newdoc

Kim og Tinas drømmebryllup 17. maj 2012! Min mors tale...

118 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Mega flotte billeder :) og hvor er i alle søde og se på :)

Hjertet i ruger på nogle af billederne, hvor er det fra ? og hvad var det lavet af ?

/MVH Joysen

Tak for de søde ord! :wink: Hjertet havde fotograferne med... Lavet af noget, der lignede flettede grene... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så fik jeg endelig min kære mand til at skrive talen ind på computer, - så den kommer her... Han brugte dog kun papiret til at støtte sig til undervejs, - hans tale lød meget bedre, end i skriftformen... :7himmel: Og han supplerede med historier og eksempler, som enten kun er nævnt ganske kort eller som ikke er nævnt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupstale til Tina den 17 maj 2012

Kære elskede Tina . Jeg rejser mig op, fordi jeg gerne vil sige nogle ord til dig på denne helt fantastiske og lykkelige dag.

Men jeg er jo en gentleman, - så jeg vil først gerne sige hjertelig tak til din mor Lissy og Eigil som fra første dag har taget imod mig med åbne arme. Jeg har altid følt mig velkommen i jeres familie og det er jeg dybt taknemmelig for. Og tak for de mange hyggelige stunder vi har haft sammen, jeg ser frem til mange flere af dem i fremtiden.

Men nu til dig Tina, - du er det bedste der er sket i mit liv. I al den tid vi har kendt hinanden, har jeg aldrig set dig smukkere, end da du i dag trådte op ad kirkegulvet med din bror ved din side. Fra vores første møde har jeg været betaget af dig. Og fundet ud af at du er lige så smuk på det indre, som du er på det ydre. Og det siger jo ikke så lidt. I dag må jeg nive mig i armen og indrømme, at jeg nok har scoret over evne.

Men første gang vi mødtes, så faldt du jo ikke for mig først, - du faldt for mine forældre. Jeg var til min kusine Anns fødselsdag og spurgte hende om der ikke kom nogle gode damer. Og hun sagde, - at hendes veninde Tina kom, - en fiks lille læge. Og da du kom Tina, faldt du først i snak med mine forældre og sagde til dem, at "svigerforældre som jer vil jeg gerne have en gang". Og så kaldte de på mig, - og siden har vi været sammen . Jeg var lidt af en vildbasse, - og fisker dengang, så jeg vidste godt, at jeg havde fanget en rigtigt god sild. Den aften skulle vise sig at blive en drejning i begge vores liv, - som jeg ikke kunne ønske mig bedre.

Tina - du har et stort, varmt hjerte og er derfor utrolig kærlig og omsorgsfuld over for børnene, mig og dine nærmeste. Du er et udpræget familiemenneske, du har meget empati og tænker altid på andre før dig selv. Samtidig gør du alt for at holde familien samlet og forsvarer dem, du holder af. Samtidig er du ligeså intelligent, som du er smuk og det siger jo ikke så lidt. Derfor er du også min sparringspartner og altid god at vende problemstillinger med. I dit job som gynækolog har du stor succes, og jeg ved, at dine patienter synes, du er en behagelig og professionel læge (DE GIVER GAVER). Du holder dig i god form med aerobic og løbetræning, hvilket kan ses på din flotte figur. Og selvom jeg også løber og styrketræner, kan jeg jo ikke i samme stil prale af min figur.

Tina - du er den sejeste, jeg kender, - med fire hårde fødsler bag dig. Var det mig, var jeg besvimet flere gange. Men du bandede blot lidt af personalet og sagde, at nu skulle de gøre det ordentligt. Jeg har mange svagheder for dig og jeg kan heldigvis stadig få sus i maven når vi for eksempel har været på vores weekendture i København, hvor vi spiser godt, hygger os og har lange meningsfulde samtaler. Det sætter jeg stor pris på.

Du har mange egenskaber, - men du er ikke så god til det med biler. For cirka 4 år siden ringede telefonen på mit arbejde - du kunne ikke starte bilen (en bil, som ikke havde automatgear, som du jo havde vænnet dig til). Du havde sat den i gear og håndbremsen var trukket, så du troede, at batteriet var fladt. Næste dag ringede telefonen igen, - men med panik i stemmen, - du havde løsnet håndbremsen og sat den i gear og trukket chokeren helt ud, så du kørte gennem hækken og endte med vores kompostspand under bilen. Så den med kvinder og biler kan jeg kun sige ja til.

Tina - det er ikke nogen hemmelighed, at vores liv også har haft sine nedture og det har bestemt ikke altid været en dans på roser. Vi har oplevet det værste, man kan opleve som forældre - at miste et barn. Patrick blev kun 29 dage gammel og det har været en stor sorg for os begge og ikke mindst for dig. Du mistede også din far i en alt for tidlig alder og jeg ved, at du helst havde set, at det var din far, der fulgte dig op af kirkegulvet i dag. Og jeg ved godt, at du savner ham og jeg nåede desværre aldrig at møde ham, men det du har fortalt, giver indtrykket af en dejlig og omsorgsfuld far. Og derfor har han jo også fået verdens dejligste datter. Havde din far været her i dag, ville han med glæde have fulgt dig op af kirkegulvet og han ville være en stolt og lykkelig far.

Men Tina de udfordringer, vi har haft, har samtidig været med til at gøre vores forhold stærkere. Når vi har haft modstand, har vi hver gang vist, at vi støtter hinanden, hjælper hinanden og kan græde og le sammen. Vi er kommet tættere på hinanden og jeg tror kun, vi er nået så langt, fordi vi er åbne over for hinanden og bruger hinanden. Og så skal vi ikke glemme at glæde os over, at vi heldigvis har fået tre raske dejlige børn - Nicklas, Michaela og Stephanie. Sammen er vi nu vores dejlige familie og jeg elsker at vågne op med dig og ungerne om morgenen. Jeg glæder mig hver eneste dag til at komme hjem fra arbejde og være sammen med dig og børnene. Jeg er dig dybt taknemmelig for at vi har skabt dem sammen og de trives, og vi har mange uforglemmelige øjeblikke sammen med dem. Du sørger også altid for, at de spiser fornuftigt og du tænker på deres ve og vel. Du er i det hele taget den bedste mor børnene kan ønske sig.

Her til sidst vil jeg gerne give os et par gode råd med på vejen. Vi ved, hvor skrøbeligt livet er og vi skal derfor huske at tage oplevelserne, når de er der, - ikke tage det, vi har sammen, for givet, - men værdsætte det hver eneste dag, - også når det er hverdag. Vi har også tit talt om, at vi skal blive bedre til at skabe kvalitetstid sammen og tage dage ud af kalenderen, hvor vi kun er os to. Og det skal fremover ikke kun blive ved tanken, da jeg ved det er et ønske, vi begge har. Og samtidig skal vi blive bedre til at pleje vores venskaber. Vi skal forsætte med at lytte til hinanden, forkæle hinanden og være fjollede sammen. Og nu har vi jo fået smag for dans, efter vi har øvet brudevalsen, - så hvis, - jeg sagde HVIS - vi starter til dans, skal jeg nok lade være med at træde dig over tæerne.

Tina du gør mig uendelig glad, du er mit et og alt. Og jeg elsker dig helt op til stjernerne og tilbage igen. Tak fordi du gør mig til verdens lykkeligste ægtemand. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan for, at vi lever lykkeligt til vores dage ende, og jeg glæder mig til at tilbringe resten af livet sammen med dig.

Jeg vil bede alle rejse sig og med mig udbringe en skål og et længe leve for min elskede brud.

Redigeret af newdoc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en del taler/indlæg, - vi skulle nå igennem i løbet af middagen, - så den næste taler kom ret hurtigt på... Min kære mor... Igen en meget rørende tale, der jo også omtalte min far og vores førstfødte søn, som desværre ikke er her mere og som er MEGET savnet...!!! Min mor mistede desuden også en pige godt et år før, hun fødte mig, - så fødslen af mig har også været meget følelsesladet med angst for at miste igen, - ligesom mine tre sidste fødsler har været...

post-54979-0-45477000-1345806082.jpg

post-54979-0-90327500-1345806109.jpgpost-54979-0-37080100-1345806127.jpg

post-54979-0-25303700-1345806145.jpg

Redigeret af newdoc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mors tale;

Kære datter, kære Tina, kære brud –

På sådan en dejlig begivenhedsrig dag savner vi flere personer, som ikke længere er i blandt os, din far er en af dem, han skulle have fulgt dig op til Kim i kirken, denne smukke handling har din storebror Ken overtaget, ligesom jeg har overtaget talen til dig.

Den nat du kom til verden en langfredag i 1972 var himmelen lyserød. Nærmest overjordisk, så din far og jeg følte en ophøjet stemning, da vi kørte mod sygehuset efter tegn på at fødslen var i gang.

Din ankomst var lidt dramatisk, du blev nemlig født med to blodkar i navlestrengen i stedet for tre, det betød heldigvis ikke noget for dig. Lægen, der dengang undersøgte dig, sagde til mig, ”I har fået en meget velskabt datter og måske betyder det, at hun bliver meget nøjsom”, og netop denne beskrivelse kendetegner dig. Du kan leve på en ”sten” når det gælder dig selv, men kærlighed og gaver har du altid været utrolig gavmild med over for alle, der står dig nær. Selv da du var på SU fik familie og venner gaver, mens du selv gerne gik i trusser, der havde mere end tre huller. Er en af dine nærmeste i krise eller nød, er du den første, der tager kontakt og tilbyder din hjælp uanset hvordan din egen situation er.

Som barn var du kærlig, undersøgende, opmærksom, meget hjælpsom og tæt knyttet til dine nærmeste.

Før du blev fire år blev du selv storesøster, allerede dengang spekulerede du meget over det at få børn, når du sang - Et barn er født i Betlehem blev det til et barn er født i mors seng. – På danseskolen sang du glad med på ”Tornerose var et barnebarn”.

Da din lillebror Brian blev født ville du vide hvordan han havde fået mad i din mors mave og jeg forklarede om navlestrengens betydning og hvordan strengen bliver klippet over ved fødslen.

Det tyggede du lidt på og konkluderede så, ”det var vel nok godt, at de ikke klippede hele lillebrors navlestreng af, for så havde han jo ingen tissemand haft. Det skal siges, at du siden har lært den rette sammenhæng.

Du kunne ikke vente med at komme i skole, så i juni 78 gik du 14 dage i børnehaveklasse og startede så i første i august. Du var utrolig glad for at gå i skole, når jeg hentede dig sagde du, ”jeg er jo lige kommet”. I dit første skoleår skrev du flere breve end jeg havde skrevet hele mit liv. Du fandt små historier i læsebogen, skrev dem ned og gav dem til lærer, bedsteforældre og andre.

Din hjælpsomhed og omsorg for andre mennesker viste sig ret hurtigt. I skolen stod du side om side med børn, der blev moppede selv om det betød, at andre vendte sig imod dig.

Som 11-årig gik du fra fabrik til fabrik for at søge arbejde, du ville tjene dine egne penge, bl.a. så du selv kunne give gaver. Du fik et job.

Både din mormor og farfar døde, da du var lille, men du fik et nært forhold til både din farmor, som du hjalp med indkøb eller I hyggede med et ”slag” kort, og til din morfar, begge nød at være sammen med jer børn både i hverdagen og på ferier.

Du er meget stædig på den positive måde, for stædighed er med til at nå mål som ellers syntes uoverkommelige.

Din familie betyder meget for dig, du udnytter alle chancer for at invitere familien til mad og hygge, og du møder trofast op til familiekomsammen, når familien kalder. Derfor er det også meget vigtigt for dig, at familien deltager i denne for jer så indholdsrige festdag, som er den største festdag af alle.

Du vidste meget tidlig, at du gerne ville arbejde indenfor sundhedssektoren, du tog dog en lille omvej med en HA eksamen først.

Den dag du aflagde lægeløftet var et af de store højdepunkter i dit liv.

Du brænder for dit arbejde og min kære pige du gør en forskel, jeg er stolt af dig.

Siden mødte du dine drømmes svigerforældre, og ja de havde heldigvis en søn, Kim.

Kim, du trådte fra den første dag ind i vore hjerter med din positive, ligefremme og behagelige måde at møde andre mennesker på. Dette er selvfølgelig en egenskab, du også har meget gavn af i dit job.

Sammen har i skabt fire dejlige børn, jeres førstefødte Patrick, havde I den store sorg at miste, da han kun var 4 uger gammel, han vil altid have en plads i jeres hjerter. Efterfølgende kom Nicklas, en sej fyr med mange interesser og stor viden om familieforhold. Nicklas er senere blevet storebror til to piger, Michaela, hvis ordforråd stadig overrasker os alle og lille Stephanie, som virkelig nyder sine søskendes kærlighed og opmærksomhed. Jeres 4 dejlige børn er selvfølgelig jeres fælles store højdepunkter.

Et dejligt hjem på Klinten i Kibæk har I bygget op sammen med plads til at børnene kan udfolde sig både ude og inde med hinanden og med legekammeraterne, som der heldigvis er en del af i Kibæk.

Vi nyder samværet med jeres lille familie at følge med i børnenes udvikling, det giver livskvalitet.

I dag er I så blevet hr. og fru Snebang-Storgaard endnu et højdepunkt i jeres fælles liv.

Eigil og jeg ønsker jer al kærlighed og lykke i jeres liv fremover som mand og kone og far og mor.

Vi vil gerne bede alle sammen med os skåle for et langt og lykkeligt liv for hele familien Snebang-Storgaard.

og mens vi står op synger vi det omdelte vers

Verset fra min mor, - på en melodi af Elvis Presley, - min fars absolutte yndlingssanger... På den måde var min far også med i dette... Og jeg er helt sikker på, at han sammen med vores dejlige engle-søn, Patrick, var med os hele dagen, - på deres måde... :7himmel: Men hold fast hvor ville jeg have givet meget for, at de havde været hos os istedet for i himlen... :(

post-54979-0-66898200-1345806645.jpg

Tak for talen elskede mor!

post-54979-0-68062700-1345806678.jpg

Redigeret af newdoc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så var det ved at være tid til hovedretten...

Unghane og kalveculotte (det var vigtigt for kokken, at vi begge var repræsenteret i hovedretten, - Kim er meget glad for okse-/kalvekød, hvilket jeg slet ikke spiser)...

Blød og sprød majroe, friske grøntsager

Tomatsalat i skåle, smørstegte kartofler og estragonsauce

Vin: Zinfandel, Sebastiani

post-54979-0-48428800-1345807549.jpg

Redigeret af newdoc
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Tina

Har lige set/læst artiklen fra jeres bryllup - Elsker REAL WEDDINGS :loveshower:

Smiler... Også mig...! :7himmel: Bryllupper er bare fantastiske!!! :cheerleader3: Har lige holdt 1 års bryllupsdag på Kokkedal slot i weekenden...! :7himmel:

Tillykke med bryllupsdagen. Det går stærkt.

I morgen har vi været gift i 300 dage :a1221:

Og vi (også jer) holdt jo bryllup det mest fantastiske sted :7himmel: Min mand er desværre ikke hjemme på vores 1 års bryllupsdag, men jeg tænker da, at jeg vil køre ud til Skarrildhus og kigge til vores træ :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer