CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 indlæg i dette emne

Annonce ♥

<p>Ujjj nu fandt jeg alligevel billedet og fandt et mere - men ingen forhandler! Men det kommer. Nu napper jeg lige en uge sydpå og drømmer om kjoler et andet sted i verden. Tak for hjælpen!</p>

<p> </p>

<p> </p>

<div>file://localhost/Users/dorteschade/Desktop/images-7.jpeg</div>

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Neeeej hvor er den sød til dig!

Det er SÅ dejligt at se andre end mig være til tea-lenght :loveshower:

Jeg har nu ikke kunnet google mig frem til den anden... googlede mig helt skeløjet i går. Prøver igen... smil, fordi den kan jeg da slet ikke glemme!

<p>Ujjj nu fandt jeg alligevel billedet og fandt et mere - men ingen forhandler! Men det kommer. Nu napper jeg lige en uge sydpå og drømmer om kjoler et andet sted i verden. Tak for hjælpen!</p>

<p> </p>

<p> </p>

<div>file://localhost/Users/dorteschade/Desktop/images-7.jpeg</div>

Ih, tak for komplimenten :biggrin:

Håber du finder kjoleforhandleren :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til - og super fedt tema :balloons: Næste Golden Days (til september) er netop med 50erne som tema, og der kommer bl.a. til at være 50er-fest i vega - lur mig om ikke der kommer masser af inspiration i den anledning. Jeg er også gymnasielærer og jeg har været så "heldig" at få 3 klasser til eksamen, 1 klasse til AT-årsprøve og 25 historieopgaver. Jeg er derfor MEGET glad for, at jeg lige når at få lidt ferie inden brylluppet. I princippet kan du jo bede den skole om at friholde dig de sidste eksamensdage, men hvis du har en masse eksamener lige inden brylluppet, mon så ikke, det bliver lige lovligt stressende? En dato i sommerferien har jo så til gengæld den ulempe, at nogle vil prioritere sommerrejse højere end bryllup (eller brokke sig). MEN når det er sagt, så har vi næsten ikke fået nogle afbud (vi var så også ude med STD allerede i oktober)....

Tak for infoen ang. Golden Days, det havde jeg ikke set og det skal da helt sikkert tjekkes ud!

Hold da op, tre klasser!! Yikes! Din ferie før bryllup er ganske velfortjent og jeg håber du får tid til at nyde det lidt, så du ikke "drukner" i bryllupsforberedelse og stress :blink:

Jeg hælder meget til sommerferien; jeg er årsvikar, så jeg tvivler på jeg har meget at skulle have sagt i forhold til friholdelse, så sandsynligheden for fritid omkring et bryllup i juni er minimal og da jeg også (forhåbentlig!) får gæster fra USA som jeg gerne vil tilbringe tid med uden stress, så passer juli nok bedre...

I forhold til brokkeri/manglende deltagelse pga. sommerferie har jeg det nok også lidt sådan, at hvis nogen prioriterer sommerferie over vores bryllup, så er det måske ikke så vigtigt, at de deltager. Det lyder måske lidt hårdt, men hvis vi er lige så vigtige for dem, som de er for os, så ville man vel vælge vores bryllup... Vi kommer nemlig også til at give besked i god tid, så det vil være muligt at planlægge udenom :tunge:

Har i øvrigt læst (dele af) din tråd og kan se, at vi har læst engelsk sammen, dog ikke på samme hold. Men hvor hyggeligt, at du også er her! Og tillykke med dit snarlige bryllup :cheerleader3:

Jeg skal nok spare dig for alt for meget brok, men nu får du alligevel lidt. Engelskteksterne er ikke så tunge at strikke sammen tidsmæssigt, men mit andet fag, historie. ARGH. De skal have 10-15 normalsiders materiale. Jeg bruger ca. 30 timer på at finde materiale og sammensætte + kopiere m.m. og så kommer mindst en dag til at gennemlæse og forberede. Men forberedelsen aflønnes med sølle 9,5 timer :pokey: Nå, men ellers er jeg super glad for mit job. Sjovt, at du ved hvem jeg er (så blev jeg ellers nysgerrig). Er vi samme årgang? Nu blev jeg da helt nysgerrig. Er du Milles veninde? (Jeg gætter ud fra dit brugernavn). Og du har i øvrigt helt ret mht. folks brok om dato. Da min ene fætter brokkede sig, blev jeg godt nok gnaven og håbede lidt på et afbud :rolleyes:

Ja, jeg er Milles veninde - så ja, vi er fra samme årgang - godt gættet/husket :biggrin:

Tja aflønning ift. tidsforbrug er ikke helt afstemt, men ellers er jeg også rigtig glad for jobbet. Jeg er dog på HF, så der er lidt forskelle...

Hmm så tror jeg også godt jeg ved hvem du er Cille. Jeg læste også engelsk i 2004-2010. Gik på hold med Torben, der vist nok er gift med Mille. Jeg er (og var også dengang) kæreste med Andreas, der også læste engelsk dér :)

Tillykke med det kommende bryllup :loveflag: elsker dit tema!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom sådan til at tænke på dig da jeg sad og surfede fotografer i går, fandt en der havde taget de fedeste rockabilly billeder, har i fundet en?? :)

Åh, hvor er du sød!

Ja, vi har fundet en fotograf - en af H2Bs rigtig gode kammerater er prof, så han skal tage dem :wink: Men hvis du har links, så du meget gerne smide dem op her. Kan ALTID bruge mere inspiration :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til - og super fedt tema :balloons: Næste Golden Days (til september) er netop med 50erne som tema, og der kommer bl.a. til at være 50er-fest i vega - lur mig om ikke der kommer masser af inspiration i den anledning. Jeg er også gymnasielærer og jeg har været så "heldig" at få 3 klasser til eksamen, 1 klasse til AT-årsprøve og 25 historieopgaver. Jeg er derfor MEGET glad for, at jeg lige når at få lidt ferie inden brylluppet. I princippet kan du jo bede den skole om at friholde dig de sidste eksamensdage, men hvis du har en masse eksamener lige inden brylluppet, mon så ikke, det bliver lige lovligt stressende? En dato i sommerferien har jo så til gengæld den ulempe, at nogle vil prioritere sommerrejse højere end bryllup (eller brokke sig). MEN når det er sagt, så har vi næsten ikke fået nogle afbud (vi var så også ude med STD allerede i oktober)....

Tak for infoen ang. Golden Days, det havde jeg ikke set og det skal da helt sikkert tjekkes ud!

Hold da op, tre klasser!! Yikes! Din ferie før bryllup er ganske velfortjent og jeg håber du får tid til at nyde det lidt, så du ikke "drukner" i bryllupsforberedelse og stress :blink:

Jeg hælder meget til sommerferien; jeg er årsvikar, så jeg tvivler på jeg har meget at skulle have sagt i forhold til friholdelse, så sandsynligheden for fritid omkring et bryllup i juni er minimal og da jeg også (forhåbentlig!) får gæster fra USA som jeg gerne vil tilbringe tid med uden stress, så passer juli nok bedre...

I forhold til brokkeri/manglende deltagelse pga. sommerferie har jeg det nok også lidt sådan, at hvis nogen prioriterer sommerferie over vores bryllup, så er det måske ikke så vigtigt, at de deltager. Det lyder måske lidt hårdt, men hvis vi er lige så vigtige for dem, som de er for os, så ville man vel vælge vores bryllup... Vi kommer nemlig også til at give besked i god tid, så det vil være muligt at planlægge udenom :tunge:

Har i øvrigt læst (dele af) din tråd og kan se, at vi har læst engelsk sammen, dog ikke på samme hold. Men hvor hyggeligt, at du også er her! Og tillykke med dit snarlige bryllup :cheerleader3:

Jeg skal nok spare dig for alt for meget brok, men nu får du alligevel lidt. Engelskteksterne er ikke så tunge at strikke sammen tidsmæssigt, men mit andet fag, historie. ARGH. De skal have 10-15 normalsiders materiale. Jeg bruger ca. 30 timer på at finde materiale og sammensætte + kopiere m.m. og så kommer mindst en dag til at gennemlæse og forberede. Men forberedelsen aflønnes med sølle 9,5 timer :pokey: Nå, men ellers er jeg super glad for mit job. Sjovt, at du ved hvem jeg er (så blev jeg ellers nysgerrig). Er vi samme årgang? Nu blev jeg da helt nysgerrig. Er du Milles veninde? (Jeg gætter ud fra dit brugernavn). Og du har i øvrigt helt ret mht. folks brok om dato. Da min ene fætter brokkede sig, blev jeg godt nok gnaven og håbede lidt på et afbud :rolleyes:

Ja, jeg er Milles veninde - så ja, vi er fra samme årgang - godt gættet/husket :biggrin:

Tja aflønning ift. tidsforbrug er ikke helt afstemt, men ellers er jeg også rigtig glad for jobbet. Jeg er dog på HF, så der er lidt forskelle...

Hmm så tror jeg også godt jeg ved hvem du er Cille. Jeg læste også engelsk i 2004-2010. Gik på hold med Torben, der vist nok er gift med Mille. Jeg er (og var også dengang) kæreste med Andreas, der også læste engelsk dér :)

Tillykke med det kommende bryllup :loveflag: elsker dit tema!

Ih, mange tak!! :hug:

Ej, hvor pudsigt! Og hyggeligt

Kan ikke lige placere dig ud fra navn, men synes dit ansigt ser bekendt ud (selvom det måske ikke er det nemmeste billede at se det ud fra :happy: ). Tror måske jeg kan huske Andreas - jeg kan i hvert fald huske en Andreas, men ved jo ikke om det er den samme... :wink: Er I forlovede?

Torben er gift med Mille, ja - og de har lige fået barn nr. to :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih, mange tak!! :hug:

Ej, hvor pudsigt! Og hyggeligt

Kan ikke lige placere dig ud fra navn, men synes dit ansigt ser bekendt ud (selvom det måske ikke er det nemmeste billede at se det ud fra :happy: ). Tror måske jeg kan huske Andreas - jeg kan i hvert fald huske en Andreas, men ved jo ikke om det er den samme... :wink: Er I forlovede?

Torben er gift med Mille, ja - og de har lige fået barn nr. to :biggrin:

Ja! :) nah jeg var heller ikke en af de mest bemærkede personer, tror jeg. Andreas er mørkhåret med briller, der var også en lyshåret Andreas, der ikke var så høj. Men det er ham den mørkhårede, jeg er forlovet med. Vi har været forlovet siden 2007, så det er længe, men vi har ikke rigtig haft råd til at holde det bryllup vi drømmer endnu.

Ej hvor dejligt, at de har fået 2 børn :) vi har også fået en lille dreng, som er 15 mdr.

Hmm jeg ved ikke om du kan huske en kostumefest, hvor Andreas og jeg og nogle andre var klædt ud som nogle af dem fra Harry Potter? Det kan være det hjælper lidt hehe :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, mange tak!! :hug:

Ej, hvor pudsigt! Og hyggeligt

Kan ikke lige placere dig ud fra navn, men synes dit ansigt ser bekendt ud (selvom det måske ikke er det nemmeste billede at se det ud fra :happy: ). Tror måske jeg kan huske Andreas - jeg kan i hvert fald huske en Andreas, men ved jo ikke om det er den samme... :wink: Er I forlovede?

Torben er gift med Mille, ja - og de har lige fået barn nr. to :biggrin:

Ja! :) nah jeg var heller ikke en af de mest bemærkede personer, tror jeg. Andreas er mørkhåret med briller, der var også en lyshåret Andreas, der ikke var så høj. Men det er ham den mørkhårede, jeg er forlovet med. Vi har været forlovet siden 2007, så det er længe, men vi har ikke rigtig haft råd til at holde det bryllup vi drømmer endnu.

Ej hvor dejligt, at de har fået 2 børn :) vi har også fået en lille dreng, som er 15 mdr.

Hmm jeg ved ikke om du kan huske en kostumefest, hvor Andreas og jeg og nogle andre var klædt ud som nogle af dem fra Harry Potter? Det kan være det hjælper lidt hehe :lol:

Ej, hvor skægt - det kan jeg faktisk godt huske!!! :-D Åh, de gode, gamle udklædningsfester, det var tider! ;-)

Tillykke med jeres dreng! Ærgerligt I ikke har haft råd til drømmebrylluppet endnu, men håber snart det er muligt for jer :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom sådan til at tænke på dig da jeg sad og surfede fotografer i går, fandt en der havde taget de fedeste rockabilly billeder, har i fundet en?? :)

Åh, hvor er du sød!

Ja, vi har fundet en fotograf - en af H2Bs rigtig gode kammerater er prof, så han skal tage dem :wink: Men hvis du har links, så du meget gerne smide dem op her. Kan ALTID bruge mere inspiration :)

Ej jeg glemte helt at smide linket til dig, men bedre sent end aldrig ikk' ;) Klik klik

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom sådan til at tænke på dig da jeg sad og surfede fotografer i går, fandt en der havde taget de fedeste rockabilly billeder, har i fundet en?? :)

Åh, hvor er du sød!

Ja, vi har fundet en fotograf - en af H2Bs rigtig gode kammerater er prof, så han skal tage dem :wink: Men hvis du har links, så du meget gerne smide dem op her. Kan ALTID bruge mere inspiration :)

Ej jeg glemte helt at smide linket til dig, men bedre sent end aldrig ikk' ;) Klik klik

Tak for linket. Det er nogle super cool billeder han tager!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom sådan til at tænke på dig da jeg sad og surfede fotografer i går, fandt en der havde taget de fedeste rockabilly billeder, har i fundet en?? :)

Åh, hvor er du sød!

Ja, vi har fundet en fotograf - en af H2Bs rigtig gode kammerater er prof, så han skal tage dem :wink: Men hvis du har links, så du meget gerne smide dem op her. Kan ALTID bruge mere inspiration :)

Ej jeg glemte helt at smide linket til dig, men bedre sent end aldrig ikk' ;) Klik klik

Tak for linket. Det er nogle super cool billeder han tager!!

Ja jeg synes de er vildt fede - han forstår virkelig at fange stemningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mere kjolenyt

I går fejrede vi Mortens Aften hjemme hos svigermor, med svoger, svigerinde og deres tre børn. SÅ hyggeligt!! De to piger (knap 3 og 1 1/2) fiser rundt hele tiden og er bare SÅ søde og deres personligheder er virkelig begyndt at komme til udtryk - deres søn er også skøn, men kun en måneds tid gammel, så hans personlighed er ikke så tydelig endnu :wink:

(Anyway, det var et lille sidespor fra den småskrukke B2B :fløjt: )

Min svigerinde er uddannet beklædningsdesigner og vi kom til at snakke om min kjole og dens pasform osv.

Kjolen er jo lidt stram omkring maven (hvilket forhåbentligt er bedre når jeg har tabt mig et par kilo...) Dog er den en smule for stor ved brysterne - og det giver jo sig selv, at hvis jeg taber mig, så bliver jeg yderligere smal ved brysterne :blush:

Da vi snakkede om det i går tilbød min svigerinde så at rette kjolen til for mig, helt gratis!!

Eller rettere: vi har lovet dem at passe de to store krudtugler for dem en dag i det nye år, som "betaling" for min tilretning. Total god deal! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom sådan til at tænke på dig da jeg sad og surfede fotografer i går, fandt en der havde taget de fedeste rockabilly billeder, har i fundet en?? :)

Åh, hvor er du sød!

Ja, vi har fundet en fotograf - en af H2Bs rigtig gode kammerater er prof, så han skal tage dem :wink: Men hvis du har links, så du meget gerne smide dem op her. Kan ALTID bruge mere inspiration :)

Ej jeg glemte helt at smide linket til dig, men bedre sent end aldrig ikk' ;) Klik klik

Tak for linket. Det er nogle super cool billeder han tager!!

Ja jeg synes de er vildt fede - han forstår virkelig at fange stemningen :)

Ja, det må man sige! Og så er jeg en sucker for sort-hvid billeder :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, hvor fedt at hun vil det, så er du også helt sikker på at din kjole er i gode hænder og selvfølgelig også skønt med gratis :fløjt:

Kender alt for godt følelsen af at være skruk, mine æggestokke vibrere hver gang jeg er en baby eller lille en i vuggestue alderen så nuttede :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor fedt at hun vil det, så er du også helt sikker på at din kjole er i gode hænder og selvfølgelig også skønt med gratis :fløjt:

Kender alt for godt følelsen af at være skruk, mine æggestokke vibrere hver gang jeg er en baby eller lille en i vuggestue alderen så nuttede :7himmel:

Ja, det er SÅ lækkert!! Og hun har arbejdet med brudekjoler før, så jeg stoler helt og holdent på hendes evner :7himmel:

Åh, ja de små børn. Jamen, det er jo frygteligt så skruk man kan blive af at se sådan en lille en. Og jeg synes bare alle omkring mig bliver gravide (dette er naturligvis overhovedet ikke rigtigt, men...) med det resultat at min ene svigerinde har tre børn, min anden svigerinde har to og en nær veninde har også to - og alle 7 børn er under tre :a1221: :fløjt:

Sweet - det lyder som dobbelt op bonus :thumbsupsmileyanim:

Herhjemme er der også mindst én der er skruk :fløjt:

Herhjemme er vi vist to, der er en smule skrukke - selvom H2B ikke indrømmer det ligeså velvilligt som jeg.

Men altså, han er total Legeonkel Nicolai når han er sammen med børnene og han NYDER at sidde og lade dem putte på sig - jeg har det sødeste billede af ham og hans yngste niece, der tager lur sammen :heart:

Så han kan sige hvad han vil, men han er mindst lige så skruk som mig :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Invitationer

(en billed-DIY-guide, stærkt inspireret af Mette Holm)

Jeg er så småt påbegyndt vores invitationer i dag - og er faktisk nået en del længere end jeg havde regnet med :biggrin:

Jeg har været ret stresset her på det sidste pga. arbejde (det er en lang, kedelig historie som jeg ikke vil gå ind i her) og har derfor haft rigtig svært ved at overskue forskellige ting, bl.a. bryllupsrelaterede projekter. (hvilket også kan ses på mine manglende opdateringer :fløjt: ).

Det har jeg haft det rigtig skidt med, da vi jo gerne vil have invitationerne ud snarest - og vi er overhovedet ikke kommet i gang, hvilket jo alt andet lige gør det lidt svært at få dem ud...

MEN!

I dag havde jeg en hel dag uden planer - åh, hvilken luksus! Derfor tog jeg "hul på bylden" og begyndte på mit lille projekt: lommeinvitationer. Og puha, hvilket projekt! Heldigvis skal jeg kun lave 22 stk (i modsætning til hvad jeg ved nogle brude skal bruge/lave), hvilket giver mig mod :wink:

Først skulle remedierne frem: saks, underlag, hobbykniv, falseben, blyant, lineal (metal!), dobbeltklæbende tape og passer.

post-58523-0-30203200-1353196878.jpg

Invitationerne skal måle 18x18 cm for at have plads til en single LP i lommen. Det betyder at et alm. A4 ark er for småt, men til gengæld kan et A3-A2 str. ark klare to invitationer. Men det betød at de skulle halveres, så de var til at arbejde med...

post-58523-0-77136700-1353195896.jpg

post-58523-0-09821900-1353196825.jpg

Dernæst tegnede jeg omridset, som jeg skulle skære efter. Jeg har valgt at lave lommen direkte på, for at minimere klippe-klistre faktoren...

Herefter er det bare at skære - og bruge linealen som kant, så det bliver lige!

post-58523-0-88282600-1353197083.jpg

post-58523-0-46424300-1353197262.jpg

Så skal lommen foldes op og her er falsebenet vigtigt, da det gør det flot og lige :)

Lommen klistres fast vha. dobbeltklæbende tape på de to yderste "flapper".

(Rundingen, hvor LP'en kan ses er lavet vha. passeren - men jeg glemte billeder derfra)

post-58523-0-14156800-1353197377.jpg

post-58523-0-13633600-1353197398.jpg

post-58523-0-37487700-1353197625.jpg

Og sådan ser det ud med LP'en i:

post-58523-0-75642500-1353197683.jpg

Jeg er som sagt nået længere i dag end jeg havde regnet med; jeg er kommet over halvvejs!! Jeg ved egentlig ikke, hvor mange jeg havde regnet med at nå, men jeg har fået lavet 14 stk. i dag :cheerleader3: Det er jo "kun" selve omslaget jeg har fået lavet, men vi mangler jo stadig billederne (som skulle være lige på trapperne) og så skal vi have printet selve teksten ud og sat på...

Men her er den foreløbige blærerække nu alligevel (ja, der er farveforskel på kartonet, men det opdager folk jo nok næppe, da de kun skal have en :tunge: ):

post-58523-0-23530500-1353197801.jpg

Åh, hvor er det skønt at være kommet i gang igen!! Så nu vil jeg gå i seng ovenpå en produktiv "arbejdsdag" :biggrin:

Godnat!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiih, Hvor er de blevet fine Cille :cheerleader3: Kan du få konvulutter i den størrelse også, eller må du lave dem selv?

Ih, mange tak!!

Jeg har googlet lidt løst, men har ikke fundet nogen endnu... Men tror nok det skal lykkes at finde nogen - der findes mange mærkelige størrelser på nettet. Ellers er der jo altid A3 str kuverter, som jeg kan bukke om...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih, hvor bliver dine invitationer bare FEDE! :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at se det færdige resultat... :cheerleader3:

Mange tak! :-)

Jeg glæder mig godt nok også til at se det færdige resultat - og se om det bliver lige så godt som det er oppe i mit hovede ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer