til slut i vores overvejelser og jeg synes virkelig det er et fantastisk sted :thumbsupsmileyanim:

Og det passer jo umiddelbart fint med jeres budget.

Vær dog obs på, at prisen godt kan løbe lidt løbsk pga. mer-betaling for "småting".

Der er ikke indregnet avec til kaffen, så den skal købes ved siden af hvis man ønsker det. Mener det var omkring 50 pr. person.

Ligeså stiger prisen betragteligt, hvis baren skal være andet end "blød". Men det er nok generelt for de fleste fest-steder.

Derudover koster det vist omkring 45 pr. kuvert i proppenge, at have jeres egen bryllupskage med.

Og det samme gælder, at der er proppenge hvis I medbringer chokolade til kaffen osv..

De er dygtige, ingen tvivl, men de ved dælme også hvad de skal have for det :wink:

Edited by Canin
0

Jeg skal der ind medio august og såvidt jeg kan læse ud af korrespondancen med kunden skal festen i de lokaler hvor middagen indtages sluttes kl. 1 og man kan så fortsætte i andre lokaler (hvilket der formentlig betales ekstra for).

0

Annonce ♥

Checkede lige korrespondancen her i dag og det ser sådan ud ja. Men der bliver generelt flere og flere bryllupsfester hvor der skal skiftes lokale undervejs så jeg er i gang med at lave en lille controller/ekstra pult som kan bruges til dinnermusik sammen med et par små monitors på stativer, så der ikke skal flyttes anlæg overhovedet i disse situationer.

0