Rikke aka rapanden

Skilsmisse"børn" , hvad gør i med bordplan?

20 indlæg i dette emne

Hey skønne bridezilla`s :-)

Jer der er skilsmisse"børn" , hvor både jeres mor og far har en ny partner, hvad gør i med bordplanen? Jeg vil jo gerne sidde med både min mor og far, men jeg vil jo også gerne sidde med deres partnere, og have at de sidder med deres partner. Jeg bryder mig ikke selv om at blive "skilt" fra min forlovede når vi er til fester, og derfor vil vi gerne have at folk sidder med deres partner, men det er altså lidt et puslespil, når man pludselig har 2 hold forældre plus svigerforældre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går efter et helt andet mål, nemlig at sørge for at alle par bliver spredt så vidt muligt! Dette gælder alle par som er gift eller har børn. Min søster på 18 og hendes kæreste synes jeg f.eks. skal have lov at sidde sammen. Jeg tænker at hvis jeg selv skal til fest, er det mere interessant at tale med nogle nye mennesker end den person man går op og ned af hver eneste dag?

Jeg er også skilsmisse"barn" og jeg sørger for at placere dem allesammen ved samme bord, men jeg er så også i den situation at de alle kommer godt ud af det med hinanden - sådan er det jo desværre ikke i alle familier. Mange vælger at gå bort fra den traditionelle bordplan og vil hellere sidde med vennerne, og så bliver det måske også lidt lettere at få til at gå op med papforældre, -søskende osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går efter et helt andet mål, nemlig at sørge for at alle par bliver spredt så vidt muligt! Dette gælder alle par som er gift eller har børn. Min søster på 18 og hendes kæreste synes jeg f.eks. skal have lov at sidde sammen. Jeg tænker at hvis jeg selv skal til fest, er det mere interessant at tale med nogle nye mennesker end den person man går op og ned af hver eneste dag?

Jeg er også skilsmisse"barn" og jeg sørger for at placere dem allesammen ved samme bord, men jeg er så også i den situation at de alle kommer godt ud af det med hinanden - sådan er det jo desværre ikke i alle familier. Mange vælger at gå bort fra den traditionelle bordplan og vil hellere sidde med vennerne, og så bliver det måske også lidt lettere at få til at gå op med papforældre, -søskende osv.

Man kan jo sagtens snakke med folk man ikke er vandt til, selvom man sidder med sin partner, man kan jo bare placere dem med andre par.. Men ja, vi er jo alle forskellige, jeg bryder mig ikke om at sidde væk fra min kæreste, men jeg har også angst, det gør nok også en del... Og så har jeg en onkel der er en pain in the ass, så han skal ikke blandes ud med min mors side af familien eller svigerfamilien, det vil jeg ikke byde dem :lol: Dernæst har jeg en søster og en moster der også er syge, og ved at de derfor også gerne vil sidde med nogen de kender, så ved os er det bare mest smart at placere folk med deres partner...

"Alle mine forældre" kommer heldigvis også fint ud af det sammen, der er altid god stemning osv, så det er heller ikke et problem ved os.... Det er bare mere min far skal jo sidde ved siden af mig, men skal jeg så placere min mor ved siden af ham, eller min stedmor, vil jo heller ikke skubbe min mor væk for min stedmor, åhh altså jeg syntes det er svært, også fordi jeg er sådan en pleaser :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg ville tage en snak med dem, og fortælle dem at du synes det er lidt svært. Måske er de så afslappet med sagen. at du i et snuptag får det løst. Og så er det da en skam at bruge krudt på det!! :)

Jeg lider godt nok ikke af angst, men jeg elsker da at være til selskaber og sidde sammen med min kæreste. Vi nyder den der RO når vi er afsted uden børn. He he. Vi er gode til at snakke med alle slags mennesker, men vi er nu hinandens bedste venner. Desuden er vi stadig dem der gerne vil nusse, kysse og holde i hånd. He he. Gad vide hvornår vi blir for gamle til den slags. :wink: Forhåbentlig aldrig :fløjt:

Og jeg synes ikke du skubber nogen væk, du virker som en meget omsorgsfuld person. Dog ville jeg som "stedmoderen" føle mig lidt ilde til mode hvis jeg ikke måtte sidde ved min mand. Men det kan jo være de slet ikk ser sådan på det. :)

Håber du får det løst i en fart, så du kan koncentrere dig om alle de andre 1000 ting der er. :a1221:

Redigeret af Nynne76
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg ville tage en snak med dem, og fortælle dem at du synes det er lidt svært. Måske er de så afslappet med sagen. at du i et snuptag får det løst. Og så er det da en skam at bruge krudt på det!! :)

Jeg lider godt nok ikke af angst, men jeg elsker da at være til selskaber og sidde sammen med min kæreste. Vi nyder den der RO når vi er afsted uden børn. He he. Vi er gode til at snakke med alle slags mennesker, men vi er nu hinandens bedste venner. Desuden er vi stadig dem der gerne vil nusse, kysse og holde i hånd. He he. Gad vide hvornår vi blir for gamle til den slags. :wink: Forhåbentlig aldrig :fløjt:

Og jeg synes ikke du skubber nogen væk, du virker som en meget omsorgsfuld person. Dog ville jeg som "stedmoderen" føle mig lidt ilde til mode hvis jeg ikke måtte sidde ved min mand. Men det kan jo være de slet ikk ser sådan på det. :)

Håber du får det løst i en fart, så du kan koncentrere dig om alle de andre 1000 ting der er. :a1221:

Jeg har det nemlig også bedst med at sidder med min kæreste, og derfor kan man jo sagtens sidde med andre man ikke normalt snakker med, man kan jo sagtens mikse par fra de forskellige familier sammen.. Der er jo også nogen der ikke har en partner... Jeg er meget en pleaser, altså jeg vil helst ikke træde nogen over tæerne, og vil helst gøre alle glade, og derfor syntes jeg det her bordplan halløj er ret svært.. Jeg har jo heldigvis god tid endnu, men da jeg er lidt en kontrol freak med sådanne ting, så vil jeg jo gerne have gennemtænkt hvad jeg skal gøre osv.. Også fordi hvis min stedmor skal sidde ved siden af min far, så skubber jeg jo min mor en plads væk, men ja må nok hellere snakke med dem om det, tror ikke det er noget nogen af dem skaber drama over.. Der er bare lidt ting der gør det mere besværligt, når ens forældre er skilt.. Heldigvis kan de som sagt fint sammen allesammen, og sådan er det også med resten af familien.. Jeg regner f. eks med at min mormor skal sidde sammen med min farmor og farfar, min farmor og mormor var veninder is in tid, gik i den samme kvindeklub osv.. Nu er min farmor så bare flyttet langt væk.. Så de ville elske at sidde sammen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde samme dilemma som dig, da jeg har boet ved min mor og stedfar siden jeg var barn. Men da det er min far der skal følge mig op ad kirkegulvet, har jeg meldt ud fra starten, at så var det min stedfar og mor der skulle sidde ved siden af mig ved bordet. Det har alle parter accepteret uden problemer. Som min far sagde, så skal man jo dele sol og vind lige. Min far og stedmor kommer så til at sidde overfor os i stedet. Jeg gjorde det fordi jeg netop ikke ønskede at "skubbe" min mor ud som "4. led" når jeg har boet ved hende altid.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

"Det er bare mere min far skal jo sidde ved siden af mig, men skal jeg så placere min mor ved siden af ham"

Hvis det skal være efter den traditionelle bordplan, så skal din mor sidde ved siden af din gom. Det er i stedet din svigermor som skal sidde ved siden af din far. Det kan måske løse problemet, selvom din stedmor kommer en plads længere væk?

Her kan man se den traditionelle pladsfordeling:

http://www.bryllupsklar.dk/bryllupsfest/bordplan-til-bryllup.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tingene er lige nu kommer min far og stedmor til at sidde ved siden af mig, og min svigermor ved siden af H2B. Min mor bliver så placeret i "knækket" (vi skal sidde i hestesko) så hun kommer næsten til at sidde overfor min far (vi har valgt kun at have 6 pladser ved "vores bord" og så nogle lange dobbeltsidet rækker ned af :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige snakket med min mor, vi endte sådanset med at sludre bryllup i 1 time :lol: Nå men vi nåede frem til den konklusion at vi lavet et langt bord, og så skal kæresten og jeg sidde i midten på den ene side, men far ved siden af mig, og så med min stedmor ved hans side.. Og så skal min mor og stedfar sidde overfor os, og så selvfølgelig svigermor og hendes mand ved siden af kæresten.. Problemet er hermed løst :toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt i fandt en løsning :) Du skal bare huske på at med nogen til at sidde overfor jer kommer de til at skygge for resten af gæsternes udsyn til jer :)

Jamen sådan må det bare blive... Der kommer jo til at sidde folk hele vejen ned på begge sider :-) Så må de lette måsen og komme op og stirre på os :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at du valgte bare at spørge dem - det er nu nemmest. Mine svigerforældre er skilt, men ingen af dem har en ny partner, men jeg spurgte dem alligevel, om de kan holde ud at sidde ved siden af hinanden den aften - og det kan de heldigvis, for jeg vil have min familie til venstre for mig, og min forlovedes familie til højre for ham.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at du valgte bare at spørge dem - det er nu nemmest. Mine svigerforældre er skilt, men ingen af dem har en ny partner, men jeg spurgte dem alligevel, om de kan holde ud at sidde ved siden af hinanden den aften - og det kan de heldigvis, for jeg vil have min familie til venstre for mig, og min forlovedes familie til højre for ham.

Ja, og jeg var nu heller ikke i tvivl om at vi mok hurtigt skulle finde en løsning, det var min mor selv der forslog at hende og min stedfar jo kunne sidde overfor os, og så kunne min far og stedmor sidde ved min side.. Jeg vil også gerne have min far ved min side, og ikke svigermor eller hendes mand...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

Jeg husker bestemt også hvad vi selv ønsker, det er der slet ingen tvivl om.. Men derfor har jeg stadig også gæsterne i hovedet, altså f.eks ved valg af menu osv, jeg kunne ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at der er chance for mange ikke kan lide det, altså tænker f.eks østers , muslinger, og andre sådan lidt specielle ting. Vil jo gerne have alle får en god dag :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

Jeg husker bestemt også hvad vi selv ønsker, det er der slet ingen tvivl om.. Men derfor har jeg stadig også gæsterne i hovedet, altså f.eks ved valg af menu osv, jeg kunne ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at der er chance for mange ikke kan lide det, altså tænker f.eks østers , muslinger, og andre sådan lidt specielle ting. Vil jo gerne have alle får en god dag :loveshower:

Selvfølgelig... :) Men der er nogen hvor det skal være så fint og flot at man kunne tænke sig en hotdog med det hele i stedet.. He he. Har du styr på musikken??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

Jeg husker bestemt også hvad vi selv ønsker, det er der slet ingen tvivl om.. Men derfor har jeg stadig også gæsterne i hovedet, altså f.eks ved valg af menu osv, jeg kunne ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at der er chance for mange ikke kan lide det, altså tænker f.eks østers , muslinger, og andre sådan lidt specielle ting. Vil jo gerne have alle får en god dag :loveshower:

Selvfølgelig... :) Men der er nogen hvor det skal være så fint og flot at man kunne tænke sig en hotdog med det hele i stedet.. He he. Har du styr på musikken??

:lol: Ahahahahahaha, vores fest bliver alt andet end fint.. Faktsik gør jeg alt for at det bliver så afslappet og hyggeligt som muligt.. Jeg er ikke til det der fine formelle noget, det passer bare ikke til os.. Vi skal ikke have musik, da der ikke er plads i budgettet, så vi laver en playliste til under middagen, og så en til festen bagefter... Har dog overvejet at høre kærestens band uden han ved det, om de evt. har lyst til at komme og spille lidt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

Jeg husker bestemt også hvad vi selv ønsker, det er der slet ingen tvivl om.. Men derfor har jeg stadig også gæsterne i hovedet, altså f.eks ved valg af menu osv, jeg kunne ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at der er chance for mange ikke kan lide det, altså tænker f.eks østers , muslinger, og andre sådan lidt specielle ting. Vil jo gerne have alle får en god dag :loveshower:

Selvfølgelig... :) Men der er nogen hvor det skal være så fint og flot at man kunne tænke sig en hotdog med det hele i stedet.. He he. Har du styr på musikken??

:lol: Ahahahahahaha, vores fest bliver alt andet end fint.. Faktsik gør jeg alt for at det bliver så afslappet og hyggeligt som muligt.. Jeg er ikke til det der fine formelle noget, det passer bare ikke til os.. Vi skal ikke have musik, da der ikke er plads i budgettet, så vi laver en playliste til under middagen, og så en til festen bagefter... Har dog overvejet at høre kærestens band uden han ved det, om de evt. har lyst til at komme og spille lidt..

Ejj, det kunne da bare være genialt. Hva med fotograf??? Kender en billig og GOD en!! ;) Han er amatør, men er virkelig dygtig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det godt du fik snakket med dem, og nu ikke skal tænke mere over det "problem" :lol: Kan godt lide din indstilling at du ikke vil træde nogen over tæerne. Og synes det er flot du tænker så meget på andre. Det er ikke alle der gør det i dagens DK. :( Men du skal huske dig selv, og dine ønsker for JERES dag. :loveshower:

Jeg husker bestemt også hvad vi selv ønsker, det er der slet ingen tvivl om.. Men derfor har jeg stadig også gæsterne i hovedet, altså f.eks ved valg af menu osv, jeg kunne ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at der er chance for mange ikke kan lide det, altså tænker f.eks østers , muslinger, og andre sådan lidt specielle ting. Vil jo gerne have alle får en god dag :loveshower:

Selvfølgelig... :) Men der er nogen hvor det skal være så fint og flot at man kunne tænke sig en hotdog med det hele i stedet.. He he. Har du styr på musikken??

:lol: Ahahahahahaha, vores fest bliver alt andet end fint.. Faktsik gør jeg alt for at det bliver så afslappet og hyggeligt som muligt.. Jeg er ikke til det der fine formelle noget, det passer bare ikke til os.. Vi skal ikke have musik, da der ikke er plads i budgettet, så vi laver en playliste til under middagen, og så en til festen bagefter... Har dog overvejet at høre kærestens band uden han ved det, om de evt. har lyst til at komme og spille lidt..

Ejj, det kunne da bare være genialt. Hva med fotograf??? Kender en billig og GOD en!! ;) Han er amatør, men er virkelig dygtig!

Fotograf har vi gratis, min stedfar har sit eget foto firma, så det klare han :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer