CamilaM

Jeres mening om disse 2 kjoler

54 indlæg i dette emne

Annonce ♥

helt klart nr 2, synes du blev helt væk i skørtet på kjole nr 1, den er,by the way, også super flot.... men som sagt stemmer jeg for nr 2 :-) ellers vælg med hjertet, hvilken en har du den bedste følelse af? hvilket føles mest rigtig?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Av, det var da lidt hårde (og malplacerede) ord... Man skal jo huske på at folk ikke er ens og deres fokus derfor ikke er ens heller. Synes det er helt fair at man ikke kan lide stoffet og sige positivt såvel som negativt, men altså... respekt for folk og deres valg er nu klædeligt.

Og ja, man har da bryllupsbilleder hele livet - måske. Men at sammenligne det med en konstant reminder om en ikke perfekt kjole er lidt for meget. Ingen gider at kigge på deres billeder konstant, og de fleste vil alligevel grine af deres kjole, hår etc om 15 år.

__________________________

Orker ikke deltage i en lang diskussion om dette, men føte bare lige jeg måtte stå op for brude på et mindre budget (som rent faktisk er så økonomiske bevidste og overholder det)

9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av, det var da lidt hårde (og malplacerede) ord... Man skal jo huske på at folk ikke er ens og deres fokus derfor ikke er ens heller. Synes det er helt fair at man ikke kan lide stoffet og sige positivt såvel som negativt, men altså... respekt for folk og deres valg er nu klædeligt.

Og ja, man har da bryllupsbilleder hele livet - måske. Men at sammenligne det med en konstant reminder om en ikke perfekt kjole er lidt for meget. Ingen gider at kigge på deres billeder konstant, og de fleste vil alligevel grine af deres kjole, hår etc om 15 år.

__________________________

Orker ikke deltage i en lang diskussion om dette, men føte bare lige jeg måtte stå op for brude på et mindre budget (som rent faktisk er så økonomiske bevidste og overholder det)

:BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror også, at man må have i tankerne her, at kvalitet er jo individuelt fra person til person. Er en Lilly brude kjole til 5.000 kr kvalitet ? Er een fra Nicolai til 10.000 .... el skal man helt op og betale 30.000 for en Jesper Høvring ?!? At du ikke blev gift i din drøm af en kjole er ikke noget, du kan overføre på alle andre. Det er de færreste, der bliver gift i en kjole, som de ikke syns de ser fantastisk ud i og som er lige dem - købt i Kina, brugt, i Lilly eller hos Jesper Høvring.

Så jeg er 200% enig med Miss-Lena her .... og du modsiger jo dig selv lidt her ;) hehe. Du siger først, at man skal købe KJOLEN og bagefter, at man da ikke skal gældsætte sig for at få den !?!? Så forstår jeg ik helt ? :)

Men at du er ærgelig over, at du ikke fik din drømmekjole dengang .... måske trådstarter her står med 2 kjoler, som er hendes drøm af kjoler. Hun går måske ikke så meget op i, at det skal være ypperste kvalitet, men at hun skal føle, at hun ser dejlig ud! Og så kan vi andre for så vidt være totalt ligeglade med, om kjolen er fantastisk kvalitet, har puf-ærmer el den ned er nedringet til navlen .... det handler om, at vedkommende som har den på, føler sig guddommelig i den! :)

og .... hvis man har købt en kjole i Kina, så ved man jo godt, at en til fx 1000 kr højst sandsynligt aldrig vil kunne måle sig med finere metervarer fra brudekjoleforretningerne herhjemme .... men det er fuldstændig lige meget, for det er man bevidst om, når man bestiller fx en Kina-kjole.

Redigeret af MariaSchmidt
3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad der er kvalitet for nogle er måske ikke kvalitet for andre. Jeg bliver lidt trist på brudens vegne. Det jo ikke alle der har råd til at bruge flere tusinde på en brudekjole. Og jeg synes det er lidt urimeligt at når bruden spørger til hvilken kjole man mener klæder hende bedst,at man så skal påpege at man selv mener at kjolerne ser billige ud i stoffet. Man kunne have undladt de kommentarer. Og blot forholdt sig til det der spørges om. Det virker en lille smule nedladende det andet. Fordi der er nogle der sætter fin kvalitet af stof meget højt betyder ikke at alle deler denne mening.

Og hvad angår kjolen, så synes jeg at nr 1 klæder dig bedst. Men jeg er også til det meget pyntede. Har du bestemt dig for hvilken en det bliver ?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er jeg glad for, at I Miss-Lena, MariaSchmidt og BrudenOlga skriver som I gør. Jeg sad selv med disse tanker, men vidste ikke, hvordan jeg skulle få formuleret det.

Trådstarter stiller et spørgsmål - hvilken af de to kjoler, vi bedst kan li´. Det er spørgsmålet.

Og til det vil jeg gerne svare, som mange af de andre i tråden - nummer 2. Din flotte krop er ikke til at stå for, sikke en figur, CamillaM! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er jeg glad for, at I Miss-Lena, MariaSchmidt og BrudenOlga skriver som I gør. Jeg sad selv med disse tanker, men vidste ikke, hvordan jeg skulle få formuleret det.

Trådstarter stiller et spørgsmål - hvilken af de to kjoler, vi bedst kan li´. Det er spørgsmålet.

Og til det vil jeg gerne svare, som mange af de andre i tråden - nummer 2. Din flotte krop er ikke til at stå for, sikke en figur, CamillaM! :cheerleader3:

Enig Felinity!....Jeg har siddet med de tanker siden i morges. Jeg synes simpelthen ikke det er fair overfor en anden brud at sige den slags. Det kan nemlig, og jeg er sikker på at det absolut ikke var hensigten, virke som om man ser ned på de to kjoler og at man ser ned på at der ikke er råd til en kjole i " den rette kvalitet ". For hvad er den rette kvalitet ? Et det ikke individuelt alt efter om man er realistisk hvad angår budget og så hvad angår ens smag eller hvilke stoffer man godt kan lidt. Selv elsker jeg jo tyl.. jeg kan ikke få nok tyl.. for mig er tyl et vidunderligt stof og rigtigt fint til kjoler... mens det for andre måske er silke der sagen... Det er lidt som om at man kan sammenligne det med at kun diamantringe duer kontra f.eks swarovskiringe eller at en taske SKAL være designer eller kjolen skal være designer og ikke en stangmodel... Jeg synes det er ærgeligt med de kommentarer. Især fordi det er en kommende brud der viser sine 2 kjoledrømme og vi er her vel ikke for at kritisere hinandens valg menn vi her vel for at støtte hinanden vores mange valg op til den store dag.

Og så må jeg sige at jeg stadig holder på kjole nr 1.... jeg er vild med modellen og de perler der er på og jeg tror når den bliver lagt op vil de blonder forneden passe fint ind. Men de andre har ret i at du har figuren til den anden kjole. Men tag nr 1 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener bestemt ikke at kvalitet KUN er min Høvring..SLET ikke

jeg var i Nicolai - og der var der lækre silkekjoler i ÆGTE silke som var lækre.. og Marianne Carøe kjolerne er også super lækre, i godt mataiale og det ligger jo heller ikke Høvrings-prisklassen - så det er ikke fordi det SKAL være dyrt for at være kvalitet i min verden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig, kvalitet behøver ikke ligge i materialet.

Men fordi en måske mener at silke er kvalitet og lækkert betyder ikke at andre mener det samme. Måske er det slet ikke stoffets kvalitet der betyder noget som helst.

Måske er en brud ligeglad med om det er silke. tyl eller organza eller andet materiale der er kvaliteten for dem og det som de kan lide. Selvfølgelig kan vi ikke komme udenom at silke, uld, mohair osv er vidunderlige materialer at have på. Men det er ikke sikkert det betyder noget for den enkelte hvad kjolen er lavet af. Måske man er glad for den kjole man har råd til også selvom den ikke er lavet af silke.. måske er man fuldstændig ligeglad med om det er ægte silke, designer eller fra en fin butik. Det er ikke alle den slags betyder noget for.

Jeg synes bare det er lidt tarveligt at sige til TS at hendes kjoler ser billige ud i stoffet. Det ville jeg selv blive hvis folk sagde det om min kjole. Den tror jeg ikke er lavet af silke. Det mest tyl og perler, sten og pailetter...For mig var mærket eller designer ligegyldigt. Det skulle være en kjole der lige passede til mig.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener bestemt ikke at kvalitet KUN er min Høvring..SLET ikke

jeg var i Nicolai - og der var der lækre silkekjoler i ÆGTE silke som var lækre.. og Marianne Carøe kjolerne er også super lækre, i godt mataiale og det ligger jo heller ikke Høvrings-prisklassen - så det er ikke fordi det SKAL være dyrt for at være kvalitet i min verden :)

Der er altså stadig stor pris forskel fra f.eks en lilly model til en Marianne carøe.. Det er jo de finere mærker/butikker du nævner, det er ikke alle der har råd til at bruge f.eks 10.000 på en brudekjole..

Jeg syntes slet heller ikke det er fair at sidde og sige en kjole ser billig ud, at stoffet ikke er i ordenlig kvalitet osv. Fair nok man har de tanker, men så holder man dem altså for sig selv, med mindre der direkte bliver spurgt til hvad man mener om stoffet, kvaliteten osv..

Dernæst er det heller ikke sikkert det handler om penge, nogen kan måske bedre lide taft osv, end de f.eks kan lide silke.

Men udfra denne tråd kan jeg da også gætte at nogle vil syntes min kjole ser billig ud, men hvad det var den også, men det er stadig min drømmekjole, og jeg gider ikke vente flere år med at blive gift, eller sætte mig i gæld, for at få en fin kjole. Det er det da sige ja til at leve med min elskede resten af liver, det at fejre vores kærlighed med vores venner og familie der betyder allermest for mig, ikke hvilket stof min kjole er af, eller hvad den kostede, den skulle bare sidde godt, og få mig til at føle mig som en prinsesse.

Er sikker på Ts har haft samme grunde for kjolevalg som mange andre, netop at HUN syntes kjolen er smuk, og at HUN føler sig godt tilpas i den, samtidig med hun faktisk har råd til kjolen.. Og der er da det som er det vigtigste, ikke hvilket fint navn eller materiale der står i nakken..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den der trickede mig var ikke så meget de første kommentarer af Anna el Shedevil omkring kvaliteten .... for den kan man synes om, hvad man har lyst til :) Og fair nok, at man nævner det, når det handler om hvilken kjole, man bedst kan li.

Den der måske fik mig lidt op af stolen var kommentaren omkring, at kjolerne næsten decideret var grimme og at man skulle gå ud og købe en ny, for der var ingen chance for, at man nogensinde ville blive smuk i sådan en kjole der. Man blev nødt til at bruge pengene på en "ordentlig" kjole :) Den syns jeg måske var lidt malplaceret, for at være helt ærlig.

Anna og Shedevil har jo kun sagt, at de ikke bryder sig om stoffet - ikke at hele brylluppet og billederne efterfølgende vil blive en fiasko, hvis man vælger kjolen.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, ligesom mange af de andre :wink: , at kjole nr. 2 er rigtig smuk til dig :kiss:

Ang. om hvorvidt man køber en billig kjole og om den kommer fra Kina eller Lilly, så skal man da også huske ikke tolke det som at folk dermed ikke har råd til andet. Som Miss Lena rigtig nok skriver, så er det da også noget med økonomisk ansvar. For mig må folk købe alle de kjoler de vil til både 10-20-30.000 (og mere hvis de har lyst :biggrin: ) de vil, lad da endelig nogle holde gang i samfundsøkonomien :lol: Men jeg vil aldrig bruge så meget på en kjole jeg skal have på i maks 18 timer.

Hos os er det ikke spørgsmål om ikke at have råd, for jeg kunne snildt købe en kjole til 30.000 uden at gældsætte mig eller spare andre steder i forhold til brylluppet, men jeg gør det ikke, fordi JEG synes det er at fråse med pengene. Så vil jeg hellere give ungerne nogle fede oplevelser, og have pengene stående på kontoen til hvis en dag der bliver brug for dem. Sådan er vi jo heldigvis forskellige :thumbsupsmileyanim:

Jeg er glad for min Kina kjole til 800 kr., og hende der har tilrettet den og som har arbejdet 8 år som skrædder hos en af de dyre (og dermed kvalitetsbevidste?) designere, der er nævnt i den her tråd, hun udtalte at min kjole var i en rigtig god kvalitet. Det kan selvfølgelig være ligegyldigt i forhold til hvad der menes om TS's kjole, det er mere for at fortælle, at en stangkjole solgt i DK ikke nødvendigvis er bedre kvalitet end en Kina-kjole, og jeg er ret sikker på at Miss Lena også har flere eksempler på det.

TS - jeg er ked af at du har skulle have sådan nogle kommentarer med på vejen, jeg håber at du har valgt den kjole du føler dig smukkest i og så i øvrigt er :fløjt: ligeglad med hvad alle andre mener, for der vil altid være nogle der vil elske din kjole, og nogle der ikke bryder sig om den, da smag og behag jo er forskellig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er ikke i tvivl om at de tylkjoler jeg har haft hjemme er i MINDST lige så god kvalitet som mange af dem i butikkerne - og ofte med mere tyl i. Har faktisk ikke set samme type kjole til under 10.000,- herhjemme, der slår dem på kvalitet (men har jo ikke set alt).

Og ja, vi har penge nok på kontoen - og design kjoler kunne fint have været en mulighed. Men jeg valgte slet ikke at kigge den vej, da jeg vidste det ville blive en dyr fornøjelse. Og ja, jeg drømmer da også om lækkert design og oplevelsen med at stå ved et guru, der ved (eller i hvert fald tror han/hun ved) hvad der lige er mig og hvordan jeg bliver smukkest og mest unik. Men den drøm valgte jeg ikke at udleve - men er sikker på der kommer flere drømme (der for mig er vigtigere), der kan udleves i fremtiden.

Omkring snak om silke og hvad stof den er lavet i, så er det ikke kun pris det kommer an på - men i høj grad anvendelighed (og sådan noget). Jeg kunne godt have fået min kjole i silke (den ville have kostet det dobbelte ca). Jeg har bare læst mig frem til at silke krøller en del nemmere og det var ikke hensigtigtsmæssigt til min type kjole, der alligevel ikke skulle (eller kunne) farves pga tyl.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Av, det var da lidt hårde (og malplacerede) ord... Man skal jo huske på at folk ikke er ens og deres fokus derfor ikke er ens heller. Synes det er helt fair at man ikke kan lide stoffet og sige positivt såvel som negativt, men altså... respekt for folk og deres valg er nu klædeligt.

Og ja, man har da bryllupsbilleder hele livet - måske. Men at sammenligne det med en konstant reminder om en ikke perfekt kjole er lidt for meget. Ingen gider at kigge på deres billeder konstant, og de fleste vil alligevel grine af deres kjole, hår etc om 15 år.

__________________________

Orker ikke deltage i en lang diskussion om dette, men føte bare lige jeg måtte stå op for brude på et mindre budget (som rent faktisk er så økonomiske bevidste og overholder det)

:BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer