Guest hellelj

Hvad koster jeres ringe?

113 indlæg i dette emne

Vores kostede 1900 tilsammen. De er lavet af titanium, og vi blev enige om at vi simpelthen ikke havde råd til nogle så flotte guldringe, så em kan vi evt give os selv i 10 års bryllupsgave. Vi samlede også en masse guld fra både min mor og svigermor, så det solgte vi og fik slået af prisen. Titanium kan helt klart anbefales, vi har dem også som forlovelse ringe og de er stadig super flotte efter 4 år

Det er lidt en skam, at I bare solgte jeres arveguld med historie, når I kunne ha' fået smeltet det hele om hos en guldsmed, for mindre end det i gav for jeres titaniumsringe... Ja undskyld min ligefremhed... Men det sys jeg altså... Selvom jeres titaniumsringe garanteret er flotte...

Det er jo ikke sikkert at det er arveguld som betyder noget for dem... vi leger selv med tanken om at samle guld ind fra familien, hvis de har noget liggende de aldrig bruger. Vi er ikke guld-typer, så vil ikke have guldringe! Kunne bare godt bruge lidt hjælp til at få nogle flotte ringe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kostede 1900 tilsammen. De er lavet af titanium, og vi blev enige om at vi simpelthen ikke havde råd til nogle så flotte guldringe, så em kan vi evt give os selv i 10 års bryllupsgave. Vi samlede også en masse guld fra både min mor og svigermor, så det solgte vi og fik slået af prisen. Titanium kan helt klart anbefales, vi har dem også som forlovelse ringe og de er stadig super flotte efter 4 år

Det er lidt en skam, at I bare solgte jeres arveguld med historie, når I kunne ha' fået smeltet det hele om hos en guldsmed, for mindre end det i gav for jeres titaniumsringe... Ja undskyld min ligefremhed... Men det sys jeg altså... Selvom jeres titaniumsringe garanteret er flotte...

Det er jo ikke sikkert at det er arveguld som betyder noget for dem... vi leger selv med tanken om at samle guld ind fra familien, hvis de har noget liggende de aldrig bruger. Vi er ikke guld-typer, så vil ikke have guldringe! Kunne bare godt bruge lidt hjælp til at få nogle flotte ringe...

Jeg synes det er en fornuftig holdning.. Hvis et smykke betyder meget for en person kan jeg se tanken om at bruge det i noget nyt. Men hvis det ikke gør, og bare ligger - så ud i verden med det! Man skal også passe på at helliggøre alt der har historie/alder.. Så er det netop at man får kasser stående med ting man ikke bruger eller synes om, men beholder fordi "det skal man"... Til sidst bliver der ryddet ud og så kan man ikke bruge halvdelen længere (selvfølgelig ikke tilfældet ved guld), eller finde det for den sags skyld...

Hvis guldet er med til at finansere jeres nye ringe, synes jeg også at de "indgår", og det er en meget sød måde at ønske sig tilskud på uden at folk skal af med penge - kun smykker som folk ikke har noget forhold til eller ønsker at bruge længere.

Jeg har arvet min mors smykker og ikke alle er lige min stil - men jeg har nogle ting jeg har tænkt mig at få lavet om. Det betyder meget for min far at metallerne fra hendes smykker forbliver mine, og ikke indgår i ringe eller gave til h2b. Så det respekterer jeg.. Bare sørg for at I fortæller folk at det er en handel, og selve guldet ikke indgår i jeres nye ringe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kostede 1900 tilsammen. De er lavet af titanium, og vi blev enige om at vi simpelthen ikke havde råd til nogle så flotte guldringe, så em kan vi evt give os selv i 10 års bryllupsgave. Vi samlede også en masse guld fra både min mor og svigermor, så det solgte vi og fik slået af prisen. Titanium kan helt klart anbefales, vi har dem også som forlovelse ringe og de er stadig super flotte efter 4 år

Det er lidt en skam, at I bare solgte jeres arveguld med historie, når I kunne ha' fået smeltet det hele om hos en guldsmed, for mindre end det i gav for jeres titaniumsringe... Ja undskyld min ligefremhed... Men det sys jeg altså... Selvom jeres titaniumsringe garanteret er flotte...

Det er jo ikke sikkert at det er arveguld som betyder noget for dem... vi leger selv med tanken om at samle guld ind fra familien, hvis de har noget liggende de aldrig bruger. Vi er ikke guld-typer, så vil ikke have guldringe! Kunne bare godt bruge lidt hjælp til at få nogle flotte ringe...

Det var bare fordi at hun skrev, at de VIRKELIG godt ville ha' nogle guldringe... Derfor jeg undrede mig... :wink:

Og så er jeg også en person, der går meget op i affektionsværdi, så for mig er det synd at sælge arveguld... :heart: Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige... :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men den er jo hér i tråden, på første side....

Hovsa, undskyld, havde ikke registreret at det var dig der lagde det billede ud. De er da bare supersmukke! Min H2Bs ring bliver noget i denne stil, han syntes det blev for kedelig bare med min minus sten. Men når den ikke er mat er det rigtig flot med en enkel ring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er vist det par der skraber bunden med ringbudget -HAHA- Men okay, vi ønsker dem som sagt også i sølv, og vil bare have en ganske simpel ring, evt med lidt mønster i.. Dem vi har kig på koster 849 og 949 mener jeg.. Og er egentlig det billigste sæt jeg syntes bedst om..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vores ringe er lavet i sølv og der er to sammenhængende guldhjerter på min og så er de graveret udvendigt og min mand har et graveret hjerte på sin

havde rigtig svært ved at finde nogle ringe hvor man kunne graverer udvendigt som ikke være helt blanke

pris: omkring 2500 kr

Redigeret af chalottehansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt 15.000 på vores :) Jeg har desværre ikke noget billede af dem jeg kan vise. :( Vi skal først hente H2B's på torsdag, og min er den forlovelses ring jeg fik for et år siden, hvor guldpriserne også var lidt billigere. :wink: De er begge i Rosa guld og der er en diamant i min, som vi har snakket om at skifte til en i højere karat her til brylluppet :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men den er jo hér i tråden, på første side....

Hovsa, undskyld, havde ikke registreret at det var dig der lagde det billede ud. De er da bare supersmukke! Min H2Bs ring bliver noget i denne stil, han syntes det blev for kedelig bare med min minus sten. Men når den ikke er mat er det rigtig flot med en enkel ring.

jeg har sådan en ring i sølv med sten og min forlovede en i sølv uden sten.. og han er slebet rund - man kan ikke længere se kanterne.. mine kan anes endnu men er i hvert fald halvt væk..

vi blev forlovet 4-4-2009..

så jeg er virkelig gået på jagt efter noget bedre til vi engang i fremtiden skal giftes.. :-D er faktisk meget skuffet over det holdt så kort tid.. :-( men igen det er kun sølv.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men den er jo hér i tråden, på første side....

Hovsa, undskyld, havde ikke registreret at det var dig der lagde det billede ud. De er da bare supersmukke! Min H2Bs ring bliver noget i denne stil, han syntes det blev for kedelig bare med min minus sten. Men når den ikke er mat er det rigtig flot med en enkel ring.

jeg har sådan en ring i sølv med sten og min forlovede en i sølv uden sten.. og han er slebet rund - man kan ikke længere se kanterne.. mine kan anes endnu men er i hvert fald halvt væk..

vi blev forlovet 4-4-2009..

så jeg er virkelig gået på jagt efter noget bedre til vi engang i fremtiden skal giftes.. :-D er faktisk meget skuffet over det holdt så kort tid.. :-( men igen det er kun sølv.. :-)

:huh::tunge:

Redigeret af Christoffersbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har sådan en ring i sølv med sten og min forlovede en i sølv uden sten.. og han er slebet rund - man kan ikke længere se kanterne.. mine kan anes endnu men er i hvert fald halvt væk..

vi blev forlovet 4-4-2009..

så jeg er virkelig gået på jagt efter noget bedre til vi engang i fremtiden skal giftes.. :-D er faktisk meget skuffet over det holdt så kort tid.. :-( men igen det er kun sølv.. :-)

Øv øv, det lyder ikke så godt. Har I spurgt i butikken? Det vil vi da helt sikkert tjekke op på... håber det er noget bedre med titanium, som jo ligesom ikke skal kunne ændres uden videre. Har svært ved at tro det kan slides ned, når nu man skal bruge specialværktøj til at klippe dem af (det var lige sygeplejersken i mig der ville tjekke op på det, hvis nu man havde taget nogen kilo på og skulle hurtig ind i en MR-scanner). Har dog den samme erfaring med en guldring jeg har, den blev slidt ned rimelig hurtig. Måske var titanium noget for jer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja vi har spurgt i butikken.. de siger det er alm slidtage fordi jeg har gået som rengøringsass. og manden er lastbilchauf/makaniker.. så øv øv-- vi gav da små 2800 for dem så det er da lidt øv..

jeg er ikke super fan af titanium.. men det kunne da være det var en mulighed.. men er lidt på udkig efter nogen i palladium måske.. er i hvert fald på den store viden jagt fordi de skulle være stærkere.. :-)

vil lige indskyde at jeg ikke vil bruge hverken 10-15-20.000 på ringe.. synes simpelthen det er for vildt... men nurrrrrhhhhhh hvor er den fin den dyre, var det 80.000 :o , som er i tråden.. jeg ville slet ikk turde bruge den... :blink: er heller ikke så pige piget.. den ville overhovedet ikke passe ind, på min finger :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

980 dkk for et sæt stålringe med noget sort noget i midten og en lille sten i midten til mig :)

Af hensyn til vores arbejde, så fandt vi det mest fornuftigt ikke at gå all in på metal og sten :)

i hvert tilfælde ikke forlovelsesringene :)

H2B ville rigtig gerne have titaniumsringe, men for at ringen kunne sidde på min finger uden at genere, måtte vi skrotte titaniumsringene og vælge en i stål :)

OG så var det jo vældigt at spare så mange penge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ringe i sølv kostede 1800. Desværre viste det sig vist at være en fejl at købe sølv ringe da de mildest talt blev noget grimme at se på efter kun at have været brugt i 12 dage på vores bryllupsrejse. Efter en tur i kogende vand ilagt sølvpapir og salt er de blevet noget pænere at se på igen. men vi er stort set blevet enige om at vi forærer hinanden et par nye i bryllypsdagsgave på et eller andet tidspunkt. Så der ender vi nok med Titanium

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor får i alle de penge fra?

Og den til 80.000 kr. er jo sindssygt flot.

Vi prøver at finde ud af stil og har fået priser fra to der kunne lave nogle ringe til ud fra nogle vi havde fundet på nettet, men så vil det løbe op i ca. 15.000 kr. og så mange penge har vi bare ikke :(

Jeg har kigget på Ege Art, men nu ser jeg at de holder til i Fredericia og vi bor i nordsjælland.

Og jeg ved STADIG ikke hvad vi skal have.

Jeg ved kun at vi som udgangspunkt har sagt mellem 5000 og 7000 kr., men alle de flotte koster mere, medmindre man vil ud i nogle andre materialer og vi (læs: jeg) er bare mest til guld - helst hvidguld - og med sten - helst flere sten/diamanter/brillianter

Vi har ikke købt vores ringe endnu. Men vi har kigget på www.bound4life.dk og på www.traumringe24.de (Det passer også med jeres prisleje og ønsker) Vi har besluttet os for at tage chancen og købe dem på den tyske side, da det er omkring halvdelen af prisen ift. Danmark :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

76kr købt over e-bay..

wow, heh det var da dejlig billigt.. tror jeg desværre ikke jeg ville turde af frygt for at der var nikkel i.. :/ Dem i har købt er vel så ikke ægte sølv/guld ??

Vi er studerende, og tror det bliver et sted vi vælger at "spare" så vi bruger vores forlovelsesringe, som har kostet omkring 1300 for dem begge.. Det kan selvfølgelig være at vi vælger at købe nogle senere når vi har flere penge, men tror ikke det bliver nu :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kostede 26.000. men vi skaffede også selv guldet, havde vi ikke gjort det havde de kostet 45.000 :) købt og speciel designet hos hilbertkbh.. på vores står der bare F<3 L på min og L<3 F ( Louise og frederic)

på hans. også er der ingen diamanter i hans ring.c401752.jpg

Hoooold da helt op, hvor er din ring smuk .... Normalt er jeg slet slet ikke vil guld, men uha ... Gad nu godt vi havde budget til vi ku få noget tilsvarende ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer