namibianbride

Bryllup II - Havefest i Danmark - invitationer

738 posts in this topic

I CARRY YOUR HEART, I CARRY IT IN MY HEART

Henriette & Nicola's drømme bryllup i Afrika:

Min H2B og jeg skal giftes i Namibia der ligger lige over Sydafrika, det er der han er fra og der vi kommer til at bo. Den aller nærmeste familie kommer derned og ellers bliver det hans familie og vores fælles venner fra Namibia.
Vi planlægger at holde en havefest i DK til næste sommer for at fejre os sammen med resten af min danske familie

Vi skal Vies og holde fest det samme sted, og det bliver temaet for vores bryllup er African Lodge Wedding. Men se meget mere om det som mere bliver tilføjet :)

H2B og jeg har alt i alt kendt hinanden i 7 1/2 år, men da vi så mødtes igen for lidt over 2 år siden var det bare kærlighed fed første blik. Den 18. februar 2012 blev vi så forlovet på den smukkeste bjergtop, men det kan du læse mere om her ogher :loveshower:

Vi diskuterede meget frem og tilbage hvad farvetemaet skulle være for vores bryllup, lyserød / pink / orange var fra starten udelukket, men der var jo stadig 1000-vis af farver tilbage!! :blink:
Vi endte op med: Beige, sølv & Lilla.

Forlovelse: se mere her

Dato: Den 17. november 2012

Fest og vielsessted: Otjiwa Lodge, læs Her og se Her

her er billederne vi selv har taget :wink:

Vores STD: se dem her

Præst:næsten

Brudekjole: den kan ses her

Brudesko: se her

Fotograf: H2B's søster der er amatør fotograf

Blomsterpiger: min søster og to a mine niecer

Forlover: H2B's bedste ven

Morgengave: Boudoir

Gæstebog: færdige resultat

Headpiece: se her

Kagetopper: meget personlig

vores vielsesringe: se dem her

Blomsterpigekjoler: for små og dem det så blev

Kommende navn&dato på brudeskosåler: se resultatet HER

Strømpebånd: se det her

Invitation: lomme og blærerækken

Aktivitetsbog: til de 8 børn, kig her

Naturbilleder: ringe&sko

Inspirationscollage: her

Bryllupskage: inspiration

Menu / Bord"dyr": Test & dyr

Program: Vielsen, færdigt

Gæstegaver: Teposer&Sukkerhjerter

Skilte: Reserved seat - "Hier kom die bruid"

Send-off: Stjernekastere

Sokker til H2B: "In case of cold feet"

Bordkort: Hjerter til glas

Bryllupsrejse: Caprivi

Servietringe: DIY

Til kort/pengegaver: Fuglebur

Hår: Prøve

post-57208-0-98997200-1347886577.jpg

0

Annonce ♥

VENUE

Vi skal både vies og holde festen på Otjiwa Lodge.

Vielsen kommer til at foregå ca. 5-10 minutters gang fra feststedet. Der er sand over det hele, og ved siden af ligger der et kæmpe vandhul. Otjiwa står for at pynte op ved feststedet med stof og blomster + der er et kæmpe hjerte ved stien, der er rammet ind med sten, hvor jeg lige må finde på noget kreativt at skrive. Alle gæster kommer til at sidde på opstillede halmballer der er dækket over med hvide lagener.

Hele stedet er 15 x 15 km. og er delt op i 3 områder, hovedområdet hvor vi holder fest ligger omkring 2 km fra hovedindgangen kalder de Eagles Rest og kan overnatte 42 af vores gæster, dernæst har vi the nest der ligger 5 km fra feststedet som kan overnatte 18 pers og til sidst deres luxus område hvor brudesuiten også ligger, kaldes Mountain lodge og ligger 8 km fra feststede og kan i alt huse 10 personer.

H2B og jeg får brudesuiten med i prisen vi betaler for at leje stedet :loveshower:

Området er fyldt med diverse vilde dyr, bl.a. giraffer, næsehorn, oryx, zebra, sabel, roan og en masse antiloper. Vores gæster har mulighed for at ankomme dagen før eller tidligt lørdag og lave en weekends udflugt ud af vores bryllup, hvis de ønsker dette kan de bade i svømme pølen eller booke en "Game-drive", hvor de kan se nogle af de mange dyr der er der.

Prisen for at leje vielsessted, festsal og brudesuite, samt borde, stole, service, duge, personale og diverse andre ting er 7.300 kr.

I kan se nogle af de billeder vi selv har taget af stedet på dette link.

Edited by namibianbride
0

Annonce ♥

FORLOVELSEN:

d. 18. februar havde min H2B arrangeret tur til bjerget på den farm hvor vi bor.

Det var (hvad jeg troede) planlagt at hans forældre skulle med, men telefonen ringede og vi skulle bare køre i forvejen. Bjerget er det smukkeste sted på farmen, og vi drømmer om engang at kunne bygge en form for hus der.

Da vi kom derud tog han mig med ud på bjerget, hvor han med sten havde skrevet "will you marry me?" med sten, hvorefter han gik ned på et knæ. Da jeg lidt grådkvalt havde fået sagt jer hev han champagne og glas ud af tasken.

post-57208-0-71020700-1339195324.jpg

post-57208-0-27271200-1339195343.jpg

post-57208-0-57610400-1347887789.jpg

Edited by namibianbride
1

Annonce ♥

Waau - glæder mig til at høre mere.

Vil du fortælle lidt mere om jeres liv dernede, hvad I laver der og hvordan I mødtes?

Ja det vil jeg da gerne..

Min H2B og jeg mødtes første gang da jeg var i Namibia på jagtferie med min familie i 2006, vi mødtes så igen i juli 2010 da jeg var dernede igen, her begyndte vi så at date. Min H2B er proffesionel jæger. Dvs. når man kommer til Namibia på jagt må du ikke gå alene ud, da der er en masse regler i forhold til størrelse på dyr, er de fredet, er det hanner/hunner, er de i parringssæson, har de unger osv. Derudover skal de også vide en masse omkring træer, buske, giftige planter, edderkopper, slanger og du må kun gå på jagt med guide der har førstehjælpskursus, med mindre det er på dit eget område.

Det er sådan set det hans job består af. :)

Da vi var dernede i 2010 skulle jeg skyde mit første dyr nogensinde, en springbuk, han var så min guide/ph. Han havde mig med på skydebanen og guidede mig igennem hele jagten, så man kan vel næsten sig vi fandt hinanden i den afrikanske bush.

3 uger efter vi mødtes startede jeg beklædningshåndværker uddannelse på TEKO i Herning, der består af halv praktik halv skole. Der fik jeg planlagt det sådan at jeg kunne tage praktikperioderne i Namibia hos min H2B og så kun være i Herning i skoleperioderne. I min praktik arbejdede jeg en masse med lædertasker og produktion i læder.

Pt bor vi sammen med hans forældre på deres farm. Pr. 1. december flytter vi i lejlighed sammen i Outjo, kun 15 km fra farmen, da Nicolas arbejde er der. Lejligheden er midlertidig og er en vi skal bo i mens vi får bygget vores eget hus på farmen.

Nu er der gået 2 år og nu skal vi giftes. Hans forældre har en farm i det nordlige Namibia, hvor han lige har opstartet sin egen lodge, planen er at vi skal flytte i lejlighed sammen først, mens vi bygger hus på farmen. Det er meningen at vi inden for de næste par år skal overtage alt det praktiske på farmen, og den bliver også vores del af arven. Udover at hjælpe til med det praktiske på farmen, vil jeg gerne starte mit eget firma med lædertasker op. :)

Jeg helt sikker på at han er manden i mit liv. Han er min bedste ven, vi deler den samme humor, har samme smag og stil, er enige alt og nyder generelt bare hinandens selskab. :heart:

Edited by namibianbride
0

Annonce ♥

Tak, det lyder spændende med jeres liv.

Glemte før at skrive at det var et sødt frieri!

Hvordan foregår et bryllup i Namibia?

Det foregår faktisk meget ligesom herhjemme. Vi har nogle flere traditioner der hører til selve festen. Men dernede kan man selv vælge om præsten skal vie jer i en kirke eller om de skal komme ud, hvor herhjemme må de ikke tage ud og foretage vielser.

Der er nogle sange, så siger man ja og får en velsigelse, man har brudepiger og brudesvende alle er samlet og bagefter går man til fest/reception. Det er lidt ligesom man faktisk ser i alle kærlighedsfilmene :D

0

Annonce ♥

Sikken spændende planlægningstråd :cheerleader3: Den glæder jeg mig helt bestemt til at følge med i :)

Og så tillykke med din helt egen tråd, og kommende bryllup :heart:

Jo tak og tillykke med dit bryllup til næste år! :)

Edited by namibianbride
0

Annonce ♥

Havde helt glemt at uploade vores save the date.

Vi har bare sendt ud på mail, da vi syntes det løb op med porto, da vi har en 90-100 stykker der skal ud og både til Danmark, Sydafrika, Namibia, Tyskland og USA :)

Vi sender invitationen ud til SA, Namibia og DK med post og resten får en e-mail invitation

post-57208-0-38058600-1347888744.png

Edited by namibianbride
0

Bryllup i Afrika! Nej hvor vildt!

:o Dig må jeg da bare følge! Det kan kun blive spændende læsning, forhåbentlig støttet op af en masse sigende billeder. :cheerleader3:

Stort tillykke med det forestående bryllup :loveshower:

0