Sign in to follow this  
Followers 0
Anell

Hvad skal gæsterne tænke på ift bryllup?

12 posts in this topic

Kære alle zillaer herinde.

Det er slår mig er alle jeres skønne ideer, og påfund, og de er heldigvis mange.

Men jeg kom til at tænke på, hvornår skal gæsterne selv tænke på at medbringe noget. For når jeg læser indlæggene er det jo brudeparret der har sørget for ALT.

Jeg tror ikke jeg stiller risposer op til dem. Der tænker jeg det er jo gæsterne, der skal tænke på det, eller hvad? Nu er jeg så i tvivl, for gad vide om folk efterhånden er så forvænte med, at der er tænkt på alt fra brudeparrets side lige fra ris, favourbokse, sakse, og tyl til bilen,ja selv panodiler i det tilfælde at en hovedpine skulle snige sig ind. Det virker som om at der er taget højde for alt.De skal ikke skal tænke på nogetsom helst selv.

Hvis bryllupsgæster er så forvænte idag, ja så bliver de da nok skuffet til vores.

Kh Anell

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt meget på det samme. Altså jeg ønsker ikke at få ris men der er bestemt ingen tvivl om at jeg får det, eller vi får det, så derfor gider jeg da ikke sørge for risposer til gæsterne.

Så godt spørgsmål faktisk

0

Jeg tror det er meget meget forskelligt.

Kommer an på hvad brudeparret selv gør og hvad gæsterne selv tænker.

De gange jeg har været til bryllup har jeg selv haft ris med, men der var det ene bryllup, hvor mor/svigermor havde lavet søde risposer.

Ang tyl til bilen, har jeg aldrig selv fået det fra brudeparret, andet det man har fået fra sløret, hvis det er blevet revet.

Så jeg tror det kommer an på, hvem brudeparret er, og hvad de selv forbedrer.

Du kan sagtens lade vær med at forbedre risposer, hvis du ikke selv vil have det. Men som du skriver zillaen2013, så er du ikke i tvivl om, at dine gæster nok selv skal medbringe.

Jeg tror bare, at man skal gøre det meget klart, hvis der er noget man ikke ønsker, hvis der er noget.

Men jeg har helt klart mine egne ideer omkring, hvad det er som skal ske, men det er jo ingen garanti, at det kommer til at ske.

0

Det bestemmer man jo helt selv, om man vil give gæsterne gaver for at komme.

Sørge for hovedpinepiller, lave wc-kurve, personlig chokolader osv.

Jeg har nu alligevel valgt at lave ris poser til brylluppet da jeg faldt over nogle søde

nogle på ebay, til billige penge.

Tror det er vigtig du laver netop det du har lyst til, der skal være ad specielle ting

til din bryllup.

Og der er jo masser muligheder for at finde inspiration herinde.

0

Annonce ♥

For at være ærlig ville jeg nok lave dem - men mest for at sikre at de ris der bliver kastet med ikke laver mærker på tøjet. Ville sgu være så surt.

Men der er helt sikkert en i Jeres omgangskreds der gerne ville lave dem. Der er som regel venner/familie som meget gerne vil hjælpe? :-)

0

Udgangspunktet er vel at gæsterne skal komme med deres gode humør/selskab, passende tøj til lejigheden og selvfølgelig gaver :) Men der er jo intet til hinder for at man trækker lidt på sine gæster og måske uddelegerer lidt: Eksempelvis toastmaster, gavekoordinator og - særligt til ikke-feststedsløsningerne - måske lidt praktiske opgaver i løbet af dagen. Ved det bryllup jeg spillede til i sidste lørdag gik brudeparret ved 2 tiden og de sidste gæster forlod stedet ved 5.30 tiden og havde stort set cleanet og sørget for at det brudeparet regnede med at de skulle bruge søndagen på. :)

0

måske lidt praktiske opgaver i løbet af dagen. Ved det bryllup jeg spillede til i sidste lørdag gik brudeparret ved 2 tiden og de sidste gæster forlod stedet ved 5.30 tiden og havde stort set cleanet og sørget for at det brudeparet regnede med at de skulle bruge søndagen på. :)

Super venner!

Men helt enig min oplevelse er at stort set alle gerne vil have en opgave lille som stor :-)

0

Som bryllupsgæst synes jeg at man skal tænke på at;

Komme i godt humør

Passende påklædning til lejligheden (tage hensyn til dresscode hvis der er sat en)

Ankomme til kirken INDEN bruden ankommer! Jeg har været gæst til en del bryllupper, hvor de sidste gæster først er ankommet mens bruden stod i våbenhuset, det er bare NO-GO! :pokey:

Om man ex. vil medbringe ris til at kaste må være op til en selv, man kan efter min mening ikke regne med at der findes risposer, så hvis man VIL kaste ris, må man være på den sikre side at medbringe selv. Det samme med panodiler, vabelplastre, tampax etc. hvis man tror at man kan få brug for disse ting, så er det nok smartest selv at medbringe :wink:

Hvis brudeparret så har sørget for risposer, favourboxes og toiletkurve, så er det jo bare en lille lækker ekstra overraskelse man får som gæst :)

Edited by Luciabruden
0

Annonce ♥

jeg laver selv ris poser men det er fordi jeg ikke ønsker der bliver kastet ris, jeg vil hellere have at der bliver kastet fuglefrø (altså den man bruger til feks. undulater) jeg er dyremenneske og ved at jeg ikke vil kunne undgå at tænke på om der render syge fugle rundt efter at have spist ris :)

men et eller andet sted kan folk jo ikke rigtig forvente noget, vi gør alle tingene forskelligt og hvis i ikke ønsker at lave risposer eller favour gaver og sådan, så skal i da bare lade vær med det :)

0

jeg laver selv ris poser men det er fordi jeg ikke ønsker der bliver kastet ris, jeg vil hellere have at der bliver kastet fuglefrø (altså den man bruger til feks. undulater) jeg er dyremenneske og ved at jeg ikke vil kunne undgå at tænke på om der render syge fugle rundt efter at have spist ris :)

men et eller andet sted kan folk jo ikke rigtig forvente noget, vi gør alle tingene forskelligt og hvis i ikke ønsker at lave risposer eller favour gaver og sådan, så skal i da bare lade vær med det :)

Tjek evt. lige den her tråd ud om fugle og ris som nok ikke er så farligt endda :)

0

Når vi taler om ris er der jo også noget som hedder sikkerhed. I lørdags så jeg at nogle havde sat 2 kurve ris på den ene højtaler. De lå der også lige efter brudevalsen og der fik jeg toastmasteren til at fjerne dem da det er livsfarligt med ris på et dansegulv hvis nogle skulle finde på at kaste med dem senere. :rolleyes:

0

Altså nu er det nok mig der er lidt sær😝, men jeg har altså ikke været til forfærdeligt mange bryllupper. Et enkelt som "rigtig" gæst og ellers kun til receptioner nogle gange.... Ka selvfølgelig også hænge sammen med at der ikke rigtig har været nogen bryllupper i vores omgangskreds.... Men tænker at herhjemme er det jo trods alt sjældent set at der inviteres 100-300 mennesker som der ofte før til amerikanske bryllupper, så ka ikke rigtig forestille mig at folk er forvente i forhold til bryllupsfester og "opvartning" i den forbindelse 😉

Jeg mener helt sikkert også at du skal gøre som du har lyst... Lav de ting du føler for og ellers ikke... Men hvis der er noget der bare ikke MÅ mangle, så ville jeg selv sørge for det 😊

Vi kommer til at ha toiletkurv og jeg tror de overnattende gæster får en lille pakke på værelset.... Favouræsker er jeg stadig i tænkeboks med 😃

0

Annonce ♥