Xaksia

Budget på 30 - 40.000kr, hvor mange gæster har i med?

48 indlæg i dette emne

Vi er kun i begyndelsen af vores planlægning (vi har ikke engang fast dato endnu), men som ægte mini zilla har jeg selvfølgelig allerede store planer :P

Vores budget er 30-40.000kr, men som gæstelisten skrider frem indser jeg langsomt at det måske ikke hænger sammen.

Så hvad er jeres erfaring - Hvor mange gæster kan budgettet cirka indeholde?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kommer helt an på, hvor mange gæster I inviterer :) Der ligger dog faste poster .... kjole, gommens tøj, brudebuket, fotograf (hvis man skal ha sådan een), kørsel (hvis man vælger det) osv osv ..... når de poster så lissom ligger fast, så ved du hvor meget du har at gøre godt med pr pers efterfølgende.... og der er jo mulighed for at få mad og drikke ned til 150 kr pr mand, hvis man laver det hele selv .... eller man kan vælge en dyrere løsning til 6-700 pr mand. Hvis I skal holde det et el andet sted, skal I nok forvente 5-700 kr pr kuvert for 8 timers arrangement i provinsen .... nærmere 1000-1500 pr pers for 8 timer i hovedstadsområdet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI ender nok på 42-45000, med ca 50 gæster. Jeg har så også brugt lige under 6000 på kjole, sko og undertøj, hvilket jo kan gøres billigerer ;)

Vores fest bliver i et lejet lokale og vi har fået noge gode deals på kage og mad, drikkevarerne bliver købt i tyskland. Så ca deromkring kan man i hvert fald for de penge i tænker :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer vel også helt an på hvad type fest i ønsker. Vi har vagt et sted med overnatning med i prisen for alle vores gæster. Vi regner med at blive 44 og vi har et budget der hedder ca. 80.000,- Indtil videre ser det ud til at holde nogenlunde.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det kommer an på hvilken fest vi holder, men jeg ville gerne bare have en ide om hvad i andre har gjort for omkring den samme mængde penge...

Jeg forventer fuldt ud at lave så mange ting så muligt selv og spare alt hvad jeg kan på alt, men en grov ide om hvad der er muligt fra starten af ville være rart :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde oprindeligt et budget på 30.000 og havde en plan om 55 gæster. De tal er dog så vokset, så vi nu bliver ca 70 og vores budget er så steget til ca 35.000. Håber vi kan holde det, men det satser jeg på. VI har dog mange poster som vi har fået sparet på ved hjælp af venner og familie... Vi holder i et "forsamlingshus" og eks kokken skal vi kun betale 1500 for. blomster 1200 (brudebuket, 4 brudepigebuketter, 2 knaphulsblomster og 10 store buketter, 20 små og 10 enkelte til receptionsbordet), kjolen fik jeg for 1000, kød til alle mennesker fik vi for 500 kr (vi har fået 2 1/2 rådyr som skal helsteges og regner så med at købe lidt ekstra kød ved siden af) og skal lave buffet. Bryllupskagen er en veninde der laver, den kommer til at koste 1500. Vi giver 3000 for lokaleleje fra tors-søndag. Alle invitationer, bordkort mm lavede vi selv g gav så mange af dem som muligt personligt og sendte kun dem vi ikke selv kunne aflevere osv osv...Indtil videre er der dog en del nipsting jeg sagtens kunne have sparet væk, men kan godt lide detaljer og at lave små projekter... Har sparet mange mange mange penge på at købe ting via ebay. Eksempelvis lyskæder. Har købt 10 stk af 10 meter for lidt under 500 kr. En KÆMPE besparelse ifh at købe herhjemme...

Så afhængig af hvilket slags bryllup i vil have og hvor meget i gider stå for selv og om i kender nogen der kan et eller andet, vil prisen være derefter...

Natasja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som andre nævner kommer det helt an på hvilken type fest man ønsker, og hvilke valg man træffer angående den store dag.. Vores fest kommer til at koste omkring 15.000 ( altså selve festen med lokale, mad, servering , drikkevarer , oppyntning osv) , og vi bliver 48 hvis alle kommer..

Hele vores budget heller 20.000, min mormor har så også betalt min kjole..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget er blevet noget større end forventet. Vi bliver 50 personer det kommer til at koste 99.000 kr. (var lige oppe og runde 100 k, men røg under igen :))

Jeg er noget overrasket over hvor hurtigt det blev dyrt, men vi holder festen ude til ca. 1.000 kr. pr. person. Vi skal køre limo og min kjole blev 5.000 kr. dyrere end jeg havde regnet med og der er en uges ferie til Kreta med. Den ene post tager bare den anden og vupti så kostede det lige det samme som det badeværelse/walk in closet vi gerne vil have lavet.

Men som min kæreste siger, hvis vi ikke gør det nu, så får vi aldrig igen sparet så mange penge op der kan bruges på noget der varer 1 dag og en uge på ferie :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er på 40.000 og vi inviterer 12, så vi bliver 14 i alt :wink: Der bliver så absolut ikke sparet på alt, hvad der har med vin og mad af gøre: Vil have god champagne, friske fynske råvarer og en 40 personsbryllupskage, fordi en bryllupskage til 14 personer ikke er meget større end en cupcake, og kagen skal være tip top og se ud af noget :lol:

Til gengæld sparer vi på ringe, tøj ol. Min kjole har kostet 1400 kr., og manden genbruger sit jakkesæt - han får dog ny skjoerte og slips. Ringene kostede 5.000 kr. Vi har så også sat 2000 af til nye id-papirer og bryllupsrejsen er et helt andet budget (20-25.000 kr.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man bliver hurtigt overrasket over hvor meget det egentlig koster at holde et bryllup. Vi havde regnet med omkring 100k.. Det er så lige steget til 140k. ups.. lige pludselig tager den ene post den anden. Vi bliver 51 til festen om aftenen og ca 70 til reception. Vi skal ingenting lave selv, holder festen ude :) mad og drikke er ca 60.000 af budgettet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De store og afgørende poster er jo lokaleleje, mad, drikkevarer og evt. fotograf/muisk og selvfølgelig tøj, herunder brudekjoler. Jeg har været ude til mange bryllupsfester hvor de med en lokaleleje på et par tusinde og en god billig catering løsning har kunnet holde fest for 60-70 mennesker indenfor det budget men det kræver jo at man kan få lokalerne og den rigtige madløsning til en god pris. I sådanne situationer føler man sig faktisk lidt beæret over at de alligevel har valgt at prioritere musikdelen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke fastlagt et fuldstændigt budget, men selve "festen" alt incl. med mad (3 retter + natmad) og drikkevarer (øl, vand og vin), lokale, borddækning/dekoration og servering og rengøring kommer til at koste 500 pr. kuv., så ialt ca. 20.000, for 40 personer. (I det lokale forsamlingshus).

Det er alt det "ekstra" der løber op; musik, tøj, blomster, fotograf, ringe, kørsel, håropsætning, kage - etc...... :wink:

Så afhængig af hvor dyre løsninger vi ender med at vælge til disse ting lander vi jo nok på 40+ :fløjt:

Men altså man bestemmer jo selv hvor dyrt man vil gøre det, og man behøver jo ikke at vælge de dyreste løsninger, der kan virkelig være penge at spare hvis man ser sig lidt for og trækker på vennetjenester og evt. selv gør nogen af tingene :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke fastlagt et fuldstændigt budget, men selve "festen" alt incl. med mad (3 retter + natmad) og drikkevarer (øl, vand og vin), lokale, borddækning/dekoration og servering og rengøring kommer til at koste 500 pr. kuv., så ialt ca. 20.000, for 40 personer. (I det lokale forsamlingshus).

Det er alt det "ekstra" der løber op; musik, tøj, blomster, fotograf, ringe, kørsel, håropsætning, kage - etc...... :wink:

Så afhængig af hvor dyre løsninger vi ender med at vælge til disse ting lander vi jo nok på 40+ :fløjt:

Men altså man bestemmer jo selv hvor dyrt man vil gøre det, og man behøver jo ikke at vælge de dyreste løsninger, der kan virkelig være penge at spare hvis man ser sig lidt for og trækker på vennetjenester og evt. selv gør nogen af tingene :thumbsupsmileyanim:

Eller forhandler sig til bedre priser.. Det har lykkedes mig at få maden med 70 kroners nedslag pr.kuvert... Ellers havde vi heller ikke kunne holde vores budget så lavet, men det var ligesom nødvendigt for at få det til at løbe rundt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver ca. 55 og har et budget for selve festen på 30-40.000 kr. Total budget 50.000 excl. tøj . Festen holdes i et forsamlingshus, der serveres 2 retter og hjemmelavet bryllupskage til dessert. Drikkevarer er købt i Tyskland.

Min mor har betalt for min kjole, sko, skørt, tilretning mm. så det er ikke medregnet i budget.

Kørsel bliver i egen bil og fotografering bliver af familie og venner ( vi har seriøse foto-entusiater der har tage brudebilleder før i familien) . Musik er også sparet væk, da en af gæsterne står for piano underholdning og til dans kører der playliste (styres af selvsamme ven)

Herudover kommer vielsesringe, brudebuket, frisør mm.

Så spørgsmålet er også hvor meget man regner med i budgettet.

De små ting løber hurtigt op. Vi har lavet hjemmelavede invitationer og det kostede ikke mere et et par hundrede kroner. Men alene porto blev 300 kr, selvom vi sendte med B-post (der skulle også sendes til udlandet). Jeg kan hurtigt regne ud at det så bliver over 1000 kr. bare for invitationer og takkekort.

Så selvom største post er lokaler, mad og drikke er der meget andet der koster. Husk at regne disse poster med. I skal jo stadig lave invitationer, til frisør, have underholdning osv. hvis I bestiller et all-inclusive arrangement til 800-1200 pr. person.

Men jeg er enig med de andre, DIY betaler sig ikke altid. Havde vi boet i provinsen, tror jeg vi havde snuppet et all-inclusive arrangement, for der er rigeligt at se til når man står for det meste selv. Det er bare lidt pebret her i KBH og vi ville hellere have flere gæster med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver mellem 50-60 til både reception og havefest - håber vi :)

Vores totale budget (dog uden bryllupsrejse) er på 30.000 dkk.

Vi sparer selv op, og ønsker ikke nogen form for tilskud.

MEN vi er i så heldig en situation, at vi har et fantastisk netværk, som sparer os for en masse penge.

Og så har vi bevidst sat nogle rammer, der ikke ruinerer os.

Redigeret af FrøkenLT
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eller forhandler sig til bedre priser.. Det har lykkedes mig at få maden med 70 kroners nedslag pr.kuvert... Ellers havde vi heller ikke kunne holde vores budget så lavet, men det var ligesom nødvendigt for at få det til at løbe rundt..

Det kan man nok med nogle ting som eksempelvis kuvertpriser fordi de er individuelle. men jeg kan ikke forestille mig andet end at eksempelvis fotograferne har lige så vanskelige vilkår som vi har når vi taler om rabat. Der diskuteres jo jævnligt priser på fotografer m.v. på forum. For mig at se ville det være en hån mod vores øvrige bryllupskunder (og ikke mindst vores faste stamkunder) hvis de kunne læse på forum at vi havde givet enkelte andre brudepar lavere priser og rabat blot fordi de var gode til at forhandle og krejle eller fordi de har booket inden en bestemt dato. :) Udover at vi nogle gange kan gå på kompromis med kørselsudgiften på de lidt roligere datoer og nok også gør det generelt bl.a. i forhold til de Jyllandsjobs vi laver, og de øvrige længere strækninger så er rabat ikke noget vi kender, men selvfølgelig skal man da prøve. Det gør vi andre jo også når vi handler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eller forhandler sig til bedre priser.. Det har lykkedes mig at få maden med 70 kroners nedslag pr.kuvert... Ellers havde vi heller ikke kunne holde vores budget så lavet, men det var ligesom nødvendigt for at få det til at løbe rundt..

Det kan man nok med nogle ting som eksempelvis kuvertpriser fordi de er individuelle. men jeg kan ikke forestille mig andet end at eksempelvis fotograferne har lige så vanskelige vilkår som vi har når vi taler om rabat. Der diskuteres jo jævnligt priser på fotografer m.v. på forum. For mig at se ville det være en hån mod vores øvrige bryllupskunder (og ikke mindst vores faste stamkunder) hvis de kunne læse på forum at vi havde givet enkelte andre brudepar lavere priser og rabat blot fordi de var gode til at forhandle og krejle eller fordi de har booket inden en bestemt dato. :) Udover at vi nogle gange kan gå på kompromis med kørselsudgiften på de lidt roligere datoer og nok også gør det generelt bl.a. i forhold til de Jyllandsjobs vi laver, og de øvrige længere strækninger så er rabat ikke noget vi kender, men selvfølgelig skal man da prøve. Det gør vi andre jo også når vi handler :)

Jeg vælger af helt bevidste årsager også at undlade at fortælle hvor vi har bestilt mad :-) Men altså vi fik faktisk et band 4500 ned i pris , det var dog fordi de alligevel havde et spillejob i samme by om dagen... Men det viste sig så bare at de havde set forkert på årstallet -HAHA- Så med nogle ting er det altså muligt at få noget rabat, hvis man bare er fræk nok til at spørge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer