BirgitA

pas og navneændring

13 indlæg i dette emne

Hej!

Vi søger erfaringer med flybiletter og pas og navneændring til bryllupsrejsen...

Hvis vi bestiller nu er mit navn jo ikke magen til det jeg har når vi flyver afsted.

Hvad gør man så?

Vi har læst på nettet, at man ikke nødvendigvis skal have et nyt pas, men at ens navn på flybillet og pas skal passe sammen. Er der nogen der ved noget om det her?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor I skal hen, men jeg synes at have hørt noget om at hvis man skal udenfor Europas grænser, skal man sørge for at have sit nye navn i passet. Hvis man f.eks. skal til Hawaii, som jo hører under USA, er de meget strikse med den slags. Jeg har ikke forstand på det, men det er noget jeg har fået at vide da jeg selv ville forhøre mig lidt om emnet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide at éns naven skal passe sammen på ens pas og på ens sygsikringskort, og den får vi jo en ny af efter vier blevet gift, men nu ved jeg jo ikke hvornår i tager afsted på bryllupsrejse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har undersøgt det og kom frem til: Sørg for at pas og billet indeholder samme navn, så vent med at ændre dit pas til I HAR været på ferie.

Du bliver stoppet allerede i Kastrup hvis de kan se at din billet og pas ikke stemmer overens.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede mit efternavn for et par på siden (ikke i forbindelse med bryllup, men fjernede bare i "original stil" mit sen-navn) Derefter var jeg både i Indien og Nepal på det gamle pas. Søgte visum i det gamle navn Bestilte bare flybilletter i det gamle navn - intet problem.

Da vi i sommers skulle til USA og Sydamerika turde jeg dog ikke længere og fik nyt pas med det rigtige navn. Jeg gjorde det faktisk mest fordi vi skulle være væk i 6 uger og bl.a. rejse i Bolivia hvor der er en reelt risiko for alle ens sager blev stjålet og hvis vi så efterfølgende skulle havde fat i konsulat og have nyt pas med det gamle navn for at vores flybilletter ville passe - det kunne jeg ikke overskue(hvilket jeg ærgrer mig lidt over nu hvor jeg skal giftes og derfor skal skifte navn igen...)

Unaset hvad I gør er det vigtigt i bestiller billetterne i det navn der står i Jeres pas. Det er tit et gebyr hvis man vil ændre det bagefter.

Rigtig god bryllupsrejse ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er kun USA, der er emsige: ved rejser til USA skal navnet i pas og cpr.register være enslydende.

Så vidt jeg ved er alle andre lande ligeglade, så længe navnet i pas og på billetterne er ens.

Jeg er helt enige i de er emsige i USA - tror dog på ingen måde de har adgang til dit danske CPR-nummer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi rejser i vores gamle navne, da vi ikke tør satse på, at vi kan nå at få nyt pas inden bryllupsrejsen, som er en måned efter bryllupede. Egentlig ville vi tage afsted 14 dage efter brylluppet, og så kunne vi slet ikke rejse i de nye navne, for vi kan ikke få nyt pas, før kommunens system er opdateret - det er ikke nok, at vi kommer og viser vores vielsesattest mansdag på kommunen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg undersøgte det - da vi skal til Fuerteventura på sommerferie, og fik at vide at eftersom vi IKKE har fået fornyet vores pas efter vielsen (og dermed navneændringen) skulle vi bestille rejsen (flybilletten) i vores GAMLE navne, da flybillet og pas skulle stemme overens... Fik intet at vide om sygesikringsbevis.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer