Missling

Mette&Claus 29. juni 2013 - Så er det i dag!

135 posts in this topic

Den har jeg også prøvet men den sidder bare S Å meget flottere på dig. Den kan jeg godt forstå du købte, det er sådan en flot kjole. Til lykke med den

Josephine

0

Annonce ♥

Så er jeg igang med at lave invitationer... Og.. jeg har kastet mig ud i lommeinvitationer... Synes bare der var så meget information der skulle med, som jeg ellers ikke kunne få plads til. En hjemmeside er ikke lige os. Så here goes.

YQBkP.jpgl3wry.jpg

vi er allerede kommet frem til en del ændringer... Der skal ikke være vandmærke under teksten på selve invitationen, så skal den side også være lyslilla ligesom indstikskortene, og så tror jeg indstikskortene skal have en øvre limegrøn kant.

Det er nemlig lidt mit problem... VOres farver skulle egentlig være lilla og limegrøn, men da jeg så sad og lavede prototype, blev den pludselig kun lilla... Og meget tøset... H2B er egentlig ok med at den er tøset, men jeg synes jo, at hvis vi gerne vil have både lilla og limegrøn pynt osv, så skal farverne også være i invitationen...

Teksten er heller ikke som den skal være, jeg skrev bare noget for at se hvordan det ville komme til at se ud.

Hvad synes I??

Kontruktiv kritik modtages MEGET gerne!

0

Du kunne lave et lille "hak" ned i lommen, eller give den en afrundet facon, så bliver den lidt mindre "bombastisk" om man vil.

Hvis du vælger et "hak" kunne du printe monogrammet der i stedet for som vandmærke - det kan føres over på de andre kort.

Du kan også lave noget hjørne/kant print på indbydelsessiden, det kan virke som en indramning af teksten. Det kan også hjælpe som blikfang, og hjælpe øjnene med at se invitationen i den "rigtige" rækkefølge.

Har du overvejet at lade invitationen være helt hvid på ydersiden (uden kanten)? - og så med blonden og det lilla bånd omkring. - det tror jeg ville være rigtig fint.

- men altså det er bare forslag til hvad du kunne tilføje, for i bund og grund er en helt enkel invitation virkelig flot :)

btw. hvor har du fundet din blonde?

Edited by zymesl
0

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: MILEPÆL!!!!! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Yay!! Nu er der kun 5 måneder til den store dag! Men puha, det giver mig også stress! :blink::help: Ja, vi har styr på alle de store ting, men alle småtingene som gerne skal binde dagen sammen har vi (jeg) bare slet ikke styr på. Der flyver mange gode idéer rundt i mit hovede, men det nytter jo ikke noget. Tingene skal jo købes eller laves osv... Åh, altså det synes jeg er lidt strengt. Vi skal jo holde festen på en lejrskole, så skal selv holde styr på det hele, og det synes jeg bare er svært. Jeg skal f.eks. have fundet ud af om der er ordentligt service derude og om der er vinglas og champagneglas. Må vist hellere få lavet nogle lister, så tingene ikke bare flyver rundt i hovedet på mig...

Udover vores milepæl er der også en anden milepæl i dag: Jeg har lavet mit første e-bay-køb! endnu mere yay!

Jeg har købt mit strømpebånd og det skulle være afsendt.

Det er med H2B's yndlings football-hold, så kønt er det ikke, men jeg tror han vil sætte pris på det! Og hans fodboldvenner vil også synes det er sjovt. :balloon:

Jeg kæmper stadig med invitationerne. Har ligget syg den sidste uges tid, så har simpelthen ikke haft hoved til at sidde og nørkle med den slags, og nu skal de altså snart ud! Satser på at komme godt igang i weekenden.

Og så har vi booket musik! :toot: :toot: Det bliver et band der hedder De Spildte Talenter. De koster kassen, men vi har fået et godt tilbud, og så synes H2B bare det skulle være dem! Så nu skal der dæleme danses hele natten. Forsangeren Frank kommer og synger under middagen og spiller guitar, og deres keyboard spiller vil hjælpe til ved festlige indslag. Og så spiller de 3x 60 minutter til dans bagefter! Det bliver FANTASTISK! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

0

Annonce ♥

Uh, det er ved at være en måned siden jeg har været herinde. Altså i min egen tråd.... :blush: Jeg er helt klart stadig bedst til at lure i Jeres andres tråde...Men der er nu sket lidt, så her kommer lige et par updates. Først og fremmest vil jeg gerne vise jer min blærerække! :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

bS3J2.jpg

t6nI.jpg

Og så kom der lige et rundt stempel på det mørkelilla stykke under kortene, hvor der stod "Handmade with love" og så i mørkelilla kuverter.

Jeg er rimelig tilfreds med resultatet. Jeg ville gerne have haft lidt mere "krummelurer" på, men det evner jeg åbenbart ikke... Og jeg er bare så glad for de er færdige og faktisk også sendt. Det er lidt mere "rigtigt" sådan et bryllup, når der også er inviteret gæster :lol:

0

Annonce ♥

Hjæææælp!

Efter jeg fået et kærlighedsforhold til :ilovebryllupsklar: er E-bay selvfølgelig også blevet min ven. Tusind tak til Bryllupsklar for at føre os sammen. :thumbsupsmileyanim:

meeen de er nu ikke altid helt nemme at forstå de der sælgere på Ebay, og nu har jeg lige brug for jeres hjælp til at tolke den her annonce:

http://www.ebay.com/...984.m1436.l2648

"Overskriften" hedder:

9 Color U Choose 20pcs Handmade Rattan Balls String Lights Fairy Party Wedding

Lige pludselig bliver jeg i tvivl om man får NI lyskæder eller én??

For er det kun en er det nok lidt for dyrt til det antal jeg gerne vil have, men får man ni er det jo en fantastisk god pris.

Hvad tror I?? :blink:

Edited by Missling
0

Jeg tolker det som om man får EN kæde, men kan vælge mellem 9 forskellige farver og der er 20 kugler på kæden..

Ellers kan du jo spørge sælger :)

Sådan forstår jeg også helt tydeligt overskriften på annoncen :)

Og ja jeg ELSKER også Ebay - jeg har allerede fejret 10 års jubilæum med det sted :a1221:

0

Jeg tolker det som om man får EN kæde, men kan vælge mellem 9 forskellige farver og der er 20 kugler på kæden..

Jeg er også ret sikker på det er det der menes. Til gengæld ser det ud som en kvalitetssælger - gode bedømmelser og "no sales are final" etc.

/Josephine

0

Annonce ♥

Sådan forstår jeg også helt tydeligt overskriften på annoncen :)

Og ja jeg ELSKER også Ebay - jeg har allerede fejret 10 års jubilæum med det sted :a1221:

Jeg er også ret sikker på det er det der menes. Til gengæld ser det ud som en kvalitetssælger - gode bedømmelser og "no sales are final" etc.

/Josephine

Også helt klart sådan jeg forstår det.

I har selvfølgelig ret. Øv! :( Jeg havde vist bare stirret mig blind på den overskrift og kunne pludselig tolke den på sytten forskellige måder...

Øvøv. Jeg vil så gerne pynte hyggeligt op i vores lokaler, men syne sbare alting hurtigt bliver dyrt... :unsure:

Nå, jeg må jo bare kigge videre og få nogle andre idéer.

0

Hold da op, så fik jeg da vist lige brugt lidt penge... :fløjt:

Ja, det kommer sig nok af, at jeg begynder at få lidt stress over at brylluppet kommer tæt på, og jeg synes stadig vi mangler at få styr på maaaaange ting. :unsure:

Så I dag satte jeg mig lige ved computeren og fik købt nogle af de ting jeg har gået og kigget længe på, men ikke har kunnet beslutte...

Først de øreringe, som jeg har været vild med længe og som jeg havde håbet at få i julegave. Men nej, og så må jeg jo selv. GP

Jeg kan ikke finde ud at sætte billede ind, så I får lige et link:

http://byaagaard.com/oereringe-i-forgyldt-sterlingsoelv-0396609#p=1&ps=12&sort=200&mat=%5BForgyldt_sterlings%C3%B8lv%5D&mip=500&map=900

I skal nok få billede, når de kommer frem. :wink:

Så fire brudepigekjoler, to af hver:

200894566909_1.jpg140690224816_1.jpg

Og til sidst lige en clutch:

190744707845001_1.jpg

Mine kriterier var, at 1. den skulle være billig, 2. den skulle være guld. Så til 57 kr, så må jeg se hvad jeg får. Jeg kan jo stadig nå at finde noget andet...

0

Annonce ♥

Hov! Og så har jeg bestilt tid til at komme ud og besøge min kjole den 18. marts! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Og denne gang skal min søster med, og så skal vi snakke tilbehør. Forhåbentlig er mine øreringe komme og jeg har også mine sko, så skal lige tage endelig stilling til headpiece eller slør. Jeg er ret sikker på det skal være headpiece (man kan jo håbe man vinder et JB i konkurrencen... :rolleyes: ) Ellers er jeg ret forelsket i et fra Susanne Gadegaard.

Tid til tilretning er også bestilt, så nu skal der sættes ind med det sidste vægttab, for efter 7. maj skal formen bare holdes! :o

0

Milepæl!!! Kun tre måneder til!! Hold da op, hvor tiden går stærkt. Jeg ka slet ikke forstå det. Jeg er ikke særlig god til at få skrevet om vores planlægning herinde, og slet ikke om alt den inspiration jeg finder. Jeg synes det er meget mere spændende at læse i jeres andres tråde :wink:

Men jeg tror nu alligevel jeg vil prøve at fortælle lidt om de ting vi har fået styr på. Så kan det også være der kommer lidt mere styr på det oppe i mit hovede...

Vi har fået bestilt vores vielsesringe :a1221:

Jeg har i 10 år haft mine bedsteforældres vielsesringe liggende, og nu bliver de (sammen med en ring vi har fået af min svigermor) smeltet om til et par smukke vielsesringe til os af Jørgen fra Ege Art. Vi var nede ved ham i sidste uge og prøve ring-størrelser og snakke design osv. Vi har en enkelt gang for nogle måneder siden været i en smykkeforretning for at spore os lidt ind på, hvordan de skulle være, og der kunne H2B bare slet ikke finde hverken hoved eller hale i noget, men nede hos Jørgen var vi enige og ude af døren igen i løbet af tyve minutter! :o

Jørgen var bare SÅ behagelig og kom med gode forslag, og tror også det gjorde min H2B tryg at snakke med en håndværker der har forstand på det istedet for bare en sælger i en smykkeforretning. Så nu kommer der to voksringe med posten engang her efter påske, som vi skal prøve og godkende størrelse, form og design og så går han igang med at lave de endelige ringe. Uh, hvor jeg glæder mig til at se dem!

Der er hele tre gode ting ved at bestille hos Ege Art(Ren Kinderæg): 1. Man får det lige som man vil have det. 2. Vi får mine Bedsteforældres ringe smeltet ind i, så de ikke bare ligger gemt væk i et skab, og så får vores ringe en historie og 3. så kommer vores ringe kun til at koste 2700,- fordi vi selv havde alt guldet! :cheerleader3: Så er der endelig en post i budgettet, som bliver mindre end forventet!

Der skal nok komme billeder når de endelige ringe kommer frem :)

Ja, og så har jeg forresten også haft endnu et bryllupsmareridt. Dem kender I sikkert. Jeg skulle hente ringene hos Ege Art, og pludselig boede han ikke der hvor han rigtigt gør. Og da jeg så endelig fandt ham, havde han ikke vores ringe i en sød lille æske, men havde hængt dem i en sytråd som pynt i hans vindue... Og så var de sølv!! :o Øhmm, måtte jeg så stå og sige, vi vil have guldringe og havde jo selv guld med, og det kunne han ikke lige forstå... Og så vågnede jeg heldigvis. :rolleyes: Måske jeg bare går lidt og er lidt nervøs for om han nu ser det samme i den tegning som vi lavede sammen som jeg gør??!!

Så mangler vi bare at finde ud af hvad der skal indgraveres i dem... Hmm, hovedbrud. Egentlig synes jeg navn og dato er rigtig fint, for det er der bare noget hyggeligt og traditionsrigt over. Men et par kærlige personlige ord ville også være fantastisk, så er det bare lige at finde ud af hvad...

Edited by Missling
0

Så faldt der lidt vægt fra mine skuldre... Jeg har fået frisør på plads! Og det er vist også ved at være på tide! Jeg har ikke kunnet finde ud af at finde en frisør, og så havde jeg en sød veninde, som sagde hun kendte en, men der blev aldrig rigtig skabt kontakt. Om det var hos min veninde det gik galt eller det var ved hende frisøren, men efter at have stukket til min veninde et par gange og der ikke var sket noget, synes jeg ikke jeg kunne være bekendt at presse mere, så i dag tog jeg en beslutning og bestilte simpelhen bare tid ved en frisør. Og hun var bare så sød at snakke med i telefonen, og jeg kunne få det nærmest som jeg vil have det, både med tid, prøveopsætning osv. Så det var bare så positivt, og noget af min bryllupsstress forsvandt. Dejligt.

Jeg har et par inspirationsbilleder liggende, som jeg selvfølgelig skal have med til frisøren. Det bliver iøvrigt også hende der skal lægge min make up.

flotte_krøller_med_små_blomster.jpgflotte_krøller_med_blomst_og_pandehår.jpgh_Løst_krøllet_hår_med_blomster.jpg

Edited by Missling
0

Annonce ♥

Vi har også bestilt ved Ege art, og går og venter på vores voks ring... Netop fordi vi ikke kunne finde lige præcis den ring, vi ønskede i butikkerne... Og det er så fedt at få sin egen personlige ring :) Vi venter stadig på prisen... Men det ser jo ud til, at hans priser plejer at være rimelige :)

Og tillykke med du har fundet frisør, min første frisør, som også skulle sminke mig, rykkede tiden til kl 9.. Så fik jeg travlt med at finde en ny.. Skal først giftes kl 14.30 :)

0

Uh, dine inspirationsfrisurer er simpelthen så smukke og elegante :)

Tak! Jeg er godt klar over, at mit hår ikke kan komme til at se helt sådan ud, for jeg har ikke så meget hår, men noget i den stil, med noget krøl og halvt opsat, så det kommer væk fra ansigtet, men stadig noget der hænger ned... Glæder mig til at høre hvad frisøren siger til billederne, om det overhovedet kan lade sig gøre. Mit hår er nemlig meget glat...

0

Du kan jo overvejede at få en permanent, efter et par uger er sådan en faldet til ro og burde kunne styles som dine billeder :)

Og hvad angår længden - der er jo altid extensions :) Jeg har ikke selv prøvet dem, men det er der andre herinde der har :)

0

Så er der bestilt fotograf!

Det var egentlig en post vi havde valgt at spare på og "bare" bruge en ven som er hobby-fotograf. Men så kom mine svigerforældre pludselig og ville give et tilskud til festen, og så fik jeg travlt med at overtale H2B til nogle professionelle billeder. Og det lykkedes!!

Så nu kommer Erik fra Hougaard FOTO og tager billeder under vielsen og ón location, hvilket formentlig bliver i Ebeltofts gamle gader og på stranden nedenfor feststedet.

Jeg er bare SÅ glad for vi nu får nogle smukke smukke minder fra dagen. Erik har bare den mest fantastiske stil, men jeg er lige på mobilen, så jeg kan ikke lægge inspirationsbilleder ind.

0