Ima

Hvis vi dropper bryllupskagen?

9 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Vi er ved at få de sidste ting på plads til brylluppet, og det med kagen har vi hele tiden været i tvivl om..

Manden kan ikke lide kage, og egentlig kunne vi godt bruge pengene på noget andet, da den virker lidt overflødigt, da vi jo skal have masser af mad.. På den anden side, har jeg bare det der billede af brudeparet, der skærer det første stykke sammen. Desuden er en sådan kage jo fantastisk smuk.

Nå, nu skal der til at tages en beslutning, og jeg synes jeg har brug for jeres hjælp!

Som vores middag er sat sammen, ville vi komme til at spise kagen til kaffen, mens personalet gør vores lokale klar til brudevals osv.. Hvad kunne man så servere der i stedet, som ikke var en decideret dessert?

Jeg har selv tænkt noget i retning af nogle lækre chokolader..

Og ville I selv kunne undvære kagen, eller hører den bare dagen til for jer?

Håber I vil komme med jeres tanker, så jeg kan få styr på mine :)

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhmm.. jeg tænker chokoladefontæne .. så kan i fordre hinanden med frugt istedet ;)

Vi skal selv have det til vores reception, og glæder mig til at boltre mig i al den lækre skåret frugt :)

Vi skal så have bryllupskagen om aftenen, men alle er forskellige - og synes i skal gøre det på den måde der repræsenterer jer bedst :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi var helt i startfasen af planlægning synes jeg det var helt og aldeles unødvendigt med bryllupskage, men det var meget vigtigt for min kæreste. Dengang overvejede jeg mange alternativer.

Den første var en hjem-is-lagkage, men så skal man jo skynde sig at spise den.

Dernæst var der den mulighed at leje/låne et fint stativ til muffins/cupcakes og lave en masse små søde kager og sådan én kunne man jo godt skære midt over og fodre hinanden med.

Så var der muligheden for at vi bare skulle lave almindelige lagkager, men med ekstraordinær pynt.

Eller min fars forslag om en kagemand og en kagekone (den synes jeg var mægtig skæg, men min kæreste var ikke helt enig)

Til sidst var der muligheden for at få en vi kendte til at lave kagen.

Vi har siden været så heldige, at min bror har lovet at lave kagen, så vi kun skal betale ingredienser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, den var lidt svær. Ingen tvivl om at man ikke har den store sult efter middagen. Til vores bryllup skal vi have bryllupskage om eftermiddagen og til kaffen efter maden skal vi have chokolader og kransekage.

Hvad med om i fik, som du selv nævnte, chokolader men også fik lavet nogle af de helt små minicupcakes som var fint pyntet. Så var der en form for kage og I kunne "fodre" hinanden med en hver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi serverede bryllupskagen til receptionen om eftermiddagen,

Men jeg kender godt til overvejelserne, for jeg syntes personligt det er for tungt at spise bryllupskage kl. 23.30 oven på tre retter mad, lidt synd for kagen syntes jeg. Vi overvejede i stedet at servere den som dessert. :metteholm

Vi havde slik og chokolade til kaffen, der blev stort set ikke spist noget af det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer