KristineL

Rigtig træls oplevelse med skrædder :(

16 indlæg i dette emne

Hej zillaer

Jeg synes lige jeg vil dele en rigtig træls dag med jer.

Jeg har for noget tid siden købt min smukke brudekjole og var efterfølgende nede i butikken og få taget mål og snakket om tilretningen. Jeg skulle ned og hente min brudekjole igår fredag, hvor den så skulle være færdig. Jeg havde fået fri fra arbejde og havde lavet en aftale om at vi skulle være i Tønder kl. 9.30. Det eneste vi skulle var at prøve kjolen på og så tage mål til nakkestroppen som så skulle syes på. Det ville tage ca en halv time at sy den på, så jeg satsede på at jeg kunne nå tilbage til træning kl. 12.30 i Kolding. Det kunne jeg så ikke.......... Jeg fik kjolen på og kunne se at der bare manglede at blive lavet MEGET mere. Den var slet ikke syet færdig og de havde ikke fulgt de aftaler vi havde lavet om hvordan den skulle være.

1. Der hang noget tyl forneden, som stak ud, grimt!

2. Båndet under brystet hang og dinglede, og skjulte slet ikke den grimme syning, som det jo var meningen det skulle.

3. Slæbet var ikke rettet til, så blondekanten kom frem, det havde de slet ikke rørt ved.

4. Blondekanten som skulle være det nederste hele vejen rundt, havde de klippet af foran, så det var bare flæser.

Med andre ord, hvad fanden havde de egentlig lavet!!!! Jeg var så skuffet og ked af det og gal!!! Jeg fik så fortalt dem at sådan og sådan skulle det være og det og det og det skulle laves.

5. Da hun så kommer med nakkestroppen er den bare alt for bred og det nævner jeg så, hvortil hun svarer, "jamen det var den samme som du prøvede på sidst" Nå, jamen hør hvad jeg siger, jeg synes den er for bred, jeg vil godt have den gjort smallere! Hvorfor skal jeg stå og diskutere det...?

For satan jeg bliver så gal, hvad fanden er det de ikke fatter!!! smiley-yell.gif Den her kjole havde potentiale til at blive helt perfekt og så fucker de det op, det kan man bare ikke med en brudekjole, det her er jo en del af min drøm om mit bryllup, og den fik de så lige ødelagt.

Jeg fik så at vide at det ville tage halvanden time at lave de rettelser. Fint nok, jeg dropper min træning, og så tuller mig og søster så rundt i Tønder i halvanden time. Da jeg kom ud af butikken ringer jeg til min mor. Jeg er grædefærdig og har lyst til at stå og stortude midt i gågaden. Hun giver mig ret i at det er ikke acceptabelt og at vi virkelig havde forklaret hvordan kjolen skulle være, skrædderen gentog det endda, så hvor det lige er gået galt ved vi ikke. Jeg går så tilbage til butikken og beder om at snakke med indehaveren. Hun fralægger sig ethvert ansvar og sender mig videre til skædderiets ansvarlige. Nå, godt så, jamen jeg får så sagt at det er en uacceptabel behandling jeg har fået. Min kjole er jo slet ikke færdig! Hun giver mig ret og beklager og jeg får et nedslag i prisen. Jeg går derfra og er stadig rigtig nedtrykt, men med en trøst om at den forhåbentlig bliver lavet ordentlig nu.

Mig og søster tøffer omkring i Tønder og hygger os faktisk og går tilbage til butikken efter halvanden times tid. Min kjole er selvfølgelig ikke færdig, så vi får en sofa til at sidde og vente i og lidt kaffe, og så sidder vi ellers der og sludrer. Da de endelig kommer med kjolen er der gået mindst to timer. Pyt, så burde den også være lige som den skulle. Jeg får den på, og nej båndet under brystet sidder stadig ikke helt fast. Det er syet på i siderne men ikke foran, så det glider lidt ned så syningen kan ses. Slæbet er ikke lavet særlig pænt, blondekanten er der godt nok, men ikke sådan som jeg havde ønsket mig det. Foran er der ikke gjort noget, men det havde jeg heller ikke regnet med. Nakkestroppen er fin, og er blevet gjort smallere, og ekspedienten giver mig ret i at det er bedre nu. TAK! Hvorfor fanden skulle den idiotskrædder så begynde at ævle om at den var som vi havde aftalt?! Ekspedienten siger om hun ikke lige skal få sat et par sting i båndet så det sidder fast og så få den strøget. Jo tak, det måtte hun gerne, og så går vi ellers nedenunder og venter. Hun kommer med kjolen kort tid efter i en pose og jeg betaler og vi kører hjem. Det jeg troede lige var et hurtigt smut i Tønder endte med at tage hele dagen. Jeg kom hjem kl. 15! Godt vi ikke havde lavet planer der ikke kunne aflyses.

Jeg kigger så på kjolen om aftenen, for lige at se om den stadig var så slem som jeg følte det da jeg stod i butikken. Jeg opdager så at båndet under brystet et syet fast UNDER syningen. Tror da nok lige bridezilla kom frem igen smiley-yell.gif Jeg var tosset!!!! Hvorfor fatter de ikke en simpel besked i det skædderi??? Utroligt at man vil byde sine kunder det, når jeg allerede i forvejen er utilfreds!

Jeg tuder for første gang den dag, der kunne jeg bare ikke holde tårerne tilbage mere. Øv, hvor er det en træls følelse at stå med, de har simpelthen bare smadret og voldtaget min drømmekjole, og så er det så op til mig at få styr på den igen. Stakkels min smukke kjole smiley-cry.gif

Jeg tager over til min mor og vi får kigget på den sammen, slæbet er måske ikke så slemt som jeg først synes, det er til at leve med. Båndet sprætter jeg op i syningen, og så giver vi det selv et par sting på det rigtige sted. Brystpartiet opdager vi sidder lidt dårligt og kunne også godt trænge til et par sting. Hvorfor siger de ikke sådan noget i butikken? Ja jeg burde måske selv have set det, men var optaget af alt det andet der var galt. Jeg tror der kommer styr på kjolen nu, når vi har taget skeen i egen hånd, men hvor er jeg dog skuffet! Jeg vil aldrig nogensinde anbefale andre at få tilrettet deres kjoler der. Havde jeg vidst hvordan det ville komme til at gå, havde jeg taget min kjole med hjem med det samme og fået den rettet til ved en skrædder i Kolding. Så var jeg sluppet både for den lange køretur og jeg havde fået min kjole 100 % som jeg ønskede det. Nu nøjes jeg så med 90 %..... smiley-cry.gifsmiley-frown.gifsmiley-yell.gif

KH en ikke alt for glad kommende brud

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej øv øv øv, hvor er det surt! Jeg ville skrive en lang klage til dem, syntes simplethen ikke det kan være rigtig at de gør deres arbejde så dårligt. Så må de sku give dig dine penge tilbage, det kan jo ikke være rigtigt at du betaler for et job de ikke har lavet! :td:

Så trist at man tror sin kjole er i orden og det så bare ikke er som man havde bedt om :angry:

Godt at høre din mor og dig har kunnet få rettet op på det og at du nu er tilfreds med kjolen :)

0

Del dette indlæg

Pyha, sikke en grim oplevelse og absolut en af dem man IKKE har brug for. :-( Heldigt at din mor kunne få det rigtige udtryk frem på din kjole. Jeg synes helt klart, at du skal sende dem en skriftlig klage - hvis du kan finde tid og overskud til det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Kristine - sikke dog en træls oplevelse, hvor er jeg ked af at høre det :(

Det er da utroligt, at forretninger kan lade en brud gå ud uden at hun er tilfreds, og så at de udfører sådan et mangelfuldt arbejde, hold da op.

Hvor er det dog godt, at I selv har evnerne til at redde din kjole. Jeg håber sådan, at den bliver ligesom du ønsker.

0

Del dette indlæg

Hej Kristine

Sikke en dårlig dag du havde. Og rigtig ærgeligt med sådan en oplevelse. Jeg håber du bliver tilfreds med din kjole og forener dig med kjolens detaljer. Jeg skal selv ud at prøve kjole om 14 dage, bl.a. i Tønder. Så måske det er samme sted :huh:

Men som jeg læser dit indslag, så er det skrædderen der var problemet? Eller var det butikkens måde at kommunikere på?

Jeg er meget spændt på mit kjoleprøvning - selvfølgelig dét at finde den helt rigtige.

Held og lykke med alle de sidste forbredelser til brylluppet :c166:

0

Del dette indlæg

Tak for støtten, det betyder rigtig meget :heart: Anede slet ikke at min kjole alligevel betød så meget for mig, men det gør den jo altså, og sådan er det vel for de fleste brude, kjolen er bare vigtig!

Det kan sagtens tænkes det er samme sted du skal hen og prøve kjole, så mange steder er der vist heller ikke i Tønder :wink: Du er velkommen til at skrive en personlig besked, hvis det er.

Jeg synes services i butikken var fin hele vejen igennem. Dog synes jeg det er underligt at indehaveren på den måde fralægger sig ansvaret, det er trods alt hendes samarbejdspartner der har klokket i det, så det burde hun tage alvorligt. Skrædderiet var det virkelige problem! Som jeg skrev: havde jeg vidst hvad jeg gik ind til med den skrædder, havde jeg købt min kjole utilrettet og taget den med hjem og fundet en god skrædder hjemme. Jeg ved ikke om skrædderen simpelthen ikke har forstået godt nok dansk (hun var indvandrer), men umiddelbart tror jeg ikke det var det der var problemet, for jeg synes jeg havde indtryk af, at hun forstod hvad jeg sagde. Hun har så bare ikke kunnet kommunikere det videre, hvis det var en anden der syede den (den ved jeg ikke om det var) eller også har hun ikke kunnet finde ud af at udføre mine ønsker om tilretningen. Under alle omstændigheder var det en meget uproffessionel behandling jeg fik, og jeg ville tænke mig godt om inden jeg fik lavet noget ved den skrædder igen. Et andet minus er også at jeg først fik en pris på tilretningen da jeg var nede og få taget mål. Jeg blev ret overrasket over at det var så dyrt, og det havde været rart at have fået en pris da jeg købte kjolen. Så kunne man vurdere om det blev for dyrt til ens budget eller ej.

Nå, jeg ser fremad nu, jeg skal giftes om under 14 dage med verdens dejligste mand, og jeg er sikker på vi får en helt fantastisk dag :loveshower: Jeg skal nok blive smuk i min brudekjole, for den er stadig rigtig fin til trods for det hele :)

0

Del dette indlæg

Altså hvis butikken og skrædderiet ikke hænger sammen, men at de bare er samarbejdspartnere, så kan butikken jo ikke gøre noget ved det ? Hvis jeg stod i samme situation ville jeg da også fralægge mig ethvert ansvar for de kiks, der er sket og smide dig videre til dem.

Men håber, at det kjolen kommer til at se nogenlunde ud ift. hvad du havde forestillet dig :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, hvor jeg virkelig føler med dig og forstår dig :bearhug: Som brud er det bare såååååå vigtig at ens kjoler er som man har ønsket sig, siden man begyndt at drømme om den :7himmel:

Jeg tror jeg var tændt helt af, hvis det havde været mig - også synes jeg det er så dårlig af ejeren at hun bare smider bomben vider til en ander, det er sku da hendes biks og hende der i sidste ende får det dårlige omtale :angry:

Men jeg er sikker på at du kommer til at se helt fantastisk ud i din kjole :loveflag: :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hvad...... :o Jamen jeg har ellers kun hørt godt om dem..... men den behandling du har fået, er da virkelig lavpunktet :td:

Indehaveren hedder Jonna, og hende ville jeg tage fat i, hvis jeg var dig - TOTAL dårlig behandling du har fået, og forstår ikke, da de jo har deres egen skrædder ansat :huh: OG netop derfor burde der ikke opstå misforståelser :pokey: KÆFT jeg ville være GAL :angry:

Jeg skal selv derind og se på kjole, og må da nok sige, at den behandling du har fået, giver mig noget at tænke over :(

Håber det ender op med, at din kjole bliver lige som du ønsker, og at du får en fantastisk dejlig dag, for det har du da virkelig fortjent :hug: :hug: :hug::bearhug: :bearhug: :hug: :hug:

0

Del dette indlæg

Hej Kristine

Sikke en dårlig dag du havde. Og rigtig ærgeligt med sådan en oplevelse. Jeg håber du bliver tilfreds med din kjole og forener dig med kjolens detaljer. Jeg skal selv ud at prøve kjole om 14 dage, bl.a. i Tønder. Så måske det er samme sted :huh:

Men som jeg læser dit indslag, så er det skrædderen der var problemet? Eller var det butikkens måde at kommunikere på?

Jeg er meget spændt på mit kjoleprøvning - selvfølgelig dét at finde den helt rigtige.

Held og lykke med alle de sidste forbredelser til brylluppet :c166:

Det er det eneste sted i Tønder, så ja det samme sted :huh:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for den gode opbakning, kære zillaer :heart: Lad os håbe for alle de kommende brude at min oplevelse er en engangsforestilling, for det vil jeg i hvert fald ikke ønske for nogen. Min mor har skrevet en mail til dem søndag aften, hvor hun klager over den behandling vi fik. Selvom man er 28 år, er det nu egentlig rart nok at mor tager over i denne her sag, for det har jeg ikke selv overskud til så tæt på brylluppet. Jeg tvivler på at vi som sådan får noget ud af det, men det kan da være at det sætter gang i lidt tanker omkring kundeservice i butikken og ikke mindst skrædderiet. Jeg har med vilje ikke nævnt nogen navne i mit indlæg, ved ikke om det er ok her i forummet, men ja det er jo nemt nok at regne ud hvilken butik det handler om. Jeg håber at alle jer som skal ned og prøve kjole dernede er vågne mht tilretningen, og henvis gerne til mig, hvis det hjælper, for kjolen skal selvfølgelig være helt perfekt, som man ønsker det.

Min kjole og mig er kommet os lidt over oplevelsen og vi har trøstet hinanden lidt, og er blevet enige om at vi nok skal blive smukke sammen :)

0

Del dette indlæg

Øv hvor er det altså bare ærgeligt, ka virkelig godt forstå dine frustrationer! Ens brudekjole burde være perfekt og man skulle helst ka grund til at være 100% tilfreds. Synes det er MEGET uprofessionelt af dem at give dig (og din kjole) den behandling, lyder jo ikke til at de har styr på tingene overhovedet! Øv altså :-(

Håber virkelig din mor og dig, eller en anden skrædder i Kolding, kan få styr på hele den sag. Har du Hjort skrædderiet opmærksom på at kjolen stadig ikke var som I aftalte, efter du fik den med hjem? Masser af tanker til dig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer