MS73

Bryllupskage - hvad havde I / skal I have I jeres?

41 posts in this topic

Nu ku jeg godt tænke mig at høre, hvad i giver for sådanne kager til hvor mange mennesker?

(Da jeg selv laver bryllupskager :) )

Så er bare en nysgerrig sjæl...

0

Annonce ♥

Svigerinden laver vores og har sagt til hende at der er frit slag! Hun snakker om chokolade bunde samt chokolade og hindbærmousse. Overtrukket med hvid fondant. Glæder mig til at smage hva hun kommer op med, ka jo være hun ændrer det :-)

0

Jeg tror, det er forskelligt, hvad bryllupskager koster. Jeg lavede en 3-etagers kage til min søsters konfirmation til ca. 60 msk. Der var alm. vanillebunde, chokoladetrøffel, jordbær-/Astimousse med et lag friske jordbærskiver over moussen. Smurt op med chokoladegarnache og overtrukket med fondant. Den smagte rigtig godt! Alt i alt kostede kagen 400 kr. at lave. Ret billigt, synes jeg, når man tænker over, at man nogle gange skal give flere 1000 kr for en fler-etagers kage.

Jeg laver selv vores kage. Vi ved ikke helt, hvad den kommer til at koste endnu. Højst sandsynligt under 1000 kr. til 5 etager.

Edited by Dorindom
0

Vi skal have en chokoladefontæne og så en masse frisk frugt og små kransekage-toppe af dyppe i

0

Annonce ♥

Vi har sleeeeet ikke bestemt os endnu, men jeg drømmer lidt om noget med noget chokoladebunde, chokolademousse, friske jordbær og så vaniljebunde :heart:

0

Vores bliver jordbær-pannacotta, rabarbermousse og vaniliepannacotta med hvidchokoladebund samt et lag nødde-et-eller-andet som minder om en kagebund men mere sprød...er det ganache? Kan ikke huske det! Men uuuuuha det var godt...friskt, sødt og så med en god kontrast i nødde-dimsen..

0

jeg tro at jeg vil prøve at lave kagen selv sammen med en veninde,det skal være en stor frikandet kage med et hjerte oven på, den nederste kage skal være med cokoladebunde m jordbærmousse, astimous smørtop med hvid cokolade, hjertet bliver med vanillijebunde, med nougacrem friskejordbær, med hvidcokolade over, men har ikke helt besluttet mig inu,,

0

Vi har lige bestemt vores efter at have haft den helt store mousse-smagning her i weekenden :) Vi skal have lyse bunde og et enkelt chokoladebundslag og vores mousse bliver hvid chokolade, flødechokolade/salmiaklakridsmousse (lavet af salmiakki-plader m. flydende salmiaklakrids) og frisk stikkelsbærmousse. Det smager SÅÅ godt! Det søde og salte i chokolademoussene og det søde og syrlige i stikkelsbærrene :7himmel::metteholm:thumbsupsmileyanim: Det er virkelig en god blanding og for jer der kan lide lakrids, så er den chokolade/lakridsmousse helt fantastisk!

0

Annonce ♥

Vores kage er også bestilt udefra, og vil indholde hindbær og nougat.

0

Nu ku jeg godt tænke mig at høre, hvad i giver for sådanne kager til hvor mange mennesker?

Vi bliver 52 hvis alle kommer, og vi skal bare betale det ingredienserne koster.. Men det er så også en jeg kender der laver den, men ikke en veninde , hun er vel det jeg vil kalde for en bekendt..

0

Vi havde en "amatør kagebager" til at lave vores - som var en 3 etagers med 4lag - citronmousse, chokolade mousse og astimousse ogosmund op med mørk ganache og så et utal af fondant snefnug.. :heart: Der var kage til 65mennesker + hun lavede 100 chokolade muffins med ganache og snefnug til receptionen... Alt var hjemmelavet - bunde, mousser osv..

Hun kom på dagen med kagen - trods det hun boede 60km væk - fordi jeg var så nervøs ved at min mand skulle transportere den uden at smadre den.. :):loveshower: Hun stod nogle timer ude i hotellets køkken og smurte den op og pyntede den, og pyntede og anrettede muffins så det blev som jeg ville have det... :lol:

Vi spurgte aldrig til pris, men hun "forlangte" 2000kr... Det synes vi det var for lidt, og gav hende 3000kr.. Det var et KÆMPE arbejde og vi var SÅ taknemmelige - det hele blev præcist som vi ønskede...

Edited by Shedevil
0

Ja det er et svært valg mht kage, for der er så mange forskellige ting. Vi skal have hvide bunde og så skal vi ha hindbær mousse og rutebilmousse i. :-D

0

Annonce ♥

Vores kage er også bestilt udefra, og vil indholde hindbær og nougat.

MUMS Nougat, det lyder godt nok lækkert

0

Troede der var helt styr på vores kage (min store passion :fløjt: ) indtil veninden der skulle lave den meldte ud, at hun ikke er i vores vennekreds mere. Nå, men intet er så galt at det ikke er godt for noget. Har en kollega som gerne vil tage over, men kunne ikke bage en kage til 160 mand, så nu får jeg 2! :thumbsupsmileyanim:

Den ene bliver med hvide bunde, hvid chokolade/hyldeblomst mousse og blåbær mousse.

Den anden bliver med chokoladebunde, tobleronemousse og hindbærmousse.

0

Vi ved endnu ikke hvad der skal i, men vi ender givetvis med 2 forskellige kager, for min kæreste er til det traditionelle kage, som jeg ikke kan udstå, og jeg vil gerne have noget med bid i :)

Jeg håber bare at vi kan smage en masse inden vi bestemmer os. Eeeelsker kage :)

0

Jeg skal se lave vores, og tror indholdet bliver noget i denne dur: Mandel bunde, chokolade bunde og nøddebund. Fyldet bliver nok, jordbærmousse med Asti, chokolade ganache, og en hyldebærmousse :biggrin:

Men mon der ikke skal lave nogen prøve kager inden :smiley-eatdrink026:

0

Annonce ♥