Lasses forlovede!

Vin- hvad skal I have? :)

16 indlæg i dette emne

Vi vil til at prøvesmage vine, og uanset hvordan vi vender og drejer det bliver det skisme en dyr post!

Hvad har I andre kommende brude valgt? Og hvad har prisen været pr. flaske?

Vi skal have rødvin, hvidvin og rosevin.

Derudover skal vi også have verdi, men der blander vi nok de forskellige varianter, og så er der bare et X antal af hver :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have en hvidvin, der hedder Black Tower (6 flasker for 119,99kr i Tyskland, en rødvin der hedder Eagle Creek fra Rema1000 til 40kr pr. flaske

Jeg drikker ikke selv vin, men rødvinen er populær i min mands familie og hvidvinen har jeg fået anbefalet af flere herinde fra.

Vi skal også have en asti, der hedder Le Fronde Moscato D'Asti Fontanafredda fra Kvickly 3 flasker 109kr det er den bedste Asti jeg kender... Nam nam :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvidvin: Økologisk chadonnay Elemental fra Chile.. 3 fl. 100,-.. Vi skal have laksebombe med mascarponecreme

Rødvin: Sangre de Toro.. 6 fl. 199,- ... Helstegt oksemørbrad med ristede svampe og div. tilbehør..

Kloge mænd siger, at vinen skal passe til maden, så derfor fik du lige lidt menu med :)

Dessertvinen kan jeg ikke huske navnet på, men det er en Muscato d'asti :)

Al vinen er købt ved Fleggaard i Tyskland. Og jeg vil lige tilføje at vi IKKE er gået på kompromis med kvaliteten, for oprindeligt havde vi lagt en pris der hed 70,- pr. fl. At det så ikke blev det, gør så ikke noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte 5 hvidvin hjem og 2 rødvin. Jeg kan ikke lide vin, jeg kan måske lige sippe lidt til et glas hvidvin, men jeg er ikke stor fan af det. :)

Men vi har bl.a. købt den der black tower til prøvesmagning. :) Den har vi så ikke prøvet endnu. Men igår smagte vi 2, den ene kan jeg ikke huske hvad hed, men den anden var en Matheus og den kunne jeg faktisk godt lide. :)

Men det er netop fordi jeg ikke kan lide vin, at vi også skal have verdi, det elsker jeg nemlig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvad i skal have at spise :)

Og så hvor meget i går op i vinen selvfølgelig :)

Vi skal have en alsace riesling til forret! 30 pr. flaske i tyskland!

Den passer til det meste fisk i hvert fald! :)

Kan selvfølgelig ikke lige huske hvad rødvinen hed! men den kostede også ca. 35 pr. flaske i tyskland..

Da vi skal have kalvemørbrad til hovedret, valgte vi at investere i sådan en til prøvesmagningen og så kæmpede vi os igennem at smage 6 stk rødvin.. men hold da op der var stor forskel på smagen til kødet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal hente vores vine på chataux de caix... (hos Prins Henrik)

hans rose vin passer super godt til fiske forretter.. (og smager dejligt af frugt)

Hans hvid vin er også meget frugt agtig i dens smag,

og Den rødvin vi skal hente hjem er dejlig fyldig.. (og da jeg normalt ikke drikker rødvin var jeg skeptisk men den smagte super godt..)

De kan også købes her i Dk, men vi har valgt at bruge en forlænget kæreste weekend på at hente dem nede på slottet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal hente vores vine på chataux de caix... (hos Prins Henrik)

hans rose vin passer super godt til fiske forretter.. (og smager dejligt af frugt)

Hans hvid vin er også meget frugt agtig i dens smag,

og Den rødvin vi skal hente hjem er dejlig fyldig.. (og da jeg normalt ikke drikker rødvin var jeg skeptisk men den smagte super godt..)

De kan også købes her i Dk, men vi har valgt at bruge en forlænget kæreste weekend på at hente dem nede på slottet...

Årh det lyder hyggeligt! Så kommer i tæt på, hvor mine forældre bor! :) Cahors er sådan en hyggelig by og Lot dalen er altså smuk :) God tur! De små vinbønders vin i området, synes jeg nu er bedre, men smag er forskellig og jeg synes det er så fedt, at i gør en tur ud af det! Det er en god historie at fortælle jeres gæster! Mon ikke de vil føle sig ekstra forkælede? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo tak... Vi er ikke de store vin kendere men lige dem her har vi smagt før ellers har vi holdt os til en tysk riesling spätelse, den er også meget frugt agtig..

Vi skal hente vores vine på chataux de caix... (hos Prins Henrik)

hans rose vin passer super godt til fiske forretter.. (og smager dejligt af frugt)

Hans hvid vin er også meget frugt agtig i dens smag,

og Den rødvin vi skal hente hjem er dejlig fyldig.. (og da jeg normalt ikke drikker rødvin var jeg skeptisk men den smagte super godt..)

De kan også købes her i Dk, men vi har valgt at bruge en forlænget kæreste weekend på at hente dem nede på slottet...

Årh det lyder hyggeligt! Så kommer i tæt på, hvor mine forældre bor! :) Cahors er sådan en hyggelig by og Lot dalen er altså smuk :) God tur! De små vinbønders vin i området, synes jeg nu er bedre, men smag er forskellig og jeg synes det er så fedt, at i gør en tur ud af det! Det er en god historie at fortælle jeres gæster! Mon ikke de vil føle sig ekstra forkælede? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobo: Sjovt du skriver rødvinen er fyldig... Har en gang smagt en rødvin fra Chataux de Caix, den var meget, meget ehmmmmm kan man sige mild? Men de laver måske flere slags?

Ja de laver flere slags..

Vi skal bruge den samme som blev serveret til prins Christians barnedåb

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde selv en rosé vin til forretten, der var tapas. Til hovedretten havde vi en italiensk rødvin fra et naboområde til Barolo. Kan simpelthen ikke huske navnet nu, men den kostede ca. 80,- pr flaske og var ret kraftig og "blød" i smagen, men perfekt til maden. Til desserten havde vi en Asti fra Fakta - altså ikke så dyr

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har to slags hvidvin (selvom der ingen fisk er i vores buffet); en lidt sød Pinot Grigio fra Quintus (samme drue som Black Tower i øvrigt) og en tør Passolo Chardonnay.

Rødvinen håber jeg alle kan li' - det bliver en Piccini Memoro, lavet på en blanding af 4 druer. Jeg synes den er SÅ lækker.

De er alle italienske vine - det var tilfældigvis i den italienske afdeling i Fleggaard at jeg fangede vinguiden :D

Ej, jeg havde smagt mig igennem næsten alle andre lande på det tidspunkt uden at finde noget - jeg er åbenbart bare mest til italiensk!

Og så har jeg givet H2B 12 flasker af den episke Motörhead Shiraz (australsk) - mon ikke nogle af dem også kommer på bordet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer