GitteM85

Navneændring... hvad gør I?

9 indlæg i dette emne

Hej kære Zillaer,

H2B og jeg er blevet enige om, hvad vi skal hedde... Jeg går dog stadig med nogle overvejelser, da vi hver især har to navne. Vi er blevet enige om, hvilke af de to navne, som vi hver især har, vi ønsker skal være vores fremtidige navn.

Men.. Eftersom vi jo begge har to navne, så er mit spørgsmål så.. Kan man "slette" sit ene mellemnavne (og stadig tage det sidenhen eller give det videre til børnene) eller er det bare slettet for good?

Håber det giver mening... Hehe :)

Synes måske bare, at det kunne være smukkest, at vi har det samme navn :)

Men kom med jeres meninger, og fortæl hvad I har gjort :)

Taaark :)

Redigeret af GitteM85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi byggede hans efternavn på mit, og for at ingen skulle føle sig snydt, bandt vi dem sammen så de er ligestillede .... nielsen-jakobsgaard. Jeg skulle bare ikke hedder nielsen til efternavn. Men jeg har droppet mit mellemnavn madsen, og jeg tror (tror!) sagtens man kan tage det igen, man er jo knyttet til det. Men jeg ville ikke gøre det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som jeg forstår det, kan du godt få dit mellemnavn tilbage.. Det eneste der måske skulle være i det, tror jeg ville være, at en i din familie, som også hedder det, skal skrive under på at du må bruge det. Men er ikke sikker på det er nødvendigt, når du jo har heddet det før :)

Det skulle h2b i hvert fald, så jeg måtte få hans mellemnavn, som nu bliver vores begges efternavn :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har planer om at tage min oldemors pigenavn til efternavn, efter reglerne skal jeg "bare" vise dåbs/navneattest på alle mellemliggende led :) så du burde sagtens kunne tage lit gamle mellmnavn igen engang, hvis du fortryder, og selvom dine et. børn ikke vælger at bruge det kan efterfølgene generationer godt, efter hvad jeg har forstået...

Redigeret af HleFevre
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal nok bare bevise, at det er et familienavn, og så burde dine børn sagtens kunne få det.

Mit efternavn bliver mit mellemnavn og så tager jeg min mands mellemnavn til efternavn og smider mit ene fornavn ud af vinduet :-) Min mand kommer til at tage mit efternavn som mellemnavn og så hans mellemnavn bliver hans efternavn, så vi kommer til at hedde det samme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar indtil videre piger :)

Vi har valgt, at vi tager mit efternavn som mellemnavn og hans mellemnavn som efternavn.

Men det er så mere med hans "tidligere" efternavn og mit "tidligere" mellemnavn... Skal vi have dem selv hver især eller skal det slettes... Åhh, det er svært :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

da jeg var 16 ville jeg gerne have min mors tidligere mellem navn da jeg altid har været tæt knyttet til hendes side af familien og jeg kun havde min fars efternavn, men da hun ikke længere selv har det var jeg nødt til at få min morfars underskrift på at jeg måtte bruge navnet og lige så snart jeg havde den var det intet problem så det burde det heller ikke blive for jer, selvom de jo nok har ændret loven et par gange i løbet af de sidste 9 år :)

når vi bliver gift har vi planer om at vi beholder mit mellemnavn og h2b's efternavn da det er de navne vores søn har fået og det er jo, på en eller anden måde, lidt hyggeligt at hele familien hedder det samme ;)

held og lykke med det her fra :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kære Zillaer,

H2B og jeg er blevet enige om, hvad vi skal hedde... Jeg går dog stadig med nogle overvejelser, da vi hver især har to navne. Vi er blevet enige om, hvilke af de to navne, som vi hver især har, vi ønsker skal være vores fremtidige navn.

Men.. Eftersom vi jo begge har to navne, så er mit spørgsmål så.. Kan man "slette" sit ene mellemnavne (og stadig tage det sidenhen eller give det videre til børnene) eller er det bare slettet for good?

Håber det giver mening... Hehe :)

Synes måske bare, at det kunne være smukkest, at vi har det samme navn :)

Men kom med jeres meninger, og fortæl hvad I har gjort :)

Taaark :)

ja det kan du. Du skal bare kunne dokumentere at du har heddet det, og så kan det uden problemer gives videre til børnene, og du kan til enhver tid tage navnet igen. Det koster dog penge hvis du selv skal tage det igen bagefter. navneændringer er nemlig kun gratis ved vielser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer