namibianbride

Bryllup II - Havefest i Danmark - invitationer

738 posts in this topic

Haha hvor er det godt! Det tog mig omkring 8 måneder før jeg fandt ud af hvordan man korrekt udtalte H2B's efternavn :p jeg gik rundt og udtalte det "fan syl" hvis folk spurgte, indtil en dag hvor han selv udtalte det "fan sail" i telefonen :D

:lol: Det er godt der er flere af os! Fik du nogen reaktioner så? Mit navn er åbenbart umuligt at uddtale på dansk - min danske bedstemor tudet da hun fandt ud af hvad jeg skulle hedde... og jeg kan altså ikke krølle min norske tunge rundt den danske "-dr-" lyd, i nogen ord - surt show at det lige er i mandens navn.

Tager du mandens efternavn efter brylluppet?? For så lyder det som om du får det ultimative uudtalelige navn, hvor hverken danskere eller nordmænd kan udtale dit fulde navn korrekt :thumbsupsmileyanim: Fedt mand :lol:

OG jeg havde klart skudt på "fan syl", hvis du bad mig udtale dit kommende navn - hvordan skulle man også vide, at dét ikke er rigtigt :blink::lol:

Edited by SoExited
0

Annonce ♥

... det er altså fornavn der er tale om! :blink: Mit efternavn giver også problemer i DK, så det ville være praktisk at få mandens. Den diskussion er ikke konkluderet endnu.

Jeg ville også sagt fan syl! Men altså - godt du fandt ud af det inden du fik det! Lyder også sejere med fan sail.

0

... det er altså fornavn der er tale om! :blink: Mit efternavn giver også problemer i DK, så det ville være praktisk at få mandens. Den diskussion er ikke konkluderet endnu.

Jeg ville også sagt fan syl! Men altså - godt du fandt ud af det inden du fik det! Lyder også sejere med fan sail.

Nååh, hehe, ups :lol: Men så er det da godt, at du kan udtale "søpølse" :griner:-

0

Annonce ♥

Det er i hvertfald en rigtig god grund til at have alle vores kaldenavne :) Måske skulle vi simpelthen skifte navn til søpølse begge to. Nessie Søpølse, ville du ansat hende? :lol:

Det lyder som en total ynglingsfigur i en tegneserie :lol: Muligvis en skotsk tegneserie :thumbsupsmileyanim:

0

En børnebog! Man skal vel være lille søpølse inden man kan blive stor (Loch Ness) monster/slange?

Edit: Det er altså også Loch ness monster på mit profilbillede, i strikket version der kreativt nok har fået ben -s-

post-52278-0-55643900-1351064417.jpg

Edited by Nessie
0

Haha, så forsvinder man lige til byen for at handle ind og kommer tilbage så står der 11 beskeder fra BK i min e-mail om kommentarer i min tråd :lol:

Ja det var da heldigt jeg fandt ud af det inden og også lidt heldigt at det bliver til noget sejrere. Men ja der er da ingen chance for at en dansker kan gætte det. Men det kommer fra flamsk, så kunne jo bare have tænkt på det :rolleyes:

- Min mor og papfar kalder mig fan syl bare fordi de syntes det er sjovt, de kan nemlig heller ikke rigtig se det.

Nessie, hvad er din H2B's efternavn? Det er sjovt det med dr, det har Nicola også svært ved og så ord der ender med D, for han siger vores udtalelse lyder som L

jeg havde bare gættet at det var Loch Ness, på dit profilbillede :thumbsupsmileyanim:

0

Nårh ja, du kunne jo bare have brugt al din flamsk-kundskab til at gætte :blink:

Efternavnet går fint nok, men han hedder Adrian til fornavn, og kombinationen D og R efter hinanden går bare ikke, med mindre det er først i et ord. Jeg kan heller ikke sige "aldrig" fx. Man skal jo fra helt foran til helt bagerst i munden lige pludselig, nærmest samtidig! Og Nicola har da ret - det lyder som et L. Eller blanding af J og L. Besynderlige danske sprog - men det har vi jo allerede konkluderet med. Flamsk er dog stadig et hak mere bisart synes jeg - det lyder jo som en hostende KOL-patient hver gang :rolleyes:

0

Annonce ♥

Nårh ja, du kunne jo bare have brugt al din flamsk-kundskab til at gætte :blink:

Efternavnet går fint nok, men han hedder Adrian til fornavn, og kombinationen D og R efter hinanden går bare ikke, med mindre det er først i et ord. Jeg kan heller ikke sige "aldrig" fx. Man skal jo fra helt foran til helt bagerst i munden lige pludselig, nærmest samtidig! Og Nicola har da ret - det lyder som et L. Eller blanding af J og L. Besynderlige danske sprog - men det har vi jo allerede konkluderet med. Flamsk er dog stadig et hak mere bisart synes jeg - det lyder jo som en hostende KOL-patient hver gang :rolleyes:

Jeg vil sige Afrikansk er pænere end flamsk syntes jeg. Det er også rimelig lige ude af landevejen. Selv Nicola har nogengange problemmer med at forstå hollændere, selvom man siger hollandsk/afrikansk er nogenlunde ligesom dansk/svensk/norsk hvor man godt kan forstå det meste af hvad hinanden siger. :happy:

Haha, ja så er det rigtig godt du har kælenavn til ham! :lol: :lol: :lol:

Men det er rigtig det er fra forrest til bagerst og man kan ikke engang sig "AL" og "DRIG" for udtalelsen er ikke den samme af ordende hver for sig som når de er sat sammen :blink: Min lillebror havde svært ved at sige "faktisk" da han var lille.

0

MERE DIY!

Nå, sad lige og surfede på pinterest og så faldt jeg lige over endnu en DIY-idé reserveret-skilte.

Tænker at det kan være svært for 80 gæster at finde ud af hvor meget familie der er og hvor vi har planer om at de skal sidde, da det i Afrika er almindelig at gæsterne kommer 15-30 min før og familien 5 min før og så til sidst bruden selvfølgelig.

Så nu har jeg lavet skilte til at placere på sæderne der hvor vi har den nærmeste familie til at sidde og så kan resten "choose a seat, without worries" :lol:

Har lavet til Mor, pappen, H2B's mor, H2B's far, Min lille bror, 2xpapsøskende, 1x kone og 2 x H2B søstre + mænd.

Børnene må de selv lidt sætte ind, måske de nemlig hellere vil sidde ved siden af hinanden eller sammen med anden familie, så dem har vi ikke lavet til :happy:

post-57208-0-62886200-1351092877.jpg

post-57208-0-21019800-1351092914.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha, SoExited har ret, det er til vielsen, så slipper ikke for bordplan :lol:

Desværre Nessie, ser ud til at det er dig der skylder en øl d. 30. :wink:

IIIII knew it :lol: uuuhm øl :smiley-eatdrink026: uuuuhm gratis øl :metteholm

Haha - der var du heldig, hva? :wink:

Fine skilte, Namibian!

0