Xaksia

Budget på 30 - 40.000kr, hvor mange gæster har i med?

48 posts in this topic

He he :) Der er faktisk også en bruger herinde fra som fornylig fik lidt rabat fordi overbossen lige tog fejl af to jyske byer der navnemæssigt mindede om hinanden men hvor pågældende by lå sådan ca. 100 km. længere væk end det hun havde regnet med. :) Det med at have flere jobs samme dag (set for én person) er så udelukket for os da et enkelt job som regel fylder hele dagen men jeg har ofte kørt 3 jobs over 3 dage på eksempelvis Fyn. Der går det meste af transportbesparelsen til hotelophold, og der er ikke blevet giver særlige rabatter der, udover hvad vi normalt ville gøre på kørslen (hvilket jeg også har det bedst med i forhold til de to der ellers på en måde ville blive "straffet" fordi de havde booket først). :)

0

Annonce ♥

Vores budget startede pænt på 100.000,- men kan se at vi ender på 125.000,-

Vi bliver så også 102 pers. hvis alle kommer.. :fløjt: :fløjt:

Vores største post i budgettet er naturligvis lokale, mad og drikke.. Vi har valgt et fuldt arrangement med tre retter, fri bar og det hele...

Tilgengæld sparer vi så på en del, kørsel, bryllupskage osv...

Og så laver jeg en del selv (men det er som flere har nævnt ikke nødvendigvis billigere.. men hyggeligere)

Vi har altså forhandlet os frem til div priser rundt omkring og det kan da aldrig skade at spørge.. Det værste der kan ske er at man får nej! :biggrin:

0

Vores budget startede pænt på 100.000,- men kan se at vi ender på 125.000,-

Vi bliver så også 102 pers. hvis alle kommer.. :fløjt: :fløjt:

Vores største post i budgettet er naturligvis lokale, mad og drikke.. Vi har valgt et fuldt arrangement med tre retter, fri bar og det hele...

Tilgengæld sparer vi så på en del, kørsel, bryllupskage osv...

Og så laver jeg en del selv (men det er som flere har nævnt ikke nødvendigvis billigere.. men hyggeligere)

Vi har altså forhandlet os frem til div priser rundt omkring og det kan da aldrig skade at spørge.. Det værste der kan ske er at man får nej! :biggrin:

Helt enig i det med at det værste der kan ske, er at man får et nej.. Vi har så stramt et budget, at der ganske enkelt ikke var råd til ikke at prøve.. Jeg valgte så at skrive rundt til en del forskellige firmaer, og høre om de kunne give et knald tilbud, bedre end hvad jeg kunne se på deres hjemmesider, og der er faktisk 4 der vendte tilbage med tilbud med rabat.. Vi har så valgt det billigste, både pga. budgettet, men også fordi at det var den menu vi bedst kunne lide..

0

Hmm, ja prisen svinger nok efter landsdel..

vi har fået et godt tilbud 395- pr kuvert for velkomst drink 3 retters menu vin vand og øl- kaffe småkager og chokolade og "skrup a mad"

flot opdækning med blomster mv. for et 8 timers selskab... det kan jo sagtens gøres billigere, hvis man selv vil gøre lidt..

Og jo jyder krejler nok mere.. men hvorfor betale fuld pris, hvis man kan få det 20% billigere?? :blink:

Hmm i kan nok høre jeg er jyde med stort J..

1

Annonce ♥

vi har fået et godt tilbud 395- pr kuvert for velkomst drink 3 retters menu vin vand og øl- kaffe småkager og chokolade og "skrup a mad"

flot opdækning med blomster mv. for et 8 timers selskab... det kan jo sagtens gøres billigere, hvis man selv vil gøre lidt..

Og jo jyder krejler nok mere.. men hvorfor betale fuld pris, hvis man kan få det 20% billigere?? :blink:

-HAHA- Du sagde hvad jeg tænkte da jeg skrev at vi har fået nedslag på 70 kroner pr. kuvert..

0

-HAHA- Du sagde hvad jeg tænkte da jeg skrev at vi har fået nedslag på 70 kroner pr. kuvert..

Jeps... har fået det ind med "modermælken" :wink::lol:

0

Klart - Bare man gør det på en pæn og sober måde. Men det handler jo om udbud og efterspørgsel. Jeg kom faktisk til at tænke på denne tråd sent i går aftes hvor min 13 årige datter - da jeg siger at hun skal se at skrubbe i seng - siger at vi lige skla ud og kigge på en cykel. Hun havde SMS'et med én fra Den Blå Avis der havde en cykel til salg. Den kostede 500 kr. og hun spørger så om hun kan købe den for 300 kr. Ja hvis du henter den nu. Det er meget godt gået af en 13 årig og så måtte jeg jo pænt parere ordre :)

0

Klart - Bare man gør det på en pæn og sober måde. Men det handler jo om udbud og efterspørgsel. Jeg kom faktisk til at tænke på denne tråd sent i går aftes hvor min 13 årige datter - da jeg siger at hun skal se at skrubbe i seng - siger at vi lige skla ud og kigge på en cykel. Hun havde SMS'et med én fra Den Blå Avis der havde en cykel til salg. Den kostede 500 kr. og hun spørger så om hun kan købe den for 300 kr. Ja hvis du henter den nu. Det er meget godt gået af en 13 årig og så måtte jeg jo pænt parere ordre :)

:super: Godt gået af din datter... Håber du fortalte hende hvor stolt du blev !!!

0

Annonce ♥

Vi har budgetteret lidt over 60.000 kr. for 32 gæster - hvis de kommer ;)

Jeg tror ikke vi kan gøre det billigere, og vi løfter ikke en finger selv - det gider vi bare ikke den dag :) Men ja det løber hurtigt op, 1000 her og 1000 der, det bliver hurtigt til mange penge.

Edited by Victorias secret
0

Vi har et bryllupsbudget på lige knap 70.000 nu, med 60 deltagende gæster til middagen i alt :)

Vores er også steget 20.000 siden vi startede planlægningen, men da det meget gerne skulle være vores perfekte dag, har vi valgt at prioritere sådan :)

0

:super: Godt gået af din datter... Håber du fortalte hende hvor stolt du blev !!!

Jeg sagde bare at æblet ikke falder langt fra stammen og det var ikke med henvisning til mig selv. Jeg er nemlig ikke selv så god til at krejle :)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi blir 30 og skal betale 30.000kr for et komplet tilbud på 10 timers arrengement, med oppyntning, blomsterdekorationer, velkomst drink chokoladedyppede jordbær, 4 retters menu, fri vin vand og øl, bryllupskage, fri cocktailbar og natmad...

Derudover kommer udgifter til ringe, blomster i kirke, mandens tøj, kjole osv...

Min veninde er frisør så hun sætter hår og lægger make-up gratis, fotografen er en ven i familien og er også gratis og vi har droppet at køre i andet end vores egen bil.

Tror ik jeg kan gøre det for mindre end 45.000kr

0

Vi blir 30 og skal betale 30.000kr for et komplet tilbud på 10 timers arrengement, med oppyntning, blomsterdekorationer, velkomst drink chokoladedyppede jordbær, 4 retters menu, fri vin vand og øl, bryllupskage, fri cocktailbar og natmad...

Derudover kommer udgifter til ringe, blomster i kirke, mandens tøj, kjole osv...

Min veninde er frisør så hun sætter hår og lægger make-up gratis, fotografen er en ven i familien og er også gratis og vi har droppet at køre i andet end vores egen bil.

Tror ik jeg kan gøre det for mindre end 45.000kr

Maden er meget lig vores (heldigvis, for så er jeg mere rolig hehe), men vi har desværre ikke venner osv. der kan hjælpe med alt det andet, så det er betaling ved kasse 1. Og kunne vi køre i vores egen bil, så gjorde vi det, for det er en lækker vogn, men på gule plader hihi.

0

Hvordan faen gør i det?? Vi bliver 28, og pt. er budgettet røget op på 85.000 :huh:

Det kommer jo helt an på hvad man forventer og hvordan man vælger at holde festen og jeg syntes nu ikke vi har sparet, men har bare fået nogle gode tilbud og så hjælper det osse at vi bare ´har hentede drikkevarer i Tyskland, men vi har fået en 3 retters meny til 200,- pr kuvert ..:-)

0

Annonce ♥

Vi har et budget på 40.000 kroner. Og har i alt "kun" brugt 38.000 kroner. vi har 40 gæster med, da alle invitet kommer. Jeg har også købt en brugt kjole, havde en veninde som blev gift sidste sommer og var blevet gravid og den sad derfor lidt for stramt på hende. Så hun havde den kun på i kirken, så havde derfor mugligheden for at købe en næsten "ny" kjole af hende. vi har denæst også valgt ikke og skulle holde reception. Da vielsen er lidt sent 16.00. Da der er en vielse før os.....

0

vores budget ligger på det samme -altså 30.000-40.000(dog uden brudekjole som mine søde forældre har givet mig :cheerleader3: ) og vi regner med ca. 50 mennesker til festen og ca 25-30 ekstra til receptionen..

receptionen skal holdes hos mine forældre hvor vi bare skal have lidt forfriskninger og kransekage som vi selv laver. Festen skal holdes i et forsamlingshus(som egentlig er lavet om til restaurant).. Vi forsøger så vidt muligt at gøre så meget vi kan selv.. det eneste vi ikke selv ville tænke på på dagen er netop spisningen så de står for ALT -bortset fra drikkevarer som vi heldigvis selv kan vælge..

0