Bubsi

Kreta, hvad skal man se?

7 indlæg i dette emne

Nu står H2B og jeg og skal ud og rejse d. 16 juni til Kreta, ren impulstur.

Hvad skal man bare se på Kreta og nogle gode spise steder nær Chania.

I må også meget gerne ligge billeder ind med det man skal se :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun været der en gang - også i Chania og jeg skal da lige se om jeg kan huske noget af det vi så. Det første jeg kommer i tanke om er verdens ældste oliventræ (4000 år gammelt) som er fantastisk smukt. Så er der selvfølgelig selve byen, som i automatisk kommer til at kende rigtig godt da det ikke er nogen stor by. Efter de første par shoppingture kan man sagtens finde rundt. Det er altid værd at besøge lokale markeder når man er i udlandet og det er også spændende at gå ind og se de lokale kirker. Vi var på tur med et lille fut-tog (sådan en ombygget traktor der trækker nogle vogne - lige som det der kører igennem Strøget om sommeren, hvis du kender det) Vi kørte fra et sted nede fra byen og op i bjergene og havde en fantastisk tur med udsigt over øens tusinde af oliventræer, appelsintræer og hyggelige små landsbyer. Vi så en kirke som var bygget inde i en bjerggrotte, vi så et raki (græsk brændevin) -brænderi, vi besøgte en olivenbonde på toppen af et bjerg og lærte alt om olivenoliepresning, vi var ude at sejle med en glass bottom boat som lovede udsigt til havskildpadder og farvestrålende fisk - vi så nu mest sandbund, men der var en skøn udsigt ude fra vandet. Jeg kan ikke huske alt det andet vi så, men der er mere end nok at få tiden til at gå med, hvis man også lige skal have tid til en dukkert og et par restaurantbesøg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

blev friet til på kreta ♥ - det må være i 2009 vi var afsted så. boede ikke så langt fra Chania, boede i en by der er platanias mener jeg (kan sq ikke lige huske hvordan det staves)...

Vi havde en endagstur til en strand der hedder Elafonissi, skønt sted, lækker strand, og køreturen gennem bjergene var spændende! Blev dog MEGA solskoldet, så husk solcreme hvis man tager derhen haha. Ellers gik vi mange hyggelige ture alene i olivintræsplantager og i bjergene i området. Vi var også en tur på Knossos-paladset (gammel ruin-museum) og i byen Heraklion...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blev friet til på kreta ♥ - det må være i 2009 vi var afsted så. boede ikke så langt fra Chania, boede i en by der er platanias mener jeg (kan sq ikke lige huske hvordan det staves)...

Vi havde en endagstur til en strand der hedder Elafonissi, skønt sted, lækker strand, og køreturen gennem bjergene var spændende! Blev dog MEGA solskoldet, så husk solcreme hvis man tager derhen haha. Ellers gik vi mange hyggelige ture alene i olivintræsplantager og i bjergene i området. Vi var også en tur på Knossos-paladset (gammel ruin-museum) og i byen Heraklion...

Lyder smadder hyggeligt :) juhuuu hvor jeg glæder mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er netop kommet hjem fra Kreta, har været der flere gange også i Chania området.

Mht. spisesteder, vil jeg forslå at tage lidt væk fra centrum hvor alle turisterne er, komme ud i de små gader og finde de lokale restauranter- her får man den rigtig gode græske mad :) I nærheden af den "gamle" del af havnen ligger der nogle gode lokale restauranter.

Hvis man skal ud og køre er det næsten ligegyldigt hvor I kommer hen, så er der smuk natur og flotte udsigter til både hav, bjerge og olivenlunde.

Vi har også været på Elafonissi-stranden - det er en rigtig flot tur!

Denne gang lejede vi en ATV og kørte op til Samaria-kløftens start og gik en tur - Fantastisk smukt sted hvis man er til vandreture! Og selve turen derop var bare SÅ flot :)

Selvom vi lige kom hjem derfra igår er jeg S**** misundelig over, at I skal til at afsted :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi er netop kommet hjem fra Kreta, har været der flere gange også i Chania området.

Mht. spisesteder, vil jeg forslå at tage lidt væk fra centrum hvor alle turisterne er, komme ud i de små gader og finde de lokale restauranter- her får man den rigtig gode græske mad :) I nærheden af den "gamle" del af havnen ligger der nogle gode lokale restauranter.

Hvis man skal ud og køre er det næsten ligegyldigt hvor I kommer hen, så er der smuk natur og flotte udsigter til både hav, bjerge og olivenlunde.

Vi har også været på Elafonissi-stranden - det er en rigtig flot tur!

Denne gang lejede vi en ATV og kørte op til Samaria-kløftens start og gik en tur - Fantastisk smukt sted hvis man er til vandreture! Og selve turen derop var bare SÅ flot :)

Selvom vi lige kom hjem derfra igår er jeg S**** misundelig over, at I skal til at afsted :fløjt:

Syntes altid når man er kommet hjem man vil tilbage med det samme :)

Tak for tipset :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer