Maj83

Hvor meget sodavand bør man beregne til et august bryllup?

31 indlæg i dette emne

Hej.

Vi bliver 55 personer til vores bryllup i august og har lavet nedenstående indkøbsliste:

15 kasser øl

15 kasser sodavand

120 liter vin

6 kasser cider

2 kasser cocio ( til børnene)

2 kasser lemon til drinks

2 kasser tonic til drinks

3 liter bailey

1 liter cointreau

3 liter gin

3 liter vodka

3 liter rom

Er 15 kasser sodavand nok, når der ud af det antal også skal bruges cola til drinks?

Vi regner med 6 kasser cola, 3 kasser cola zero, 3 kasser appelsin og 3 kasser sprite.

Jeg håber der er noget som kan hjælpe med et hurtigt svar, da vi regner med at skulle ned og handle i løbet af ugen.

Redigeret af Maj83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige at det er mere end rigeligt!

Nu kan jeg jo ikke se om i også skal have vin til maden?

Vi bliver 72 (6 børn) til selve festen og til reception regner vi med at vi bliver ca. 100!

Til hele dagen har vi købt følgende:

60 flasker hvidvin

92 flasker rødvin

10 flasker dessertvin

10 flasker champange til reception (bryllupskage)

8 flasker champange til velkomstdrink

36 flasker store leffe (3 lyse/3 mørke)

3 kasser cider

6 kasser sodavand

1 kasse tonic

2 kasser danskvand

3 kasser alm øl.

Derudover har vi ca. 8 flasker spiritus

Og der kommer isvand på bordet både til reception og til maden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at det er mere end rigeligt!

Nu kan jeg jo ikke se om i også skal have vin til maden?

Vi bliver 72 (6 børn) til selve festen og til reception regner vi med at vi bliver ca. 100!

Til hele dagen har vi købt følgende:

60 flasker hvidvin

92 flasker rødvin

10 flasker dessertvin

10 flasker champange til reception (bryllupskage)

8 flasker champange til velkomstdrink

36 flasker store leffe (3 lyse/3 mørke)

3 kasser cider

6 kasser sodavand

1 kasse tonic

2 kasser danskvand

3 kasser alm øl.

Derudover har vi ca. 8 flasker spiritus

Og der kommer isvand på bordet både til reception og til maden!

Syntes godt nok det lyder af meget LIDT sodavand i har købt.. Er i virkelig sikker på at det er nok? Nu kender i selvfølgelig jeres gæster best, men tænker bare amnge skal jo køre hjem efter sådan en fest osv, så folk drikker ofte mere sodavand end normalt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer det jo meget an på hvor meget sodavend folk drikker.

Med de 15 kasser har i jo til 6,5 dåser sodavand per person. Det lyder for mig meget rimeligt, og hvis det bliver varmt ryger der nok en del sodavand/vand i forhold til alkohol.

Vi regner med at købe ca. 11 kasser til maks 50 gæster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det er nok, da vi blev gift var det rigtig varmt ca, 26 g :loveshower: og der blev drukket en masse isvand især under maden.

Vi var 82 mennesker hvor de 7 var børn, og der blev drukket omkring 10 kasser sodavand i alt og der har dem der sereveret og vores fotograf, filmmand og kok osse fået af det :)

Vi havde så osse juice til vores vodka :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var 47 (ingen børn) til vores bryllup her pinselørdag hvor der jo var MEGET varmt. Der blev drukket 123 dåsesodavand og her er medtalt dem der blev drukket af de folk der var inden med ris hjemme ved os selv, servering og musik er også med i den beregning. Jeg har på fornemmelsen af at der blev drukket rigtig meget vand den dag/aften/nat. Netop fordi det var så varmt og at det slukker tørst bedre end sodavand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt rigtigt som det bliver sagt. Der ryger meget isvand og sodavand ved sommerbryllupsfesterne og når der er noget som slipper op er det som regel sodavand og ikke mindst cola (måske fordi det er det jeg bemærker). 6-8 kasser sodavand til 72 er umiddelbart i underkanten. Særligt hvis vi taler om rammer hvor der kun er 24 i hver. De 15 kasser lyder mere rimeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi supplerer op med forskellige hjemmelavede saftavand og noget lemonade. (Hvilket betyder, at jeg lige om snart skal ud og kravle i træer efter hyldeblomster, så der kan laves saft til fryseren :) )

måske er det bare fordi jeg er lidt en øko-børge, der er pjattet med alt hjemmelavet, men jeg tror også, at mange på en varm dag synes det er dejligt med noget andet end sodavand. (udover det med alkohol i selvf. :) )

Umidelbart tænker jeg også, at mange måske holder lidt igen med alkoholen indtil efter maden, og i løbet af en dag skal man jo have noget at drikke alligevel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok som meget når det sådan er skrevet ned. :o Kunne være fedt hvis du fulgte op på hvor meget der reelt set blev drukket når i har været gift. :) Hvor mange penge regner i så med det vil koste for alt det, bare sådan ca.? :shopping:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt rigtigt som det bliver sagt. Der ryger meget isvand og sodavand ved sommerbryllupsfesterne og når der er noget som slipper op er det som regel sodavand og ikke mindst cola (måske fordi det er det jeg bemærker). 6-8 kasser sodavand til 72 er umiddelbart i underkanten. Særligt hvis vi taler om rammer hvor der kun er 24 i hver. De 15 kasser lyder mere rimeligt.

Ja jeg syntes altså også de 6 kasser sodavand der er nævnt længere oppe lyder af ret så lidt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok som meget når det sådan er skrevet ned. :o Kunne være fedt hvis du fulgte op på hvor meget der reelt set blev drukket når i har været gift. :) Hvor mange penge regner i så med det vil koste for alt det, bare sådan ca.? :shopping:

Hej Auel.

Ifølge fleggaards hjemmeside bliver det 5712,55 kr oveni kommer der så 200 kroner for 2 kasser cocio, så cirka 6000.

Jeg skal nok lave en opdatering efter brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder godt nok billigt men så skal man jo også lige indkalkulere benzin/diesel hvor der nemt ryger 1.000 kr. (I hvertfald hvis vi taler om en bil som "min" der kører 6-7 km. på literen). :)

Nu kører vores heldigvis næsten 14 km :wink: på literen, men nej jeg har ikke regnet benzin med i det regnestykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer fra Svendborg, så det bliver ikke ret meget mere.

Ja så det altså ikke såååå dyrt... Så sparer man stadig mange penge på at kører derned! :) Kom til at tænke på, hvilken slags vin i køber? Vi er selv meget i tvi... Og også med mængden, når der står i køber 120 liter... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt grand sud, den har vi selv prøvesmagt og kan godt lide og så fåes den i både hvid, rød og rose og jeg elsker rosevin, så vil ikke kun have rød og hvid til brylluppet. Man kan jo vælge det man bedst selv kan lide :fløjt:

post-56560-0-04729400-1339584466.png

post-56560-0-16913600-1339584484.png

post-56560-0-84050400-1339584662.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt grand sud, den har vi selv prøvesmagt og kan godt lide og så fåes den i både hvid, rød og rose og jeg elsker rosevin, så vil ikke kun have rød og hvid til brylluppet. Man kan jo vælge det man bedst selv kan lide :fløjt:

Det er også den rødvin vi vil have, og den koster tilmed ikke særlig meget, og så er der 1 liter i flaskerne.. Jeg drikker ikke selv vin, men min far, stedmor og kæreste er meget glade for den røde i serien.. Vi er derimod i tvivl om hvilken hvidvin vi skal vælge, da jeg som sagt ikke drikker hvidvin, og det gør kæresten heller ikke..

Hvad skal i have til forret? Tænker om den hvide passer til fisk som vi skal have?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den rød- og hvidvin brugte vi til min datters barnedåb... Hvor der selvfølgelig ikke blev drukket det vilde... Jeg kan ikke selv li' vin, så jeg aner ikke, om det blir' den eller noget andet lignende... :)

Det er faktisk lidt træls, at jeg ikke kan li' vin og ikke aner en dyt om det... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt grand sud, den har vi selv prøvesmagt og kan godt lide og så fåes den i både hvid, rød og rose og jeg elsker rosevin, så vil ikke kun have rød og hvid til brylluppet. Man kan jo vælge det man bedst selv kan lide :fløjt:

Det er også den rødvin vi vil have, og den koster tilmed ikke særlig meget, og så er der 1 liter i flaskerne.. Jeg drikker ikke selv vin, men min far, stedmor og kæreste er meget glade for den røde i serien.. Vi er derimod i tvivl om hvilken hvidvin vi skal vælge, da jeg som sagt ikke drikker hvidvin, og det gør kæresten heller ikke..

Hvad skal i have til forret? Tænker om den hvide passer til fisk som vi skal have?

Vi skal have røget dyrekølle, så tror egentlig at både rose- og hvid passer fin til. Jeg er ikke vinekspert, men jeg vil tro den hvide går fint til fisk, den er lidt frugagtig og ikke sød.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt grand sud, den har vi selv prøvesmagt og kan godt lide og så fåes den i både hvid, rød og rose og jeg elsker rosevin, så vil ikke kun have rød og hvid til brylluppet. Man kan jo vælge det man bedst selv kan lide :fløjt:

Det er også den rødvin vi vil have, og den koster tilmed ikke særlig meget, og så er der 1 liter i flaskerne.. Jeg drikker ikke selv vin, men min far, stedmor og kæreste er meget glade for den røde i serien.. Vi er derimod i tvivl om hvilken hvidvin vi skal vælge, da jeg som sagt ikke drikker hvidvin, og det gør kæresten heller ikke..

Hvad skal i have til forret? Tænker om den hvide passer til fisk som vi skal have?

Vi skal have røget dyrekølle, så tror egentlig at både rose- og hvid passer fin til. Jeg er ikke vinekspert, men jeg vil tro den hvide går fint til fisk, den er lidt frugagtig og ikke sød.

tror altså jeg får svigermor til at smage på varene, når vi skal ned og handle ind til brylluppet.. Så må hun altså være guide på hvidvins fronten, for vi har inge forstand på det, men derfor skal gæsterne jo ikke snydes for hvidvin :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer