FruE

Så er jeg her igen! Vi skal selvfølgelig have musik - men hvad?!

11 indlæg i dette emne

Vi skal selvfølgelig have musik til vores fest. Og vi vil allerhelst have livemusik, da det bare giver en særlig stemning, synes vi. MEN vi kender ingen bands / duoer / trioer. Jo, - men de ér desværre (vold)brugte i omgangskredsen, så vi vil gerne have noget andet.

Vi søger nogle, der kan levere musik under maden, og som også kan spille op til dans efterfølgende. Det skal være ungdommeligt og ikke "Orgel Allan" eller "Moonlights". Vi vil gerne have mange af de sange, som alle kan synge med på - det bedste fra 80'erne, 90'erne og 00'erne, og de gode gamle hits! Dansegulvet skal fyldes - af vores generation, men Moster Oda skal ikke blive skræmt fra at svinge træbenet.

Jeg har oprettet annoncer på eventzonen og alt-til-din-fest, men jeg synes, at vi får nogle lidt sjove tilbud, - alla Orgel Allan og hustru. Jeg burde have specificeret min forespørgsel mere, - og det kan være, jeg forsøger mig igen. MEN till then, - så vil jeg gerne høre, om der er noget I kan anbefale?! Vi har ca. 10000 kr. til rådighed til musikken ialt (dinner + dans). Festen skal holdes i Holstebro-området.

*FruE.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har booket Ten-four se her http://www.awmusik.dk/Priser.html

som jeg har set og hørt før og bare var super gode :) Så jeg ser frem til at høre/opleve dem igen :)

Jeg synes deres priser er fine, de ligger på ca 9000 og op efter al efter hvad man ønsker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anders Wedel og Ten-Four kan jeg kun bakke op om. Anders er jo her fra byen. Derfor får prisen nok et pænt skub op med en tur til Holstebro hvis de overhovedet vil og kan. Jeg ved jo selv hvor langt der er til Holstebro og der er tidsmæssigt (og måske omkostningsmæssigt) forskel på om det er én mand sætter sig ind i en bil og tager turen eller det er 3 mænd gør det. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kiggede efter musik oprettede jeg også en profil på eventzonen og fik nogle tilbud, der ikke rigtig passede ind i vores smag. Vi gik så selv igang med at google hvad der var i nærområdet og endte med 4 forslag, som vi selv tog kontakt til dem og fik tilsendt tilbud og lydprøver og endte så med at finde en duo, der ramte vores musiksmag.

Så mit råd er selv at lave lidt opsøgende arbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjae, altså jeg ville jo ikke tøve et sekund med at booke en DJ :thumbsupsmileyanim:

Og der findes jo en annoncør her på sitet der virker dybt professionelle og meget erfarne :wink: ^^

- Jeg ville gerne selv have en DJ til vores bryllup, men Hr. H2B synes at det bliver for "meget" - og har stemt for jukeboks, lad os sige det sådan at; jeg er ikke enig :unsure: - men det bliver så vores ægteskabs første kompromis :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde matchpoint... De er fra Randers http://www.matchpoint.dk/dans.html de spiller i 7 timer for 10.000 kr og så tog de 1140 for en times overdans. Synes de var rigtig goded til stille musik og sang under maden +de spillede med på alle sangene... Og så fyrede de godt op til dans og der var folk på gulvet hele tiden både unge og gamle :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi havde Preben Jørgensen i lørdags. Og han var SÅ mega god. Dansegulvet fyldt konstant. Han spillede under maden og derefter op til dans. Han synger knald hamrende godt. Og så er han musikker proffesionelt, han lever af det. Han vandt "stjerne for en aften" som kørte på tv3 for nogen år siden. Og så er han rimelig med pris. :)

Du kan se ham på youtube: Preben Jørgensen purple rain!!!

Samtlige gæster snakker mere om ham end os :) He he OG han bor i Holstebro.. Så mon ikk du kender ham.. :)

Redigeret af Nynne76
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Jeg ville gerne selv have en DJ til vores bryllup, men Hr. H2B synes at det bliver for "meget" - og har stemt for jukeboks, lad os sige det sådan at; jeg er ikke enig :unsure: - men det bliver så vores ægteskabs første kompromis :wink:

Uh, det var et stort område at gå på kompromis på.

Jukeboks er måske i virkeligheden nok den musikløsning, jeg ville være allermest bekymret for, simpelthen fordi det er maskine, der står i et hjørne... og det er så ligesom det.

Der er ingen underholdning, ingen rød tråd i musikken, ingen styring... og når de første par timer er gået, vil nyhedens interesse omkring "orv vi kan selv vælge musik" have lagt sig, og så kører den på autopilot resten af aftenen...

Det koster selvfølgelig lidt mere at have menneskelig styring bag musikken, men de sidste penge er givet godt ud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Underligt nok kan jeg jo kun erklære mig helt enig med min jydske kollega :) Jeg vil så gå et skridt videre og sige at skal man ud i et kompromis så ville jeg nok foretrække den hjemmegjorte computerløsning som nogle bruger fremfor jukeboksen, fordi I derigennem trods alt selv har lidt mulighed forat præge musikken fra starten og gøre den alsidig og det er brudefolket generelt gode til vurderet ud fra de ønskenumre og lister som vi tit får fra brudeparrene plus den snak vi har med dem inden festen. Der er det meget tydeligt at de også tænker på gæsterne, herunder de lidt aldrende, gæster.

Skal du have lidt ekstra argumenter for DJ løsningen udover dem som Jesper har nævnt så kunne det jo - ihvertfald når man taler om Flashlight-gruppen.dk og os selv - være at vi også klarer underlægningsmusikken til de festsange der komme under middagen og det kan hverken en jukeboks eller en computer gøre. Det samme gør sig til dels gældende med musikken under middagen fordi den ikke kan handle i "øjeblikket". Et andet argument er det stemningslys som en DJ kommer med samt ikke mindst lyden hvor kvaliteten, når vi bortser fra de nystartede DJ's m.fl., er langt over det som typisk følger med en jukeboks og faktisk også betydeligt bedre end det som de fleste musikere kommer med. Det handler ikke om at kunne spille højt. Det skal også kunne spille rent. Det gælder i særdeleshed under middagen men også når der senere fyres op. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer