Jette1989

De smukkeste kirker..

44 posts in this topic

Annonce ♥

WAUW, den er sørme godt nok også meget smuk. Der findes utrolig mange smukke kirke her i lille Danmark.

Selv skal jeg giftes i en lille landsby kirke, den er dog knap så storslået som nogle af dem I viser frem. Men den har stor betydning for mig da jeg er konfirmeret der og mine to drenge også er døbt der.

0

Jeg tror også de fleste syntes at "deres" kirke er den smukkeste... Jeg har altid sagt at hvis jeg en dag skulle giftes, så skulle det være i Tilst kirke, og kunne det ikke blive det, jamen så skulle jeg bare ikke giftes.. Og heldigvis kan vi blive gift derude, selvom vi ikke bor i sognet.. Og det er jeg dælme lykkelig for, for den kirke vi høre til er en af de grimmeste kirker jeg nogensinde har set..

Nå, men her er billeder af tilst kirke :

Tilst kirke er en rigtig smuk kirke.. mine svigerfamilie bor i nærheden, så var der juleaften sidste år..

Ja den er nemlig super smuk , så er rigtig glad for det kunne lade sig gøre at vi kan blive viet der :-)

0

Annonce ♥

WAUW, den er sørme godt nok også meget smuk. Der findes utrolig mange smukke kirke her i lille Danmark.

Selv skal jeg giftes i en lille landsby kirke, den er dog knap så storslået som nogle af dem I viser frem. Men den har stor betydning for mig da jeg er konfirmeret der og mine to drenge også er døbt der.

"vores" kirke er heller ikke så storslået som mange af dem der bliver vist her i tråden, men de er jo smukke på hver deres måde.. Jeg syntes også de store kirker er smukke, men jeg er nok bare mest til de små landsby kirker, og især de hvide af slagsen.. Jeg syntes faktisk de fleste kirker er smukke, som sagt bare på forskellige måder.. Og som du nævner , så gør det klart også noget hvis man har et "forhold" til kirken, som du har til jeres, og jeg har til der hvor vi skal vies..

0

Jeg synes personligt at Frederiks Kirke, også kendt som Marmorkirken er fantastisk smuk

slide-01.jpg

4358662853_a51ff7f006_z.jpg

Men er også ganske betaget af den femtårnede kirke i Kalundborg som jeg synes er ganske smuk og unik i sit design...

vorfruekalundborg1.jpg

VorFrue17.JPG-for-web-normal.jpg

Ih ja Kalundborg er bare så fin også :)

0

Ligger en billedserie fra Kristeligt Dagblad her, som også har en masse smukke kirker :)

http://www.kristelig...mukkeste-kirker

Måske jeg bare er en særling, men jeg syntes altså også der er en del grimme i blandt :lol: Men skal så også nævnes jeg SLET ikke er til de nye moderne kirker, jeg syntes ofte der er rædselsfulde :lol:

Nææh, du er så ikke den eneste. indlægget skulle hellere have heddet, Danmarks mest særprægede kirker. Efter min mening er kun enkelte af de kirker smukke, og de er gengivet her i tråden.

0

Jeg kan se at "vores" kirke, Skanderborg slotskirke, var mellem de 20.

Det er også en fantastisk smuk kirke med en fuldstændig fantastisk udsigt over Skanderborg sø... :)

Og så er der balkoner - det synes jeg er ret så fantastisk...

Har selv et rimeligt tæt tilknytningsforhold til Skanderborg Slotskirke da flere familiemedlemmer henholdsvis er blevet gift og begravet ( :boohoo:) der...

0

Annonce ♥

Jeg reklamerer glad og gerne for følgende kirker:

Helligåndskirken på Strøget i København

Nivå Kirke i Nivå, Sjælland, og så min absolutte favorit, som Keld og jeg skal velsignes i 24. januar 2015: Sct, Catarinae Kirken i Ribe, som er storslået såvel ind- som udvendig :heart::thumbsupsmileyanim:

0

Det er også en fantastisk smuk kirke med en fuldstændig fantastisk udsigt over Skanderborg sø... :)

Har selv et rimeligt tæt tilknytningsforhold til Skanderborg Slotskirke da flere familiemedlemmer henholdsvis er blevet gift og begravet ( :boohoo:) der...

Ja udsigten til søer på begge sider af volden er storslående. Den har jo også en spændende historie med konger og dronninger. Da jeg så den første gang sagde jeg til min mand.. "DER vil jeg giftes". Det var så lige efter vi havde mødt hinanden, og begge var enige om at vi ALDRIG skulle giftes igen. :fløjt:

Edited by snuske
0

Jeg reklamerer glad og gerne for følgende kirker:

Helligåndskirken på Strøget i København

Nivå Kirke i Nivå, Sjælland, og så min absolutte favorit, som Keld og jeg skal velsignes i 24. januar 2015: Sct, Catarinae Kirken i Ribe, som er storslået såvel ind- som udvendig :heart::thumbsupsmileyanim:

Jeg er konfirmeret i Sct. Catharinae :) Men har dog et helt andet nært og personligt forhold til Domkirken, hvor vi skal giftes ()()

Men det er lidt sjovt at Ribe har to så store kirker næsten lige ved siden af hinanden.

0

Annonce ♥

Vi skal giftes i en lille landsby kirke... Men den er smuk indvendigt..

Jeg er konfirmeret der og har sunget i kirkelig der i mange år.

Det er den samme præst der skal velsigne os som skulle have konfirmeret mig.. ( hun gik dog på barsels orlov en måned før vores konfirmation)

http://troweb.org/bygninger-1

Nå ja så er Anders Fogh og Annemette Rasmussen gift der.

0

Jeg er fuldstændig enig med Rikke aka Rapanden. Tilst kirke er bare landets smukkeste kirke. Jeg skal vies der næste lørdag.. :-)

Den er ikke bare smuk, det er også landets 2. ældste og den med flest bevarede kalkmalerier.

0

Asperup Kirke:

Nordenskirker_Asperup10.jpg

Nordenskirker_Asperup01.jpg

Ja det er rigtigt! Det er en rigtig smuk landsbykirke, men deres præst! :shooter: SÅÅÅÅ kedelig! Min bror og hans kone bor i Båring og hører under Asperup, men de er simpelthen stoppet med at gå i kirke juleaften pga den her præst! :huh:

Himmel da.. Ej.... Men det må vi tage i stiv arm altså.. kan ikke umiddelbart se ret mange andre løsninger... :unsure:

0

Ja udsigten til søer på begge sider af volden er storslående. Den har jo også en spændende historie med konger og dronninger. Da jeg så den første gang sagde jeg til min mand.. "DER vil jeg giftes". Det var så lige efter vi havde mødt hinanden, og begge var enige om at vi ALDRIG skulle giftes igen. :fløjt:

Lige præcis... Fantastisk historie, og fantastisk heldigt at kirken ikke brændte ned da slottet brændte for maaaaaaaange år siden :)

Hehe... det "løfte" var i virkeligt standhaftige med, var... :tunge:

0

Annonce ♥

Lige præcis... Fantastisk historie, og fantastisk heldigt at kirken ikke brændte ned da slottet brændte for maaaaaaaange år siden :)

Vi holdt dog et løfte dengang. Jeg ville egentlig ikke have manden, så vi var bare venner i starten, indtil jeg så "lyset" :fløjt: Vi lovede at skulle vi giftes alligevel, så var den anden inviteret..... vi regnede ikke med at det blev som brud og gom :tunge:

0

Vi holdt dog et løfte dengang. Jeg ville egentlig ikke have manden, så vi var bare venner i starten, indtil jeg så "lyset" :fløjt: Vi lovede at skulle vi giftes alligevel, så var den anden inviteret..... vi regnede ikke med at det blev som brud og gom :tunge:

Haha, det er sgu en sjov historie... Med et fantastisk resultat... :loveflag:

Stort tillykke med det, ihvertfald... :thumbsupsmileyanim:

0