majlar

Brugt brudekjole

21 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså jeg er lidt af den holdning, at en brugt kjole ikke skal være dyrere end at købe en ny i fx Lilly. Altså jeg er egentlig ligeglad med, hvad før prisen har været, men hvis man kan få en ny næsten totalt magen til til samme pris, så syns jeg den brugte er for dyr. Jeg har en veninde, der netop for tiden er ude og lede efter en brugt kjole, og hun har sat max 3.000 - helst billigere, hvilket er fair nok.... ellers kunne hun ligeså godt bare købe en helt ny.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg er lidt af den holdning, at en brugt kjole ikke skal være dyrere end at købe en ny i fx Lilly. Altså jeg er egentlig ligeglad med, hvad før prisen har været, men hvis man kan få en ny næsten totalt magen til til samme pris, så syns jeg den brugte er for dyr. Jeg har en veninde, der netop for tiden er ude og lede efter en brugt kjole, og hun har sat max 3.000 - helst billigere, hvilket er fair nok.... ellers kunne hun ligeså godt bare købe en helt ny.

Sådan synes jeg så slet ikke man kan stille det op... Jeg mener ikke man kan sige at den må ikke koste mere end en fra Lilly. Hvis f.eks. kjolen intet fejler og er renset osv. Så er 50 % meget rimelig. Og for 3000 kr får hun jo heller ikke lige en fin designer-kjole. Jeg har selv købt i Lilly til 5500 kr. Men omvendt så er det også en kjole som jeg har set MANGE gange herinde at zillaerne er endt i. :)En kjole til 14.000 kr. kan man næppe sammenligne med en Lillymodel!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er lidt af den holdning, at en brugt kjole ikke skal være dyrere end at købe en ny i fx Lilly. Altså jeg er egentlig ligeglad med, hvad før prisen har været, men hvis man kan få en ny næsten totalt magen til til samme pris, så syns jeg den brugte er for dyr. Jeg har en veninde, der netop for tiden er ude og lede efter en brugt kjole, og hun har sat max 3.000 - helst billigere, hvilket er fair nok.... ellers kunne hun ligeså godt bare købe en helt ny.

Jeg er enig... Jeg var selv i Lilly og prøve kjoler - både fra deres nye kollektion - men også nogle af deres nedsatte kjoler. Jeg ville bestemt heller ikke give mere for en brugt kjole - hvis jeg ku købe en ny til samme eller næsten samme pris.

Jeg endte selv med at købe en brugt. og gav 2000 kr for kjole + underskørt. der var lidt perler der var faldet af - og tylet var i stykker i de inderste lag.. den var renset.. Jeg har så brugt denne weekend sammen med min mutti på at klippe tylet til og få syet perler på hvor der manglede.. vi brugte nok 3 timer 2 mand..

NB: Kjolen kostede 10.000 fra ny.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har købt til fx 2500 hvor nyprisen var 11.000 kan det være en 3. gangs kjole?

Jeg kender til flere eksempler herinde fra, hvor den samme kjole er solgt flere gange, og derfor kan man få den relativt langt under ny prisen.

Ikke at det gør kjolen ringere, for hvis den stadig er ren og pæn, så er det jo i princippet ligegyldigt om der har været 1 eller 2 lykkelige brude i den før dig.

Jeg synes bare, at det lyder som en meget billig salgspris.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er lidt af den holdning, at en brugt kjole ikke skal være dyrere end at købe en ny i fx Lilly. Altså jeg er egentlig ligeglad med, hvad før prisen har været, men hvis man kan få en ny næsten totalt magen til til samme pris, så syns jeg den brugte er for dyr. Jeg har en veninde, der netop for tiden er ude og lede efter en brugt kjole, og hun har sat max 3.000 - helst billigere, hvilket er fair nok.... ellers kunne hun ligeså godt bare købe en helt ny.

Sådan synes jeg så slet ikke man kan stille det op... Jeg mener ikke man kan sige at den må ikke koste mere end en fra Lilly. Hvis f.eks. kjolen intet fejler og er renset osv. Så er 50 % meget rimelig. Og for 3000 kr får hun jo heller ikke lige en fin designer-kjole. Jeg har selv købt i Lilly til 5500 kr. Men omvendt så er det også en kjole som jeg har set MANGE gange herinde at zillaerne er endt i. :)En kjole til 14.000 kr. kan man næppe sammenligne med en Lillymodel!!

Jamen vi behøver slet heller ikke være enige :lol: hehe ..... hvis man har fundet en helt unik kjole, som man bare MÅ ha ... at man så har lyst til at gi 10.000 for den som brugt, jamen så fred være med det :) Hvis man ønsker en Jesper Høvring kjole, som koster 30.000+ fra ny af og kan købes for 20.000 kr brugt, jamen så fair nok .... hvis man vil betale det! :)

Personligt vil jeg bare ikke betale så meget for en brugt kjole .... og jeg tror, at de fleste, der køber en brugt kjole har ikke nogen bestemt model, de går efter - at det fx SKAL være den og den model. De kigger som de fleste gør, når de skal købe kjole: Hvad sidder godt på mig og hvad er min stil. Herefter går man så ud og leder efter en brugt kjole, der opfylder de 2 kriterier (hvilket jeg antager gælder i de fleste tilfælde)..... og er her, at jeg bare siger: Jamen hvis man går efter en kjole, der sidder godt og som passer nogenlunde ind i ens stil .... jamen så syns jeg, at en brugt kjole er for dyr, hvis den ligger over prisen for en ny kjole, fx en Lilly kjole. Og så er jeg egentlig ligeglad med før-prisen på kjolen :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer helt an på, hvad du selv synes er passende. Du bør gøre dig nogle tanker forinden om din makspris. Hvad har sælger sat som pris?

Sælger snakker cirka 7000, men så skal den også være renset og uden fejl.

Tak for jeres indlæg, nu ved jeg at jeg ikke er helt forkert på den. Glæder mig så meget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har købt til fx 2500 hvor nyprisen var 11.000 kan det være en 3. gangs kjole?

Jeg kender til flere eksempler herinde fra, hvor den samme kjole er solgt flere gange, og derfor kan man få den relativt langt under ny prisen.

Ikke at det gør kjolen ringere, for hvis den stadig er ren og pæn, så er det jo i princippet ligegyldigt om der har været 1 eller 2 lykkelige brude i den før dig.

Jeg synes bare, at det lyder som en meget billig salgspris.

:)

Jeg ved ikke om min kjole er en tredje gangs kjole - så fik jeg det i hvert fald ikke at vide :wink:

Måske det spiller ind, at jeg er fra Nordjylland, og kjolen var til salg i et halvt år før jeg købte den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har købt til fx 2500 hvor nyprisen var 11.000 kan det være en 3. gangs kjole?

Jeg kender til flere eksempler herinde fra, hvor den samme kjole er solgt flere gange, og derfor kan man få den relativt langt under ny prisen.

Ikke at det gør kjolen ringere, for hvis den stadig er ren og pæn, så er det jo i princippet ligegyldigt om der har været 1 eller 2 lykkelige brude i den før dig.

Jeg synes bare, at det lyder som en meget billig salgspris.

:)

Jeg ved ikke om min kjole er en tredje gangs kjole - så fik jeg det i hvert fald ikke at vide :wink:

Måske det spiller ind, at jeg er fra Nordjylland, og kjolen var til salg i et halvt år før jeg købte den.

Det spiller sikkert også en stor rolle, hvor "sulten" sælger er for at komme af med kjolen, hvis den har hængt til salg længe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt min "brugt". Det vil sige der er aldrig nogen som er blevet gift i den, men det var et fejlkøb (og det er jeg 100 % sikker på for, for "prismærket" stadig i kjolen! :wink: ).

Jeg betalte 3000 kr for den. Ny pris var vist omkring de 11.000. Og den er bare hver en øre værd!

Men med brugte kjoler er der jo det med at man ikke kommer ind i butikken og prøver en HEL masse kjoler.

Min kjole var faktisk den første jeg prøvede, men det er bare helt perfekt i mine øjne!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jer der har købt til fx 2500 hvor nyprisen var 11.000 kan det være en 3. gangs kjole?

Jeg kender til flere eksempler herinde fra, hvor den samme kjole er solgt flere gange, og derfor kan man få den relativt langt under ny prisen.

Ikke at det gør kjolen ringere, for hvis den stadig er ren og pæn, så er det jo i princippet ligegyldigt om der har været 1 eller 2 lykkelige brude i den før dig.

Jeg synes bare, at det lyder som en meget billig salgspris.

:)

Jeg ved ikke om min kjole er en tredje gangs kjole - så fik jeg det i hvert fald ikke at vide :wink:

Måske det spiller ind, at jeg er fra Nordjylland, og kjolen var til salg i et halvt år før jeg købte den.

Det spiller sikkert også en stor rolle, hvor "sulten" sælger er for at komme af med kjolen, hvis den har hængt til salg længe.

Jeg gav 1500 kr. for min kjole, som sælger havde givet 12.000 kr for - efter at have fået rabat. Men den havde været til salg et års tid, så prisen var blevet sat mere og mere ned. Hvilket jeg var meget glad for :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok af den holdning at min kjole skal være perfekt, men vil ikke smide mega mange penge i den. Jeg vil med god samvittighed pakke den væk efter brylluppet og ikke tænke den kostede så lige x antal kroner og nu ligger den bare der! Jeg fandt min kjole på trendsales. Brugt en gang- nyprisen var 9000 og jeg gav 1200 for den. Tog derefter i Lilly i Vejle (de kan KUN anbefales) hvor jeg blev stylet med tilbehør. Kjolen var selfølgelig en Lilly model. Kunne mærke det bare var min kjole og glæder mig bare helt vildt nu- wup wup kom september<3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer