Michelle Christina

Bryllupsfesten...

26 indlæg i dette emne

Hej

Min forlovede og jeg overvejer at holde vores bryllupsfest på enten Hotel Svalen eller i Hestetorvets selskabslokaler i Roskilde. Er der nogen af jer, der kender til disse steder? og enten har ris eller ros til steder?

Jeg håber, der er nogen, der vil hjæpe os - på forhånd tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om vi kommer fra samme område. ;-)

Jeg har ikke hørt særlig godt om svalen, bla. om deres mad. Hestetorvet ved jeg ikke noget om. :)

Vi skal selv holde vores bryllup på restaurant Håndværkeren i roskilde. Et rigtig lækkert sted, der endda er en lille smule billigere end hestetorvet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak, for dit svar!

Håndværkeren kunne desværre ikke holde det, den dag vi skal giftes :( havde nemlig også selv tænkt på dem... så er lidt på bar bund, da vi ikke kender til andre selskabslokaler i Roskilde og omegn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi kiggede på selskabslokaler, var vi bla. forbi fløng forsamlingshus (lidt forfaldent, men de har lige fået en ny ejer med masser af ideer), sengeløse kro (meget smuk,og lidt finere i det), restaurant toppen (hyggelig og rigtig god mad, men desværre ikke nok plads til os) og lindenborg kro (blev fravalgt pga. køretiden).

Det kan være, det kan hjælpe?

Ellers så prøv at kigge på diskobils hjemmeside: www.diskobil.dk :)

Hvor skal i giftes? (er på mobil, så kan ikke se det)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, håber I har styr på det hele :) så har du vel allerede lidt sommerfugle i maven??? Har været inde på Sengeløse kros hjemmeside og synes det ser hyggeligt ud og til okay priser, så på onsdag skal vi ud og se på det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er også et konference sted i Tune der hedder Villershøjgård, det koster ca. 6000 plus det løse. Der var vi nemlig ude og kigge, rigtig søde mennesker!

Vi endte med at vælge Tunegård, ligeledes i Tune. Der skal man så bare selv stå for mad og personale.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores referenceliste finder du så nærmere bestemt her. Stederne er opdelt i postnummerrækkefølge (som man også kan se hvis man downloader den). Det skal siges at jeg er i gang med at opdatere den for det sidste halve år (hvor jeg dog ikke mener at der er kommet steder til i Roskilde hvor vi ikke har været tidligere).

Om det er højere priser end på "Håndværkeren" som jeg også kun kan sige god for skal jeg ikke kunne sige men der ligger jo bl.a. Comwell i Himmelev, samt en del steder uden for selve Roskilde som eks. Svogerslev Kro, Osted Kro og selvfølgelig Villerhøjsgaard og Tune Borgerhus (har desværre ikke selv stiftet personligt bekendtskab med de sidstnævnte to steder da det er nogle af de andre der har været der). :rolleyes: Alternativt er der betydeligt større muligheder hvis I kører op mod Holbæk, hvis det ellers er en mulighed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sengeløse Kro har jeg spillet på nogle gange men udover selve lokaliteterne (lidt mørke og små lokaler) så er det ikke noget der har gjort så stort indtryk på mig at det er noget jeg husker specielt. men det har så også været firmafester jeg har spillet og der er der ikke så meget fokus på middagen. Når I nu er på de kanter så skulle I måske kigge på Restaurant Kongemosen i Ledøje Smørum.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Michelle.

Måtte simpelthen lige skynde mig, at skrive til dig, hvis i ikke allerede har booket jeres lokaler? Vi skal giftes i år og holder festen på Hestetorvet 3 i roskilde. Vi havde dog først booket vores fest hos Sengeløse Kro sidste år. Den gik desværre konkurs og vi har mistet vores depositum. Der er en ny ejer og forpagter der har overtaget stedet fra i år, men dette er kun på prøve og der er ingen der ved, om firmaet eksisterer i næste måned eller ej. Så jeg vil (desværre) fravælge Sengeløse Kro, hvis jeg var dig. Det er super flotte lokaler og søde mennesker, der har overtaget det. Men usikkerheden omkring hvorledes kroen kører, gør at jeg vil fravælge dem.

Vi har været ude og kigge mange steder, men blev enige om Hestetorvet pga beliggenheden og prisen. Jeg synes man får meget for pengene og så er lokalerne rigtig fine og i den rigtige størrelse. Med hensyn til antallet af lokaler (de har 4 sale) så har hver sal sin egen indgang og garderobe og toiletter, så der burde ikke ske noget der. Dog deler Riddersalen, hvor vi skal være, indgang med en anden pt., men eftersom der til Riddersalen hører en gård med, som man kan gå udog ryge i eller nyde vejret, så er der ingen der vil gå ud den anden vej, med mindre de skal hjem :) Derudover står der en tjener ved hver indgang, så man er sikker på, at gæsterne kommer det rigtig sted hen :)

Ellers kan resturant Håndværkeren i Roskilde og anbefales (hvis den ikke var optaget?). VI har været til bryllup der før og det var godt. De har dog også flere fester på en gang. Ellers var vi omkring jyllinge og kigge, men det var for dyrt og lokalerne var for små. Derudover er der flere restauranter, som vi har kigget på, gået konkurs eller skiftet ejer i mellemtiden. Så valget faldt også på Hestetorvet, da deres kalender var booket langt ude i fremtiden og vi følte at vores penge og festen var "sikret" her. Selv mens vi har været ude og snakke med dem for 2. gang, har de arrangementer på en helt alm torsdag aften. Det virker derfor til, at det er en sund forretning. Dog har vi også været til barnedåb der og der var der desværre meget larm den dag, med døre der smækkede. Det var også det eneste og et aftensarr. er også anderledes.

Jeg håber det kunne hjælpe lidt :) Og held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er opvokset i Roskilde og har faktisk kun hørt gode ting om Hestetorvet. :)

Ellers kan man leje Roskilde klosters riddersal, hvis man ikke har noget mod at leje lokaler og få maden udefra.(Er selv bare hel vild med stedet :rolleyes: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Jyllinge ligger der jo både Restaurant Bondestuen som er et rigtig hyggeligt sted og Restaurant Søfryd. På sidstnævnte vil der nok være flere selskaber og festen skal slutte kl. 2. Ud fra det du skriver om Hestetorvet så ville jeg være ekstra påpasselig netop med aften arrangementer men det lyder positivt og som at der er tænkt over tingene med egen indgang etc. Det vigtigste når der er flere selskaber er hvordan de "ligger" i forhold til hinanden og om de tidsmæssigt følger hinanden. Hvis der eks. holdes en fødselsdagsfest i et sideliggende lokaler som er startet nogle timer før (og hvor middagen måske ikke tager så lang tid) så kan det give lidt støj - har bl.a. oplevet det på noget Søfryd men også mange andre steder. Ofte er det dog mit indtryk at det kun er noget jeg fornemmer og at gæsterne ikke bemærker det. Fordi jeg tit er tættere på det andet lokale end selskabet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Gorsoe84

Jeg har desværre først lige set dir svar. Jeg håber, du stadig er på, selvom du er blevet gift (tillykke med det!) :) vi har valgt at holde festen på Hestetorvet, så vil meget gerne høre, hvordan jeres fest gik?

Hilsen

Michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Michelle,

Vi har selv valgt Hestetorvet i Roskilde og der er ikke længe til vores fest, hvis du vil kan jeg jo skrive om det til dig efter festen..

Indtil videre har de været rigtig flinke og føler nærmest vi snakker samme sprog derhenne, jeg er selv kok og det var så dejligt at de kendte alle fagsprog, det indikerer for mig at de ved hvad de snakker om..

Eneste ulempe jeg har med dem er at de er ikke særlig hurtige til at svare tilbage når man gerne vil have fat i dem.. Var derinde den 26. April med vores bordplan for at høre om den kunne lade sig gøre eller om vi skal lave den om, har stadig intet hørt.. Ved godt de har mange konfirmationer og des lige i øjeblikket men vi ligger trods alt mere end 60.000 derinde så et hurtigt telefon opkald synes jeg ikke er meget forlangt..

Men i det store hele er jeg ret tilfreds :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er desværre noget man oplever på flere feststeder og ikke noget jeg ville ligge for meget i, selvom det er et irritationsmoment. Det vigtigste er som det bliver sagt at kemien passer. I torsdags skulle jeg ned og spille nede på et rimeligt anerkendt hotel i Vestsjælland. Jeg vil ikke nævne navne for som sagt er det noget man oplever mange steder. Firmaet/kunden havde ikke rigtig fået nogen information og jeg tager derfor selv fat i hotellet Efter adskillige opkald lykkedes det mig at få fat i receptionen om mandagen for at finde ud af de praktiske forhold vedr. lokalerne og hvornår jeg kunne stille op (skulle først på efter middagen). Det havde jeg behov for at vide af hensyn til min egen planlægning som også indbefattede aflevering af nogle højtalere til en DJ på de kanter. Hun var meget usikker og ville få en til at ringe tilbage. Jeg hørte intet. Ringede op igen " vi har travlt lige nu men læg en besked.....". Om onsdagen hvor jeg intet havde hørt ringede jeg så op igen og kunne så få ordentlig information. Stod så og talte med en af tjenerne om det og han siger så at det ikke er noget de selv er herrer over da telefonomstillingen sker via "kæden".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige præcis Diskobil, derfor jeg sidst nævnte det vigtigste..

Jeg er ret tilfreds :biggrin:

Har lige fået ny præst for ham der skulle vie os er blevet syg, var meget nervøs ved det i starten.. Men men men den nye præst virker som om han har mere styr på tingene end den gamle, det var en lettelse.. skal derhen idag og få hjælp af ham med at lave vores kirkeprogrammer :help: og det er så skønt for var lidt på bar bund med hvordan de skulle kringles :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej du må meget gerne skrive, hvordan jeres fest forløber :) jeg har lige været til barnedåb på Hestetorvet og blev lidt skræmt. På dame toilettet manglede der en nøgle til et af toiletterne, hvilket skabte lidt kø, der var ingen håndsæbe og vasken var virkelig ulækker og beskidt trods vi lige var ankommet, der var læbestift på et af glassene på bordet, forkerte menukort på bordene, vandet på bordene blev ikke fyldt op, og flere af kaffekopperne var beskidte. En rigtig øv oplevelse, der har gjort mig lidt nervøs for min bryllupsfest. Parret der holdt barnedåben, havde sagt, de ville have det så billigt som muligt, men synes stadig ikke, det er okay, der ikke bliver gjort rent

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være nogle syntes at Sonnerupgaard er dyr - alt er dog relativt, men vi gør rigtigt meget ud af at tingene er rene. At glas og talkrener er uden skår. At lokalet - afdelingen er i orden når man modtager dette. At græsset er slået og ja det tager 4 timer at slå dette. At flaget er oppe... At cigaretskodderne er væk på gårdspladsen, i have....alle de små ting, som bare tager tiddddddddddd. Desuden er vores lokale priser inkl. 25% moms, hvilket jo ikke er tilfældet så mange andre steder med lokale udlejning.

Vi har lige fået sat nye gammeldas lamper på på gårdspladsen og fået lagt nye sten på, lys som lyser op i træerne og i næste uge får vi nyt asfalt på med sten i, så det skulle matche stenen som ligger løse. Og ja.... det var lige en investering på kr. 225.000,-. Og over tid er der jo kun kunderne til at betale for dette. Så flotte omgivelser har også sin pris.

www.sonnerupgaard.dk - det moderne forsamlingshus - stor overnatnings-kapacitet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha bliver lidt nervøs når du siger at det var beskidt til barnedåben..

Jeg har lidt af en bakteriafobi..

Men de 2 gange vi har været der og kigget på lokalerne har der altid været rent, sidste gang lidt rodet men vi var der tidligt på dagen og de havde haft en konfirmation der sluttede kl 5 om morgenen så de var stadig igang med oprydningen..

Jeg håber at der er rent, ellers skal de nok få min ærlige mening af vide.. Jeg arbejder selv i branchen og ved hvad man skal holde øje med og hvor de fleste "uheld" kan ske.. Lægger jeg mærke til noget håber jeg også de ændrer det med det samme. Også derfor jeg synes dette sted er fint for har kun set positive ting der...

Vi kommer til lokalet minimum en halv time før gæsterne og gennemgår det hele, jeg er lidt af en perfektionist så alt skal bare spille denne dag..

Men skriver til dig når dagen er forbi, måske lige et par dage efter, skal jo lige sunde mig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer