Rannva1

Musikere

14 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har booket Preben Jørgensen. Du kan google ham: Preben Jørgensen Purple rain og høre. Hvad han koster ved jeg ikke, da jeg har gået i klasse med ham og vi er venner får jeg det til speciel price. Men han lever af hans musik. Han kommer med en basist til vores fest, og det er rigeligt. :) Vi kører så med jukebox efter kl. 2... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Priserne er MEGET forskellige alt efter hvad man ønsker, om det er en solist, en duo eller et band... Det billigste er klart de der klaverboksere, som JEG syntes er vildt kiksede, og derfor har vi droppet musikken, for det er det eneste vi har råd til.. Udfra hvad jeg har undersøgt, så er det meget svært at finde noget til under 8000, hvis man ikke ønsker ham der sidder og trykker på melon og banan :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi have en Mathias From og det er kun hyggemusik (spansk guitar) under middagen, det var super hyggeligt. Vi gav 3800,- for 3 timer, det er med kørsel fra København. Selvom det var stille og roligt musik, ja så , var der nogle melodier som vi kunne synge med på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan såmænd godt finde musikere til lavere priser. Spørgsmålet er bare om man tør binde an med dem. Der er jo et gammelt ordsporg der hedder at man får hvad man betaler for. En anden ting man skal have for øje er at mange musikere og bands først stiller op under selve festen og måske mens selskabet sidder og spiser. Det er ikke altid lige hensigtsmæssigt. Dertil kommer de traditionelle festmusikere (og visse bands) som har en tendens til at spille alt for højt under middagen og blive for dominerende.

Vil man have livemusik så er det sådan men ellers er der ingen som siger at man behøver at bruge traditionelle musikere, som spiller kopimusik fremfor at få den ægte vare. I dag er det meget udbredt at bruge DJ til bryllupsfester (vel at mærke djs' der er vant til at spille bryllupsfester).

Ovenstående er nok nogle af årsagerne til at der i dag er så mange som bruger DJ's, herunder de løsninger som eksempelvis vi tilbyder. Der taler vi om musik under hele festen. Prismæssigt er vi - afhængig af geografien - under 6.000 kr.

Når jeg kigger indad så er det faktisk meget få bryllupsfester hvor vi har pianisten med ude. Det handler først og fremmest om prisfaktoren men det handler også om at mange har det sådan at når det går op for dem at vi også kan lave musik til de festsange der kommer så vil de egentlig hellere have mere bredde og alsidighed i musikken under middagen så den følger stemningen. Der har en musiker slet ikke samme tangenter at spille på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan såmænd godt finde musikere til lavere priser. Spørgsmålet er bare om man tør binde an med dem. Der er jo et gammelt ordsporg der hedder at man får hvad man betaler for. En anden ting man skal have for øje er at mange musikere og bands først stiller op under selve festen og måske mens selskabet sidder og spiser. Det er ikke altid lige hensigtsmæssigt. Dertil kommer de traditionelle festmusikere (og visse bands) som har en tendens til at spille alt for højt under middagen og blive for dominerende.

Vil man have livemusik så er det sådan men ellers er der ingen som siger at man behøver at bruge traditionelle musikere, som spiller kopimusik fremfor at få den ægte vare. I dag er det meget udbredt at bruge DJ til bryllupsfester (vel at mærke djs' der er vant til at spille bryllupsfester).

Ovenstående er nok nogle af årsagerne til at der i dag er så mange som bruger DJ's, herunder de løsninger som eksempelvis vi tilbyder. Der taler vi om musik under hele festen. Prismæssigt er vi - afhængig af geografien - under 6.000 kr.

Når jeg kigger indad så er det faktisk meget få bryllupsfester hvor vi har pianisten med ude. Det handler først og fremmest om prisfaktoren men det handler også om at mange har det sådan at når det går op for dem at vi også kan lave musik til de festsange der kommer så vil de egentlig hellere have mere bredde og alsidighed i musikken under middagen så den følger stemningen. Der har en musiker slet ikke samme tangenter at spille på.

Det er altså ikke altid i er under 6000 , jeg fik et tilbud fra jer for nogle måneder siden som lyder højere :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Vores musikker kan spille ALT med hans guitar. Han har ikke lavet andet i 20 år!!! Så det med at han ikk "kan fange" stemningen er bestemt ikke rigtigt!! Det kommer da an på hvor dygtige osv en musikker er... Han kommer og stiller op fredag aften, så det er heller ikke et problem. Og så synger han da også lige i kirken...!!! Det gør en DJ vel næppe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså til det med at fange stemningen, der må jeg altså holde med nynne.. Jeg vil næsten påstå at en dygtig musiker / dygtige musikere kan fange stemningen bedre end en dj... En musiker får jo responsen med det samme, for hvis de synger af h til, eller spiller elendigt, jamen så er der kontant afregning med det samme, der kan en dj lettere gemme sig bag ved sin pult... Jeg siger ikke det er let at være dj, men jeg syntes bare ikke man kan sammenligne de to ting.. Jeg må erkende at noget der har overrasket mig meget i vores søgen på musik til festen er priserne, altså at dj`s tager så meget i forhold til bands, altså at prisforskellen ikke er så stor... Igen jeg siger ikke det er let at være dj, men syntes bare stadig det er to hvidt forskellige ting..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså til det med at fange stemningen, der må jeg altså holde med nynne.. Jeg vil næsten påstå at en dygtig musiker / dygtige musikere kan fange stemningen bedre end en dj... En musiker får jo responsen med det samme, for hvis de synger af h til, eller spiller elendigt, jamen så er der kontant afregning med det samme, der kan en dj lettere gemme sig bag ved sin pult... Jeg siger ikke det er let at være dj, men jeg syntes bare ikke man kan sammenligne de to ting.. Jeg må erkende at noget der har overrasket mig meget i vores søgen på musik til festen er priserne, altså at dj`s tager så meget i forhold til bands, altså at prisforskellen ikke er så stor... Igen jeg siger ikke det er let at være dj, men syntes bare stadig det er to hvidt forskellige ting..

Meget vidt forskellige!! :) Hvis nu min onkel bryder ud i spontan sang, så VED jeg bare vores musikker lynhurtigt er med på den. Vi skråler også som en flok børnehavebørn i min familie, og inden en DJ har fundet den cd, så er de igang med en ny fællessang. Og så synger Preben SÅ smukt.!! Og nogle sange er helt hen i vejret, og passer lige til vores humor. He he. Feks. Hun har en dusk som a ka husk.... osv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En musiker og en Dj er to vidt forskellige ting men der er nogle misforståelser (hvor jeg bliver misforstået) som jeg lige vil præcisere her:

Under 6.000 kr.: Jeg skriver jo netop afhængig af geografien. Når vi spiller i Jylland og i Århus er der en transportafgift og en broafgift at tage højde for (hvor omkostningerne i sig selv tilsiger at prisen faktisk burde være højere end den er). :rolleyes:

Stemningen: Jeg taler ikke om at fange stemningen. Noget som både en god musiker som en god DJ kan gøre. :rolleyes: Jeg taler om at følge stemningen musikmæssigt, variere musikken og bygge op i forløbet af middagen. Dvs. at man ikke spiller samme genre under desserten, hvor stemningen i selskabet er løftet, som under forretten hvor folk lige skal se hinanden an og føle sig til rette. Der har Dj'en bedre vilkår. :)

Kontant afregning: Der er da bestemt også kontant afregning til en DJ hvis han spiller noget musik som folk ikke gider høre. Hvis en musiker spiller eller synger elendigt så er det bare sådan. Musikeren kan ikke bare lave sin stemme eller "sound" om fordi folk ikke kan lide den. De er tvunget til at høre på ham resten af festen medmindre man giver ham rigtig kontant afregning og dermed ikke har musik under resten af festen. Det samme kan til dels hævdes med en DJ. En DJ kan nemmere omstille sig, spille ønsker m.v. men det at lære at læse folk musikmæssigt og opbygge sit repertorie er noget som tager tid. Det gælder i særdeleshed bryllupsfesterne og øvrige voksenfester hvor deltagerkredsen er meget spredt aldersmæssigt.

Spontan sang: Der tager du fejl. Udover CD har mange DJ's i dag også musikken på en harddisk (nogle bruger faktisk ikke andet). Mit eget system er opbygget.sådan at jeg udover CD kan søge og finde et musiknummer på 5 sekunder og samtidig har mapper som er emne inddelte: Eksempelvis har jeg en mappe som hedder "frække sange" hvor bl.a. duskesangen, som nævnes ovenfor. Her atler vi selvfølgelig om originaudgaven. På samme måde har jeg en mappe med de gængse syng med sange etc. Så på de spontante ting kan vi altså også godt være med, hvis vi i iøvrigt vurderer at vi skal med tanke på at det er en bryllupsfest hvor det særligt under middagen er brudeparret og ikke musikeren/DJ'en der skal være i centrum. :)

Prisforskellen: Et egentligt band fås sjældent under 10.000 kr. og spiller typisk 2-3 sæt. Dvs. der skal man have musik under middagen ved siden af. En solomusiker, en du eller en trio spiller normalt længere og ofte også under middagen men sjældent meget længere end til kl. 1-2. Så skal man have anden form for musik efterfølgende (som, det også nævnes ovenfor) og så løber det op. Vi spiller fra start til slut. Men der er da også DJ's der kommer med deres "controller" og spiller for 1-2.000 kr. Der ville de fleste nok bare foretrække jukeboksen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte Kopimaskinen, de annoncere også herinde... OG DE ER VIRKELIG GODE og prisen variere meget alt efter hvad og hvor meget du/i vil have vi gav 10.600,- for hele aftenen og de spillede og sang med til alle sange og spillede under middagen de er SÅ gode og en ting jeg virkelig syntes var godt var at de var totalt en del af festen... de kaldte også på strømpebånd og indførte at Niels skulle tage det af med tænderne (det vidste jeg ikke man gjorde) (det skulle give en god bryllupsnat) og de havde også kysseklokker de brugte når de syntes og ja de var også bare til fest ikke på arbejde. DE KAN VARMT ANBEFALES.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer