CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 posts in this topic

Ups! Det er efterhånden en del tid siden jeg sidst har været herinde, så tænkte jeg hellere måtte komme forbi og sige "hej" :fløjt:

Grundende til min længere inaktivitet er flere:

1) min planlægning står lidt i stampe :(

2) eksaminer og andet "godt" på arbejdet

3) FERIE!! :biggrin:

Men tænkte da stadig at en lille update var på sin plads, da der dog er sket lidt på bryllupsfronten...

Det væsentligste er nok, at vi nu har fået fastlagt dato - hurra!! Det har godt nok ikke været en nem opgave, da vi begge gerne ville have et forårsbryllup og begge ideelt set gerne ville giftes i maj, eller tilnød i starten af juni...

Den første dato vi havde i spil var derfor den 01.06.2013 - men dette kunne ikke lade sig gøre, da min amerikanske værtsfamilie (altså den familie jeg boede hos da jeg var på udveksling efter 9. klasse i '98-'99) ikke ville kunne komme med pga. arbejde (begge mine værtsforældre er lærere og derfor rammer dette ind i eksamener osv, hvilket de jo af gode grunde ikke kan rykke ved).

Den næste dato vi havde i spil (og som vi var ret sikre på i et stykke tid) var den 22.06.2013. Dette skoleår har været virkelig hektisk: det var mit første år som gymnasielærer og især det sidste halvår var enormt hektisk med masser af overarbejde og eksamener - og selvom næste skoleår (forhåbentlig) på ingen måde kommer til at ligne dette, så kan jeg SLET IKKE overskue tanken om, at have eksaminer i dagene omkring vores bryllup...

...hvilket bringer os til vores endelige dato: 27.07.2013. Selvom jeg egentlig gerne ville undgå et bryllup midt i sommerferien, så er det der, det passer os bedst. Så må det jo blive sådan :wink:

Nu skal vi bare have aftalt med kirken, så der følger en kirkeupdate en af dagene (håber jeg) og booke feststedet...

0

Annonce ♥

Velkommen tilbage. Lyder rigtigt fornuftigt med jeres valg af dato - og så vil jeg lige nævne i flæng, at selvom en enkelt fætter brokkede sig over, at vi holdt bryllup i sommerferien, så fik vi ingen afbud af vores danske gæster til selve festen (kun til receptionen og det er forståeligt nok) bortset fra to pga. sygdom. Hvis bare folk får besked om dato i god tid (evt. med et save the date-kort af en art), så vil de fleste planlægge deres ferie, så de kan komme med til brylluppet...

0

Velkommen tilbage. Lyder rigtigt fornuftigt med jeres valg af dato - og så vil jeg lige nævne i flæng, at selvom en enkelt fætter brokkede sig over, at vi holdt bryllup i sommerferien, så fik vi ingen afbud af vores danske gæster til selve festen (kun til receptionen og det er forståeligt nok) bortset fra to pga. sygdom. Hvis bare folk får besked om dato i god tid (evt. med et save the date-kort af en art), så vil de fleste planlægge deres ferie, så de kan komme med til brylluppet...

Tak, tak :biggrin:

Og tillykke med dit bryllup, i øvrigt! Selvom jeg ikke har svaret på så meget herinde, så har jeg luret lidt og har bl.a. set dine sneak peeks - sååå fine billeder (omend ikke så prof) :cheerleader3:

Efter laaaaange snakke om dato er vi også blevet ret tilfredse med valget og er kommet til nogenlunde samme konklusion som dine erfaringer fortæller dig... Af samme grund overvejer vi at droppe receptionen, da der (vist) ikke er den helt store forskel på antallet af gæster, så kan de lige så godt komme med til det hele. Men nu må vi se, vi skal lige have finpudset gæstelisten lidt... :fløjt:

Tillykke med valget af dato, som forresten er en rigtig god dag :wink:

Tak, tak. Vi er ret tilfredse med det - også selvom vi (nok mest jeg) virkelig ikke havde lyst til et juli bryllup. Spørg mig ikke hvorfor, det var bare sådan en irrationel ide jeg havde fået mig, men omstændighederne ville det anderledes :wink:

Hvor hyggeligt at vi er dato-søstre - og at du skal giftes på din fødselsdag :)

0

Annonce ♥

Og tillykke med dit bryllup, i øvrigt! Selvom jeg ikke har svaret på så meget herinde, så har jeg luret lidt og har bl.a. set dine sneak peeks - sååå fine billeder (omend ikke så prof) :cheerleader3:

Efter laaaaange snakke om dato er vi også blevet ret tilfredse med valget og er kommet til nogenlunde samme konklusion som dine erfaringer fortæller dig... Af samme grund overvejer vi at droppe receptionen, da der (vist) ikke er den helt store forskel på antallet af gæster, så kan de lige så godt komme med til det hele. Men nu må vi se, vi skal lige have finpudset gæstelisten lidt... :fløjt:

HVAD? Kalder du min mor en dårlig fotograf??? :wink: Åh ja, det kan du tro, hun er. MEN vi havde en prof fotograf, som vi venter på billeder fra. Han har taget 1300 billeder og er smuttet på ferie. Synes godt lige, han kunne have ventet lidt med den ferie, he he.

0

HVAD? Kalder du min mor en dårlig fotograf??? :wink: Åh ja, det kan du tro, hun er. MEN vi havde en prof fotograf, som vi venter på billeder fra. Han har taget 1300 billeder og er smuttet på ferie. Synes godt lige, han kunne have ventet lidt med den ferie, he he.

Hehe, lidt uheldige fotografer er de der mødre vel altid - min er i hvert fald ikke den skarpeste fotograf, så jeg glæder mig allerede til at se hendes snapshots fra vores bryllup om et år :wink:

Det er da for strengt at jeres fotograf bare sådan tager på ferie midt i det hele - det burde han have planlagt bedre :wink: Ej, kan godt nok godt forstå du er spændt på billederne! Vi glæder os også til at se dem, hehe

0

Hvor er det dog et lækkert tema! Jeg regner selv med at bruge elementer fra rockabilly ;) I den forbindelse skal du da helt sikkert tjekke http://www.rocknrollbride.com/ ud - der er helt sikkert masser af inspiration til dig.

Takker! :)

Spændende at I også tænker at bruge elementer fra rockabilly! Glæder mig til at høre mere om jeres bryllup :)

0

Annonce ♥

En lille update (desværre uden billeder)

Ja, som sagt sker der ikke det store i vores planlægning i øjeblikket (en af mine veninder skal giftes d. 18 og jeg skal være brudepige, så der får jeg brugt lidt af min planlægningsenergi), men lidt sker der dog...

Vi er blevet enige om, hvad vi skal hedde, når vi er blevet gift. Hurra!

Jeg frygtede, at det ville blive sværere at blive enige, men det gik nu egentlig ok; første gang jeg spurgte min H2B, hvad han mente vi skulle hedde, så foreslog han, at vi beholdt vores respektive navne som de er. Dette forslog han fordi, han ikke mener den "gamle"/"traditionelle" model, hvor kvinden tager mandens navn er fair (min kære H2B er feminist), da man jo i realiteten "sletter" en del af sin egen identitet...

Selvom jeg er enig i hans ræssonnement, så fungerer det ikke for mig, at vi i så fald ville komme til at hedde noget andet end hinanden og vores (forhåbentligt) fremtidige børn (da de jo nok ville få en blanding af vores navne).

Vores kompromis, som passer hans feministiske sjæl, er derfor blevet, at vi tager ét af hinandens efternavne (vi har hver to, som alle er ret specielle) og blev endda ret hurtigt enige om, hvilke to, der passer sammen og hvilket vi så hver især "sletter"... :biggrin:

Vi har fået booket vores fotograf, som er en af min H2Bs venner, der er rigtig dygtig og har erfaring fra andre bryllupper. Jeg har ikke fået clearet med ham endnu, om jeg må "pimpe" ham herinde, men jeg går ikke ud fra han vil have et problem med det, så jeg linker snarest til hans hjemmeside...

Anyway, da vi bookede ham og fortalte om vores tema blev han fyr og flamme og foreslog, at vi tager nogle forlovelsesbilleder som vi evt. kan bruge til indbydelsen - og han havde endda også gode forslag til hvor vi kunne tage billeder: en vaskeægte, 1950er inspireret amerikansk diner, der ligger i Valby :cheerleader3: (nu skal vi så bare vente på, at de åbner en af dagene og have clearet det med ejerne :fløjt: )

0

Nu med dans...

Ja, så er der såmænd sket endnu en lille ting i vores planlægning: vi er begyndt til dans! Og tænk sig, det var ikke engang min ide; næ, det var såmænd min kære H2Bs ide - som jeg så var HELT med på :wink:

Nu tænker I sikkert, at det er brudevals eller lignende vi er begyndt til, men det kan jeg lige så godt afkræfte med det samme; vi er begyndt til Lindy Hop.

Til de af jer der ikke kender dansen, kommer der her en youtube video:

Fedt, ikke?

Vi var til en begynderworkshop i søndags -som var noget af det sjoveste jeg længe har prøvet! På trods af træthed og et hint af tømmermænd (havde poltet en veninde lørdag og gjort klar til polterabend hele fredag), så var det den ultimativt fedeste måde at tilbringe søndag for- og eftermiddag på. Aldrig har jeg brugt mig selv og mine muskler så meget, svedt så meget og grinet så meget i så mange timer (workshoppen varede 5 timer); selv nye, besværlige trin, som bare ikke ville læres, kunne man ikke andet end at grine af (hvilket ikke normalt er min reaktion på ting jeg ikke kan eller forstår; det plejer at være frustration og irritation... hmm...). Skønt! :loveshower:

Vi regner ikke med at lære at kaste rundt med hinanden før om nogle år, men det kunne da være cool at kunne et par moves bare nogenlunde til brylluppet og overraske med dette i stedet for/før brudevalsen :biggrin:

Og så passer stilen jo perfekt til temaet :wink:

1

Hej, skøn tråd og tema du har gang i.. :thumbsupsmileyanim:

Og Lindy Hop... det kendte jeg ikke før... det minder lidt om rock'n'roll med de hop og swing.. hvilket er super fedt! elsker at blive svunget rundt og det ser bare sejt ud det der... og også sejt at mændende også får lov til at hoppe og swinge!

Det kunne da være fedt, hvis I lige kunne nå at lære et par spring og hop til brylluppet... det behøver ikke være det mest avancerede - lidt kan sagtens have en stor effekt. :)

0

Hejsa og tillykke med det kommende Bryllup og med endelig fastsættelse af dato ❤

Virker til i kommer til at have et lækkert gennem ført tema...

Jeg ved godt at dette er MEGET langt fra jer men dette fest sted ville passe perfekt http://www.dreamhouse-world.dk/

Glæder mig til at følge dig :-D

0

Annonce ♥

Så fedt at I er begyndt til dans!! Det kan I sagtens nå at blive gode til inden brylluppet - og garanteret også med de der kast osv.

Det var oprindeligt også noget i retning af Lindy Hop vi skulle have gået til, men det tilbydes der desværre ikke her i midtjylland, så det blev Jitterbug i stedet :)

0

Hej, skøn tråd og tema du har gang i.. :thumbsupsmileyanim:

Og Lindy Hop... det kendte jeg ikke før... det minder lidt om rock'n'roll med de hop og swing.. hvilket er super fedt! elsker at blive svunget rundt og det ser bare sejt ud det der... og også sejt at mændende også får lov til at hoppe og swinge!

Det kunne da være fedt, hvis I lige kunne nå at lære et par spring og hop til brylluppet... det behøver ikke være det mest avancerede - lidt kan sagtens have en stor effekt. :)

Ih, tak for ros :biggrin:

Ja, Lindy Hop er super cool. Jeg kendte det faktisk heller ikke - vi ville egentlig have danset swing, men Lindy Hop kom op i søgningen, og da jeg så youtube videoen var jeg ellers solgt :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror også på, at vi nok skal blive gode nok til at imponere til vores eget bryllup. Men jeg håber godt nok, at vi er gode nok til, at vi også kan nå at lære nogle af hoppene og svinge rundt med hinanden - det bliver bare lidt mere imponerende at kigge på :wink:

Hejsa og tillykke med det kommende Bryllup og med endelig fastsættelse af dato ❤

Virker til i kommer til at have et lækkert gennem ført tema...

Jeg ved godt at dette er MEGET langt fra jer men dette fest sted ville passe perfekt http://www.dreamhouse-world.dk/

Glæder mig til at følge dig :-D

Tak :biggrin:

Wow, hvor er det et cool sted til vores tema! Men desværre er det lidt for langt væk (synes jeg) til at det logistisk giver mening for vores bryllup. Kunne ellers have været SÅÅÅÅ fedt :loveboard:

Hvor er det en dejlig update og rigtig godt valg af dans

Mange tak! :)

så må i da gi den max gas på dansegulvet om natten!! Det ser bare viiildt godt ud. Ville ønske jeg kunne det :rolleyes::cheerleader3:

Vi skal til to bryllupper her i august og det kunne jo være man skulle øve lidt der :fløjt: Og så må vi jo finde steder, hvor vi kan øve - fx. har Studenterhuset (Kbh) vist noget hver tirsdag aften...

Så fedt at I er begyndt til dans!! Det kan I sagtens nå at blive gode til inden brylluppet - og garanteret også med de der kast osv.

Det var oprindeligt også noget i retning af Lindy Hop vi skulle have gået til, men det tilbydes der desværre ikke her i midtjylland, så det blev Jitterbug i stedet :)

Uh, jitterbug er nu altså også ret cool - og de minder jo meget om hinanden :)

Jeg håber da bestemt vi kan få nogle af kastene med ind, de er jo med til at gøre dansen lige det mere cool end så mange andre dansearter. Synes jeg, i hvert fald :wink:

0

Annonce ♥

Endnu en lille update :biggrin:

Min H2B og jeg har jo planlagt at få taget nogle (forlovelses)billeder, som kan bruges til vores invitationer. Til location har vi valgt The D Diner, der ligger i Valby - hvis det altså var muligt, naturligvis. De har skiftet ejere og flyttet adresse, så de har ligget i byggerod i måneder og er endnu ikke officielt åbnet endnu.

Deres hjemmeside er ikke opdateret pga deres flytte-/byggerod, så derfor kan jeg ikke vise super mange billeder derfra, jeg har dog fundet dette af deres facade på deres facebookside, som giver et ret godt indtryk:

post-58523-0-57473300-1344540452.jpg

Jeg skrev til dem i forgårs og de var SÅ søde! De synes vores tema er god stil (hans ord, ikke mine, hehe) og vil derfor hellere end gerne danne rammen om billederne. Yay!! :loveshower:

Nu skal vi bare forbi en af dagene og aftale nærmere. Vores fotograf er på ferie pt, men kommer hjem i løbet af næste uge, så forhåbentlig kan vi komme til om 2 ugers tid - det burde også passe med deres åbning :)

Tidligere i tråden har jeg fortalt, at det er en af min H2Bs venner, der skal være fotograf til vores bryllup, men jeg har ikke fået præsenteret ham. Det gør jeg så nu: han hedder Lars Hauschildt og hans billeder kan ses her: http://larshauschildt.dk/ (jeg skal "advare" fra ham, at hans hjemmeside ikke er 100% opdateret)

Edited by CilleTX
0

Ej det bliver altså bare så sejt, med billeder til invitationen derfra.. :thumbsupsmileyanim: Håber det hele kommer til at flaske sig, og så glæder vi os til at se billeder... :)

Jeg lover højt og helligt at jeg nok skal dele billeder herinde straks jeg får dem, hvis det hele lykkes. Det kunne jo også tænkes jeg kunne bruge hjælp til at vælge :fløjt:

0

Hehe, jeg har spist på den der diner for måske et halvt års tid siden.

Den er ret nice :cheerleader3: Det er ligesom at træde ind i en ældre amerikansk film. Husker nu ikke burgeren som specielt fantastisk, men det er jo heller ikke den i kommer der for :lol:

0

Annonce ♥

Fedt i er begyndt til dans! :cheerleader3: I skal nok nå at blive gode :) Har også været inde at spise på den diner sidste år og den er bare nice :) Glæder mig til at se billeder hvis det lykkes :)

0

Blandede updates fra weekenden :loveshower:

I lørdags fejrede vi min lillebrors fødselsdag hjemme i mine forældres baghave, sammen med min farmor og dennes partner (Søren), min storebror, svigerinde og nevø, samt naturligvis mine forældre. Det var rigtig hyggeligt og den oplagte mulighed for at melde dato til vores bryllup ud til min farmor, Søren, storebror og svigerinde (de andre har fået datoen at vide tidligere).

Jeg var lidt nervøs for deres reaktion på datoen - nok især min storebror og svigerindes - da den jo ligger i sommerferien og de hvert år rejser til USA for at besøge hendes far. Heldigvis var deres reaktioner positive :loveboard:

Dog gav de (læs: min farmor) mig grå hår i hovedet da de (ahem: hun) spurgte til ønsker :blink::o What?!? Vi skal først giftes om knap et år og der kommer lige jul og to gange fødselsdage imellem... Puh, STRESS...

Søndag var der loppemarked på Sdr. Boulevard og vejret var jo skønt, så vi tog et smut forbi. Og det var faktisk ikke helt dumt - vi fandt nogle ret fine, brugbare ting til brylluppet - og til ingen penge (næsten; 135,-). Vi fandt:

Disse tre skåle, som vi regner med at bruge til snacks til kaffen

post-58523-0-82889200-1344965231.jpg

Disse single-LPer, som vi vil bruge til invitationer - vi fandt 9 stk, så der er lidt vej igen, men det er en start :)

post-58523-0-63520000-1344965334.jpg

Sidst men ikke mindst fandt jeg denne kjole, som jeg vil have på på billederne, som vi skal bruge til indbydelserne - hurra!

post-58523-0-56664100-1344965489.jpg

Til kjolen vil jeg så have disse sko på, som jeg havde i forvejen

post-58523-0-51888700-1344966004.jpg

0

Inspiration til LP-invitationer

Det er måske ikke sådan lige til at forestille sig hvordan det bliver, så her kommer der lidt inspirationsbilleder til hvad vi havde overvejet... Det skal så naturligvis være med vores billede og farver.

Vi har jo de første 9 single-LPer, så der er lidt vej igen (vi regner med at invitere 40-50 stk), så vi leder efter flere. Vi er jo ligeglade hvilke bands det er med, da man ikke kommer til at kunne se det, de skal bare være billige (som i max 5,- stk) og i nogenlunde stand. Så hvis I har forslag til hvor de kan fås (eller endnu bedre: hvis I eller nogen I kender ligger inde med nogen, I/de vil af med), så modtages det med kyshånd :biggrin:

post-58523-0-39415600-1344966677.jpgpost-58523-0-70372500-1344966691.jpg

post-58523-0-81383700-1344966704.jpgpost-58523-0-02582300-1344966724.jpg

0